Teatr elə bir məbəddir
ki...
Yeni ilin gəlişi
ilk baxışdan bəziləri üçün təqvimdə
bir rəqəmin digəri ilə əvəz olunması qədər
sadə və önəmsiz görünən bir proses də
sayıla bilər.
Əslindəsə,
bu hər bir insanın istəyindən asılı olmayaraq
özünə verdiyi daxili hesabatı, illərin yol
ayrıcınadək yaşadığı zaman kəsiyində
etdiyi və həyata keçirməyə vaxt, fürsət, məqam
və bəlkə də həvəs, güc
tapmadığı işlərin, arzu və istəklərinin
etiraf anıdır. Bu mənada hər yeni ilin özü ilə
çox qəribə və sirli bir cazibə qüvvəsi,
yaşamaq, yaratmaq təşnəsi gətirməsi insanı
ayaqda saxlayan, həyatı onun üçün doyulmaz və
maraqlı edən enerji qaynaqlarındandır. Hər ilin
sonunda bütün yaradıcı insanlar (bu həyatda hər kəs
öz görəvi ilə yaratmaq missiyasına malikdir)
yaşadıqları və yaşayacaqları ilin hər
ayına və hər gününə xüsusi həssaslıqla
yanaşmağa, necə deyərlər, mənəvi yaddaş
xəzinəsini önəmli hadisələrlə zənginləşdirməyə
çalışır.
Bu
yazımızı dünyanın ən qədim və gözəl
yaradıcılıq sahələrindən birinə teatra həsr
etməyimiz də təsadüfi deyil. Çünki teatr
ürəyində yaradıcılq eşqi yaşadan
insanların toplaşdığı məkandır ki, onun
direktorundan, rejissor, müəllif, rəssam, bəstəkar,
dirijor, xormeyster, baletmeyster, qrimçisinədək,
qapıçısından, sürücüsünə, əlbəsəçisinə,
dərzisinə və nəhayət aktyorunadək (əslində
sadaladığım və adlarını çəkmədiyim
bütün sahələrdə çalışanlar
yalnız sonuncuların blavasitə iştirakı ilə
öz zəhmətini geniş auditoriya qarşısında sərgiləyə
bilir) hər kəs sənətə tükənməz və
təmənnasız sevgisini izhar eləmək
üçün çalışmaqdadır.
Cəmiyyətin
mənəvi tərbiyəsində, xüsusilə də gənc
nəslin yetkin və hərtərəfli insan, vətəndaş
kimi formalaşmasında mühüm əhəmiyyət kəsb
edən teatrın- yəni bədii sözün, təsirli
musiqinin, maraqlı səhnə quruluşlarının daha da təkmilləşdirilməsi,
yenə əsərlərin və yeni istedadlı
ifaçıların səhnəyə gəlməsi, incəsənətin
bu növünün inkişafına qayğı göstərilməsi
çox vacibdir və dəyişən illər bir daha
sübut edir ki, "Dünyanı gözəllik xilas edəcək!"-deyən
dahilər yanılmayıblar. Bu gün təkcə öz
xalqının deyil, dünyanın müxtəlif qitələrində
yaşayan milyonlarla insanın sakit həyat tərzini pozan, min
illər boyu yaradılmış milli mədəniyyət abidələrini
bir göz qırpımındaca məhv edən, bəşəriyyətin
başına "əngəl-kələf olan" qüvvələr
onsuz da ekoloji böhran sınağı üz-üzə
qalmış yer kürəsini necə böyük fəlakətlərə
sürüklədiklərini düşünmürlər.
