Sənətin bənzərsizliyi və
möhtəşəmliyi
MİRNAZİM ƏSƏDULLAYEV SƏNƏTKARLIĞI HAQQINDA DÜŞÜNCƏLƏR
Xoşbəxtlikdən, sənət adamları arasında dost-tanışım
çoxdur. Bu məndə
həmişə bir məmnunluq hissi doğurur.
Adətən, əhvalımın təlx
olduğu vaxtlarda dostlarla zəngləşib,
görüşürəm. Çay
masası arxasında xatirələr dilə gəlir, böyük sənətkarlar anılır,
onların konsert salonlarında, toy-düyün
məclislərində, tutuzdurduqları
anlar - "tutuzdurmaq"
sözü sənət
adamları arasında
yüksək ifa, məclisi ələ almaq anlamındadır - və yaxud başlarına
gələn məzəli,
eləcə də öz aralarındakı şux zarafat və olaylar xatırlanır.
Belə görüşlərdə Mirnazimlə
çox oturub-durmuşam. O, gözəl
müsahibdir, söz sərrafıdır, qarşısında
oturanı qiymətləndirməyi
bacarandır, yüksək
yumor hissinə malikdir, ərki çatanlara şəbədə
qoşmağı, yaxşı
mənada, dolamağı
başqa bir aləmdir. Sözsüz ki, hər şey
əndazə daxilindədir...
Bəli, söhbət respublikanın
Əməkdar artisti, dosent, mahir kamanzən
Mirnazim Əsədullayevdən
gedir. Bəs, onun sənətinə,
musiqiyə olan münasibəti necədir?
Mirnazimin musiqi dünyasına ayrıca, özünə
məxsus tərzdə
bir baxışı
var. Onun çalğısında
saflıq, ecaz, dürüstlük daha qabarıq nəzərə
çarpır. Sənətkarın qüdrəti sənətinə
olan münasibətindən,
ciddiyyətindən çox
asılıdır. Sözsüz
ki, sənətin zirvəsinə ucalmaq - bütün zamanlarda heç bir sənət adamı sənətinin zirvəsinə
çatıb, onun fəthinə nail olmur -illüziyalardan keçmir,
yüksəkliyə ucalmaq
heç də rahat və hamar
olmur, əksinə, mürəkkəb, olduqca keşməkeşli, əzablı
bir ömrün sayəsində əmələ
gəlir. Mirnazim öz sənətində
iddiasız və fədakardır. Məhz elə
bu fədakarlıq onun sənət aləmində yerini müəyyənləşdirib.
Mirnazimin 50 illik yubileyində iştirak etmişəm, məclisə bütün
zümrələrdən olan
insanlar -elm, incəsənət
xadimləri, sadə zəhmət adamları toplaşmışdılar. Məclisdə
unudulmaz sənətkarımız
Habil Kaman dedi:
- Mirnazim, gün o gün olsun, səni Mirnazir görək!
Sözsüz, bu kiçik təbrikin cövhərində
zarafat-yumor vardı. Digər tərəfdən,
böyük sənətkarın
sənətdaşının sənətinə olan bələdliyi imkan verirdi ki, o, kamança oxunu düzgün ünvana tuşlasın. İroniyasız, ciddi söz gülləsi hədəfə
düzgün dəyəndə
insanın sənətə
olan təbini yaralamır. Əksinə, onu ucaldır, ən başlıcası isə, yaradıcılıq
şövqünə böyük
təkan verir. Habil Kamanın da Mirnazimi Mirnazir kimi görməsi real bir hadisə idi. Bu gün qətiyyətlə demək
olar ki, Mirnazimin sənətinə
olan ciddi münasibəti, aşinalığı,
quru ağacda - kamançada nalə yaratmağı, yaralı könüllərə məlhəm
qoymağı onu öz sənətində,
elə Habil Kamanın dediyi kimi, Mirnazir ucalığına qaldırıb.
Əsl sənətkar
ürəklə beyin
arasında əlaqə
yaradır. Bu əlaqədə
ruh, təb, fəhm böyük rol oynayır. Boş yerə demirlər ki, filan sənətkarın
böyük ürəyi
var. Mirnazim də öz ifasında böyük ürək sahibidir. O, ruhundan, ürəyindən keçənləri
öz sevimli kamanına ötürə
bilmək qüdrətinə
malikdir. Elə bu səbəbdən
də onun çalğısı hər
zaman canlıdır.
Bəzən kamanla Mirnazim arasında heç kimin görmədiyi, heç kəsin duymadığı, hiss etmədiyi
-musiqi sərrafları
istisna olmaqla - döyüş-duel başlayır.
Sonda onlar qucaqlaşıb barışırlar. Bir-birini yola
verirlər. Belədə qazanan dinləyici, tamaşaçı olur.
