IV Bakı Beynəlxalq Teatr
Konfransının yaşatdıqları
İki gün davam edən IV Bakı Beynəlxalq Teatr
Konfransı müxtəlif məruzələr, qonaqların
minnətdarlıq dolu çıxışları, teatr, sənət
mövzusunda polemikalar, seminarlar ilə yadda qaldı.
150 nəfərdən çox qonağın, daha
artıq yerli teatr mütəxəssisinin, sənət
adamının, ziyalıların qatıldığı tədbirlərin
ayrı bir ab-havası vardı. Çağdaş
dünyanı düşündürən, fərqli fikirlərə,
müzakirələrə yol açan “Teatr və
multikulturalizm” mövzusu bu konfransın əsas müzakirə
predmeti idi. Plenar iclaslarda müxtəlif məruzəçilərin
bu mövzu ətrafında çıxışları,
müzakirələri, öz təcrübələrini
bölüşmələri çox maraqlı idi.
Sənətşünas-alim,
professor Məryəm Əlizadə “Multikultural dəyərlər
sistemində Azərbaycan teatrı” adlı məruzəsində
ölkəmizdə keçirilən bu konfransın
mövzusunun təsadüfi olmadığını belə əsaslandırdı:
“Multikulturalizmə alternativ yoxdur” - bu, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin səsləndirdiyi
siyasi bəyanatdır və bu bəyanatın özünə
də alternativ yoxdur. Bu həm də o deməkdir
ki, çağdaş mədəniyyətin təməl
prinsipi multikulturalizmdir. Multikultural dəyərlər
sistemi universal dəyərlər sistemi ideyasını
özündə cəmləşdirir. Bu dəyərlər
sisteminin əsas prinsipi başqasının mövcudluğunu,
onun mədəniyyətini qəbul etmək, üfüqi
müstəvidə müxtəlif fərqli mədəniyyətləri
yanaşı düzüb onların dialoqundan aktiv bəhrələnməkdir”.
Daha sonra Məryəm xanım Əlizadə Azərbaycanda sənətin,
ələlxüsus teatrın məhz bu prinsiplə inkişaf
etməsini, ölkəmizdə anadilli teatrlarla yanaşı,
müxtəlif xalqların (rus, gürcü, ləzgi və s.)
teatrlarının fəaliyyət göstərməsini,
başqa millətlərdən olan aktyorların tarixən Azərbaycan
səhnəsində parlamasını, həmçinin xarici
dramaturgiyaya bizim teatr repertuarlarında geniş yer verilməsini
diqqətə çatdırdı. Təkcə
elə bu statistika da Azərbaycanda teatrın əsas təməl
prinsiplərindən birini ifadə edir. Və
növbəti çıxışlarda, xarici qonaqların məruzələrində
bu məlumatlara istinad etmələri, rəy bildirmələri
bütün bunların onları da təsirləndirdiyini
göstərirdi.
Konfrans boyu qonaqların bir çoxu ilə ünsiyyət
imkanım oldu.
Onlarla söhbətlərdə az qala
hamısından eşitdiyim, həmçinin
çıxışlarında da vurğuladıqları məqamlar
xeyli düşündürücüdü. Zövqlər
müxtəlifdi, deyirlər. Amma birdən-birə bu qədər
insan Bakının gözəlliyindən, ölkəmizin zənginliyindən,
musiqimizin, muğamımızın onları necə təsirləndirdiyindən,
mətbəximizin hədsiz dadlı olmasından,
insanlarımızın qonaqpərvərliyindən
danışırsa, hər kəs bunları təsdiqləyirsə,
deməli bu haqda düşünməyə və bütün
bunlarla qürurlanmağa dəyər. Bu mənada,
belə konfranslar təkcə xaricilərin bizi tanıması
üçün yox, həm də özümüzün
özümüzü tanımağımız, dərk etməyimiz
üçün mühümdü. Təkcə bu
sadaladığım zahiri məsələlərdə yox, həm
də teatr, sənət məktəbinin səviyyəsi, aktyor
hazırlığı, teatrın vəziyyəti
baxımından son dərəcə nikbin nəticələr
var. Məlum olur ki, dünyanın indi-indi istifadə etdiyi
metodlar, yüksək sənət adlandırdığı,
qeyri-adi hadisə kimi təqdim etdiyi məsələlər
bizdə çoxdan varmış. Gələn qonaqların məruzələrində,
ölkələrində etdikləri yeniliklər, sənət
hadisələri haqda məlumatlarında bizə tanış olan məqamlar çoxdu. Bu mənada bəlkə əslində daha çox
biz onları təəccübləndirə bildik. Akademik
Milli Dram Teatrında “Ölülər”, yaxud Yuğ Dövlət
Teatrının “Medeya. Sekvensiya 01”
tamaşalarına baxandan sonra qonaqların verdikləri
reaksiyalar da bunu deyir. Bu mənada Teatr
Konfransının artıq öz bəhrələrini verdiyini
də deyə bilərik. Belə ki, Yuğ
Dövlət Teatrının, rejissor M.Mikayılovun quruluş
verdiyi “Medeya. Sekvensiya 01” tamaşası hər il
Gürcüstanda keçirilən və teatr aləminin ən
mötəbər festivallarından sayılan Tbilisi Beynəlxalq
Teatr Festivalının təşkilatçılarından
teatrşünas, doktor, professor İrina Qoqoberidzenin və
festivalın koordinatoru teatrşünas Lela Oçuairinin
xüsusi marağına səbəb olub və tamaşa
festivala dəvət edilib. Bundan əlavə
yerli teatrşünaslarımız, sənətçilərimiz
də müxtəlif konfranslara, festivallara dəvət
alıblar.
