Milli azadlıq mübarizəmizin
şanlı səhifəsi təsviri sənətdə
20 YANVAR MOTİVLƏRİ RƏSSAMLARIMIZIN YARADICILIĞINDA XÜSUSİ YER TUTUR
Xalqımız tarixən, müxtəlif əsrlərdə və zamanlarda bədnam qonşularımız tərəfindən
təcavüzə məruz
qalıb, əzəli
dədə-baba torpaqlarında
incidilib, didərgin salınıb, deportasiya edilib.
Yüzillər boyu Azərbaycanın tarixi torpaqları kiçildilib, xalqımıza
divan tutulub, yüz minlərlə dinc soydaşımız amansız
üsullarla qətlə
yetirilib. 1905, 1918, 1948,
1988-1993-cü illərdə Azərbaycan xalqına və Azərbaycan dövlətinə qarşı
amansızlıqla, məqsədli
şəkildə ərazi
iddiaları irəli sürülüb, etnik təmizləmə siyasəti
aparılıb. XX əsrin əvvəllərində
- 1918-ci ilin 31 martında
xalqımıza qarşı
soyqırım həyata
keçirilib, Azərbaycanın
müxtəlif bölgələrində
insanlar vəhşicəsinə
qətlə yetirilib.
Bu tarixi düşmənçilik
və xalqımıza
qarşı nifrət
hissləri XX əsrin
sonlarında 20 Yanvar faciəsi (20 Yanvar
1990-cı il) və Xocalı soyqırımı
(26 fevral 1992-ci il) nəticəsində özünün
son həddini tam çılpaqlığı
ilə göstərib,
beynəlxalq cinayət
aktı kimi tarixə
düşüb.
Dəhşətli yanvar gecəsində baş vermiş tarixi cinayət əməlləri - dinc, yalın əhalinin vəhşiliklə və
misli görünməmiş
amansızlıqla qətlə
yetirilmə səhnələri,
ana-bacıların fəryadı,
körpələrin göz
yaşları sənət
adamlarının, şair,
rəssam, bəstəkar
və başqalarının
yaradıcılıqlarında bu və ya
başqa formada öz təzahürünü
tapıb.
20 Yanvar faciəsinin
ürək dağlayan
səhnələrindən təsirlənərək
Azərbaycanın tanınmış
rəssamları faciəni
təsviri sənətin
dili ilə bədiiləşdirərək faciənin insanlığa,
bəşəriyyətə yönəlmiş təhlükə
olduğunu göstərməyə
çalışıblar. Buna misal
olaraq Azərbaycan Milli İncəsənət
Muzeyinin fondunda saxlanılan Xalq rəssamları Mikayıl
Abdullayevin (1921-2002) "Bakı
müsibəti", Böyükağa
Mirzəzadənin (1921-2007) "19 yanvar 1990-cı il"
(1991), Elmira Şahtaxtinskayanın
(1930-1996) "Güc siyasəti
XX əsrin rüsvayçılığıdır"
(plakat, 1990), Cahangir Rüstəmovun (1926-2007) "Şəhidlərə
ithaf", Kamil Nəcəfzadənin (1929-2011) "Azərbaycan harayı"
(1991), "Şəhid anası"
(1991), "Gözləyir" (1991), Ağa Mehdiyevin (1920-2003)
"Qanlı gecə"
(1990), Əməkdar incəsənət
xadimləri Hafiz Məmmədovun
(1921-1995) "Şəhidlər"
(1990), "Qara bayram",
Əyyub Məmmədovun
(1921-1994) "Yanvar hadisələri"
(1990), "Həyəcanlı günlər" triptixinə
aid "Qarabağın bağları",
"Abşeron", "Xəzər"
(1989), Əməkdar rəssamlar
Adil Rüstəmovun
(1943) "Haray"
silsiləsinə aid qrafika işləri, Arif Ələsgərovun
(1944) "Əsrin faciəsi"
silsiləsinə aid qrafika işləri və digərlərini qeyd etmək olar.
Yuxarıda adları qeyd olunan əsərlərin hər biri yüksək
vətəndaşlıq duyğuları
və əsl sənətkarlıq məharəti
ilə qələmə
alınmış sənət
nümunələridir.
Bildiyimiz kimi qanlı yanvar faciəsində qətlə yetirilmiş şəhidlərimizin dəfn
mərasimi o zaman böyük izdihamla müşayiət olunub, xalqımız hər şəhid qəhrəmanın
tabutunu tərqərənfillərə
qərq edib, onlar Şəhidlər Xiyabanında torpağa tapşırılıb. Xalq rəssamı
Mikayıl Abdullayev bu xalq izdihamını
"Bakı müsibəti"
adlı əsərində
olduqca bədii biçimdə və güclü emosional təsir qüvvəsi ilə təsvir edə bilib. Bu tablo orta məktəbdə tədbirdə
ifa etdiyim, müəllifini unutduğum
şeirin bəndləri
ilə tam səsləşir.