Şərqdə
ilk professional teatrın yaradılış məkanı
sayılan ölkəmizdə bu gün də bu sənətin
inkişafı, təkmilləşdirilməsi, zəngin bədii
irsimizin və yaradıcılıq ənənələrinin
möhkəmləndirilməsi, teatr binalarının müasir
standartlara uyğunlaşdırılması, onların
maddi-texniki bazasının daha sivil tələblərə
uyğunlaşdırılması, ən başlıcası isə
tamaşaçı və dinləyicilərin mənəvi
ehtiyaclarını, estetik baxışlarını
formalaşdıra biləcək səhnə əsərlərinin
yaradılması üçün nəzərə
çarpacaq dərəcədə çox böyük
işlər görülməkdədir.
Dövlətin
tükənməz qayğısını hiss edən
teatrlarımız 2015-ci ildə bir sıra maraqlı
tamaşalar hazırladılar, bir sıra xarici ölkələrdə
qastrol səfərlərində oldular, yeni dramaturqlar,
ifaçılar, bəstəkar və rejissorlar həvəslə
teatrlarla yaradıcılıq əməkdaşlığına
başladılar. Bu mənada, Azərbaycan Dövlət Musiqili
Teatrın da ömür tarixçəsinə yeni, həm də
unudulmaz məqamlar, yaddaqalan premyeralar yazıldı.
Şübhəsiz ki, teatrın yenidən qurulması, daha dəqiq
desək, onun həm daxili, həm də xarici görkəminin
inanılmaz dərəcədə dəyişməsi, salonun və
səhnənin ən müasir texniki avadanlıqlarla təchiz
edilməsi, yaradıcı heyətin iş şəraitinin son
dərəcə yaxşılaşdırılması kollektivin
daha böyük şövqlə işləməsi
üçün gözəl imkanlar yaradıb.
106-cı
teatr mövsümündə teatrda bir neçə yeni
tamaşa hazırlanıb təhvil verildi, bir neçə yeni
əsər isə məşq prosesindədir. Ötən ilin ən
uğurlu tamaşalarından biri Əli Səmədlinin
"Toya bir gün qalmış" komediyası oldu.
60 illik
yubileyini məhz bu əsərlə qeyd edən Xalq artisti,
"Şöhrət" ordenli Afaq Bəşirqızı bu
tamaşada baş qəhrəmanın obrazını
canlandırdı. Tamaşanın quruluşçu-rejissoru Əməkdar
incəsənət xadimi Əsgər Əsgərov, rəssamı
Nabat Səmədova, musiqi rəhbəri Xalq artisti Ənvər
Sadıqov, musiqi tərtibatçısı Emin Həsənovla
bərabər gözlənilməz və maraqlı
situasiyalarla zəngin bir tamaşa hazırlamağa nail oldu.
Afaq xanım illər boyu çiyin-çiyinə
çalışdığı sənət dostları ilə
bərabər sənətsevərlərə mənəvi
zövq aşılaya bildi:
- Bu
teatrda işlədiyim 27 il ərzində (ay Allah, gör illər
necə keçdi ey, düz 27 ildir mən bu teatrdayam) - deyir
Xalq artisti, milyonların sevimlisi Afaq Bəşirqızı. -
Çox maraqlı obrazlarım olub, hər birinə də
ömrümün müəyyən bir hissəsini vermişəm,
bütün rollarımı sevə-sevə oynamışam. Hər
dəfə də bu müqəddəs səhnəyə
çıxanda düşünmüşəm ki, əgər
atam Bəşir Səfəroğlu salonda oturub mənə
tamaşa etsəydi, görəsən mənim oyunumu bəyənərdimi?
Mən demək olar ki, bütün həyatını bu
möcüzəli məkanda keçirən xoşbəxt
insanlar sırasındayam. Uşaqkən atamla gələrdim
bura. Onun məşqlərinə, tamaşalarına
baxardım, sənət dostları ilə ünsiyyətdə
olardım. Zaman keçdikcə onların teatra sevgisinin, məhəbbətinin
şəfəqi mənim gözümü və
könlümü elə nurlandırdı ki, bir gün
özümü böyük səhnədə görəndə
heç təəccüblənmədim, əksinə,
atamın adını, sənətini yaşatdığım,
onun yolunu davam etdirdiyim üçün qürur duydum. Tərəf
müqabillərimlə bərabər oynadığım hər
tamaşanı teatr hadisəsi kimi təqdim etməyə
çalışdım. İnanıram ki,
tamaşaçılarım da mənim yaratdığım
xarakterləri sevirlər və böyük məmnunluq hissi ilə
teatra gəlirlər. Bu əlbəttə çox vacib bir
faktdır...
