“Mən şou-bizneslə
əlaqəsi olmayan adamam”
XALQ ARTİSTİ AYGÜN BAYRAMOVA: “HƏR ZAMAN ÇALIŞIRAM Kİ, GETDİYİM ÖLKƏLƏRDƏ ÇIXIŞLARIM YAXŞI QARŞILANSIN”
–
Aygün xanım, Azərbaycan musiqisinin, səhnəsinin, mədəniyyətinin
bugünkü durumu sizi qane edirmi? Xüsusilə də,
şou-biznes adı altında neçə illərdir mədəniyyətimizə,
milli musiqimizə sırınanların
fonunda, Aygün Bayramova özünü bir sənətçi
kimi rahat hiss edirmi?
– Mən
neçə illərdir bu sənətə – milli muğam, xanəndəlik
sənətinə xidmət edirəm. Azərbaycan Dövlət
Akademik Opera və Balet Teatrında solist işləyirəm,
Milli Konservatoriyada dərs deyirəm ki, burada da yalnız ciddi sənətdən
söhbət gedir. Eyni zamanda, bu günün özündə
çox istedadlı gənc ifaçılarımız var,
yaxşı tələbələrimiz yetişir.
İnanın ki, dünyanın da harasına getmişəmsə,
bu günə qədər 25-dən çox ölkədə
konsertlərimiz, həmçinin Azərbaycan Mədəniyyət
Günləri çərçivəsində tədbirlərimiz
olub, hər zaman ancaq bir amalım olub və var ki, Azərbaycan
musiqisini ölkəmizdən kənarda yüksək səviyyədə
təbliğ edim, yüksək səviyyədə bu sənəti
nümayiş etdirim. Bundan başqa heç nə
düşünməmişəm və düşünmürəm.
Yeri gəlmişkən, bir neçə ay öncə
İtaliyaya qastrol səfərimiz oldu. Bu səfərdə də
mənimlə birgə gözəl sənətkarımız
dirijor Yalçın Adıgözəlov, Xalq artisti, mənim
sənət dostum Mənsum İbrahimov, Əməkdaş
artistlər – tarzən
Elçin Həşimov, kamançaçı Elnur Əhmədov
və gənc vokalçı Azər Rzazadə iştirak
edirdi.
Elə bu
yaxınlarda da, bayram günlərinin birində də çox
sağ olsun Mədəniyyət kanalı, Azərbaycan
Televiziyası, həmin konserti
yayımladı. Qeyd edim ki, həmin
konsertimiz çox yüksək səviyyədə keçdi,
çox yüksək səviyyədə təşkil
olunmuşdu. Bir ifaçı
kimi özüm də zövq aldım. Sağ olsun bizim
İtaliyadakı səfirimiz Vaqif Sadıqov. O, bu konsertin
yüksək səviyyədə baş tutması
üçün əlindən gələni əsirgəmədi,
bizə hər cür dəstəyini göstərdi. Konsert
günü inanırsınız ki, səhər saat 10-dan
axşam saat 6-dək məşqimiz oldu.
Saçımızı,
üstümüzü-başımızı düzəltməyə
və özümüzü səhnəyə
hazırlamağa belə çox az vaxtımız oldu.
Onu da
deyim ki, bizim konsertimiz olan məkan, səhnə açıq
zaldır. Burada da yüksək, peşəkar sənət
nümayiş etdirmək, konsert vermək həddindən
artıq çətindir, ifaçıdan, musiqiçilərdən
çox böyük peşəkarlıq tələb olunur.
Üstəgəl, 8500-dən yuxarı tamaşaçı...
Amma burada hər şey o qədər yüksək səviyyədə
təşkil olunmuşdu ki, konsertimiz gözlədiyimizdən
də qat-qat uğurlu alındı. Demək istəyirəm
ki, istər İtaliyada olanda, istərsə də digər
xarici ölkələrə səfərlərdə səhnəyə
çıxanda inanın ki, fəxr edirəm. Fəxr edirəm
ona görə ki, mən bir azərbaycanlıyam, bizim belə
musiqimiz var, belə muğamlarımız var.
