Nağıl kimi DOSTLUQ
Yazıçı-publisist
Novruz Nəcəfoğlunun “Nağıl adam”
romanı insanı təkcə bu nağıl, təkcə bu
Adam, təkcə bu dostluq yox, ümumiyyətlə
nağıllar, dostluqlar və Adamlıq haqqında
düşündürür.
XXI əsrin bu xaosunda, dinamik və gərgin həyat
şəraitində əsl, gerçək insan hissləri,
dostluq, sevgi, bağlılıq doğrudan da nağıla, mifə
çevrilməkdədir. Bir zaman gəlib ki, dostun sayı minlərlə,
beş minlərlə ölçülür,
tanımadığın adamın yazısın sosial şəbəkədə
bəyəndiyin üçün “dost” sayılırsan,
“dostluğu” təklif kimi göndərə bilirsən, birini
görəndə “dostluğumda varsız?” deyə soruşmaq
da gəlir ağlına... Təəssüf! Beləliklə,
bir tərəfi inkişafla, müasirliklə bağlı olan
internet, sosial şəbəkələr real insan hisslərinə,
sehrli, ruhsal bağlılıqlara qənim kəsilib. Amma nə yaxşı ki, tam sıradan
çıxara bilməyib.
Novruz Nəcəfoğlunun
“Nağıl adam” romanı məhz belə
sıradan çıxarılmayan, itməyən, zamana, zəmanəyə
təslim olmayan hisslər, insanlıq, dostluq haqqındadı. Əsər yazıçı Aydın Tağıyevə
həsr olunub. Daha doğrusu “Nağıl adam”
elə Aydın Tağıyevin özüdür. Kitab “ATV-Yaddaş” layihəsi çərçivəsində
çapdan çıxıb. Naşiri Səlim
Babullaoğlu, redaktoru Seyfəddin Hüseynlidir. Bu sanballı əsərin
məndə oyatdığı təəssüratlara
keçməzdən öncə onu vurğulamaq istərdim ki,
Novruz Nəcəfoğlunun indiyədək bədii əsərlərdən
ibarət “Bir qış gününün xatirəsi”, “Yollar
uzanan gün”, “Çarəsiz yolçu”, “Keçən cavan
çağım ola...”, “Atüstü bir nağıl”, “Bir mən
oyaqdım...” və digər kitabları işıq üzü
görüb. “Dünya duracaq yer deyil...”, “Sinqapur
- böyük dünya şəhəri, iddialı ölkə”,
“Eşitdiyim və gördüyüm Yaponiya” kitabları isə
onun İsveçrəyə, Almaniyaya, Malayziyaya, Yaponiyaya səfərlərinin
təəssüratlarını, publisistik qeydlərini əks
etdirir. Ədibin bir sıra əsərləri
ingiliscəyə, ruscaya və digər dillərə
çevrilərək çap edilib, Türkiyədə
ayrıca kitab halında nəşr olunub. Lakin mənə
görə yazıçının bütün bu
yaradıcılıq uğurlarının, maraqlı əsərlərinin
içərisində “Nağıl adam” romanının özəl
yeri var. Roman “525-ci qəzet”də parçalarla çap olunub
və elə o zamandan oxucular tərəfindən maraqla
qarşılanıb. Hələ o vaxtlardan ayrı-ayrı hissələri
qəzetimizdə oxuyanda nədənsə bu əsəri dost
zarafatı, yaxud Aydın Tağıyevin başına gələn
məzəli əhvalatların şərhi kimi qəbul
etmişdim. Amma əsəri bütöv oxuyanda
yanıldığımı anladım.
“Nağıl
adam” ciddidən-ciddi əsərdir və bu
zarafatla deyilən sözlərin, məzəli şəkildə
danışılan əhvalatların arxasında son dərəcə
dərin, düşündürücü mətləblər
durur. Həm kitabın, həm də bizim (qəzetimizin!)
istedadlı (və güzəştsiz!) redaktorumuz Seyfəddin
Hüseynli əsərə yazdığı kiçik
girişdə bunu qısaca olaraq belə izah edir: “Romanın
ana teması, leytmotivi dostluqdur. Əsərin
yaranmasına da dostluq anlayışına ehtiram, dostluğa,
dostlara məhəbbət təkan verib. Müəllif
dostluğun fərqli zamanlardakı, müxtəlif mühitlərdəki,
romanın obrazlarına çevrilmiş ayrı-ayrı
insanlar arasındakı parlaq təzahürlərini qələmə
almaqla, əslində, bu ali insani duyğuya
sözdən abidə ucaldıb, çağdaş bir dostluq
dastanı yaradıb”. Seyfəddin müəllimin
bu qənaətini əsərin hər bölümü,
kitabın hər səhifəsi təsdiqləyir. Lakin burada dostluq, Novruz Nəcəfoğlu - Aydın
Tağıyev dostluğu, bağlılığı
bütöv mühitin fonunda və əksinə mühit bu
dostluğun fonunda göstərilib. Məhz
elə buna görə də əsər sadəcə esselər
toplusu, yaxud povest kimi yox, bitkin bir roman kimi dəyərləndirilir.
