Elçin Mirzəbəyli:
“Sözə, ədəbiyyata minnətdarlıq borcum var”
50 YAŞINI QEYD
EDƏN ŞAİR “ƏDƏBİYYATDAN AYRI
DÜŞDÜYÜM İLLƏRƏ GÖRƏ
PEŞMANAM” DEYİR
Azərbaycan ədəbiyyatında şair kimi, çağdaş milli mətbuatımızda publisist və baş redaktor olaraq özünəməxsus mövqe tutan Elçin Mirzəbəylinin bu gün - avqustun 12-də 50 yaşı tamam olur.
Yarım əsri arxada qoyaraq yubileyini qeyd edən
Elçin müəllimlə bu diqqətəlayiq hadisə ərəfəsində
görüşüb söhbətləşdik,
yaradıcılığına, ömrünün ötən
dövrünə birlikdə nəzər saldıq.
- Elçin müəllim,
sükutunuz tez-tez pozulur?
- Xeyr, o qədər
də tez-tez pozulmur. Əsasən özüm
pozuram o sükutu. Həmçinin, kənar
müdaxilələrin təsirindən də pozula bilir. Söhbət təkcə şəxsi həyatdan
getmir, bütövlükdə cəmiyyətdən gedir.
Əgər istəsəm özüm bir
şeirlə, publisistik yazıyla, açıqlama ilə
pozuram sükutumu. İnsan zaman-zaman həyatında
dəyişikliyə ehtiyac duyur. Yeknəsəklik
hər kəsi yorur. Bəzən hiss edirsən ki, ya
çalışdığın sahədə, ya da ümumən
cəmiyyətdə nəsə yolunda getmir, həqiqətləri
deməyə ehtiyac var. Həmin an duyursan
ki, toz basmış, sükuta qərq olmuş bəzi nəsnələri
yerindən tərpətmək lazımdır. O zaman təbii
ki, sükutu pozuram.
- Şair kimi
özünüzü necə xarakterizə edərdiniz?
-
Çox çətin sual verdiniz. Şair kimi
mübaliğəsiz-filansız Elçin Mirzəbəyliyəm.
Mənim yerim oxucu üçün, məni
tanıyanlar üçün hardadırsa, oradayam. Gündəlik həyatımdan fərqli olaraq, ədəbiyyatda
emosional və çılğınam. Bu
iki obraz ikisi də mənim içimdədir. Onların hər ikisini yola verməyə
çalışıram.
- Yorucu olmur ki?
- İnsan o zaman yorulur ki, daxilində ziddiyyətlər əmələ
gəlir. Getdiyi yolun doğru olmadığını
düşünür. Mənəvi, ruhi
yorğunluq bütün yaradıcı insanlarda baş verir.
Buna ən çox ətrafda cərəyan edən
hadisələr təsir göstərir. Mən
də yorulsam belə, özümü tez toparlaya bilirəm,
bunun üçün mənə 2-3 gün vaxt
lazımdır. Mən ekstremal
situasiyaların adamıyam. Hətta səhhətimdə
ciddi problemlər olsa da, çox qısa zamanda sıfırdan
başlaya bilirəm.
- Sizcə, şeir indi bizdə layiq
olduğu yerdədir?
- Prinsip
etibarilə söhbət ciddi ədəbiyyatdan gedirsə, bəli,
son dövrlərdə mən bunun öz mərtəbəsinə
yüksəldiyinin şahidi oluram. Yavaş-yavaş
ciddi ədəbiyyat, əsl çəkisi olan söz layiq
olduğu yerə gəlib çıxır. Bu, təkcə
cəmiyyətlə bağlı olan məsələlər
deyil, həm fərdlərlə bağlı olan məsələlərdir,
həm də bütövlükdə dünyada baş verən
proseslər, informasiya kommunikasiya texnologiyalarının
inkişafı, insanların düşüncəsinin daha
çox rasional olması, irrasional düşüncənin
ikinci plana atılması, ədəbiyyatdakı meyillərin dəyişməsi,
yeni meyillərin yaranması və bu meyillərə adaptasiya
prosesinin baş verməsi olduqca mürəkkəb mərhələdir.
Ədəbiyyat bu mərhələlərdən
keçib öz yerini tutacaq. Ancaq Azərbaycan
xalqının oxumaq istəyi və əzmi nə qədərdirsə,
o səviyyədə baş verəcək bu.
- Sizcə, nə qədərdir?
- Təəssüflər
olsun ki, çox azdır. Yəni, bizim insanlar
onsuz da tənbəl idilər, ancaq son dövrlərdə daha
da çox tənbəlləşiblər. Biliyə, elmə yiyələnmək istəyi
yoxdur. Gəncliyimizin bir hissəsi, təəssüf
ki, kiçik informasiyalarla kifayətlənir. Bunda təhsil sistemində vaxtilə yaranmış
boşluqlar, qəzet, kitab oxuma ənənələrinin
itirilməsi də rol oynadı. Ənənələr
çox da böyük deyildi, ancaq vardı. İndi isə
əks proses başlayıb. Əgər
Bakıda kitab satış məntəqələri
açılırsa, insanlar kitab almağa gedirlərsə,
bunun özü də əhəmiyyətli bir işdir.
