"Muğama
xalqımızın misilsiz sərvəti,
müqəddəs nemətimiz kimi
yanaşıram"
XALQ ARTİSTİ MÖHLƏT MÜSLÜMOV: "AZƏRBAYCANDA MUĞAMA, TAR İFAÇILIĞINA OLAN YÜKSƏK DİQQƏT BU SƏNƏTİN İNKİŞAFINA GENİŞ YOL AÇIR"
Ustad tarzən, Xalq artisti, Milli Konservatoriyanın professoru
və Ə.Bakıxanov
adına Xalq Çalğı Alətləri
Ansamblının bədii
rəhbəri Möhlət
Müslümovla həmsöhbət
olacağımı düşünəndə,
doğrusu, tərəddüdə
qapıldım. Tərəddüdümün
əsas səbəbi isə böyük yaradıcılıq yolu keçmiş, neçə-neçə
böyük səhnələrdə
uğurla çıxış
etmiş, görkəmli
insanlarla ünsiyyətdə
olmuş dəyərli
sənətkarımızla görüş və söhbətin məsuliyyəti
idi. Çox həyəcanlı idim. Amma görüşdükdən
sonra elə ilk anlardanca yanıldığımı
anladım. Düşündüyümdən
fərqli olaraq, çox səmimi və təvazökar bir şəxsiyyət dayanmışdı qarşımda.
Bir sözlə, Möhlət müəllim
əsl insana, gerçək peşəkara
xas olan davranış nümayiş
etdirdi.
Möhlət Müslümov ilk növbədə
öz sənətinə
olan sonsuz sevgisini çox həvəslə bölüşdü.
Dəyərli sənətkarımız
üçün musiqi
çox geniş məna kəsb edir: "Musiqi mənim üçün hər şeydir - kimliyim, keçmişim, torpağım, vətənim...
Öz-özlüyümdə, əsl musiqini duyan insanı digər insanlardan ayırıram. Çünki
musiqidə olan təsir başqa heç nədə yoxdur. Tar ifaçılığı
sənətində Qurban
Pirimov, Əhmədxan
Bakıxanov, Bəhram
Mansurov, Həbib Bayramov, Hacı Məmmədov, Əhsən
Dadaşov, Əliağa
Quliyev, Məmmədağa
Muradov, həmçinin
başqa böyük sənətkarlarımız olub,
biz onlardan öyrənmişik
bu sənəti. Bu insanlar öz dövrlərinin ən böyük tarzənləri
olublar. Mən tar ifaçısı olduğumu
bildirmədən gedib
onlara qulaq asardım. Bu sənəti
onlardan baxıb öyrənmişəm. Onların
ifalarını sevə-sevə
dinləməsəydim, tarzən
ola bilməzdim".
Sənət adamları ilə
söhbətləşərkən məni həmişə onların Azərbaycan musiqisinin hazırkı durumuna olan münasibətləri
maraqlandırıb. Bu dəfə
də belə oldu, düşündüm
ki, görəsən,
Möhlət müəllimi
qane edirmi Azərbaycan musiqi sənətinin bugünkü
mənzərəsi? Cavabı
belə oldu: "Səhnəmizin hazırkı
durumu məni əksərən qane edir, bəzən isə narazı qalıram. O barədə qane edir ki,
keçmişdə bizdən
böyük sənətkarların
görmədikləri münasibəti,
qayğını biz görürük.
Mədəniyyətimiz bütün
dünyada dövlət
tərəfindən yüksək
səviyyədə tanıdılır.
Muğamın, tarın
YUNESKO-nun İrs Siyahısına
qəbul edilməsi, Azərbaycanda bu sənətə olan yüksək səviyyəli
diqqət bu sahənin inkişafına
geniş yol açır. Amma bununla yanaşı, televiziyada bayağı mahnıların, küçə
musiqilərinin verilməsi,
səsi və sənəti olmayan ifaçıların tez-tez
təqdim olunması şəxsən məni bir sənətkar kimi çox narahat edir. Əslində
bu da bir
dövrdür, bir müddət çəkəcək,
bu mənfi hallar yox olub
gedəcək. Amma unutmaq olmaz ki,
gənclərin, uşaqların
tərbiyəsinə musiqi
çox böyük təsir edir, onların zövqünü
formalaşdırır. Necə
ki, dövlətimiz sənətimizi, mədəniyyətimizi
yüksək səviyyədə
təbliğ edir, eləcə də televiziya, mətbuat öz öhdəsinə düşən işi görməli, onu düzgün işıqlandırmalıdır.
Musiqimizin təbliğində
əsas rolu məhz televiziya və radio kanalları oynayır. Onların bu sahədəki fəaliyyətinin
səviyyəli qurulması çox vacibdir".
Sənətkarımız
20 ildir ki, Əhmədxan Bakıxanov adına Xalq
Çalğı Alətləri Ansamblna rəhbərlik edir.