Çünki burada sadəcə qəhrəmanın
özünün xarakteri, başına gələn əhvalatlar,
yaşadığı olaylar deyil, bütöv zaman, zəmanə,
ölkə, mühit iri planda göstərilir. Ancaq bununla belə əsərin yaranma səbəbi
dostluqdur. Novruz Nəcəfoğlu da əsərin
yazılmasını bununla izah edir:
“Müdriklərdən
tövsiyədir: “Dostlarının olması üçün
gərək özün dost olmağı bacarasan...” Mən bunu bacardımmı?! Sevdiyim insanlara -
dost bildiklərimə və məni özünə dost bilənlərə
ithaf etdiyim bu romanla həmin suala cavab tapmağa
çalışmışam”.
Görəsən
dostluğun, sadiqliyin, vəfanın, etibarın bundan gözəl
nümunəsi, göstəricisi ola bilərmi?
İnsan dostunun hər halına, hər
gününə, hər hissinə belə həssaslıqla
yanaşıbsa, hər sözünü dastana, adi bir
zarafatını da, elə-belə sözgəlişi dediklərini
də tarixə çevirməyə çalışıbsa,
ayrı hansı sübuta ehtiyac qalır?!
Bu dostluğu hələ 2012-ci ildən müşahidə
etmək imkanım olub. Xatırlayıram ki, o zaman Şabranda dünyadan
vaxtsız köçmüş gənc
yazıçımız Zərdüşt Şəfinin
“Başqa adamlar”, mənim “Qar yağacaq”
kitablarımızın imza günü keçirilirdi. Aydın Tağıyevi də, Novruz Nəcəfoğlunu
da ilk dəfə onda görüb tanıdım. Novruz müəllim Şabran rayon İcra hakimiyyətinin
başçısıdır. Onda o, bizim gənc
yazıçı olaraq tanıdığımız ilk icra
başçısı idi. Və yaxşı yadımdadı
ki, Şabrandakı mühiti, sözə, ədəbiyyata
münasibəti, səviyyəni görüb sevinmişdik,
düşünmüşdük ki, elə belə olur yəqin...
Amma! Saf hisslərdən, ülvi duyğulardan söz
açdığım yerdə “amma”lardan
danışmağı yersiz bilib bu məsələni burda
dayandırıram... Lakin 4 il öncəyə
aid bir müşahidəmi də bölüşmək istərdim.
Yadımdadı onda hələ heç
yaradıcılığına bələd
olmadığım, yaxından tanımadığım
yazıçı Aydın Tağıyevlə icra
başçısı Novruz Nəcəfoğlunun münasibəti,
dostluğu qəribə görünmüşdü mənə.
Axı belə alışmamışıq?!
Məmurluğun qoyduğu çərçivələrlə
yazıçılığın tələbi olan azadlıq
bir yerdə necə yola gedə bilər?
Özünün dünyası olan, real aləmdən
çox-çox uzaqlarda yaşayan yazıçı ilə səhərini-axşamını
real problemlərin, dünya işlərinin həllinə sərf
edən vəzifəli adam nə cür dil
tapa bilər? “Nağıl adam” romanı
bütün bu sualların cavabını verir. Və
romanı mütaliə etdikcə bu sualların cavabını
tapıb bir yandan təəccüblənir, amma daha çox
sevinirdim. Deməli belə də olurmuş!
Məsələ
burasındadır ki, Şabran rayon İcra hakimiyyətinin
başçısı vəzifəsi yazıçı Novruz
Nəcəfoğluna “mane” ola bilmir. Yəni Novruz müəllim işini, vəzifəsini
öz sevimli peşəsi ilə, yazıçılıqla qəribə
şəkildə yaxınlaşdırmağı,
doğmalaşdırmağı bacarıb. Ona görə də müəyyən çərçivələrin,
ölçü-biçinin onun hisslərinə,
dostluğuna, ələxsüs Aydın Tağıyevə
heç bir aidiyyatı yoxdu. Və
böyük sevgiylə, sayğıyla, heyranlıqla
yazılmış bu əsərdə
yazıçının qəhrəmanına səmimi
bağlılığı gözdən yayınmır. Əsəri oxuduqca isə bu
bağlılığın real səbəblərini başa
düşürsən.