Əks proses, ola bilsin ki, dünyanın ayrı-ayrı
ölkələrində, xüsusən Avropada daha tez baş
verdi. İnternet məkanından kitaba
keçid, yaxud bunların paralel aparılması digər
ölkələrdə qısa zamanda həyata keçdi.
Bizdə isə bu proses bir qədər gecikir.
- Şeirlərinizi ən çox harada
yazırsınız? Bunun üçün daha uyğun
saydığınız xüsusi bir yer varmı?
- Elə
bir xüsusi yer yoxdur, evdə də, yolda da, toplantıda, səyahətdə
də yaza bilərəm. Qısa müddət ərzində
ətrafdan təcrid oluna bilirəm, hadisələrdən
ayrılıram. Bu, təbii ki, zamanla
formalaşan bir şeydir. İnsan
özünü dərk etdikcə, mənini hiss etdikcə cəmiyyətdən
ayrılmağı, yüzlərlə insanın içərisində
tək qalmağı bacarır. Bildiyim qədərilə
çox kiçik yaşlarımdan yazmağa
başlamışam. Lap əvvəllər
kimlərəsə bədahətən şeirlər
qoşurmuşam. İlk dəfə
beşinci-altıncı siniflərdə oxuyanda çap
olunmuşam. Həmin dövrlərdə, təbii
ki, daha çox evdə, axşamlar yazırdım. İndi isə elə bir ölçü, meyar
yoxdur. Ancaq onu da deyim ki, çox da
yazmıram. Nə uzunçuluğu sevirəm,
nə də özümü şeir yazmağa məcbur edirəm.
Nə vaxt ovqat yaranarsa, onda yazıram.
- Ruh halınız
yazılarınıza necə təsir edir?
- Ruh
halımın, şübhəsiz ki, buna təsiri olur. Adətən poetik ovqat da ruh halının dəyişməsi
prosesində yaranır. İnsan gündəlik
işi ilə məşğul olanda onda rasional
düşüncə olur. Poetik ovqat hər
gün yaranmır. Ancaq əsas xarakter məsələsidir.
Əgər insan güclüdürsə, poetik
ovqatını da idarə edə bilir.
- Bir az da sevgidən
danışaq. Sevginin riyazi düsturu varmı, sizcə?
- Qətiyyən
yoxdur. Sevginin düsturu, formulu, resepti, heç nəyi
yoxdur. Mənim üçün indi bu
yaşda sevgi ilk növbədə ailəmdir,
övladlarımdır, yaşadığım ölkədir,
bəşəriyyətdir və hər şeydən yüksəkdə
dayanan Allahdır. Ancaq bu düşüncəyə
də mərhələlərlə gəlib
çıxırsan. Mən də bu
yaşımda, bəlkə bir azca tez gəlib
çıxmışam.
- Sevgi şeiri yazmaq üçün
konkret obyektin olması şərtdir?
- Xeyr,
şərt deyil. Obyekt ola da bilər, olmaya
da. Hansısa musiqinin təsirilə və ya bir
payız günü xəzanı seyr etməklə də sevgi
şeiri yazıla bilər. Mənim
şeirlərimin böyük əksəriyyətində
konkret sevgi obyekti yoxdur. Ona görə də
çox zaman ayrı-ayrı insanlar bu şeirlərdə
özlərini gördüklərini deyirlər. Ancaq obyektə həsr etdiyim şeirlərim də,
şübhəsiz ki, var. Bunlar adətən gənclik illərimdə
olub, sonralar isə hansısa hadisə ilə, doğum
günüylə bağlı xanımıma həsr etdiyim
şeirlərim yazılıb. Əslində,
bu, ən çətin sualdır. Şairlər,
adətən, bu sualdan qaçırlar (gülür).
- Müsahibələrinizin birində
deyirsiniz ki, təpədən-dırnağa ədəbiyyat
adamıyam. Bəs, həyatınızı ədəbiyyatın
hansı hissəsində görürsünüz?
- Mənim
həyatım ədəbiyyatın küncündədir. Ədəbiyyat adamı mərkəzdə olmalı
deyil. Küncdən bütün dünyaya
baxmaq olur, yeganə yerdir ki, oradan hər tərəfi görə
bilirsən. Mərkəzdən hər tərəfi
görmək olmur.
- Şeirlərinizi mahnı
kimi dinləmək xoşdur, yoxsa elə şeir kimi?
-
Baxır kimin necə ifa etməsinə. Ən
gözəl mahnını da elə günə salarlar ki, dinləmək
istəməzsən. Eləcə də
şeirlərimi çox insan ifa edir. Onlar
arasında bəyəndiyim də var, bəyənmədiyim də.
