Bakı - teatrsevərlərin görüş yeri
III yazı
Qəzetimizin ötən şənbə
saylarında I və
II Bakı Beynəlxalq
Teatr Konfranslarının
əhəmiyyəti, əlamətdar
məqamları haqqında
yazılarım oxucularımıza
təqdim olunub.
Üçüncü həftədir ki, bu forumun materiallarını,
tarixini səhifələyirəm
və etiraf edim ki, əldə
olunan nəticələr
doğrudan da yaxşı mənada təəccübləndirir. 2014-cü ildə
artıq III Bakı Beynəlxalq Teatr Konfransının açılış
günü öncəsi
qonaqların, təşkilat
komitəsinin media nümayəndələri
ilə görüşünü
xatırlayıram.
Mədəniyyət və turizm nazirinin müavini Ədalət Vəliyevin, Teatr Xadimləri İttifaqının
sədri Azər Paşa Nemətovun, Litva Musiqi və
Teatr Akademiyasının
professoru, “Trimitas” Litva Dövlət nəfəs alətləri
orkestrinin rəhbəri
Deyvitas Staponkusun, Hindistandan Beynəlxalq Kukla Teatrları Festivalının
bədii rəhbəri
Ayşa Raunun, ABŞ-dan teatr rəssamı
İosif Yusupovun iştirak etdiyi mətbuat konfransında jurnalistlərin teatr konfransının əhəmiyyəti,
artıq üçüncü
dəfə teatr adamlarının bir yerə toplaşmasının
faydası haqqında sualına nazir müavini ətraflı cavab vermişdi: “Ümumiyyətlə, mən
son illərə aid rəqəmlərə
nəzər salanda yaxşı mənada təəccüblənirəm.
Səmimi etiraf edirəm ki, biz ilk dəfə bu konfransı keçirəndə bu qədər nikbin və inamlı yanaşmırdıq işimizə. Amma görürsünüz
ki, hər dəfə daha da çox adamın
diqqəti bu konfransa yönəlir.
Məhz bu konfrans sayəsində
biz bir çox ölkə teatrları ilə əməkdaşlıqlara
başlamışıq. Gənc Tamaşaçılar Teatrı
Beynəlxalq Gənc Tamaşaçılar Teatrları
festivalına üzv seçilib və bir neçə dəfə xaricdə festivallarda uğurla çıxış edib.
Kukla Teatrı Beynəlxalq Kukla Teatrları Assosiasiyasına
üzv seçilib və son Kukla Teatrları festivalına ev sahibliyi
edib. Musiqili Komediya Teatrı
da həmçinin Beynəlxalq Musiqili Komediya Tearları Assosiasiyasının üzvü
olub. Görkəmli tənqidçimiz Məryəm Əlizadənin
rəhbərliyi ilə
tənqidçilərimiz Beynəlxalq
Teatrlar Tənqid Assosiasiyasına üzv seçiliblər. Bu il ilk dəfə Şəkidə Beynəlxalq
Teatr Festivalı keçirmişik. Dünyanın müxtəlif ölkələrindən
11 teatr rəssamı Azərbaycan teatrlarında
tamaşaların səhnə
tərtibatını veriblər.
Yeddi nəfər gənc Azərbaycan rejissoru xarici ölkələrdə
treninqlərə qatılıb.
Teatrlarımız bu müddət ərzində 25 ölkədə
qastrol səfərlərində
olub. Bütün bu rəqəmlər
əlbəttə ki, bizdə bir nikbinlik yaradır. Amma yenə də bu işlər davam etdirilməlidir.
Ölkə başçımızın teatra, mədəniyyətə
qayğısı, dəstəyi
bizlərə arzularımızı
gerçəkləşdirməkdə böyük imkanlar yaradır. Bilirsiniz ki, bütün
bu layihələr, işlər “Azərbaycan teatrı 2009-2019-cu illərdə”
Dövlət Proqramına
əsasən həyata
keçirilir. Elə bu
teatr konfransı da həmin proqramın
bir bəndi idi. Amma dediyim kimi, bu layihənin belə geniş vüsət alacağını
gözləmirdik. Deməli, biz xarici ölkələrin mədəniyyəti, teatrı
ilə maraqlandığımız
kimi, onlar da bizimlə maraqlanır, əməkdaşlıq
qurmaq istəyirlər”.
