Mən və mənim Allahım
(ARAMIZDA ÜÇÜNCÜ ŞƏXS YOXDUR, İKİLİKDƏ OLMAQ BİZƏ BƏS EDİR)
Son 10-12 il ərzində mən müxtəlif
mövzularda məqalələr yazmışam. Onların
arasında siyasətdən də, dindən də, hətta
insan üçün ən mühüm hiss olan sevgidən də
bəhs edən yazılar var.
Bu illər
ərzində 3 min səhifədən çox məqalə
yazsam da, çox az hallarda, təxminən
50-60 dəfə başqa müəlliflərə istinad
etmişəm. Həmin müddət ərzində
qələmə aldıqlarım həm ölkədə, həm
də onun hüdudlarından kənarda Azərbaycan, rus və
ingilis dillərində çap olunan 16 kitabda toplanıb.
Bütün bu məqamları qeyd etməkdə məqsədim
bu və ya digər mövzu haqda fikir yürüdərkən,
ayrı-ayrı hadisələrə münasibət bildirib qiymət
verərkən, gələcəklə bağlı proqnozlar irəli
sürərkən yalnız öz məntiqimə, hisslərimə,
uzun illər ərzində əldə etdiyim biliklərimə əsaslandığımı
diqqətə çatdırmaqdır. Keçmiş ideologiya çərçivəsindən
kənara çıxaraq (bu, tənqid deyil, sadəcə
xatırlatmadır) və çoxlarının altıncı
hiss adlandırdıqları intuisiyama güvənərək
apardığım təhlillər nəticəsində sonda
belə qərara gəldim ki, müasir dövrümüzdə
baş verənlərin çoxu - münaqişələr,
müharibələr, hökmranlığı ələ
almış siyasətçilərin çirkin oyunları,
böhtanları, bəzən hətta prezidentlərin, baş
nazirlərin, dövlət adamlarının, ictimai xadimlərin öz dillərindən
eşitdiyimiz iyrənc yalanlar bu gün yüksəkçinli
məmurların fəaliyyətində əsas qaydaya
çevrilib. El arasında belə bir deyim var: "Yalanın
ömrü qısa olar". Amma bu müdrik kəlam
şərəf və ləyaqətin, insanlığın, mənəvi
dəyərlərin yüksək tutulduğu dövr
üçün keçərli idi. Özü
də insanların qəbilə halında
yaşadıqları Afrikadan tutmuş inkişaf etmiş
Avropaya, Qərb və Şərq torpaqlarına kimi hər yerdə.
İndi isə yalan bütün dünyada ayaq
tutub yeriyir. Həqiqətin yolu isə o qədər
qısalıb ki, dünya ictimaiyyəti ondan xəbər
tutanda da, eşitdiyinə qətiyyən maraq göstərmir,
diqqət yetirmir. Görmək istəmədiyimiz
həqiqətin nəyisə dəyişəcəyindən isə
söhbət belə gedə bilməz. Həqiqətlə
həqiqətə ehtiyac duyan vicdanlı insanlar arasında
yalan elə bir möhkəm sədd hörüb ki, o,
lazımi ünvana gəlib çatanadək uzun və məşəqqətli
yol qət etməli olur. Gəlib
çatanda isə "gecikmiş" həqiqət artıq
hər kəsin yalana inandığının şahidi olur,
lazımsızlığını hiss edir. Bəli, yalan müasir insanların həyat tərzinə
çevrilib. Həqiqət tərəfdarlarının
isə sayı o qədər azalıb ki, onları cəmiyyətdə
keçmişin qalığı kimi qəbul edirlər.