Əsərin ən böyük uğurlarından biri
onun adıdır. Çünki Aydın Tağıyevi dəqiq
ifadə edən bundan gözəl ad tapmaq olmazdı. Özü də bu, sadəcə kitabın cəlbedici
olması, oxucu diqqətini çəkməsi
üçün belə deyil. Doğrudan
da qəhrəmanın həyatı, başına gələnlər
nağıl təsiri bağışlayır. Məsələn,
Lerikdə onunla eyni adda, eyni soyadda adamla tanış
olması. “Təsadüf”ə bax ki, bu Aydın
Tağıyevin də yazı-pozu adamı olması... Sonralar
bu iki Aydının bir-biriylə məktublar vasitəsiylə əlaqə
saxlaması, bir-birini izləməsi, Şabranlı Aydının
uğurlarına lerikli adaşının sevinməsi, ona
şeirlə zarafatlar göndərməsi və s.
Bütün bunlar doğrudan da nağıla bənzəyir və
mənə görə, romanın ən təsirli
bölümü məhz budur. Əsərin digər əsas məziyyəti
də, “Nağıl adam” haqqında hadisələrin
nağıl dilində yazılmasıdır. Yazıçı
danışdığı olayları uyğun bir dillə, təhkiyə
ilə oxucusuna çatdırır ki, bu da əsəri
oxunaqlı edir.
Artıq vurğuladığım kimi müəllif
Aydın Tağıyevin simasında, onun
yaşadığı olaylar vasitəsiylə mühiti də
ön plana çəkir. Əslində daha dərin
yanaşanda AYB, Şabran, Bakı, Tofiq Mahmud, Ələkbər
Salahzadə, Elçin Hüseynbəyli, “Şamaxinka
sosisoçnısı”, dördstolluq “Dəyirman”
hamısı bir növ elə əsərin qəhrəmanıdır.
Aydın Tağıyevin də bütün bu “qəhrəmanlarla”
ünsiyyəti, münasibəti nə qədər realdırsa,
bir o qədər qeyri-adidir. Amma daha
düşündürücü olan, daha qəribə olan
Aydın müəllimin özünün varlığı,
xasiyyəti, necəliyidir. Əslində, bəlkə
də müəllif özü də fərqində olmadan
maraqlı bir yazıçı xarakteri yaradıb. Daha dəqiq desək, maraqlı bir
yazıçının - Aydın Tağıyevin xarakterik
cizgilərini oxucusuna göstərib. Axı yalnız incədən-incə
yazıçı ruhu olan adam sərçələrin
qarışqaların yeməyinə şərik
çıxmasından, heç kəsin diqqətini çəkməyən
ruhi xəstənin qəfil faciəvi ölümündən
kövrələ bilər, məsum uşaq kimi ağlayar da hətta.
Məhz yazıçı - ziyalı qəbiristanlıq
divarının sökülməsini millətinə
yaraşdırmaz, tez bu qəbahəti düzəltmək istəyər.
Yalnız yazıçı çox-çox illər
öncə daşqalaq olunmuş sevgililərə görə
üsyan edər, köks ötürər, indi elə-belə
simvola çevrilmiş təpələrə belə daş
atmağa qıymaz. Bütün bu əsərin
bölümlərindən oxuduğum kiçik hadisələrlə,
bəzən məzəli olaylarla, bəzən
yazıçının təbirincə desək “saf su” məclislərinin
təsviriylə göstərilən mətləblər
çox düşündürücü, ibrətamizdir. Görünür, Novruz müəllimin də məqsədi
Aydın Tağıyevin şəxsiyyətində
gördüyü qeyri-adilikləri göstərmək,
açmaq, izah etməkdir.
Bir sözlə “Nağıl adam” müəllifi
bizi öz dövrümüz, öz zamanımız haqqında
düşündürür və bu zamanda belə
yaşamağın, bu cür saf, kirlənməmiş
qalmağın mümkünlüyünə inandırır. Və
ən əsası - “Nağıl adamı”, yəni Aydın
Tağıyevi oxuyun - deyir!
PƏRVİN
525-ci qəzet.- 2016.- 10 dekabr.- S.15.