Sənətkarın televiziya və radionun fonotekasında solo ifaları yetərincədir. O, "Rahab",
"Şüştər" və sair muğamları
özünəməxsus şəkildə
ifa edir. Onu dinləyəndə çalğı
manerasını, öz
dəst-xəttini hiss edirsən.
Özünü, üzünü görmədən ifanın
Mirnazimə aid olduğunu
duyursan. Bu da Mirnazimin sənət
uğurudur.
Oxuyanı - xanəndəni hər çalğıçı müşayiət
edə bilmir. Xanəndəni oxutduran, ona ruh və coşqu
verən tarzənlə
kamanzəndir. Müqtədir
sənətkarlarımızdan Şövkət Ələkbərova,
Sara Qədimova, Rübabə
Muradova, Hacıbaba Hüseynov, Əlibaba Məmmədov, Ağaxan Abdullayevi və bir çox ifaçıları Mirnazim
müşayiət edib.
Sevindirici haldır ki, bəzi məqamlarda Mirnazimin ifasında sanki kamançanı deyil, onunla üzbəüz
oturub guşəxanlığı,
xırdalığı ilə
məclisə təravət
verən xanəndəni
dinləyirsən. Bu da
yenə Mirnazimin sənətdəki uğurudur,
qabiliyyətidir.
Böyük xanəndə və pedaqoq Hacıbaba Hüseynovu uzun illər qastrol-konsertlərdə,
toy-düyünlərdə Mirnazim və Xalq artisti Ağasəlim
Abdullayev müşayiət
etmişlər. H.Hüseynovu müşayiət etmək, onun ifa manerasını,
"him-cim"ini havada
tutmaq, ifa zamanı fəhmlə onu anlamaq hər
müşayiətçinin işi deyildi. Xanəndənin gözlənilmədən modulyasiya etməsi, ağlagəlməz guşəxanlıqları
qarşısıalınmaz - fors-major idi. Bir çox müşayiətçilər
xanəndə ilə çıxış etməkdən
ehtiyatlanırdılar. Hacıbaba Hüseynov, Ağasəlim Abdullayev və Mirnazim Əsədullayev üçlüyü
isə hər çıxışlarında tamaşaçıları
ovsunlamaq güc-qüdrətinə
malik idi.
Bir gün söhbət əsnasında
dostum, gözəl ziyalı, görkəmli iqtisadçı alim, millət vəkili, eyni zamanda musiqinin
xiridarı olan Ziyad Səmədzadədən
Mirnazimin sənətinə
olan münasibətini
soruşdum. O, sənətkarla
bağlı yüksək
fikirlərini ifadə
etməklə yanaşı
qeyd etdi ki, Mirnazim Azərbaycan
mədəni irsini ləyaqətlə qoruyan ifaçıdır. Dəyərli
tarzən, Əməkdar
artist Vamiq Məmmədəliyevin
də Mirnazim barədə fikirləri dəqiq və maraqlıdır: "Mirnazimin
sənəti sifətində
yazılıb, hətta
onun imzasında da kamança şəkli var. Çox böyük sənətkarlarla
oturub-durub. Zəhmətkeşliyi
hər kəsdə olan məziyyət deyil..."
Mirnazimin kiçik oğlu Toğrul atasının yolunu şərəflə davam etdirir. Respublikanın Əməkdar artisti, sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktorudur. Böyük oğlu Elnur da gözəl musiqiçidir. Məclislərin birində onun kanonda "Çahargah" kompozisiyasını dinlədim. Əslində o, ifasıyla məcbur etdi ki, ətrafındakılar ona diqqət kəsilsin. Kanonda çox ifalar eşitmişəm. Doğrudur, yaxşı ifaların şahidi olmuşam. Elnurun o çıxışınısa hələ də unuda bilmirəm. Yüksək sənətkarlıqla çalınan kanonda yeni imkanlar, bənzərsizlik duyulurdu. Əfsus ki, Elnur müəyyən səbəb üzündən bu gün başqa bir sahədə çalışır. Arzu edirəm ki, o, sevimli kanonunu və pərəstişkarlarını unutmasın... Oğullarının belə pərvəriş tapmasında, kamil musiqiçi kimi yetişməsində ata Mirnazimin böyük əməyi var. Bəzən onların çıxışı zamanı Mirnazim haldan-hala düşür, yerində sakit otura bilmir, qurcalanır. Onların ifa yükünü çiynində hiss edir Mirnazim. Bu da səbəbsiz deyil. Çünki o, sənətkardır, sənətin ciddiliyini, ağırlığını, məsuliyyətini dərk edir.
Bu gün də Mirnazim
böyük məhəbbətlə,
şövqlə, yeni improvizələri
ilə yorulmadan öz
dinləyicilərinin qəlbində kövrək, lirik, həzin hisslər oyadır. Əziz dostum, qoy bu
təb və coşqu açılan yeni sabahlarda hər an səninlə olsun!
Əkrəm Qaflanoğlu
525-ci qəzet.-
2016.- 23 iyun.- S.6.