"Mən bu teatr
dəryasında bir damla kimiyəm" - Foto
Aktrisa Xatirə
Süleymanova həyatda
və səhnədə
keçdiyi yoldan danışır
- Bir
türk rejissoru deyir ki, kino
rəsmdir, teatr dialoq. Siz necə müqayisə
edərdiniz?
- Teatr insanı insana insanla göstərən sənətdir.
Həm kinonu, həm də teatrı bu cür qiymətləndirərdim.
Kinoya baxmaq üçün böyük auditoriya kütləsi özlərini
başqa insanın simasında izləyirlər.
Əslində özləri-özlərinə
baxırlar. Həyatda yaşadığımız
elə sarsıntılar
var ki, onu
öz başımıza
gələcək kimi
yaşayırıq. Sonra da bir filmə baxanda bu səhnəni
yaşadığımızı deyirik.
- Səhv
etmirəmsə, ixtisasca
musiqiçisiniz. Sizi aktyorluğa
gətirən səbəb
nə oldu?
- Musiqi təhsilim var, ancaq Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində rejissor
və aktyor ixtisası üzrə təhsil almışam. Ailədə beş
uşaq olmuşuq. Hamımız musiqi təhsili
almışıq. Qarabağlıyıq.
Anam evin bircə qızı olub. Həyata keçirə bilmədiyi
arzularını bizdə
yaşatdı. Hamımıza
təhsil verdi,
hamımızın iki-iki
diplom almasına nail oldu. Əvvəlcə kamança ifa
etmək istəyirdim.
Anam dedi ki, ən yaxşısı
qarmondu. Mən də hər
gün qarmona gedir, eyni zamanda
pianoda ifa edirdim. Sevirdim pianonu. Bacım pianoçu
idi, evdə olmayan günlərdə onun pianosuna cumurdum. Sovet vaxtı saat
doqquzdan sonra evlərdə səs-küy
olmazdı. Qonşuları narahat etmək qadağan idi. Pianoda bacım kimi ifa edə bilməsəm
də sevgim çox böyük idi. Musiqini bilmirəm, q arabağlı
olduğum üçün
sevirdim, yoxsa elə gözümüzü
açandan evimizin yanındakı böyük
incəsənət məktəbi
görmüşdüm, ona
görə. Təzə, möhtəşəm
bina idi. Hamımız həvəsə düşmüşdük ki,
orda oxuyaq. Ordan musiqi səsi gələndə elə bilirdik, sehirli aləmdəyik.
Orta məktəbdə səhnəyə
çıxırdım. Qarmonda ifa
edirdim, mahnı oxuyurdum, rəqs edirdim. Kiçik səhnələrdə yer alırdım. Xırda tamaşalar səhnələşdirirdik.
Hələ böyük tamaşalar
oynamaq iqtidarında deyildik.
Qəbul olunduğum illərdə də tamaşalarda oynayırdım. Sənət müəllimimiz Ələmdar Quluzadə idi. Həmişə mənə deyirdi
ki, gözəl rejissor olacaqsan, amma tənbəlsən.
Səni mütləq nəyəsə
vadar eləmək lazımdır. Elə güclü
əl lazımdır ki, kürəyindən vursun səni, irəli itələsin, gedəsən rejissor olasan. Doğrudan da tənbəllik
qanımda vardı.
- Uşaqlığınız
necə keçib?
- Çox xoşbəxt. Kaş o illər olaydı.
Uşaqlığım Sumqayıt şəhərində
keçib. Ancaq Ağdamda
dünyaya gəlmişəm.
Anam, atam orda yay
tətilində olarkən
doğulmuşam. Sonra iki-üç
gün keçəndən
sonra qeydiyyatım Sumqayıta düşüb.
Hərdən fikirləşirəm ki, kaş pasportumda
doğum yerim Ağdam yazılaydı.
