“Əli İldırımoğlu
yaradıcılığında milli-mənəvi
özünüdərk”
Vaqif YUSİFLİ
Filologiya elmləri doktoru
Son iyirmi ilin ədəbi
prosesi, xüsusilə, bədii nəsri bir mötəbər
imzanın - Əli İldırımoğlunun
yaradıcılığı ilə yeni bir özəllik kəsb
edir.
Əli İldırımoğlu müasir Azərbaycan nəsrinə
milli-mənəvi özünüdərkin bədii təcəssümü
ilə daxil olur. Burada görkəmli tənqidçi, iyirminci-otuzuncu illərin
tanınmış ədəbi siması Əli Nazimin dahi sənətkar
Cəlil Məmmədquluzadə
yaradıcılığından söz açdığı
bir məqaləsindən bu sətirləri xatırlayıram:
“C.Məmmədquluzadə öz əsərləri ilə o
zamana qədər yüksək, mümtaz siniflərin
zövqünə xidmət edən “müqəddəs” ədəbiyyat
“Kəbəsinə” öz çarıqları ilə girdi və
həyata özü ilə bərabər bir çox Məhəmmədhəsən
əmi kimi çağırılmamış qonaqları da gətirdi.
C.Məmmədquluzadə və onun bu
çağırılmamış qonaqları özlərinin
vətəndaşlıq haqqını, öz ana, loru, kəndli
dillərinin, səslərinin dinlənilməsini tələb
edirdilər”. Müqayisə lap yerinə düşər,
deyim ki, Əli İldırımoğlu da müasir Azərbaycan
nəsrinə XX əsrin kəndli-rəncbər
psixologiyasını, millətin milli-mənəvi
özünüdərkindən doğan etik, məişət,
etnoqrafik həyat tərzini gətirdi. Azərbaycan
nəsrində artıq az qala unudulmağa
başlayan kənd həyatı onun
yaradıcılığında gur çeşmə kimi
çağlamağa başladı. Süleyman Rəhimovun,
Əli Vəliyevin, İsa Hüseynovun, İsmayıl
Şıxlının, Sabir Əhmədlinin, Bayram Bayramovun,
Əkrəm Əylislinin, Mövlud Süleymanlının,
Seyran Səxavətin, Məmməd Orucun vaxtilə,
böyük sənətkarlıqla bədii lövhələrə,
insan xarakterlərinin sərgisinə çevirdikləri kənd
özünün yeni bir müməssilini - başqa sözlə
ifadə etsək, havadarını tapdı. Qloballaşma
dövrünün, internet və texniki sivilizasiya əsrinin belə
bir çağında milli-mənəvi dəyərləri
özündə daha çox qoruyub saxlayan kəndin bədii ədəbiyyatda
az qala unutqanlığa məruz qalması,
görünür, həssas bir yazıçı kimi Əli
İldırımoğlunu dərindən
düşündürürmüş. Onun nəsri-roman
yaradıcılığı bütünlüklə bu
aşınma prosesinin qarşısını ala bildi.
Yazıçı-tədqiqatçı
Loğman Rəşidzadə “Əli İldırımoğlu
yaradıcılığında milli-mənəvi
özünüdərk” monoqrafiyasında
yazıçının bədii dünyasına professional bir
tərzdə “səyahət” edir və əslində, hədəfi
düzgün müəyyənləşdirərək bir
problemin işığında yazıçının ədəbi
portretini yaradır. Əli
İldırımoğlunun yaradıcılığı
haqqında onlarla məqalələr yazılıb (bu sətirlərin
müəllifi də), lakin bütün bunlar o zəngin və
çoxcəhətli yaradıcılığı əhatə
edə bilməzdi, həm də həmin yazıların bir
çoxunda elmi dəlillər, mühakimələr deyil,
publisistik şərhlər diqqəti cəlb edirdi. Loğman Rəşidzadə isə Əli
İldırımoğlu yaradıcılığına
müasir ədəbiyyatşünaslığın - elmi həqiqətin
gözüylə baxır. Üç fəsil
və doqquz yarımfəsildən ibarət olan bu monoqrafiya
Əli İldırımoğlu kimdir sualına tam və
dolğun cavab verir. “O, öz sözü, öz nəfəsi,
özünəməxsus mövzu dairəsi, orijinal dili və
yazı üslubu olan bir sənətkardır” - Loğman Rəşidzadənin
monoqrafiyanın 78-ci səhifəsində bəyan etdiyi bu
ümumi fikir havadan asılı qalmır və bütün
monoqrafiya boyu o, elmi dəlillərini həmin fikrin axarına
yönəldir.
Yazır
ki: “Əli müəllim ənənəvi ədəbi
yaradıcılıq normalarına nə qədər sadiq olsa
da belə, yenə də öz dünyasında, öz mizan-tərəzisində,
ahəng və ritmindədir, özünəməxsus ədəbiyyatını
yaratmaqdadır”. “Ənənəvi
yaradıcılıq normaları” - təbii ki, bu ifadə nəsrimizin
ideya-məzmun və sənətkarlıq dominantlarını əhatə
edir. Əli İldırımoğlu
yuxarıda adlarını çəkdiyim sənətkarlar
kimi milli-mənəvi dəyərlərimizə üz tutur,
XALQ adlanan böyük nəhrin görünən və
görünməyən mənzərələrini bədii
sözün işığına bələyir.