Konfransın
bağlanış günü, axırıncı plenar
iclasın moderatorlarından biri olan, məşhur türk
dramaturqu Tuncer Cücenoğlu da məhz belə əlaqələrin,
əməkdaşlıqların yaranmasının vacibliyini
söylədi: “Altı il öncə ilk Bakı Beynəlxalq
Teatr Konfransında iştirak etmişdim. Bu
gün konfransın işində çox böyük dəyişikliklər,
inkişaf görürəm. Bu qədər insanı, sənətçini
bir yerə toplamaq sadə iş deyil. Azərbaycan
coğrafi yerinə görə də birləşmə
nöqtəsindədir. Şərqlə Qərbin,
Avropa ilə Asiyanın birləşdiyi yerdədir. Eyni zamanda mədəniyyətində də rusdilli,
türkdilli mədəniyyəti birləşdirir. Ona görə belə Konfransları keçirməsi
təbiidir. Amma mən istərdim ki,
müxtəlif ölkələrdən gələn teatr
adamları burdan nümunə götürsünlər, öz
ölkələrində belə tədbirlər təşkil
etsinlər”. Pyesləri Azərbaycanın da, MDB ölkələrinin
də teatr repertuarlarında uğurla yer alan
Tuncer bəy ölkəmizdə teatrın vəziyyəti,
inkişafı haqqında da fikirlərini
bölüşdü: “Bir neçə il öncə dostum, sənətinə
böyük dəyər verdiyim Bəhram Osmanov “Çiğ”
(“Uçqun”) pyesimə quruluş verdi. Bura gəlib
tamaşaya baxanda yaxşı mənada təəccüblənmişdim.
Tamaşadan, aktyor oyunundan, teatrın ümumi səviyyəsindən
çox razı qalmışdım. Bu
gün Azərbaycanın bir neçə rayon teatrlarında
pyeslərim oynanılır. Təəssüf
ki, gedib baxa bilmirəm. Amma göndərilən
materiallardan səviyyəni hiss edirəm. Azərbaycan
teatrı intibah dövrünü yaşayır - deyə bilərik”.
Bağlanış mərasimində Mədəniyyət
və turizm nazirinin müavini Ədalət Vəliyev də Azərbaycan
teatrının keçdiyi inkişaf yolundan, son illərdə
əldə onunan uğurlardan və ölkəmizin sənət
həyatında bu konfransın rolundan danışdı. Həmçinin ölkə
prezidentinin konfransa məktubunu dövlətin teatra, sənətə
münasibətinin göstəricisi kimi dəyərləndirdi:
“Hər bir dövlət başçısının mədəniyyətə,
teatra münasibəti həmin dövlətdə yaşam tərzinin
göstəricisidir. Elə dövlətlər
var ki, onlar xalqın mədəniyyətindən yaranıb, elə
dövlətlər də var ki, öz mədəniyyətini
yaradıblar. Xoşbəxtlikdən Azərbaycan
dövlət quruculuğunun mədəniyyətə borclu
olduğu bir məkandır. Bizim mədəniyyətimiz
xalqımız ilə birgə yaranmış kateqoriyadır.