Çünki o ad gələndə nostalji hisslər keçirirəm. Uşaqlığım, kəndimiz yadıma düşür. Cənnət məkanlarımızda yay
tətilində olurdum.
Sumqayıta gəlmək istəmirdim,
ora mənə yad görünürdü.
Çünki qohumlarımızın hamısı kənddə
idi. Mənə ora doğma
gəlir.
Dəcəl uşaq olmuşam. Həyətə düşən kimi qonşunun oğlan uşaqlarını döyürdüm
(gülür). Qonşular şikayətə
gəlirdilər. Qızlarla dostluq
edirdim, yanımıza
gələn oğlanları
döyürdüm ki,
qızbibisən, bizim
yanımıza gəlirsən?
Bir şey olsa da
qardaşlarıma güvənirdim
(yenə gülür).
Yaxşı ailəmiz olub. Varlı olmamışıq.
Atam o vaxtlar briqadir idi. Çətin islah olan insanların
üzərində... Ən çox
həbsdə olan adamları atama verirdilər ki, bunların öhdəsindən
ancaq o gələr.
Çox ötkəm adam idi.
Sovet dövrünə görə
çox xoşbəxt
uşaqlığım olub. Hamımız təhsil almışıq,
hər şeyimiz olub.
- Bölgə
teatrları ilə paytaxt teatrlarının fərqi nədir?
- Lənkəran teatrında olmuşuq qastrolda. "Qarağaclar
altında məhəbbət"
tamaşasında baş
rolu ifa etmişdim.
Paytaxtda çoxdu tamaşaçı
kütləsi. Bu, danılmaz
faktdır. Ancaq Sumqayıt
teatrında da tamaşaçı qıtlığı
olmayıb. Yəni, Allah eləməmiş, biz boş
zala oynamamışıq.
Həmişə tamaşaçılarımız
olub. Tamaşaya ən çox
gələnlər uşaqlar
olub. Elə olurdu, bir biletə uşağın
valideynləri də gəlirdi. Biz onlara başa salırdıq ki, olmaz axı, uşaqlar üçündü
yer. "Yox, biz də baxmaq istəyirik" - deyirdilər. Pərdələr bağlanırdı, valideynlər
getmək bilmirdilər.
Sumqayıt teatrı həmişə
Bakı teatrları üçün tramplin olub. Böyük aktyorlarımızın əksəriyyəti Sumqayıt
Dövlət Dram Teatrından
çıxıb.
- İlk səhnə
həyəcanınızı necə xatırlayırsınız?
- Universiteti bitirəndən sonra Uşaq və Yeniyetmələrin Yaradıcılıq
Mərkəzində incəsənət
şöbəsinin müdiri
vəzifəsində çalışırdım.
Sumqayıt Dram Teatrının baş rejissoru Firudin Məhərrəmov
baş rolda oynamağı təklif etdi. Yucin Onilin "Qarağaclar altında məhəbbət"
əsərində Abba...
Bu, elə
o vaxt teatrda səs-küyə səbəb
oldu. Firudin müəllimin rejissorluq
əməyinin nəticəsində
rolumun öhdəsindən
bacarıqla gəldim.
Ölürdüm həyəcandan. Tamaşaya
10-15 dəqiqə qalmış
özümdə deyildim.
Əlim,
ayağım əsirdi.
Çox sevindim, fors elədim ki, mənə baş rol verilib. Sevinirdim ki,
əsərdə yeganə
qadın mənəm.
Teatrda böyük bir ajiotaj yaranmışdı,
"küçədən keçəni gətirib baş rol vermisən".
Hamıya diplomumu göstərirdim
ki, küçədən
keçən deyiləm.
Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetini bitirmişəm.
Rolu necə oynadımsa özümü
hiss eləmirdim. Səhv
də etmədim.
Xalq artisti Məzahir Süleymanovla tərəf-müqabili
olmaq çox böyük məsuliyyət
idi. O, mənim ərimi oynayırdı. Qoca bir kişi olur, alıb gətirir evinə, mən də onun oğluna
aşiq oluram. Hamı səhnədə büdrəməyimi
gözləyirdi.