Musiqili Teatr üçün yola
saldığımız ilin maraqlı sənət
uğurlarından biri də məşhur bəstəkar Rauf
Hacıyevin "Qafqazlı qardaşqızı" əsəri
olub. Tamaşa bir daha sübut etdi ki, bir vaxtlar keçmiş
Sovetlər Birliyinin əksər teatrlarının səhnəsində
böyük uğurla oynanılan bu əsər bu gün də
aktuallığını itirməyib. Rus bölməsində
hazırlanan, beynəlxalq layihə kimi Musiqili Teatrın tarixinə
yazılan tamaşanın quruluşçu rejissoru Əməkdar
incəsənət xadimi Əli Usubov, quruluşçu-dirijoru
Əməkdar incəsənət xadimi Nazim Hacıəlibəyov,
quruluşçu-rəssamı Moskvadan dəvət olunmuş
Rusiya Rəssamlıq Akademiyasının həqiqi üzvü,
professor Dmitri Çerbadji, quruluşçu-baletmeysterləri
Leyla və Zakir Ağayevlər, xormeyster Əməkdar artist
Vaqif Məstanov bu dəfə fərqli bir tamaşa qoymağa
nail oldular. Əməkdar artistlər Nərgiz Kərimova, Səidə
Şərifəliyeva, Boris Qrafkin, Svetlana Bulax və
başqaları rəngarəng dekorasiyalar fonunda öz
ehtiraslı və çılğın ifaları ilə, necə
deyərlər, köhnə əsərə yeni ömür
verdilər.
Vidalaşdığımız
ildə teatr balaca tamaşaçılarını da
unutmayıb. Rejissor Əhəd Hacıyevin Azərbaycan ədəbiyyatının
görkəmli nümayəndəsi Mikayıl Müşfiqin məşhur
"Şəngülüm, Şüngülüm, Məngülüm"
əsərinin motivləri əsasında
hazırladığı "Dəcəl çəpişlər"
əsəri uşaqlar üçün yaddaqalan bir hadisəyə
çevrildi. Bəstəkar, Xalq artisti Oqtay Zülfüqarov,
liberotto müəllifi Ramiz Heydər də uşaq
psixologiyasını nəzərə almağa
çalışmışdılar. Əsasən gənclərdən
ibarət olan yaradıcı heyət bu tamaşaya bir sıra
yeni obrazlar əlavə edərək onu bir qədər də
müasirləşdirdiyindən balacalar tamaşaya
böyük maraq göstərirlər.
Rejissor
deyir ki, indi uşaqları teatra cəlb etmək çox çətindir.
Əvvəla bu işə valideynlər daha çox maraq
göstərməli, övladlarının bədii
zövqünün formalaşması qayğısına
qalmalı, onları vaxtaşırı bu və ya digər
teatr tamaşasına, rəsm sərgilərinə, konsertlərə
aparmalıdırlar. Digər tərəfdən, bu mədəniyyət
ocaqları da balaca tamaşaçıların zövq və tələbini,
arzu və istəklərini nəzərə almalıdır.
Müasir dövrün uşaqlarını 25-30 il əvvəlki
yaşıdları kimi Cırtdanın macəraları,
Tülkünün hiyləsi, Tıq-tıq xanımın
saflığı ilə aldatmaq mümkün deyil. Onların
bir çoxu internetin köməyi ilə dünyanın nəhəng
animator istehsalçılarının məhsulu olan, həm də
rəngarəngliyi, musiqisi, personajların zənginliyi ilə
biz böyükləri belə heyrətə gətirən
filmlər izləyirlər. Amma teatrın canlı ünsiyyət
ləzzətini, coşqusunu, təbiiliyini verə bilmir
internet, bax onda teatrın böyük rolu və danılmaz
cazibə qüvvəsi birinci plana keçir.