Yaxşı
yadımdadır, Suriyada müharibənin yeni başlayan
vaxtlarında öz sərt mövqeyi, Yuqoslaviyanın əvvəlki
rəhbərlərinə qarşı qaldırdığı
cinayət işləri, Rusiya Federasiyasının baş
prokuroru Suxarevə göstərdiyi dəstəklə məşhurlaşmış
Madam Del Fonda Suriyadakı vəziyyətin monitorinqini aparan beynəlxalq
komissiyada yer aldı və bu barədə açıqlama vermək
üçün "Euronews" kanalında canlı efirə
çıxdı. O bildirdi ki, Alepponun dinc əhalisinə
qarşı tətbiq edilən zorakılıqlarda müxalifətin
də əli var. Bildiyiniz kimi, adətən Avropa
telekanalında eyni xəbər müəyyən əlavələrlə
15 dəqiqəlik fasilə ilə bütün gün ərzində
- səhərdən axşamadək təkrarlanır. Amma Madamın müsahibəsini cəmi bircə dəfə
efirə verdilər. Bununla da həmin
materialı dərhal proqramdan çıxardılar. O
gün bu gündür, həmin xanım haqqında heç nə
eşitmirəm. Yalnız onu bilirəm ki, həmin
müsahibədən sonra Madam Miloşoviç, Korotiç
kimi Yuqoslaviya generallarının işi ilə bağlı
aparılan məhkəmə proseslərindən uzaqlaşdırıldı.
Bu da sizə
yalanın həqiqət üzərində
çaldığı parlaq qələbəyə aid
nümunə... BBC, CNN telekanallarının
efirində dəfələrlə belə olayların
şahidi olmuşuq. Cənubi Osetiya, İraq, Liviyadan olan
şəxslərin müsahibələrinin efir zamanı
aparıcı tərəfindən yarımçıq kəsildiyini,
mikrofonlarının söndürüldüyünü az görməmişik.
Yalanın hökmranlıq etdiyi cəmiyyətdə
heç zaman həqiqətə yer olmayıb. Bu kimi hallarda
orta əsr müdriklərinin kəlamlarına, XX əsr siyasətçilərinin
fikirlərinə əsaslansaq, aciz görünərik. Belə məqamlarda gərək yalanı öz həqiqətinlə
susdurasan. Bundan ötrü əlində
dövrün reallıqlarını əks etdirən həqiqət
olmalıdır. Məhz bu səbəbdən
mən indiyə kimi oxuyub öyrəndiyim bütün
müdrik kəlamları uyğun zaman gəlib çatanadək
ehtiyatda saxlamağa qərar vermişəm. Necə deyərlər, "Saxla samanı, gələr
zamanı". Mən belə dövrün
gec-tez gələcəyinə bütün qəlbimlə
inanıram. Əks halda dünyamız yalan
bataqlığında məhv olub gedəcək.
Əslində Suriyada baş verən son hadisələr, Avropa
və ABŞ-ın Liviya və İraqda müharibə başlatmağın
və Suriyada başkəsən quldurları dəstəkləməyin
səhv addım olması, eləcə də milyonlarla
qaçqının (afrikalılar, əfqanlar, suriyalılar və
s.) doğma yurd-yuvalarından didərgin salınmasının
günahından Qərbin qismən, Avropanın isə tamamilə
"təmizlənmək" cəhdinin uğursuzluğa
düçar olması ilə bağlı etdiyi etiraflar bunu
deməyə əsas verir ki, gözlədiyimiz həmin zaman gəlib
çatıb. Necə deyərlər, o gün
bu gündür.
"Mən
və mənim Allahım" adlı bu məqalənin
giriş hissəsini belə uzun-uzadı yazmaqda bir məqsədim
var: dünyada baş verənlərin, eləcə də
terrorizm ideologiyasının əsasını dinin yox, əksinə,
nə terrorçunun, nə də dünya terroruna
qarşı mübarizə aparanların dininin yoxluğu amilinin təşkil
etdiyini isbatlamaq.