Teatrın direktoru mənə üç aylıq sınaq müddəti vermişdi. Öhdəsindən gələ bilməsəm
teatrdan uzaqlaşacaqdım.
Ancaq şükürlər olsun,
öhdəsindən gəldim.
Səhnədə qazandığım uğurlara görə Firudin bəyə minnət borcluyam.
- Son vaxtlar teatrlarda gedən intriqalardan xəbəriniz varmı?
- Sosial şəbəkələrdən, müəyyən saytlardan
izləyirəm. Əlbəttə, heç kimin haqqına girə, bilmədiyim şeyi danışa bilmərəm.
Özümdən danışa bilərəm
ancaq. 12 ildən çoxdur, teatrda işləyirəm.
Məsələn, Firudin müəllimə
demişəm, oynaya bilmirəm. Cavab verib, canın
çıxacaq, oynayacaqsan.
Ən böyük intriqam bu olub.
Özüm haqqında danışmağı
sevirəm. Adamlar var, radio verilişlərində,
canlı yayımda iki daşın arsında deyirlər ki, Xatirəni sevmirik. Öz zəifliklərini göstərirlər. Məni niyə
sevmirsən? Koridorda mənimlə
öpüşüb-görüşən
adamsan. Bu hökumətdən
sən də maaş alırsan,
mən də. Hamımız alnımızın tərilə, əziyyətimizlə
qazanırıq. Səhnə açıq
meydandır. Tamaşaçının gözü də tərəzi. Görür ki,
sən necə oynayırsan, mən necə. İntriqanın mənası yoxdur.
- Turgenev deyirdi ki, mən
olmasam, rus ədəbiyyatı yarımçıq
qalardı. Siz necə düşünürsünüz,
Azərbaycan teatrı
sizsiz yarmçıq qalardı?
- Yox. Azərbaycan teatrının böyük
aktrisaları var. Mən
bu teatr dəryasında bir damla kimiyəm. Sabah məndən də gözəl aktyor, aktrisalar olacaq səhnədə.
Təkəbbürlü adamı Allah sevməz.
Amma inanıram ki, Azərbaycan mədəniyyətində
nəsə bir iz qoymuşam.
- Dünya
və Azərbaycan kino aktyorlarından kumirləriniz varmı?
- Dünya üzrə Sofi Loren. Azərbaycandan isə Şahmar Ələkbərov, Həsən Turabov, Şəfiqə Məmmədova. Mənim üçün Sofi Loren necə qüdrətli sənətkardısa, Azərbaycan səhnəsində Şəfiqə Məmmədova o qədər böyükdür.
- Maraqlıdır, aktrisa
olmasaydınız kim olardınız?
- Mən aktrisalıqdan əvvəl
anayam. Adamlar var ki, uşaqlarını
küçəyə atırlar, yiyə durmurlar.
Həmişə fikirləşirəm ki,
uşaqlarım məndən xahiş etməmişdi,
onları dünyaya gətirim. Onları dünyaya gətirmişəmsə, həm ana, həm ata olmalıyam.
Öz ayaqları üzərində dura bilənə kimi. Uşaq vaxtı polis olmaq istəyirdim. Fikirləşirdim ki, ya polis olacam, ya prokuror.
Sonra
"Oğlan evi" kinokomediyasında məni
hakim roluna dəvət
etdilər. Həmin səhnə
Yasamal rayon məhkəməsində
çəkildi. Çəkiliş bitəndən sonra hakimlər soruşdular ki, sizin sənətiniz
nədir? Dedim, aktrisayam.
Cavab verdilər ki, sənətinizi səhv seçmisiniz. Qətnaməni o qədər soyuqqanlı oxudunuz, bizə elə gəldi ki, siz həqiqətən
hakimsiniz.
525-ci qəzet .-
2016. - 22 dekabr.
- S. 7.