Göylərə duman gəlib,
Yerlərə qəm ələnib,
Azərbaycan təklənib,
İnlə, kamanım, inlə!
Hanı ustad Şəhriyar?
Yalqız qalıb Bəxtiyar.
Qara geyib analar,
İnlə, kamanım, inlə!
Xalq rəssamı
Elmira Şahtaxtinskaya özünün
plakat əsərində
20 Yanvarda Azərbaycan
xalqının başına
gətirilmiş müsibətin
tam mənası ilə
gerçək mahiyyətini
açıb göstərə
bilib. "Güc siyasəti XX əsrin rüsvayçılığıdır" adlı əsər bir daha sübut edir ki, xalqımızın
müstəqillik ideallarını
və müstəqil Azərbaycan Respublikasının
dövlətçilik dayaqlarını
heç zaman yağı düşmənlər
sındıra bilməyəcək
və bu cür cəhdlərlə
onlar sivil dünyanın gözləri
qarşısında bir
daha özlərini, öz əməlləri ilə ifşa etmiş olacaqlar.
Xalq rəssamı
Kamil Nəcəfzadənin
"Şəhid anası"
tablosunda təsvir edilmiş qara geyimli, əlini üzünə söykəmiş,
qəmli ananın çöhrəsindən sanki
həzin inilti səsləri "eşidilir".
Əməkdar incəsənət xadimi Əyyub Məmmədov
"Yanvar hadisələri"
adlı əsərində
heç bir çərçivəyə sığmayan
insanlıq faciəsini
tablonun çərçivələrini
dağıdaraq mövzunun
bəşəriliyini və
miqyassızlığını göstərməyə çalışıb. Əsərin mərkəzində Azərbaycan
xəritəsinin fonunda
tank, aşağı hissədə
isə sınmış
çərçivə qalıqları
və axan qan izləri təsvir edilib. Əsərə diqqət yetirdikdə
tamaşaçı xalqımızın
üzləşdiyi faciənin
ağırlığını bir daha duymuş
olur. Həmin gecə tankların
təsvir edilməsi mümkün olmayan vəhşiliklə maşınların
üzərindən keçərək
əzməsi, təcili
tibbi yardım maşınlarını gülləboran
etmələri çox
dəhşətli idi.
"Haqq nazilər,
üzülməz!" müdrik
el misalında ifadə
olunduğu kimi, gec-tez Azərbaycanın haqq işi qələbə
çalacaq. İstər neçə əsrlər
keçsin, Azərbaycan
millətinə qarşı
bu ədavətin mahiyyəti dəyişməz
qalacaq.
Zaman dəyişəcək,
nəsillər bir-birini
əvəz edəcək,
amma xalqımız heç zaman Şəhidlərimizin uca
ruhlarını unutmayacaq
və həmişə
onların ruhlarını
əziz tutacaq.
Xalq şairi Bəxtiyar Vahabzadənin öz əsərində vurğuladığı kimi:
İnsan
insan olur öz hünəriylə,
Millət,
millət olur xeyiri, şəriylə,
Torpağın bağrına cəsədlərilə,
Azadlıq toxumu əkdi Şəhidlər.
Bəli, unutmamalıyıq ki, müstəqilliyə, azadlığa
gedən yol, xalqımızın müstəqillik
idealları qanlı yanvar faciəsindən keçir. Qanlı yanvar faciəsi
dramatikliyi, bütün
ağrı-acılarıyla bərabər, şübhəsiz
ki, həm də milli azadlıq
dastanımızın, milli
azadlıq mübarizəmzin
ən şanlı səhifələrindən biridir.
Bununla bir daha Azərbaycan
xalqı sübut etmişdir ki, istənilən güc və qüvvələrin
qarşısında duruş
gətirə bilər
və Azərbaycan xalqının müstəqillik
əzmini heç bir qüvvə sarsıda bilməz.
Düşmən heç vaxt yatmır. Bu gün
də Azərbaycan dövlətinə və xalqına qarşı qənim kəsilmiş qüvvələr öz məkrli siyasətlərini
həyata keçirmək
üçün hər
vəchlə çalışırlar.
Çox
şükürlər olsun
ki, müstəqil Azərbaycan Respublikası
və qüdrətli Azərbaycan ordusu var. Bu gün dünyanın müxtəlif guşələrində
Azərbaycanın haqq
səsi mötəbər
tribunalardan və yüksək kürsülərdən
eşidilir. Hələ əsası
ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş
müstəqil və qüdrətli Azərbaycan
Respublikasının inkişaf
strategiyası bu gün Heydər Əliyev siyasi kursunun layiqli davamçısı cənab
Ali Baş Komandan İlham Əliyev tərəfindən uğurla
davam etdirilir.
Əsəd QULİYEV,
Sənətşünas, AMEA-nın dissertantı,
Rəssamlar İttifaqının
üzvü
525-ci qəzet.- 2016.- 20 yanvar.- S.6.