Nazir müavininin
söylədiyi kimi, doğrudan da ardıcıl keçirilən
bu konfranslarda ən çox nəzərə çarpan
məqam qonaqlarımızın
ölkəmizə, Bakıya,
mədəniyyətimizə, teatrımıza marağıdır. Litva Musiqi və Teatr Akademiyasının professoru, “Trimitas” Litva Dövlət nəfəs alətləri
orkestrinin rəhbəri
Deyvitas Staponkus dəfələrlə həm
Konfranslara, həm də digər tədbirlərə qatıldıqdan
sonra dövlətimizin
teatra münasibəti,
qayğısı haqqında
müəyyən qənaətlərə
gəldiyini söylədi:
“Məncə, indi Azərbaycan teatrı özünün renesans dövrünü yaşayır.
Ötən iki konfransdan
da bu nəticələrə
gəldim. Bu gün Musiqili Komediya Teatrının binasına daxil olanda çox böyük məmnunluq və heyrət hissi keçirim. Dünyanın çox az ölkəsində
belə teatr binası ola bilər. Heç Avropada da belə binalar yoxdur. Bu, dövlətin
sənətə münasibətinin
göstəricisidir.
Ötən dəfəki konfransdan çox böyük təəssüratlarla ayrılmışdıq. Yeri gəlmişkən, mən
Azərbaycan dövlətinə,
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinə ötən teatr konfransı çərçivəsində
Litva Respublikasının
Xalq artisti Yuozas Budraytis və SSRİ Xalq artisti Ryaqimantas Adomaytisin Rus Dram Teatrında yaradıcılıq
gecələrini keçirdiklərinə
görə təşəkkürümü
bildirirəm. Bu Litva mədəniyyətinə böyük sayğının
göstəricisi idi.
Görüşdən sonra mən
böyük aktyorlarımızla
söhbət edəndə
onlar Bakı haqqında, burdakı publika haqqında zövqlə, məmnunluqla
danışdılar. Əlaqələrə gəldikdə isə, onu deyim ki,
Litva və Azərbaycan arasında mədəni əlaqələrin
qurulması istiqamətində
çox işlər görülüb. Məsələn, elə bir “Baltik-Xəzər”
layihəsi çərçivəsində
nə qədər konsertlər verilib, görüşlər keçirilib.
Elə iki il öncə litvalı rejissor, Sovet İttifaqı Dövlət Mükafatı
laureatı Yonas Vaitikus Rus Dram Teatrında Nizaminin “Yeddi gözəl” əsəri əsasında
tamaşa hazırladı.
Amma yenə də məqsədimiz bu cür əməkdaşlıqların
sayını artırmaqdır.
İnanıram ki, bu dəfəki konfrans da bir çox
əlaqələrin yaranmasına,
mədəni əməkdaşlıqlara
kömək etmiş olacaq”.
Nazir müavininin
də, litvalı qonağımızın da
çıxışlarından gətirdiyim bu nümunələrdən də
göründüyü kimi
teatr konfransları mədəni əlaqələrimizin
genişlənməsinə, qarşılıqlı əməkdaşlıq
müqavilələrinin imzalanmasına
kömək etmiş olur. Eyni zamanda artıq
söylədiyimiz kimi
xarici qonaqlarda, sənət adamlarında hərtərəfli rəy
yaradır. Dünyada
nüfuzumuzu təsdiqləyən,
ölkəmizin güclü
bir dövlət kimi tanınmasına səbəb olan Bakı - 2015 I Avropa Olimpiya Oyunlarından bir il öncə,
2014-cü ildə bu mədəni görüşün,
forumun keçirilməsi
bu mənada da əhəmiyyətli oldu.
Açılış mərasimindən bir gün öncə qonaqlarımızın Akademik
Opera və Balet Teatrı səhnəsində
dahi Üzeyir bəy Hacıbəylinin “Leyli və Məcnun”
operasını seyr etmələri və konfransın ilk günü
bu sənət əsəri haqqında düşüncələrini necə
bölüşmələri indiki kimi yadımdadır. Üzeyir
bəy sənəti ilə sehrlənmiş hər kəs çıxışında “Leyli
və Məcnun” operasından danışır,
aktyorlara təşəkkürlərini
çatdırırdı. Bütün bunlar
millətimizin nə qədər zəngin mədəniyyətə, musiqiyə,
ədəbiyyata malik olduğunu göstərən
mühüm məqamlardı.