Mən
bunlardan yalnız qürur və fəxr hissi duyuram. Yenə
deyirəm, mənim hər zaman amalım odur ki, getdiyim ölkədə
birinci növbədə çıxışlarım gözəl
olsun, çıxışlarım yaxşı
qarşılansın, yaxşı alqışlansın və
qeyd edim ki, bu, həmişə də belə olub.
Yerli və
dünya şou-biznesinə gəlincə isəizə deyim ki,
bunlar çox fərqlidir. Yəni, o şou-bizneslə bizim
şou-biznes dediyimiz arasında yerlə-göy qədər fərq
var. Vallah, sözün açığını deyim, hətta,
şounun içərisində olanlar da deyirlər ki, bu aləmdə
olmağımıza baxmayaraq, amma şou yoxdur. Elə bil ki, toy bazarı var. Hər
kəs çalışır ki, efirdə çox görsənsin,
verilişlərdə çox iştirak etsin, hansı
verilişdi, necə verilişdi, sanki fərqi yoxdur, eyni
zamanda, kimin o verilişi aparmağından asılı
olmayaraq, sadəcə, gündəmdə qalsın və
toylara getsin. Amma sizə onu da bildirim ki, şəxsən mən
elə bir dövrdə bu sənətə gəlmişəm
ki, o vaxtı nə şou var idi, nə biznes. Bununla belə,
yenə deyirəm ki, dünyadakı o şou-biznes bizdə
yoxdur. Şou-biznesin içində sən gərək
tamaşaçıya o şounu göstərəsən. Amma
bizdə hansı bir ifaçı hansı bir konsert verib pul
qazanır? Var belə ifaçı? Bəlkə də var, o
da bir nəfər, iki nəfər ola bilər... Yəni, deməkdə
məqsədim odur ki, bizdəki şou-biznesdə
şou-biznesdən əsər-əlamət yoxdur. Bizdəki
tamam başqa bir şeydir (gülür).
Bir az əvvəldə
də qeyd etdiyim kimi, çox ciddi sənətlə məşğul
olduğuma görə, şou-biznesdir, filandır, onunla
heç zaman heç bir əlaqəm yoxdur. Mən
şou-bizneslə əlaqəsi olmayan adamam. Buna heç
vaxtım da yoxdur. Mənim amalım, fikrim-zikrim ancaq və
ancaq bu sənətə xidmət etməkdir, həm də ki,
sənətimiz bizə yox, xalqa məxsusdur. Ona görə də
imkanım, gücüm yetdiyi qədər
çalışıram ki, həm muğamlarımızı,
həm təsniflərimizi, həm xalq
mahnılarımızı, həm bəstəkar
mahnılarımızı yüksək və peşəkar səviyyədə
tamaşaçıya çatdırım.
Bəstəkarlarımız
var ki, onların mahnılarını illərdir sənətkarlar
ifa ediblər, amma onlara təzədən bir yeni nəfəs
vermək, onlara yenidən bir rəng qatmaq və yüksək
səviyyədə ifa etmək bizim borcumuzdur. Çünki
tamaşaçı çox tələbkardır,
tamaşaçı həmişə gözləyir ki, məsələn,
görüm, Aygün Bayramovanın budəfəki
çıxışı necə olacaq, hansı mahnılar
olacaq, hansı təsniflər olacaq, hansı bir muğam
parçası olacaq, seçdiyi qəzəllər necə
olacaq və sair. Qəzəlləri də seçəndə
çox diqqətli olmaq gərəkdir. Şəxsən mən
qəzəlləri seçəndə bəzən ən
azı 10 qəzəli seçirəm, sonra onun içərisindən
ikisini və ya
üçünü götürürəm, əzbərləyirəm,
ifa edirəm. Qəzəlləri
də oxuya-oxuya əzbərləyirəm. Çünki belə
daha asan olur. Qəzəlləri əzbərləsən belə,
o yadda qalmaz və ya beyində çox gec qalır. Amma onu nəsə
bir iş görə-görə, məsələn, yol gedərkən və ya
marşrutda olarkən ürəyində oxuyanda daha çox
tez yadda qalır, yəni, haradasa, 3-4 günə o qəzəl,
yaxud qəzəllər əzbərlənir...
– Bəzən
görürsən ki, bəzi xanəndələr, muğam
ifaçıları qəzəl yerinə adi şeir
parçası oxuyur, ifa edirlər. Bu, nə dərəcədə
düzgündür?