Min üç yüz il əvvəl Azərbaycan
dünyaya “Kitabi-Dədə Qorqud”u, 875 il öncə Nizami Gəncəvini
bəxş etdi. Bütün əsrlərdə
hakimiyyətdə olmuş hökmdarların çoxunun
adı unudulsa da, böyük mədəniyyət həmin
dövrü yada salmaq üçün kifayət edir. Bu mənada Azərbaycan dövləti Azərbaycan mədəniyyətinin
yaşaması üçün mümkün olan hər
şeyi edir. Bu, bir örnəkdir”.
Nazir müavini geniş və çoxqatlı
çıxışında əslində hər şeyi dedi,
lazım olan bütün məsələləri
vurğuladı. Qarabağ problemimiz və bunun sənətə
ziyanı, müharibənin dağıtdığı, məhv
etdiyi sənət incilərimiz, torpaqlarımızın
düşmən əsarətində olmasından
keçirdiyimiz narahatlıqlar və məsələnin
sülh yolu ilə həllini arzulayan sənət-teatr aləminin
düşüncələri və s. Həmçinin Azərbaycan
teatrının dünya teatrına inteqrasiyası, beynəlxalq
əlaqələrin möhkəmlənməsi, qastrollar,
konfranslar və s. haqqında da danışdı.
Statistik rəqəmlərlə, dəqiq faktlarla
bütün dediklərini əsaslandırdı. Həmçinin
bu gün texnika əsrində internetin
sıxışdırdığı, kütləvilikdən
çıxardığı teatrın müəyyən problemlərini
də dilə gətirdi. Və bütün problemlərin
ən vacib, əsas həlli yolunu göstərdi:
“Dünyanın bir qisim alimləri yaxın gələcəkdə
qlobal istiləşmə, yaxud qlobal soyuqlaşma problemi ilə
üz-üzə olduğumuzu söyləyirlər. Dünyanın böyük ölkələri bu
cür problemlərin həllinə, milyonlar, milyardlar sərf
edirlər. Amma mənə belə gəlir
ki, biz sənət adamları “istiləşmə”dən,
“soyuqlaşma”dan asılı olmayaraq mövcud dünyanın ən
çətin bir məsələsini həll etməyə
borcluyuq. Bu borc nədən ibarətdir?
Bu borc uşaqlara, ahıllara, kimsəsizlərə,
ümumiyyətlə hər kəsə, insanlığa sevgi
payının çatdırılmasıdı. Bax bu gün, dünyada çatışmayan budur.
Bu gün təəssüf hissi ilə qeyd etmək
istəyirəm ki, bəzi teatr səhnələrində,
dramaturqların əsərlərində kin, nifrət sevgiyə
üstün gəlir. Amma hesab edirəm ki,
teatrın əbədi və əzəli missiyası,
bütövlükdə incəsənətin əbədi və
əzəli missiyası sevgidir və hər şey bu sevginin
üzərində qurulmalıdı. Əslində
bizi-sizləri bura dəvət etməyə sövq edən də
sevgidir, sizləri bura gətirən də peşənizə,
insanlığa olan sevgidir. Ümidvaram ki,
bu iki gün ərzində eşitdiyimiz fikirlər hələ
uzun zaman beynimizdə qövr edəcək, onları
özümüzünküləşdirəcəyik və cəmiyyətə
sağlam şəkildə təqdim etmək üçün
işlər görəcəyik. Mən
söylədiyiniz bütün dəyərli fikirlərə
görə, iştirak etdiyinizə və Azərbaycan adlı
məmləkətə böyük sevgiylə gəldiyinizə
görə hər birinizə təşəkkür edirəm.
Arzu edirəm ki, Azərbaycan boyda sevgini öz
ölkələrinizə aparasınız. Və o sevgini əzizlərinizlə,
doğmalarınızla, həmkarlarınızla
bölüşəsiniz!”
Görünür, Bakı Beynəlxalq Teatr
Konfransının dördüncü dəfə bu səviyyədə
keçirilməsinin, baş tutmasının əsas səbəbi
də budur. Təşkilatçıların,
iştirakçıların və ümumiyyətlə hər
kəsin sənətə, teatra sevgisi. Ümidvaram ki, iki il ərzində
bu sevgi daha da artacaq, dərinləşəcək və V
Bakı Beynəlxalq Teatr Konfransı bu sevgidən güc
alacaq!
PƏRVİN
525-ci qəzet.- 2016.- 12 noyabr.- S.9.