Belə geniş və ətraflı girişdən sonra
istəyirəm sizinlə dinin müharibəyə, savaşa
qarşı necə münasibət bəsləməsi haqda
fikirlərimi bölüşüm. İlk növbədə
qeyd edim ki, din səbəb nə olursa olsun, heç kimdən
müharibə aparmağı tələb etmir. Ümumiyyətlə, dində məcburiyyət
anlayışı yoxdur. Hər kəs
Allaha öz psixi və emosional vəziyyətinə uyğun
inanır. Mən həmişə din və
etiqad məsələsinə hər kəs tərəfindən
şəxsi keyfiyyətlər baxımından münasibət
bəslənilməsinin tərəfdarı olmuşam. Biz bəndələr hər birimiz təkrarolunmaz fərdik.
Allah hərəni bir cür yaradıb, barmaq izlərimiz
belə fərqlidir. Deməli, Allah bizi fərqli
yaratdığı kimi, dinə, ibadətə münasibətimizin
də fərqli olmasını istəyib. Amma
nədənsə bunu hər kəs qəbul etmək istəmirik.
Məsələn, demək olar ki, bütün müasir
din xadimləri iman sahiblərinə kollektivizm ideyasını,
müxtəlif sektalar, təlimlər, daha dəqiq desək,
yalançı təlimlər ətrafında birləşməyi,
aşılamağa çalışırlar. Üzləşdiyimiz
bütün bəlalar da elə həmin kollektivizm
ideyasından bəhrələnir. Diqqət yetirsəniz
görərsiniz ki, hətta islam dini
özü də insanların həftədə bir dəfə,
cümə namazı zamanı bir araya gəlməsini məsləhət
görür. Daima bir araya toplaşmaq dində
vacib əməl sayılmır. Əksinə
iman sahibləri vaxtlarını öz ailələrinə,
qayğılarına, Allah ilə özü arasında
başa düşdüyü, lazım bildiyi şəkildə
qarşılıqlı əlaqə yaratmağa sərf etməlidir.
Hər kəs Allahı istədiyi şəkildə
dərk etməkdə, Onun haqda həqiqətləri
qavradığı kimi qəbul etməkdə, öz etiqad səviyyəsini
arzu etdiyi kimi müəyyənləşdirməkdə sərbəstdir.
İslam nəinki Allahla bəndə arasında
vasitəçinin olmasını təqdir edir, əksinə
bunu rədd edir. Bəndə ilə
Tanrı arasındakı əlaqə olduqca şəxsi, fərdi
və sirli xarakter daşıyır.
İslamı xristianlıqdan fərqləndirən
başlıca cəhət də elə budur. Bildiyiniz kimi, xaçpərəstlərdə
iman sahibi ilə Müqəddəs Ruh - Allah arasında
çoxlu vasitəçilər var. Yaradanla bəndə
arasındakı vasitəçiliyi tamamilə inkar edən islam dini isə insana Allahla əlaqə
yaratmaqda sərbəstlik verir. Cümə
namazı zamanı icra olunan ümumi ayinlərdə moizəçilər
ilk növbədə bu həqiqəti insanlara
çatdırmalıdırlar. Təəssüf
ki, onların bir çoxu Allahla bəndə arasında əlaqənin
sərbəst şəkildə yaradılmalı olduğunu
belə izah etmirlər. Hətta bəziləri
açıq-aşkar dinin fərdiliyi deyil, kütləviliyi təbliğ
etdiyini söyləyirlər. Məhz buna
görə, düşünürəm ki, dinlə
bağlı əsl həqiqətləri dərk etmiş və
kamilliyin zirvəsinə yüksəlmiş alimlərdən
savayı, kimsə moizə oxumağa layiq deyil. Məscidlərimizdə moizə oxuyanlar isə
müqəddəs kitabımız Qurani-Kərimin
başlıca prinsiplərindən tamamilə fərqli ideyalara
əsaslanırlar. Müsəlmanları
birliyə səsləyərkən onların hərəsi
"birlik" anlayışını bir cür izah edir.
Bu izahatda onların gizli arzu və istəkləri də əks
olunur, siyasi baxışları da...