Musiqili
Teatrda bu gün hazırlıq mərhələsində olan əsərlər
də var. Belə tamaşalarımızdan biri Xalq
yazıçısı Elçinin "Baladadaşın toy
hamamı" adlı psixoloji komediyasıdır.
Tamaşanın bəstəkarı bir sıra beynəlxalq
müsabiqələrin iştirakçısı və qalibi
Firudin Allahverdi, liberetto müəllifi Nofəl Vəliyevdir, səslənəcək
mahnıların sözləri isə Vuqar Əbdülovundur.
Yazıçının məşhur hekayələrinin motivləri
əsasında səhnələşdirilən əsərin
quruluşçu-rejissoru Xalq artisti, "Şöhrət"
ordenli Cənnət xanım Səlimovaya həvalə olunub,
quruluşçu dirijor Fəxrəddin Atayevdir.
Tamaşaçılar sevdikləri aktyorları - Xalq artistləri
Fatma Mahmudovanı, Ramiz Məmmədovu, Əməkdar artistlər
Çingiz Əhmədovu, Ələkbər Əliyevi, Nərgiz
Kərimovanı, Nahidə Orucovanı, Əkbər Əlizadəni,
Novruz Əliyevi, aktyorlar Möylə Mirzəliyevi, Gültac Əlilini,
Türkel Şabanovanı yeni ampluada görəcəklər.
Baladadaş obrazını isə Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin tələbəsi Əmrah
Dadaşov ifa edəcək.
Yazıçı-dramaturq
Sabit Rəhmanın "Əliqulu evlənir" əsəri
kimə tanış deyil? Azərbaycan səhnəsinin bir
sıra müqtədir aktyorlarının məhz bu əsərdə
yüksək sənətkarlıqla yaratdıqları obrazlara
görə tanınıb, şöhrət qazanıblar. Bu dəfə
əsər Xalq artisti İlham Namiq Kamalın təfsirində
səhnəyə gətiriləcək.
Yaradıcı heyət 2016-cı ilin repertuar planına daha bir əsər əlavə etməyi planlaşdırır. Bu əsrlərdən bəri dünyanı heyrətdə qoyan "1001 gecə" nağılı və dahi Azərbaycan bəstəkarı Fikrət Əmirovun eyniadlı baletinin musiqisi əsasında "Çəkməçi Maruf və onun ifritə arvadı Fatma" tamaşasıdır. Yeni tamaşaya rejissor İradə Gözəlova quruluş verəcək.