Açılış mərasimindəki
nitqində Mədəniyyət
və turizm naziri Əbülfəs Qarayev də tarixi qədimlərə gedən sənətimizdən
danışdı: “Azərbaycanda
teatr sənətinin çox qədim və zəngin tarixi var. İnsanların əmək fəaliyyəti
ilə bağlı oyunlar və rəqslər, mövsüm
bayramları, aşıq
sənəti, dini ayinlərlə bağlı
meydan mərasimləri,
qaravəlli tipli müxtəlif tamaşa növləri xalq teatrının əsasını
müəyyənləşdirib, milli teatrın gələcək inkişafı
üçün möhkəm
zəmin yaradıb. Dahi mütəfəkkir, iki il bundan
öncə anadan olmasının 200 illiyi təntənə ilə qeyd olunan Mirzə Fətəli Axundzadə tərəfindən
dram əsərlərinin yaradılması xalq teatrının peşəkar
teatr sənətinə
çevrilməsində həlledici
rol oynadı”.
III Bakı Beynəlxalq Teatr Konfransına 45 ölkədən 150-dən teatr mütəxəssisi qatılmışdı. İki gün boyunca keçirilən plenar iclaslarda, müzakirələrdə az qala hər kəsin dilə gətirdiyi əsas narahatlıq müasir texniki vasitələrin, internetin, sosial şəbəkələrin canlı sənəti sıxışdırması idi. Çağdaş gəncliyin maraqlarının səpələnməsi, daha yüngül, daha əyləncəli məşğuliyyətlərə meyl göstərməsi sənət adamlarını ciddi düşündürür. Artıq ikinci dəfə teatr konfransına qonaq kimi qatılan polyak rejissoru Kşiştof Zanussi də bu haqda narahatlığını bölüşdü, amma bununla belə nikbin proqnozlarından da çəkinmədi: “Şekspiri bilməsək, sevginin, qəzəbin, qorxunun, ağrının, qısqanclığın, sədaqətin nə olduğunu bilməyəcəyik. Ona görə mən teatrdan uzaq adamın tam, bütöv tərbiyəsinə inanmıram. Hardadır teatr? Bu sualı özümə verirəm və dərhal Çexov, Şiller, Şekspir və başqa böyük klassiklər yadıma düşür. Teatr hələ səhnədən öncə onların düşüncəsində, fikirlərində idi. Belə bir sual da verilir sənət, əsl sənət kütləyə təsir edə bilərmi? Mən deyirəm ki, bəli edər, mütləq edir. Məsələn, mən hələ 60-cı illərin sonunda öz həmyerlim, dahi Adam Mitskeviçə senzura qoyulanda, hansısa yasaqlar tətbiq olunanda yüzlərlə gəncin küçələrə çıxıb etiraz etmələrini xatırlayıram. Bax sənətin insanları birləşdirməsi budur. Bu gün avanqard sənətə diqqət daha çoxdu. Amma mən açıq deyirəm ki, bu sənətin ömrü uzun deyil. Mən bu gün artıq musiqi sahəsində köhnəliyə, köhnə tonallıqlara qayıdışı hiss edirəm. Bu da təbiidir. Bir də mən demək istəyirəm ki, əsl canlı aktyorun oyununu heç bir texnika əvəz edə bilməz. Ona görə teatr adamlarına daha inamlı olmağı və interneti, televiziyanı bəhanə gətirib ətalətdə durmamağı diləyirəm”.
Doğrudan da müasirliyin gətirdiyi qəribə yeniliklərə rəğmən teatrın, sənətlə canlı ünsiyyətin var olması hava, su kimi vacibdir. Əslində teatr konfransı kimi mədəni tədbirlərin də mahiyyətində bu ünsiyyəti, gerçək sənəti qorumaq durur. Və artıq sayılı günlər qalan IV Bakı Beynəlxalaq Teatr Konfransının bu baxımdan faydalı olacağına, teatr sənətimizin inkişafına xidmət edəcəyinə inanırıq.
PƏRVİN
525-ci qəzet.- 2016.- 29 oktyabr.- S.11.