Gənc Ədiblərin növbəti görüşü
Martın 25-də Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin (AYB) "Natəvan"
klubunda III Gənc Ədiblər Məktəbinin
(GƏM) ikinci toplantısı
keçirildi.
Tədbiri AYB-nin katibi Rəşad Məcid açaraq görüşün
qonağı haqda məlumat verdi:
"Bizim ilk görüşümüz
tanışlıq xarakterli
olmuşdu, müzakirələr
apardıq, yazılarınızdan
xəbərdar olduq.
Düşündük ki, ikinci görüş
üçün sizin
yazılarınızı tənqidçi
Əsəd Cahangirə
təqdim edək və onun fikirlərini
öyrənək.
Bilirsiniz ki, Əsəd Cahangir bugünkü ədəbi prosesi həssaslıqla izləyən
dəyərli tənqidçi
və ədəbiyyatşünasdır.
Sizin üçün
ustad dərslərinə
Əsəd Cahangirlə
başlamağımızın səbəbi odur ki, öz yazılarınıza
ciddi yanaşasınız
və işin məsuliyyətini anlayıb,
yazılarınızdakı, şeirlərinizdəki qüsurları
aradan qaldırasınız".
Əsəd Cahangir gənclərin yazılarını təhlil
etməzdən əvvəl
onlarla ədəbiyyat
və onun pərdəarxası çətinlikləri,
yazıçının, şairin
gerçək həyat
yolu haqda fikirlərini bölüşdü.
Tənqidçinin fikrincə, gənclərdə
ədəbiyyata ötəri
həvəs də yarana bilər. İlk növbədə onların
sözə, yaradıcılığa
məntiqi münasibətləri
aydın olmalıdır:
"Ola bilər ki,
yaradıcılıq mənəvi,
əxlaqi qüsurlar üzündən, yaxud da müəllif öz üzərində çalışmadığından sönüb getsin. Kitabdan kitaba
sönən gənc yazarlar çoxdur. Akutaqava deyirdi ki, yazıçılıq
öz qəlbini açıb milyonların
qabağına tökmək
deməkdir, ehtiyatlı
olun, açıq ürəyə tikan batıranlar olur. Bəli, olacaq. Yazıçılıq kef deyil. Bu, mənəvi fədakarlıqdır.
Çox
əzablı bir yola çıxırsınız.
Bundan əmin olun. Ona görə bütün bunları nəzərə
almaq lazımdır".
Müşahidələr göstərir ki, adətən, gənclər
yaradıcılıqda şeirə
üstünlük verirlər. Ancaq
GƏM-in builki üzvləri
arasında nəsr yazanlar da az
deyil: Orxan Cuvarlı, Elçin Həsənli, Cəmilə
Məmmədli, Ləman
Azər, Yadigar Ələkbərov, Hüseyn
Məmmədov.
Ə.Cahangir dedi ki, hətta özünü şeirdə sınayan bəzi gənclərdə
də nəsr elementlərinə rast gəlinir:
"Misal üçün,
Zinyət Zəkinin şeirlərində dramatik
konflikt yaratma meyli vardır. Bu isə onun özünü
nəsrdə daha yaxşı ifadə edəcəyini, yaxud gələcəkdə melodramatik
pyeslər yaza biləcəyini göstərir.
Emil Hacıyevin şeirlərindəki güclü
proza elementləri də onun nəsrə
müraciət edə
biləcəyi düşüncəsini
oyadır".
Tənqidçinin fikrincə, bəzən
gənc yazarlarda uğursuz sentimentallıq meylləri müşahidə
edilir: "Misal üçün, Yadigar Ələkbərovun hekayəsində
bunu müşahidə
etmək olur".
Şeirdə gənclər arasında
uğurlu imzalardan biri kimi Rəsul
Mirzənin adını
çəkən tənqidçiyə
görə, təəssüf
ki, bəzi gənc müəlliflər
isə poetik yaradıcılığın əlifbası
sayılan cəhətləri
belə, ya bilmir, ya da
buna riayət etmirlər: Bununla yanaşı, öz cümlələrilə desək,
"şablon ifadələrlə
oxucuları qaçıran",
"epitet və obrazları təkrarlayan",
"arxaik sözlərdən
həddən çox
istifadə edən",
"yalnız bağdan,
güldən yazan"
gənc şairlər
tənqidçinin iradlarına
tuş gəldi: "Şair və ədəbiyyatçı əslində
yeni söz deməli, orijinal üslub yaratmalıdır".
Tənqiddə isə Emin Əliyevin yazılarını
diqqətəlayiq sayan
Ə.Cahangir gənc ədibin bu ilk yaradıcı təcrübələrinin
uğur vəd etdiyini, onun gələcəkdə yaxşı
tənqidçi ola biləcəyini söylədi.
Tədbirdə "Kulis" saytının baş redaktoru Qan Turalı da çıxış etdi, GƏM-in üzvləri
ilə öz yaradıcılıq təcrübələrini,
ədəbi düşüncələrini
paylaşdı. Yazarın fikrincə, yaradıcılıq
ilk növbədə zəhmət
və əzmkarlıq
tələb edir:
"İnsan az istedadla da şair
kimi formalaşa, özünü təsdiqləyə
bilər. Buna dünya ədəbiyyatında da nümunələr az deyil. Yəni, yazı-pozu qədər mütaliə də çox vacib məsələdir".
Tədbir müzakirələrlə davam
etdi. GƏM-ə yeni qoşulan üzvlər şeirlərini səsləndirdilər.
Sonda isə Ə.Cahangir gənclərin
suallarını cavablandırdı.
Tənqidçi ilə görüş gənc ədiblərə
yazılarındakı boşluqları,
ədəbi biliklərinin
azlığından və
təcrübəsizlikdən yaranan səhvləri görmək, öz qələm təcrübələrinə
daha ayıq, obyektiv yanaşmaq imkanı yaratdı.
Qeyd edək
ki, GƏM-in növbəti
görüşünün "Ulduz" jurnalının kollektivi ilə keçirilməsi nəzərdə
tutulub.
Müşfiq
ŞÜKÜRLÜ
525-ci
qəzet.- 2016.- 29 mart.- S.8