Yeri gəlmişkən, məhz 2015-ci ildə teatrın nəzdində Gənclərin Yaradıcılıq Studiyası fəaliyyətə başlayıb. Bu günlərdə Studiyanın ilk konsert-tamaşası sənətsevərlərin ixtiyarına verildi. Studiya mədəniyyətimizi təbliğ etmək, teatra kütləvi marağı artırmaq niyyəti ilə yaradılan bu qurum səhnə sənətinə maraq göstərən, xoreoqrafiya, vokal, aktyorluq və ifaçılıq qabiliyyəti və xüsusi bacarığı olan istedadlı gəncləri teatra cəlb etmək, novator səhnə formalarını tətbiq etmək niyyətindədir. Cavanlar müasir və klassik Azərbaycan operetta əsərlərindən seçmələri səhnələşdirmək, habelə operetta janrında yaradıcılıq axtarışları aparan gənc ifaçılar və müəlliflər nəslinin yetişdirmək müasir və milli səhnə sənətinin hərtərəfli inkişafını təmin etmək niyyəti ilə bir araya gəliblər. Studiyanın rəhbəri Əməkdar incəsənət xadimi, Prezident mükafatçısı Əsgər Əsgərovun qənaətinə görə, Musiqili Teatrın gəncləri ilə yanaşı bir sıra teatrların aktyor və rejissorları, Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin tələbələri, gələcəyin aktyor və rejissorları burada öz bacarığını, ideya və düşüncələrini gerçəkləşdirmək fürsəti tapacaqlar. Bəzən ali təhsil ocağını bitirən elə gənclərlə rastlaşırıq ki, onun səhnə alışqanlığı, tamaşa hazırlamaq və ya sırf teatra aid olan istənilən bir məsələ barədə qənaətbəxş sayıla biləcək bilgisi və təcrübəsi olmur. Amma nəsə eləməyə həvəs göstərənlər də istənilən qədərdir, sadəcə gözlənilən və arzu olunan şərait də çox vaxt bu həvəslə tərs mütənasib gəldiyindən bəzən biz sözün əsl mənasında istedadı olan cavanları "itiririk", yəni onlar teatra yox tamam kənar bir sahəyə getməyə məcbur qalır. Bilirəm ki, başqa universitetlərdə oxuyanlar arasında da istedadı və səhnəyə marağı olan xeyli cavan var, biz onlarla da əməkdaşlığa hazırıq. Azərbaycan Dövlət Musiqili Teatrının nəzdində fəaliyyət göstərən Yaradıcılıq Studiyasının qapıları onların üzünə həmişə açıqdır, buyurub gəlsinlər.
Bütün insanlar harada çalışmalarından asılı olmayaraq, nədənsə onları əhatə edən insanlardan, doğmalarından, yaxınlarından, hətta yadlardan belə diqqət, qayğı və xoş söz gözləyir. Bu insan övladının xislətindədir. O da ola bütün həyatını və ömrünü sənətə qurban verənlər ola, onlar ikiqat sevgiyə layiqdi. Artıq tarixin yaddaş arxivindən boylanan 2015-ci ildə Azərbaycan Dövlət Musiqili Teatrı ilk olaraq 105-ci mövsümünün başa çatması ilə əlaqədar yaradıcılıq fəaliyyətləri ilə seçilən, uğurlu rolları, sənət uğurları, öz peşələri ilə hər kəs tərəfindən sevilən, teatrın inkişafina xidmət edən əməkdaşlarını mükafatlandırdı. Düşünürük ki, teatr tariximizdə ilk dəfə arxada qalan mövsümün belə bir bayram əhval-ruhiyyəli tədbirlə dəyərləndirilməsi xüsusilə gənclərin gələcək fəaliyyətlərində mühüm rol oynayacaq, onlara böyük stimul verəcək.
- Musiqili Teatr yeni ildə 106 illik tarixinin ən
mühüm dövrünə qədəm qoyur. Biz
tamaşaçılarımızı yeni tamaşalarla
sevindirmək niyyətindəyik - deyir teatrın direktoru, Əməkdar
incəsənət xadimi, sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru Əliqismət Lalayev. - Mən
yazıçılarımızı, bəstəkarlarımızı,
rəssamlarımızı, istedadlı gənclərimizi, bir
sözlə, Azərbaycan teatrının zəngin ənənələrini
yaşatmaq istəyən hər kəsi teatrımızla əməkdaşlığa
dəvət edirəm. Çünki teatr elə bir müqəddəs
məbəddir ki, onun ab-havası zaman-zaman dəyişməli,
orada duyulan yeni nəfəslərin, yeni səslərin, yeni əhval-ruhiyyə
və yeni rəng çalarlarının
yandırdığı yaradıcılıq tonqalı minlərin,
milyonların ürəyinə istilik gətirməli,
könüllərini sevgi ilə süsləməli, zövqlərini
cilalamalıdır.
Telli Pənahqızı
525-ci qəzet.- 2016.- 12 yanvar.- S.7