Səyyad Aranın hekayələr
kitabı çıxdı
Tanınmış yazıçı, Dini Qurumlarla İş üzrə Dövlət Komitəsi sədrinin birinci müavini Səyyad Aranın “Sazaq” adlı hekayələr kitabı işıq üzü görüb.
Kitabın redaktoru Elçin İsgəndərzadə, texniki
redaktoru Şükufə
Əhmədli, cildin rəssamı isə Əlisəmid Kürdür.
“Vektor” Beynəlxalq
Nəşrlər Evində
çap olunmuş 224
səhifəlik kitab
1000 tirajla nəşr
edilib.
Kitab “37-ci il
qurbanlarına və onların ata üzü görməmiş
balalarına” epiqrafı
ilə başlayan “Təmizlik kağızı”
hekayəsilə açılır. Hekayədə XX əsrin 30-40-cı illərindəki
Azərbaycan kəndi,
onun sosial və məişət həyatı, repressiyaya uğramış adamların
ailələrinin çətinlikləri,
cəmiyyətdən dışlanmaları
gerçəkçi bir
dillə təsvir olunur. Süjet xətti oxucunu
o illərə aparır.
Növbəti hekayə “Soyuq günəş” adlanır. Yazıçı bu əsərini qardaşına ithaf edib. Mətn Azərbaycan dilinə məxsus elə şirinliklə başlayır
ki, ilk cümlələrdən
oxucunu özünə
çəkə bilir:
- Sənnənəm...
Səs o dünyadan
gəldi. Ona görə də
səs yiyəsinin üzünü görmədi.
Hardan görəcək, zülmət
qaranlıqdı. Müdhiş sükutdan adamın zəhri yarılırdı.
Sinəsinə elə bil yerin-göyün ağırlığı
çökmüşdü - zəlzələydi, nəydi?
Üçüncü hekayə “Balıq günü”dür. Digər hekayələrdə olduğu kimi xatirələrə yer verilən mətndə hadisələrin gedişatında
müəllif ölkənin,
cəmiyyətin, insanların
problemlərini oxucuya çatdırır, insan xislətinin çoxqatlılığını,
onun psixoloji travmalarını, ağrılarını
özünəməxsus üslubda
ifadə edir.
“Günün günorta
çağı” digərlərindən
fərqli olaraq “şəhər hekayəsi”dir.
Hadisələr bu dəfə kənddə, dağların qoynunda, aranın tozlu istisində deyil, şəhərdə cərəyan
edir. Amma insanların problemləri
də, danışdıqları
mövzular da, ağrıları da bir-birindən çox fərqlənmir. Hekayənin baş
qəhrəmanı fiziki
qüsurlu qocadır.
O, yeriyə bilmir, hərəkət üçün
əlil arabasına möhtacdır. Yazıçı bu personaj vasitəsilə insanların
qərəzli, önyarğılı
davranışlarını tənqid etmədən, səhv olduğunu ustalıqla nəzərə
çatdırır, empati
hissinin vacibliyini diqqətdə saxlayır.
“Havalar soyuyanda” hekayəsində isə əsas obraz dilənçi bir kişidir. Dilənməyini arvadından gizləyir.
Təki gündəlik ruzusunu birtəhər toplasın,
evə əliboş dönməsin. Dilənçinin
Fuad adlı personajla söhbəti bu baxımdan kifayət qədər maraqlıdır:
- İşləmirsən?..
- Heç bir yeri qurtarmamışam. Savadım yoxdur.
- Dilənmək çox çətindir?
- Ölüm ondan yaxşıdır.
- Bəs niyə ölmürsən?
- İxtiyarım yoxdur. Balalarım var. Onları böyütməliyəm.
Sonuncu hekayə
adını kitaba verən “Sazaq”dır. Can verən
adamın başına
yığışan qohum-qonşunun
dialoqlarına şahid
olur, ailənin problemlərini, adamların
xislətini öyrənirik.
Digər
hekayələrdə olduğu
kimi, müəllifin yazı dili, üslubu o qədər səmimi təsir bağışlayır ki,
oxucu hərdən özünü o adamların
başı üzərindən
xəstə yatağına
boylanan halda təsəvvür edir.
Hekayələrin bəziləri 80-lərin axırı,
90-ların əvvəlində, bəziləri isə yaxın illərdə qələmə alınıb.
Cavid QƏDİR
525-ci qəzet.- 2016.- 30 dekabr.- S.12.