– Əlbəttə
ki, muğamlar əsasən qəzəllə ifa
olunmalıdır. Şeirə gəlincə, o, sadəcə,
bəzən mahnının, təsnifin, muğamın hər
hansı bir hissəsində istifadə olunur. Amma sizə deyim
ki, xanəndələrin ifasında qəzəllər kifayət
qədər ifa olunur. Yəni, istər xalq mahnısında,
istər təsnifdə, əgər yeri varsa, əlbəttə
ki, orada bir qəzəl ifa olunur. O qəzəl də çox
böyük olmamaq şərti ilə. Çünki qəzəllər
çox geniş, çox böyük olur. Onun hər
hansı bir beytini götürürsən, muğam hissəsində
onu ifa edirsən.
– Siz
özünüz tanınmış bir muğam
ifaçısı, xanəndə kimi daha çox hansı
şairlərin, qəzəlxanların qəzəllərinə müraciət
edirsiniz?
– Mən
Əliağa Vahidə çox müraciət edirəm.
Çünki sadədir, başa düşülür. Məhəmməd
Füzulidən də istifadə edirəm. Amma
açığı deyim ki, Füzulinin qəzəlləri,
onların mənaları çox çətindir, gərək
füzulişünas olasan ki, onları olduğu kimi dəqiq
anlayasan. Eyni zamanda Seyid Əzimdən, Mirzə Ələkbər
Sabirdən, Mirmehdi Seyidzadədən istifadə edirəm. Yəni,
hansı qəzəl mənim ürəyimcədir,
rahatdır, onu oxuyuram, görürəm ki, filan qəzəl
filan muğama daha uyğundur, daha yatımlıdır, onu əzbərləyirəm və ifa
edirəm.
–
Aygün xanım, ötən əsrin 50-80-ci illəri
arasında Azərbaycanda böyük bir xanəndə ordusu
yarandı ki, bu gün də onların ifaları hamını
valeh etməkdədir, onlara qulaq asdıqca, asmağın gəlir.
Bəs 80-ci illərdən sonra gələnlər arasında
onlar kimi qulaq asılacaq, dinləniləcək, qəbul ediləcək
xanəndələr varmı? Ən azı 20-30 ildən sonra
onlar da əvvəlkilər kimi qəbul ediləcək və
xatırlanacaqlarmı?
- Əlbəttə
ki, bizim özümüz də bu sənətə o gözəl,
o nəhəng sənətkarlara qulaq asıb, onlardan öyrənib,
əxz edib gəlmişik. Şövkət Ələkbərovaya,
Sara Qədimovaya, Tükəzban İsmayılovaya, Zeynəb
Xanlarovaya, Arif Babayevə, İslam Rzayevə, Yaqub Məmmədova
və digər korifeylərimizə qulaq asa-asa bu sənətə
yiyələnmişik.
Bilirsiniz, bu, çox çətin bir sənətdir. Bu
sənətə yiyələnmək, bu sənətin
arxasınca getmək, bu sənəti axıra qədər
davam etdirmək, bu, çox çətindir. Bu sənət elədir
ki, necə gəldi, necə oxudu, bunlar olmaz və
mümkün də deyil, həmçinin, burada fonoqramdan çox az istifadə
edilir və edilməlidir. Biz fonoqramdan yalnız o zaman istifadə edirik ki,
görürük, orada artıq o şərait yoxdur. Misal
üçün bir bayram konserti çəkilir, ancaq o zaman
fonoqramdan istifadə olunmalıdır və ya istifadə oluna
bilər. Amma çox az olur ki, xanəndələr fonoqramdan
istifadə edirlər. Əksərən canlı ifa edirlər.
Çünki canlı ifa başqa bir şeydir, başqa bir aləmdir,
ola bilər ki, canlı ifada səsində hər hansı bir
xırıltı olsun, amma tamaşaçılar onu da gözəl
qəbul edir. Ancaq təbii ki, bu, az hallarda baş verir. Yəni,
demək istəyirəm ki, biz o sənətkarları
gördük, seçdik bu sənətə gəldik,
bugünkü nəsil də təvazökarlıqdan kənar
olmasın, bizi, bizim dövrün nəslini görüb bu sənətə gəliblər.