Dinlə, ibadətlə, hədislərlə bağlı kifayət qədər məlumata malik olmayan müsəlman qardaşlarımız bu cür xütbələri dinlədikdə həmin moizəçi kimi düşünməyə başlayırlar. Deməli, natiqlik qabiliyyəti olan moizəçi çox asanlıqla kütləni öz istədiyi istiqamətə yönəldə bilər. Ən əsası isə onun kimi düşünməyənlərə qarşı insanların qəlbində kin-küdurət, ədavət toxumu səpə bilər. Beləcə, tamamilə dindən uzaq fikirlər güdən, siyasi məqsədlər daşıyan və ya başqasının göstərişlərini yerinə yetirən natiq moizəçi bu yolla öz çirkin əməllərini həyata keçirməyə müvəffəq olur. Onların oxuduqları xütbələr bir növ həmkarlar ittifaqlarının toplantılarını, komsomol iclaslarını xatırladır. Partiya ideologiyası sistemi məhz belə yığıncaqların əsasını təşkil edən kollektivizm sayəsində formalaşıb. Bu prinsiplərdən tamamilə uzaq olan islam dini hər kəsə Allahı öz başa düşdüyü qədər dərk etmək sərbəstliyi verir. Kommunizm və ya digər siyasi ideologiyalardan fərqli olaraq, islamda iman sahibləri üçün sistemli davranış qaydaları, onların pioner salyutu və ya komsomol marşının sədaları altında birgə addımlaması nəzərdə tutulmayıb. Belə bir birlik yalnız Həcc ziyarəti zamanı reallaşır. İmanlı müsəlmanlar bu ibadətin bütün qaydalarına birgə əməl edir, onun əsasını təşkil edən ritualları yerinə yetirirlər.
Digər hallarda müsəlman öz imanını reallaşdırmaqda sərbəstdir, azaddır. Bu, islamı digər dinlərdən köklü surətdə fərqləndirir, onun etnik, milli məzmuna yox, bəşərilik xüsusiyyətinə əsaslandığını sübut edir. İslamda yalnız "ümmət" (ümumi müsəlman icması) məfhumu var və müsəlmanlar ildə bir dəfə Həcc ziyarəti zamanı bir araya gəlirlər, Məkkədə toplanırlar, vacib əməlləri həyata keçirirlər. Diqqət yetirsək görərik ki, hətta orada da fərdiliyə üstünlük verilir. Hər bir zəvvar özünü təmsil edir, öz ziyarət arzusunu gerçəkləşdirir.
Odur ki, bu gün Yaxın Şərqdə
baş verən olaylar, bəzilərinin xilafət yaratmaq
xülyası və bunun üçün müharibə
aparıb insanları, qadın, qoca və uşaqları
amansızcasına qətlə yetirmək, dünya ictimaiyyəti
gözü qarşısında heç bir günahı
olmayan müsəlmanları edam etmək, onların
başlarını kəsmək, hətta gənc işə
yeniyetmələri cəlb etmək islam və onun qaydaları,
Qurani-Kərimin məzmunu və qayəsi ilə tam ziddiyyət
təşkil edir. Uydurma xilafət yaratmaq istəyənlərin
əslində heç bir dini mənsubiyyətləri yoxdur.
İslamın adından istifadə etmələri isə
tamamilə küfr sayılır. Onların əməlləri
islamda öz yerini əzəldən tutmuş "Mən və
mənim Allahım" prinsipinin üstündən xətt
çəkmək deməkdir. Buna heç dini siyasiləşdirmək
adı da vermək olmaz. Çünki orada dindən, islamdan
heç bir əlamət yoxdur.
Qərb dövlətləri tərəfindən zombiləşdirilib
təlim keçmiş başkəsənlərin islamla əlaqələndirilməsi
isə məkrli siyasi xarakter daşıyır.
Rafiq
Əliyev
525-ci qəzet.- 2016.-5 aprel.- S.5.