Ancaq kimsəni qırmıram,
düşünürəm ki, peşəkar və ya
qeyri-peşəkar olsa da, onun marağına, ədəbiyyata
sevgisinə, həvəsinə sayğı duymaq
lazımdır. Şeirləri isə
öz ifamda daha çox xoşlayıram. Mənim
sözlərimə yazılmış mahnılar arasında ən
populyarı “Ürəyim yanar” mahnısıdır. O
mahnının bütün ifalarında bir gözəllik
tapıram. Abbas Əhməd, təbii ki, bəstəcisi
və ilk ifaçısı olaraq möhürünü vurub
mahnıya. Gənclərdən isə
Çinarə Məlikzadə çox gözəl və
özünəməxsus ifa edib. Sentyabr
ayı üçün Xanım İsmayılqızı ilə
işbirliyimiz olmalıdır. O da fərqli bir iş
olacaq. Ən az “Ürəyim yanar” qədər
tarixdə qalacaq bir mahnı olacağına çox ümidliyəm.
- Ədəbiyyat “vergi,
ödəniş” olaraq şairdən nələri alır?
- Zənnimcə,
məndən bu mənada heç bir şey almayıb. Mən ədəbiyyatdan nə almışam ki, o da
məndən nəsə alsın?! Bizim
bir-birimizlə yaxşı dostluğumuz var. Mən ondan
heç zaman nəsə istəməmişəm. Mən ədəbiyyatla ona görə məşğul
oluram ki, içimdən gəlir, hisslərimi bədii-estetik tərzdə
insanlarla bölüşməyi sevirəm. Bu gözəllikləri, duyğularımı
insanlarla bölüşə bildiyim üçün sözə,
ədəbiyyata minnətdarlıq borcum var. Onun isə mənə
heç bir borcu yoxdur.
- Deyirsiniz ki, “bu mənəm e, mənəm,
Vətən”. 50 illik ömrünüzdə özünüzü
Vətənə necə tanıtmısınız?
- İlk növbədə, layiqli bir vətəndaş
kimi tanıtmışam. Fərqli düşüncələrim
olub, bəzən bu düşüncələrim kimlərinsə
xoşuna gəlməyib. Ancaq mən öz
ideallarıma heç zaman xəyanət etməmişəm.
Həmişə Azərbaycanın istiqlaliyyətinə
tərəfdar olmuşam. Üçrəngli
bayrağın kölgəsində olmağı ən yüksək
himayəçilərin kölgəsində olmaqdan
daha üstün bilmişəm. Düşünürəm
ki, geridə qoyduğum 50 illimi bu vətənə, bu
torpağa və yaxınlarıma ləyaqətlə həsr
etməyi bacarmışam.
- 50 yaş sizi qorxutmur ki?
- Yox,
qorxutmur. Yaxın və sevdiyim insanların
ölüm tarixləri olduğu üçün 33 və 49
yaş daha çox kompleks yaratmışdı. Onu da adladıq.
- Uşaqlığınızdan
ömrünüzün bu çağına gətirib
çıxara bildiyiniz nələr var?
-
Bütün xatirələrimi özümlə
daşımışam. Ümumiyyətlə,
xatirələrimə çox sədaqətli adamam. Şirinli-acılı bütün xatirələrimi
sevirəm, onların hamısı əzizdir mənə.
Uşaqlığımdan bu günə qədər
gətirdiyim və təəssüflər olsun ki, bəzən
pərdələməyə məcbur olduğum keyfiyyətim
isə məsumluqdur.
- Qələmin sizdən
küsdüyü anlar olubmu?
-
Hansımız bir-birimizdən küsmüşük deyə
bilmərəm. Məncə, qələmin
heç bir günahı yoxdur (gülür). Ancaq uzun zaman olub ki, ümumiyyətlə heç nə
yazmamışam. Bu, qələmin
küsdüyü anlamına gəlmir. Ola bilsin ki, həmin
an məni tərpədib titrədən nəsə olmayıb. Və ya bəzən insan düşünür ki, mən
nə üçün yazıram, ehtiyac varmı, tarixdə
kiminsə təkrarı kimi qalacağamsa, dəyərmi
bunlara? Ancaq zaman keçdikcə dərk
edirsən ki, bu, sənsən, özünsən, sənin
öz yolun var və yazdıqların tarixdə sənin
adınla qalacaq, o zaman insanın özgüvəni artır və
yazmağa davam edir. Ədəbiyyatdan
ayrı düşdüyüm illərə görə
peşmanam. Əslində, son on ildə ədəbiyyatdan
ayrı düşməmişəm, davamlı yazmışam
və öz üslubumu da bu illərdə
tapdığımı düşünürəm. Ona görə də bu illəri yaradıcılığımın
ən yaxşı illəri hesab edirəm. Bəlkə də həmin o ayrı
qaldığım illər mənə düşünmək,
seçim etmək imkanı verib.
- Ən böyük həsrətiniz
nə ilə bağlıdır?
- İndi ən böyük həsrətim nəvə görməkdir, ondan sonra böyük həsrətim Qarabağ həsrətidir. Saxtakarlığı sevmirəm, insan hər zaman özünə doğma olan hissləri birinci yaşamaq istəyir. Qarabağ da mənə övladlarım qədər doğmadır. Dərd, həsrət çox olanda, həddindən artıq dillənəndə insanların gözündən düşməyə başlayır. Ona görə də hər şeyi qədərində yaşamaq lazımdır.
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet 2017.- 12 avqust.- S.16.