Gölbaşında Göygöl
havası
Türk şeirinin ustadlarından olan Əli Ağbaşı
neçə illərdir
tanısam da, bir masa arxasında
əyləşib şirin
söhbətlərini dinləmək
qismət olmamışdı.
Böyük Səməd Vurğunun
Ankarada - Türksoyda yubileyinin keçirildiyi günlərin birində Avrasiya Yazarlar Birliyinin başqanı Yaqub Öməroğlu məşhur Gölbaşında
yaxşı bir məclis qurdu. Azərbaycandan Nüşabə
Babayeva- Vəkilovanın,
Mehriban Zəkinin, Rəşad Məcidin və mənim iştirak etdiyimiz məclisdə Yaqub Öməroğlu ilə yanaşı onun müavini Əli Ağbaş da vardı. Çox keçmədi ki,
dostumuz Şamil Ayrım da gəlib
çıxdı.
Yaşı yetmiş beşi
haqlamaqda olan ustadın İstanbul Universitetinin Ədəbiyyat
fakültəsini bitirdiyini
biləndə soruşdum
ki, professor Əhməd
Cəfəroğlunu tanıyırdımı?.. Gülümsünərək
"xocam olub" dedi. Və əlavə
elədi: "Onun ucbatından Universiteti bir il gec
bitirdim, heç nədən tərsliyi tutmuşdu... Mən də xahiş-
minnət eləmədim,
gedib, diplom müdafiəsinə sonrakı
il gəldim".
Ancaq
hiss olunmurdu ki, ustadın öz görkəmli xocasından
incikliyi hələ də davam edir...
Soruşdum: "Deyirlər,
Əhməd Cəfəroğlu
çox tündməcaz,
ancaq koloritli adam olub,
elə idimi? Türk dilləri tarixinin əvəzsiz araşdırıcısı olsa
da, adətən, Gəncə ləhcəsində
danışırmış"... "Elə idi" dedi, "imkan vermirdi ki, çalışdığı
fakültənin həndəvərində
yad kimsələr dolaşsın. Hətta belə birisini görür, fakültədəki
xanımları qısqandığından
bilmir nə eləsin... Birdən əynindəki plaşı
çıxarıb atır
onun başına.
Və başlayır qışqırmağa ki,
bu adamı tutun, mənim plaşımı oğurlayıb
qaçır..."
Əli Ağbaş
danışdı ki, Əhməd Cəfəroğlu
professor Mühərrəm Erginə
həmişə Gəncə
ləhcəsilə "Məərrəm"
deyərdi.
Türk dünyasının müxtəlif
yerlərində n taleyin
İstanbula atdığı
görkəmli xocalarını
yad etdikdən sonra ustad Türksoyun
keçirdiyi Səməd
Vurğun toplantısında
şairin şeirlərini
özünəməxsus yüksək
sənətkarlıqla ifa
etmiş Mehriban Zəkiyə üz tutub ehtiyatla bəzi iradlarını bildirdi. Narazılığının mahiyyəti ondan ibarət idi ki, şeirdə intonasiya əsasdır... Mehriban xanım bu sahədəki
dərin biliyinə dayanaraq kifayət qədər sərt şəkildə etiraz elədi. "Əsas
şeirin məzmunu, ideyasıdır" dedi,
"mən dinləyiciyə
onu çatdırmalıyam..."
Ustad da geri çəkilmədi.
Və yemək qabağı heç də arzu olunmayan mübahisəni sakitləşdirmək,
gərginliyi aradan qaldırmaq üçün
Rəşad Məcid bütün mövcud imkanlardan istifadə etməyə çalışsa
da, bir şey
alınmadı. Və Rəşadın
"Mehriban xanım, siz niyə hirslənirsiniz?"
sualına Mehriban Zəki "heç də hirslənmirəm, həqiqəti deyirəm"
cavabını verəndə
ustad mövzunu dəyişməli, əslində,
mətləbə keçməli
oldu. Azərbaycana ilk dəfə gəlməyindən,
azərbaycanlı şair
dostlarının onu Göygölə apardıqlarından
danışdı. Və çantasından
şeirlər kitabını
çıxarıb Əhməd
Cavadın xatirəsinə
həsr etdiyi "Göygöl" şeirini
oxumağa başladı.
Mehriban xanım
diqqətlə qulaq asırdı. Mənə elə gəlirdi
ki, bu dəqiqə
şairin hansısa ifadəsinə irad tutub mübahisəni təzələyəcək. Altdan-altdan gülümsəməyindən
bilirdim ki, Rəşad da narahatdır... Ancaq "təhlükə" sovuşmuşdu...
