Dünyanın məşhur “sərçə”si Edit Piaf
Anası Annetta Covanna Maillard yarı italyan, yarı əfqanəsilli
idi. Atası Luis Alfons Qassion isə kəndirbazlıqla məşğul
olurdu. Valideynləri küçələrdə
şou hazırlayaraq pul qazanırdılar. Özü isə uzun müddət əxlaqsızlar
yuvasında yaşamalı olub.
Söhbət
dünya ulduzu Edit Piafdan gedir...
O, ən
çətin dövrdə dünyaya gəlmişdi: Birinci
Dünya müharibəsi gedirdi. Bir neçə il kor həyatı sürdü, daha sonra isə
meyxanalarda ifa etməyə başladı...
30-cu illərin
əvvəli, Paris... Kinoteatrdan çirkli sviterdə,
didilmiş ətəkdə, dodaq boyası əyri-üyrü
çəkilmiş, iri gözləri ilə kişiyə
oxşayan əxlaqsız qadın çıxır... O, Marlen
Ditrixin filmini izləməkdən qayıdır. Daha sonra bara keçərək yanında əyləşən
dənizçi ilə özünə şərab sifariş
verir... Həmin vulqar küçə qızı tezliklə əfsanəvi
Edit Piaf olacaq...
Küçə
uşağı
Edit
küçədə doğulduğunu tez-tez etiraf etməkdən
çəkinməzdi. Doğuşqabağı
valideynləri onu xəstəxanaya çatdıra bilmirlər
və körpə yaş səkinin üstündə
dünyaya gəlir. O zaman Birinci Dünya müharibəsi
gedirdi və küçələr zəif fənər
işığı ilə
işıqlandırılırdı. Bu isə gələcək
estrada ulduzu üçün simvolik
başlanğıc idi. E.Piafın anası onu və
atasını ataraq sərbəst həyata başlayır,
balaca qızcığaz isə əyyaş ana nənəsinin
himayəsinə sığınır. Bununla da gələcəyin
ulduzu olacaq körpənin məşəqqətli həyat yolu
başlayır: nənəsi ağlamasın deyə, şəraba
süd əlavə edərək onu bu yolla sakitləşdirir;
palçığın, natəmizliyin arasında
böyüdüyü üçün gözləri irinli iltihab
keçirir və o, kor olur. Uzun müddət
balaca qızın dünyası yalnız səslər və qoxulardan
ibarət olur.
Lakin bir müddət sonra müharibədən qayıdan
ata iri başı ilə hamının meymuna bənzətdiyi
qızını əxlaqsız həyat tərzi keçirən
nənəsindən alaraq öz anasının yanına
aparır. Editin bu nənəsi fahişəxanada qulluqçu
işləyirdi. Onun yanında qalmağa məcbur olan
Edit ilk vaxtlar əxlaqsız qadınların gözlənilməz
qayğısı ilə qarşılaşır: onu
vaxtlı-vaxtında yedizdirir, müalicə edirdilər. Bu
yolla düz 2 il sonra
qızcığazın görmə qabiliyyəti yenidən
özünə qayıdır. Həmin
qadınlar inanırdılar ki, bu yalnız Müqəddəs
Terezaya duaların nəticəsində belə oldu. Edit
özü də buna inanır və bütün həyatı
boyunca Terezanın ikonasını yanından ayırmır.
Onun bu ikonası Editə sevgi bəxş etdi, ölümdən
qurtardı və səsini qorudu...
Edit
sağalan kimi nənəsi onu atasına qaytarır. Bir
neçə il atası onunla küçə-küçə
gəzərək müxtəlif akrobatik hərəkətlər
göstərir, pul qazanır. Lakin o, əldə
olunan pulu içkiyə xərcləyirdi. Atasının
təkidi ilə daha çox pul qazanmaq üçün
oxumağa məcbur olan Edit əslində taleyin ona bəxş
etdiyi mükafatdan xəbərsiz idi. Onun
yeganə bildiyi mahnı isə Fransanın milli marşı
“Marselyoza” idi. O, atasının başqa qadından olan
qızı, bacısı Simone ilə birlikdə (Edit ona Momone
deyirdi) küçələrdə oxuya-oxuya səsini
cilalayır və 13-14 yaşında özünə məşuq
taparaq atasının yanından qaçır. Bununla da gələcək
ulduz müstəqil həyata atılır...