Ə.Bakıxanov və Həbib Bayramovdan sonra bu ansambla məhz
Möhlət Müslümovun rəhbər olması kollektivin
sonrakı uğurlarını təmin edən əsas
faktorlardandır. Sənətdə olduğu bu illər ərzində
Möhlət Müslümov həm solist, həm də müşayiətçi
kimi böyük müvəffəqiyyətlə
çıxış edib: "Həm solo, həm də
müşayiət ifası mənə doğmadır, amma hər
birinin də öz çətinliyi var. Müqayisədə
götürəndə müşayiəti daha çətin
ifa hesab edirəm. Solo ifa edərkən sən yalnız
özünə cavabdehsən. Müşayiət edəndə
isə tar aparıcı alət olduğu üçün həm
xanəndəyə, həm də kamançaya cavabdeh
olmalıdır". Şövkət Ələkbərova,
Tükəzban İsmayılova, Hacıbaba Hüseynov,
Əbülfət Əliyev, Yaqub Məmmədov, Səxavət
Məmmədov kimi böyük xanəndələri
müşayiət etdiyini deyən Möhlət Müslümovun
bu barədə gözəl təəssüratları,
unudulmaz xatirələri var.
Qastrol səfərlərindən
danışmasını rica edəndə sənətkarımız
çox böyük həvəslə o zamanlara
qayıtdı, sanki yenidən həmin ölkələrə səfər
etdi: "40-dan çox ölkədə qastrol səfərlərində
olmuşam. Elə ölkələr var ki, oraya 10-15 dəfə
getmişəm. Bu ölkələrin çoxunda 20-dən
artıq diskimiz buraxılıb, radioların qızıl
fondunda lent yazılarım var. Bundan əlavə, beynəlxalq
müsabiqələrdə də çox iştirak etmişəm".
Milli musiqimizə, muğamımıza əcnəbilərin
münasibətindən danışarkən M.Müslümov hər
zaman o anları heyrətlə xatırladığını
bildirdi: "Vaxtilə elə səfər konsertləri
vermişik ki, zalda minlərlə adam olub, hamısı da
başqa millətlər. Onlar bizim musiqiləri böyük
heyranlıqla dinləyiblər. Bizim elə musiqimiz var ki,
fransız da, amerikan da onu eşidəndə təsirlənir,
musiqimizin ahənginə düşür. Dəfələrlə
bunun şahidi olmuşam və heyrətə gəlmişəm.
Bu səbəbdən, mən muğam sənətinə
xalqımızın misilsiz sərvəti, müqəddəs
nemətimiz kimi yanaşıram. Zənnimcə, hər bir azərbaycanlının,
musiqisevərin muğama münasibəti belə
olmalıdır".
Gənc
ifaçıların bu sənətə olan marağı bir
sənətkar kimi Möhlət Müslümovu sevindirir:
"Davamçılarımın tar sənətinə olan
münasibətindən çox razıyam. Bir neçə tələbəm
əməkdar artistdir. Bəziləri də var ki, artıq o
ada layiqdirlər. Təvazökarlıqdan çıxsa da,
deyim ki, hələ 25 yaşım olanda görürdüm, bir
çox yeni ifaçılarda mənim çalğımdan nələrsə
var. İllər keçdikcə onların sayının daha
da artdığını gördüm. Müəllim kimi fəaliyyət
göstərdikdən sonra isə bu sənətə
başlayan gənclərin məndən dərs almaq istəmələrinə
çox sevinmişəm. Hardasa 20 il müddətində bir
çox güclü ifaçılar yetişdirdim, indi də
bu işi davam etdirirəm. Bütün bunlar məndə bir sənətkar
kimi qürur hissi yaradır". Yeri gəlmişkən,
görkəmli tarzənimizin oğlu Rüstəm
Müslümov da onun yolunu davam etdirir. Möhlət müəllim
oğluna ata olmaqla yanaşı, həm də tələbkar
ustaddır:
"Həmişə
tələbələrimə məsləhət görürəm
ki, gecə-gündüz yorulmadan çalışsınlar, məşq
etsinlər. Onlara xüsusən də xalqımızı, milli
musiqimizi sevməyi tövsiyə edirəm. Çox qədirbilən
xalqımız var, bəlkə dünyada yeganə xalqdır
ki, bəzən özü çətinliyə düşsə
də, yenə də sənətkarını qoruyur, onu
yaşadır. Gərək gənc ifaçılarımız
bunu heç vaxt unutmasınlar". Möhlət müəllimdən
onun illərdən bəri sadiq dost kimi sevdiyi tarının hər
zaman sinəsində olması, sənətinin isə heç
zaman unudulmaması diləyi ilə ayrılıram. Fikirlərim
böyük şairimiz Mikayıl Müşfiqin bu
misralarının ahənginə köklənir:
Oxu, tar,
oxu, tar!
Səsindən
ən lətif şeirlər dinləyim.
Oxu, tar,
bir qadar!
Nəğməni
su kimi,
alışan
ruhuma çiləyim.
Oxu, tar! Səni kim unudar?!...
Nigar SƏMƏDLİ
525-ci qəzet.-
2015.- 15 yanvar.- S.6.