Həyatla səsləşən poeziya
Bədii ədəbiyyat, söz sənəti qələm sahibinin fərdi yaradıcılıq məhsuludur.
Təbii
ki, hər əsil sənətkarın
dünyagörüşü, məqsəd və məramı, üslubu, yazı manerası,bir sözlə, onun ədəbi kimliyi məhz əsərlərində təzahürünü
tapır, özünü
təsdiqləyir. Çağdaş Azərbaycan ədəbiyyatının
tanınmış nümayəndələrindən
olan Təvəkkül
Yanarın yaradıcılığı
da bu baxımdan
diqqəti çəkir.
Təvəkkül Muxtar oğlu Səlimov 9 iyul 1937-ci ildə Ağcabədinin Rəncbərlər kəndində
anadan olub. O, 1954-1959-cu illərdə
H.B.Zərdabi adına Gəncə Dövlət Pedaqoji İnstitutunun tarix-filologiya
fakültəsində təhsil
alıb. Ali təhsilini
başa vurduqdan sonra doğma el-obaya dönən gənc pedaqoq adıçəkilən rayonun
ümumtəhsil məktəblərində
çalışıb. Sonralar ömrünün axırınadək
doğulub boya-başa
çatdığı Rəncbərlər
kəndində fəaliyyət
göstərən orta
məktəbdə dil-ədəbiyyat
müəllimi işləyib.
Erkən yaşlarından
bədii yaradıcılığa
başlayan T.Yanar ədəbi mühitə özünü istedadlı
bir şair kimi təqdim edib, şeirləri yüksək dəyərləndirilib,
respublika mətbuatında
müntəzəm çap
olunub.O, bacarıqlı müəllim
olmaqla bərabər, incə ruhlu şeirlər müəllifi
kimi də tanınıb. Şairin müxtəlif illərdə "Yadigar",
"Günlər məni
gözləmir", "Axtar
Qarabağda, gəz Qarabağda", "Xoşbəxtəmmi,
görəsən?", "Heydər poeması",
"Yaddaşlarda qalan
izlər", "Sabir
girdi yuxuma" adlı kitabları işıq üzü görüb. Onun bir çox
şeirləri ispan, Ukrayna və rus dillərinə tərcümə edilib.
T.Yanarın qələmə aldığı
poetik nümunələr
oxucular tərəfindən
daim rəğbətlə
qarşılanıb və
sevilib. Bunun başlıca səbəbi
həmin əsərlərin
səmimiliyi, həyatiliyi
ilə əlaqədardır.
Bu şeirlər öz
rəvanlığı,dil
sadəliyi, poetik siqləti ilə ürəklərə geniş
yol tapıb, yaddaşlarda iz salıb. Həssas qəlbli şairin
gözəlliyi duymaq,
onu poetik şəkildə ifadə
etmək bacarığı
oxucunu valeh edir, düşündürür.
Onun xalqa, vətənə, Qarabağa həsr etdiyi şeirlər məclislərdə, el şənliklərdə
dönə-dönə səsləndirilərək
müəllifinə şöhrət
qazandırıb.Daha dəqiq
desək,vətənə tükənməz
məhəbbət, torpağa,elə-obaya
bağlılıq Təvəkkül
Yanar yaradıcılığının
ruhunu, mayasını təşkil edib:
Neynəyim hər yerin gülü, çiçəyi,
Sənin çiçəyinin yerini
vermir.
Vallah, yad ellərin gözəl-göyçəyi,
Sənin göyçəyinin yerini
vermir.
Xalqına xidmət etmək, onun həyatını, əməyini, arzu və istəklərini, çətinlik və ehtiyaclarını real əks
etdirmək T.Yanar poeziyasına xas olan başlıca məziyyətlərdəndir. Şairin poetik
axtarışlarında milli
köklərə bağlılıq
üstünlük təşkil
edir. O, müxtəlif
formalarda qələmə
aldığı şeirlərdə
mental xüsusiyyətlərimizi, xalqımıza məxsus yüksək keyfiyyətləri,
mənəvi dəyərləri
iftixarla tərənnüm
edib.Millətin gələcəyi
olan uşaqlara və gənclərə böyük ümidlər bəsləyən
şair "Şagirdlərimə"
adlı şeirdə belə deyir:
Gələcəyə sizinlə ümid bəsləyirəm
mən,
Daha gözəlləşəcək
əllərinizlə Vətən.
Gözlərimin nurunu gözünüzə
verirəm,
Ömrümün mənasını ömrünüzdə
görürəm.