Bütün
dünyanın “sərçəsi”
Edit bir
gün qərara alır ki, məşhur və varlı
olmalıdır. Bəs necə? Hələ ki, o sərxoşların
toplaşdığı klublarda ifa edirdi. Bundan
başqa o, küçələrdə də oxuyur, əlavə
pul qazanırdı. Bir gün böyük
bir kabarenin sahibi Lui Laple Editin səsini eşidir və onu
öz məkanında oxumağa dəvət edir. Məhz Lui güclü səsli balaca qız
üçün küçə jarqonunda “sərçə”
mənasını verən “Piaf” təxəllüsünü
seçir. Edit səhnə üçün lazım olan
hər şeyi öyrənməli olur. Lakin gələcək
ulduzun səhnə qorxusu ona əbədi vərdiş
qazandırır: Edit ömrünün sonunadək səhnədə
çıxış edərkən yumruqlarını bərk-bərk
ombasına sıxırdı.
Edit əvvəlcə
sadə mahnılar – evsiz itlər, küçə
qızları, avaralar haqda oxusa da, daha sonra Lui onu ciddi müəlliflərlə
tanış edir. Məhz onun
dəstəyi ilə Edit radioda çıxış etməyə
başlayır. Bu isə geniş dinləyici
auditoriyası demək idi.
Musiqi ilə yanaşı, Edit “Subay” filmində
küçə müğənnisi obrazını
canlandıraraq özünü kino sahəsində də
sınayır.
Şöhrətin
pilləsində
L.Leplenin müəmmalı şəkildə
öldürülməsindən sonra gənc müğənninin
bütün həyatı qaralır. İnsanlar ona Luinin
ölümünün səbəbkarı kimi
baxırdılar. Edit gələcəklə bağlı
qayğılara qapılır, şöhrəti bir anın
içində yerlə-yeksan olur. Lakin şans Editin
tərəfində olur. O, işədüzəltmə
agentliyində Reymon Asso adlı bir nəfərlə tanış olur və həmin adam onu əsl
ulduza çevirir.
Reymon musiqilər yazır, bir çox müğənni
ilə dostluq edirdi. E.Piaf məhz bu aləmə düşmək
istəyirdi. Assonu Editin istedadı və
yaradıcılıq üçün “susuzluğu” cəlb
edirdi. Reymon Edit üçün yalnız mahnılar
yazmır, eyni zamanda onun səhnə davranışları,
intonasiyası üzərində də
çalışır, həmçinin ,musiqi
şirkətləri ilə uğurlu müqavilələr
imzalamasına kömək edirdi. Edit Piaf əsl şöhrəti
məhz Assonun mahnılarıyla əldə etdi.
Edit
oxuyub-yazmağı bilməsə də, səhnə geyimlərini
seçməkdə həssas idi. Qara rəngli
libaslar hər zaman onun qarderobunun əsasını təşkil
edib. O, yalnız bir dəfə ana olub – 17 yaşında.
Marsel adını qoyduğu qızı 2 yaşında
meningitdən dünyasını dəyişir...
“Oxumağı
bacarmadığım gün öləcəm”
“Mən oxumağı bacarmadığım gün öləcəm”. Edit bu sözləri tez-tez təkrar
edirdi. O, içki içməyi, zarafatlar etməyi çox
sevirdi. Piaf, həmçinin yeni istedadları
üzə çıxarmağa kömək edirdi. Onlardan biri də Şarl Aznavur olub. Sənətçi “kədərli gözlərə
və iri buruna sahib olan” həmin gənci özü ilə
qastrollara aparır, onu sərbəst karyeraya
hazırlayırdı.