Mən
heç də demirəm ki, onlar təkcə bizə qulaq
asırlar və ya asıblar, onlar əlbəttə, korifeylərimizə
də, gözəl sənətkarlarımıza da qulaq
asıblar və asırlar. Başqa cür də ola bilməz. Amma bir dəfə böyük sənətkarımız Əlibaba müəllim çox gözəl bir fikir
söylədi. Səhv etmirəmsə, 2007-ci ildə Dövlət Filarmoniyasında ilk
muğam müsabiqəsinin yekun konserti idi, Əlibaba müəllim
dedi ki, qızım bu gənclər, bu qızlar sizə, digərlərinə
baxıb, öyrənib bu səhnəyə
çıxıblar, əvvəllər bu qədər qız
muğam ifaçısı yoxuydu, onlar sizə qulaq asıb gəliblər.
Dedim ki, Əlibaba müəllim, biz çox xoşbəxt
olarıq ki, onlar bizə qulaq asıb gəliblər, dedi ki,
qızım, mən dünyagörmüş adamam, mənim az
yaşım yoxdur, bunu həqiqətən deyirəm və əminəm
ki, belədir. Bunun özü
bizə, şəxsən mənə verilən ən
böyük qiymətdir. Ona görə arzu edirəm ki,
yetişməkdə, səhnə arzusunda olan gənclər də
hər zaman özlərindən öncəki sənətkarları,
muğam ustadlarını dinləsinlər, onlardan öyrənsinlər,
onların repertuarından istifadə edərkən
adlarını çəksinlər. Hətta, hansısa
mahnını, təsnifi ifa edərkən onun müəllifinin,
onu yazan şairin, onu bəstələyən bəstəkarın,
onu ondan öncə ifa edən ifaçının, sənətkarın
adını söyləsinlər. Çünki bəziləri
qulaq asırlar, dinləyirlər, ifa edirlər, ancaq ad çəkmək
istəmirlər. Ad çəkmək onları alçaltmaz, əksinə
ucaldar.
Məsələn,
bu yaxınlarda bir mahnı yazdırmışam, düzdür,
illər öncə onu ifa etmişdim, lentə
yazdırmışdım, ancaq həmin lent yazısı
keyfiyyətsiz olduğu üçün, onu təzədən
yazdırdım. Çox gözəl mahnıdır. Onu bir neçə il öncə
ifa edərkən bir gün mərhum sənətkarımız
Novruz Feyzullayev zəng edərək mənə minnətdarlığını
bildirdi və dedi ki, qızım həmin mahnının
sözünü də, musiqisini də mən yazmışam,
bundan sonra onu oxuyarkən müəllif kimi adımı çəkərsən.
Dedim ki, Novruz müəllim, bağışlayın, çox
üzrlü sayın, elə bilirdim ki, bu, təsnifdir. Həmin
mahnını təzədən yazdırandan sonra isə
Almaniyada yaşayan bir qohumum internet vasitəsi ilə onu
Şövkət xanımın ifasında mənə göndərdi.
Həmin qohumum Şövkət xanımın fanatıdır,
onda Şövkət xanımın bütün
mahnıları, səs yazıları, diskləri, valları
var. Ancaq etiraf edim ki, indiyədək həmin mahnını
Şövkət xanımın ifa etdiyini bilmirdim və mən
buna görə həmin qohumuma böyük təşəkkürümü
bildirdim. İfa da çox yüksək səviyyədə bir
ifa idi. Yəni, demək istəyirəm ki, səndən
öncə sənin oxuduğun mahnının
ifaçısının, müəllifinin adını
çəkmək lazımdır.
Bunu deyəndə xoş olur, burada heç bir əskiklik
olmur. Bunları mütləq demək lazımdır.
Çünki
zaman gələcək ki, onlara da qulaq asıb bu sənətə
gələcəklər. Heç kim bu sənəti, bu səhnəni
tutub qalmır ki? Ona görə hər kəsin əməyi, zəhməti
qiymətləndirilməli, deyilməlidir.
Kamil Həmzəoğlu
525-ci qəzet.-
2015.- 10 yanvar.- S.15.