T.Yanar vətənimizin füsünkar,əsrarəngiz təbiətinə
gözəl şeirlər
həsr edib. Xüsusilə, Azərbaycanın gözü olan Qarabağ barədə yazdığı şeirlər
dillər əzbəri
olub, mahnılara çevrilərək ürəkləri
oxşayıb.Məlum Qarabağ
hadisələri digər
yazarlarımız kimi
Təvəkkül Yanarın
da yaradıcılığında
geniş əksini tapıb. "Şəhidlər",
"Qarabağ", "Hara qaçırsınız", "Şuşa harayı",
"Dünya, çərxin
niyə döndü?"
və s. kimi şeirlər bu baxımdan səciyyəvidir.Bu
şeir parçaları
müharibə illərində
əli hər yandan üzülmüş
xalqın ağır faciələrini, dəhşətli
ölüm və qan səhnələrini əks etdirən şair qəlbinin harayları, həyəcanlarıdır.
Sənətkarın yaradıcılığında tərbiyə və əxlaq mövzusunda şeirlər də diqqəti cəlb edir. "Oğluma" adlı
şeirdə şairi
öz övladının
timsalında bütün
gəncləri xalqa, vətənə layiq vətəndaş kimi görmək istəyinin poetik təcəssümüdür:
İnsana
şöhrətdir mərdlik,
etibar,
Hər kəsin
öz adı, öz ünvanı var.
Qol çalıb oynama hər nə çalsalar,
Çalış öz havanı unutma, oğul.
T.Yanar ən adi mətləbləri özünəməxsus ustalıqla
mənalandırmağı, oxucuya çatdırmaq istədiyi fikri həqiqi poeziya dili ifadə etməyi bacaran sənətkardır. Bunu onun milli mənəvi dəyərlərimizə,
soykökümüzlə bağlı
məsələlərə münasibətində daha
aydın görmək
olar. Bu zaman
biz milli adət və ənənələrimizin,
mədəniyyətimizin, milli
musiqimizin, muğam sənətinin, eləcə
də milli geyimlərimizin, musiqi alətlərimizin müdafiəsinə
qalxan böyük bir vətəndaş mövqeyinin şahidi oluruq. Başqa millətlərin musiqisinin, çalğı
alətlərini milli musiqimizi, çalğı
alətlərimizi sıxışdırılması
ilə şair heç vaxt barışa bilməyib.
T.Yanar yaradıcılığında
məhəbbət mövzusu
xüsusi yer tutur. Onun bu mövzuda
qələmə aldığı
şeirlər daim canlı və təravətlidir. İnsan qəlbinin
səmimi hisslərinin,
sehrli-sirli incəliklərinin
ifadəsi olan bu poetik parçalar
oxucunu ruhən təzələyir, mənən
zənginləşdirir. Sənətkarın məhəbbət
mövzusunda yazdığı
"Gözlərin", "Əgər yadına düşsəm", "Yaşamaq
üçün", "Həsrətin", "Hardasan"
və sair şeirlər bu cəhətdən önəmlidir:
Mən səni sevdim ki,sevdim ki,səni.
Sahibsiz bağıma
güllər əkəsən.
Mən səni sevdim ki,sevəsən məni,
Sevmədim,ömrümə qılınc
çəkəsən.
T.Yanar satirik mövzuda şeirlərin
də müəllifidir.
Klassik irsə böyük rəğbətlə yanaşan,
ondan məharətlə
bəhrələnən şairin
bu şeirlərindən
Sabir ruhu duyulur. Dövrün,
zamanın nöqsanları
ilə barışmayan
qələm sahibinin
"Sabir girdi yuxuma" adlı kitabında Sabiranə şəkildə yazılmış
şeirlərdə özünü
yüksək tutan, təkəbbürlü, mənsəbpərəst
məmurlar, fırıldaqçı,
riyakar şəxslər
onların öz dili ilə ifşa
edilir.
Hay-küy salma qadası,
Dil-dil ötməyə
dəyməz.
Pulun yoxsa səninlə,
Söhbət etməyə dəyməz...
Təvəkkül Yanar poeziyası orjinallığı, özünəməxsusluğu, sənətkarlıq xüsusiyyətləri baxımından fərqlənir. Janrından, mövzusundan asılı olmayaraq, onun şeirləri həm bədii, həm də ideya-siyasi cəhətdən çox əhəmiyyətlidir. Bu poetik nümunələr daim təravətini saxlayır, müasir və həyati səslənir, hər kəsə səmimi duyğular, xoş əhval-ruhiyyə bəxş edir.Odur ki, şairin yaradıcılığına dönə-dönə müraciət olunmalıdır. Onun şeir kitablarının yenidən çap edilməsi, seçilmiş əsərlərinin işıq üzü görməsi üçün addımlar atmağın artıq vaxtı çatıb.
Vaqif ALLAHVERDİYEV,
filologiya üzrə fəlsəfə
doktoru
525-ci qəzet.- 2017.- 25 aprel.- S.8.