Həmin
zaman ərzində Edit yaradıcılığına yeni
başlayan İv Montanla da tanış
olur. Onların tanışlıqları
İkinci Dünya müharibəsi dövrünə
düşürdü. E.Piaf Fransa turnesinə
çıxmışdı. 23 yaşlı İvlə
Parisdə konserti zamanı tanış olan
ifaçı onun gülməli tələffüzü ilə
əylənirdi. Edit hələ cəmi bir neçə
mahnısı çıxan İ.Montana yeni repertuar
hazırladı, onun üçün mahnılar yazdı,
qarderobunu yenilədi, tələffüzü üzərində
işlədi, səhnə hərəkətlərini öyrətdi,
bir sözlə, yeni obraz yaratdı.
Məhz Piafın sayəsində Montan kino aləminə
addım atdı. İki il onlar bir yerdə
yaşayıb işlədilər. Lakin Edit
“sevgisindən yorulan kimi” İv Montanı qapı önünə
qoyur. O, hər zaman belə idi. Davam etdirə
bilmədiyi münasibətinə ən birinci zərbəni
özü vururdu.
Editi
narkomana çevirən ölüm
Bu gənc xanım yalnız Köhnə Dünyada deyil,
mahnıları ilə Amerikaya da səs salmışdı. O, öz
çıxışı zamanı heç bir şou göstərmirdi:
sadə qara libası ilə royalın arxasına keçir və
ifa edirdi. Bu da ona kifayət etdi ki, Hollivuda ayaq
bassın. Amerikalılar onun
mahnılarının sözlərini başa düşməsələr
də, ifasına görə kompliment etməkdən
yorulmurdular. Hətta bir dəfə ingilis
dilində oxuyan Editə “italyan dilində mükəmməl
ifa etdiyinə görə” təşəkkür də
etmişdilər. Keçmiş
küçə qızı bir anda Hollivud ulduzlarının
maraq obyektinə çevrildi. O hətta uşaqlıq
kumiri Marlen Ditrixlə tanış olur və
onunla rəfiqəlik edir.
Amerikaya
qastrolları zamanı Edit məşhur boksçu Marsel Serdana
ilə tanış olur və onunla eşq
yaşamağa başlayır. Onlar həmyaşıd
idilər. Marsel onun həyatının əsl
kişisinə çevrilir. İdmançı Olimpiya
çempionu adına iddialı idi və
Birləşmiş Ştatlarda final məşqləri ilə
məşğul olurdu. Lakin Editin konsertləri
üçün o, çox vaxt öz işlərini unudurdu.
Edit isə onun bütün döyüşlərini
yaxından izləyirdi. Hətta bir dəfə,
Marsel tatami üzərində döyüşən və yerə
yıxılan zaman Edit oturduğu yerdən “Qalx, Marsel” deyərək
qışqırmış və ön sırada əyləşən
kişinin şlyapasını əli ilə döyəcləyərək
onu qəribə formaya salmışdı. Həmin adam Editi tanımış və şlyapanı
ona Marselin qələbəsi naminə xatirə olaraq
bağışlamışdı.
M.Serdana ailəli idi. Onun 3 uşağı
var idi. Marsel ailəsi ilə Editin
arasında qalmışdı. Bir dəfə Edit ona qəti
göstəriş verir: “Təyyarəyə bilet al və
yanıma gəl”. Marsel Editlə
görüşmək üçün Paris-Nyu-York təyyarəsinə
bilet alır. Lakin bədbəxtlikdən
Marsel Sardananın olduğu həmin təyyarə qəzaya
düşür. İdmançının
parçalanmış cəsədini yalnız Editin
ona hədiyyə etdiyi qolundakı saatdan tanıyırlar.
Həyat
və ölümlə üz-üzə
Bu faciədən sonra Edit dərin əsəb sarsıntısı
keçirir, narkotik istifadə etməyə başlayır. Lakin onu bu
alışqanlıqdan iş, qastrollar və
gənc sevgililəri xilas edir.