Gölbaşında Göygöl havası baş qaldırmışdı...
Bir səhər vaxtında vardım Göygölə,
Burda qızlar
gül taxırlar kəkilə.
Alov- alov bir gül
atdım, su yandı,
Sonam dərin
yuxusundan oyandı.
Yavaş-
yavaş araladı pərdəyi,
Könlüm gölə düşmüş
yaban ördəyi.
Geyib qurşanmağa ərinmiş
Göygöl,
İpəkdən tüllərə bürünmüş
Göygöl.
Ustad hərdən ara
verib Göygöl ziyarətini yada salır, şeirdəki hər bir təsvirin
məhz naturadan alındığını deyirdi.
Bu arada mən də Yaqub Öməroğlunun
sözlərini xatırladım:
"Əli Ağbaş
göllər şairidir..."
Nə qədər özənmiş
xilqətin əli,
Bir dəprəmlə
doğan yayla gözəli.
Ninnilər dinləmiş dəli
rüzgardan,
Qidasını almış yağmurdan, qardan.
Sonra canlar yaxan bir
afət olmuş,
Buradan su içir hər sevdalı quş.
Sanki aynasını düşürmüş
fələk,
Göygöldən qeyrisi bir çirkli
gölək.
Göygölün yaranma tarixini,
"tərcümeyi- hal"ını
varaqladıqdan sonra şair bu təbiət
möcüzəsinin müqəddəsliyindən,
coğrafiyanın mifoloji
dünyasının üzvi
tərkib hissəsi olmasından danışır...
Göy mavi, göl mavi, hər şey səmavi,
Ərşə çıxar Atəşgahın
alovu.
Bura Qaf dağıdır, təzadlar evi,
Çıxar hər addımda
bir nağıl devi.
Dağlar
dəvə olur, bulud göyərçin,
Bir gümüş
saqqallı keçi olur cin.
Yanılıb Göygölü su
sanmasınlar,
Bismillah demədən yuyunmasınlar.
Ustadın səsində dua
oxuyurmuş kimi həzin (və mistik) bir ahəng
vardı... Gölbaşında
əyləşdiyimiz restoranın
tavanını da soyuq rüzgar aram- aram
tərpədir, şairi
müşayiət edirdi.
Pəncərədən isə
bədrlənmiş ay, sayrışan
ulduzlar görünürdü...
Gecə
ipil- ipil ulduz ələnir,
Ay işığı düşər,
göy halələnir.
Əsrlərdir sevda çəkən
könüllər
Atəşgahda yanar, burda sərinlər.
Göygöl mənbəyidir əfsanələrin,
Bu sulardan doğmuş
Xosrovla Şirin.
Dədəm Qorqud bu dağlara uğramış,
Acıxmış, suyuna əkmək
doğramış...
Elə biz də
acıxmışdıq. Yeməklər isə artıq masanın üstündə
idi.
Ustad şeiri
bitirdi. Və əlavə elədi
ki, onun "Göygöl"ünü Anar
Azərbaycanda çap
etdirib. Ancaq təəssüf ki, ixtisarla... Birdən gülümsündü.
"Özü də
o yerini ixtisar eləyib ki, orada özünün də adı çəkilir" dedi.
Kənara
qoyduğu kitabı açıb həmin yeri nəzərdən keçirdim...
Bir şeir buraxdım sənə hədiyyə,
Bu qərib yolçunu unutma deyə.
Şahidimiz olsun ulu çinarlar,
Gün gələr oxuyub bizi anarlar.
Çinar pıçıldayıb pınara söylər,
Pınar da ustadım Anara söylər.
Bu sayədə əldən- ələ duyular,
Bizim də adımız şair sayılar.
Məclisi bitirib deyə-gülə bayıra çıxanda Əli Ağbaşa "ustadım" dedim, "şeir kitablarınızdan mənə verərmisiniz?.." Gülümsünüb çantasını açdı, üç kitab çıxardı "elə sənə gətirmişdim" dedi, "unudub geri qaytaracaqdım..."
Kitablardan biri "Durna köçü", ikincisi "Eylülə bəstə", üçüncüsü isə "Ərənlər divanında" adlanır...
Ayrılanda ustada
"Bakıya çatan kimi
sizdən bir yazı yazacağam"
dedim, "Rəşadın qəzeti üçün..."
Razılığını bildirdi. Rəşad
da zarafatından qalmadı.
"Yadından çıxsa, Bakıda yadına salaram" dedi. Ustad nəzakətlə ona
da razılıq elədi.
Nizami CƏFƏROV
525-ci qəzet.-2016.-23 noyabr.-S.7.