36 yaşında Edit ailə qurmaq qərarına gəlir
və həmkarı Jak Pillsə ərə gedir. Toy Amerikada baş tutur. Cütlüyün nikah şahidi isə Marlen Ditrix
olur. Lakin 5 il sonra onların ailəsi
dağılır, Edit yenidən həyat və ölümlə
üz-üzə, təkbaşına qalır.
Edit Piaf həyatı
boyu bir çox xəstəliklə mübarizə aparmalı
olur. Tez-tez əməliyyat edilir, çoxlu dərman
içir, bu isə onda yaddaş pozğunluğuna gətirib
çıxarır.
Sonuncu
mahnı
Bir dəfə
Edit evində təşkil edilən qonaqlıq zamanı yunan
emmiqrantlarından birinin oğlu Teofans Lambukisi ilə tanış olur. Editdən 20
yaş cavan olan Teofans heç kimin ona diqqət etmədiyini
görüb, sakitcə royalın arxasına keçir və
ifa etməyə başlayır. Bu zaman Edit
Teo ilə göz-gözə gəlir və ona vurulur. Bu, ulduzun sonuncu məhəbbəti olur.
Edit ona ərə
getmək üçün uzun-uzadı fikirləşməli
olur. Onu yaşı və sosial statusu qətiyyən
narahat etmirdi. Yeganə
nigaranlığı 46 yaşında hər şeyi yenidən
başlamağın mümkünlüyünə inanmaq idi.
Çünki Edit xərçəngdən əziyyət
çəkirdi, saçları tökülmüşdü.
Ancaq müğənni yeni bir eşqə də
risk edir.
...Teo onun pis görünüşünə heç fikir də vermədi. Onun üçün çörəyi tikələrə bölür, çəngəli əlində tutmağa kömək edirdi. Piaf ərinə yeni ad da tapmışdı – Teo Sarapo. Yunanıstana qastrolları zamanı onun yunan dilində “Mən səni sevirəm Sarapo” ifadəsinin səslənməsindən çox xoşu gəlirdi.
Edit Teonun aktyorluq bacarıqlarını görür və onu səhnəyə çıxarmaq qərarı alır. Lakin ətrafdakılar Teonu “alfons” adlandıraraq ələ salmağa başlayır. Editin isə bu zaman dediyi yalnız bu olur: “Bizi rahat buraxın. Teo məni sevir”.
Onların xoşbəxliyi cəmi bir il çəkir. Edit 1963-cü ilin oktyabrın 11-də bu dünyaya əbədi olaraq gözlərini yumur. Müğənninin ölüm xəbərini eşidən dostu Cin Kokteau infarkt keçirir və o da dünyasını dəyişir.
Katolik kilsəsi Editin sürdüyü həyat tərzi səbəbindən onun dəfn mərasimini rəsmi ayinlə qeyd etmir. Buna baxmayaraq, Editin məzarına 100 mindən çox pərəstişkarı axın edir. Edit Piafın dəfn mərasimini xatırlayan Şarl Aznavur “İkinci Dünya müharibəsindən bəri Parisin nəqliyyatını iflic edən bu cür başqa bir hadisə olmamışdı” deyirdi.
Ölümündən qabaq sonuncu dəfə Eyfelin pillələrindən birinə qalxan Edit Piaf geniş kütlə qarşısında məşhur mahnılarından birinin sözlərini oxuyur: “Yox, mən heç nə haqda arzulamıram. Nə mənə edilən xeyirxahlıq, nə də zülm barədə... Həyatım bu gün səninlə başlayır...”.
Editin
sonuncu müsahibəsindəki dialoqu isə belə olub:
–Bir
qadına hansı məsləhəti verərdiniz?
– Sev.
– Bəs,
gənc qıza?
– Sev.
– Bəs,
uşağa?
–Sev.
Nuranə Abbasova
525-ci qəzet.-
2015.-17 yanvar.- S.26.