Süleyman Rəhimova, onun yaradıcılığına xas
olan geniş epik lövhələrə Əli
İldırımoğlunun nəsrində də rast gəlirik,
xalqın müxtəlif sinif və təbəqələrinin
mənəvi dünyasını, kimliyini əks etdirmək
baxımından Əli İldırımoğlu ilə
Süleyman Rəhimov arasında (təbii ki, ustad-tələbə
müstəvisində) oxşarlıq da axtarıb tapmaq olar. Əli Vəliyev - Azərbaycan nəsrinin “folklor mənzərəsini”
öz yaradıcılığında əks etdirən bu
böyük sənətkarın yaradıcılığı
da, heç şübhəsiz, Əli
İldırımoğlunun nəsrinə müəyyən təsirini
göstərib. Əli Vəliyevdə olduğu kimi,
Əli İldırımoğlunda da folklora, xalq ədəbiyyatına
güclü, qarşısıalınmaz bir meyl və ehtiras
var. Mən Əli İldırımoğlunun romanlarında həyatın,
gerçəkliyin sərt üzünü
açıb-ağardan lövhələri oxuyanda istər-istəməz
İsa Hüseynovun “Kollu Koxa”, “Yanar ürək”, “Saz”,
“Teleqram” əsərlərini xatırladım. Lakin
Əli İldırımoğlunun əsərləri mənə
nə qədər bu ustadların
yaradıcılığını xatırlatsa da, onun
yaradıcı bir şəxsiyyət olaraq
ÖZÜNƏMƏXSUSLUĞU göz qabağındadır.
Yaradıcılıqda isə özünəməxsusluq
birinci şərtdir. Və mən Loğman Rəşidzadənin
bu fikri ilə tam razılaşıram ki: “Əli
İldırımoğlu müasir nəsrimizin aparıcı
simalarından, ədəbiyyatımızın inkişaf meyllərini
müəyyənləşdirən sənətkarlardandır.
O, xalqımızın adət-ənənələrini, milli-mənəvi
dəyərlərini bədii qayəyə çevirərək
Azərbaycan nəsrinə yeniliklər gətirmiş, onu
mövzu, ideya və mündəricə baxımından zənginləşdirmiş,
xüsusən, müasir romançılığın
geniş üfüqlər fəth etməsində əvəzsiz
xidmətlər göstərmişdir. Onun
orijinal üslubu, yazı tərzi, şirin təhkiyəsi,
ecazkar dili Azərbaycan nəsrinə yeni təravət
vermişdir. Əli
İldırımoğlunun yaradıcılığı bir
güzgüdür, milli dəyərlərimizi əks etdirən,
adət-ənənələrimizi, folklorumuzu, el deyimlərimizi
fokuslaşdıran və xalqın özünü özünə
göstərən bir güzgü”.
Loğman Rəşidzadə Əli
İldırımoğlu yaradıcılığını
öncə qeyd etdiyim kimi, milli-mənəvi özünüdərk
problemi işığında tədqiq edir və deyim ki, bu
problem havadan yaranmayıb. Əvvələn, qeyd edim ki, əsrlər
boyu Azərbaycan ədəbiyyatında milli-mənəvi
özünüdərk söz sənətinin başlıca
qayəsinə, məramına çevrilmişdi (əslində,
bu xətt Nizami əsrindən üzü bəri gəlməkdə
idi), böyük ədiblərimiz milli-mənəvi
özünüdərk deyəndə, əslində,
xalqın, millətin məişəti, dili, dini təsəvvürləri,
xarakteri, adət-ənənələri, düşüncə
tərzi, sosial-psixoloji xüsusiyyətləri barədə
düşünmüşlər. Bununla da, millətin
mənəvi siması, xarakteri, milli müəyyənliyi ədəbiyyatda
öz əksini tapır. Milli
özünüdərk xalq sevgisi, vətənpərvərlik
duyğuları ilə sıx bağlıdır. İkicə misal gətirmək istəyirəm.
Mirzə Fətəli Axundzadə dönə-dönə
yazırdı ki, xalqın oğludur, onun əsas məqsədi,
idealı vətən və xalqın gözünü
açmaqdır. O yazırdı ki: “Mən xalqı sevən
və canını bu yolda qurban verməyə hazır olan bir
adamam, mənim məqsədim... elmləri, sənətləri
inkişaf etdirmək, xalqımızın azadlığı,
rifahı və sərvətinin artması üçün, vətənin
abadlaşdırılması üçün ədalətə
rəvac verməkdir”. Bu, Mirzə Fətəli
Axundzadənin böyük Vətən sevgisini ifadə edirdi və
onun dramaturgiyası da bu sevgidən doğmuşdu. “Onun “Təmsilat”ı - bədii əsərləri,
beş komediyası, fəlsəfi traktatları, elmi-nəzəri,
estetik məqalələri ilə ədəbiyyatda Azərbaycan
xalqının milli-mənəvi özünüdərkinin əsasları
qoyuldu. Sonralar H.Zərdabinin, C.Məmmədquluzadənin,
Ə.Haqverdiyevin, M.Ə.Sabirin, N.Nərimanovun, Ü.Hacıbəylinin
və b.nın əsərlərində bu mənəvi-estetik
dəyərlər daha da inkişaf etdirildi” - L.Rəşidzadə
oriyentri düzgün müəyyənləşdirir. XX
yüzillikdə isə Cəlil Məmmədquluzadə milli-mənəvi
özünüdərkin ən böyük
şüarını səsləndirdi: “Vətən, vətən,
vətən! Millət, millət, millət! Dil,
dil, dil!”
Loğman Rəşidzadənin monoqrafiyasında Əli
İldırımoğlunun yaradıcılığında
milli-mənəvi özünüdərk probleminin mahiyyəti
məhz başlanğıc nöqtədən şərh
olunur, yəni bu problemin əvvəlcə gərək
dünya ədəbiyyatında və Azərbaycan ədəbiyyatında
görüm bucağını müəyyənləşdirəsən,
sonra da mətləbə keçəsən. Müasir ədəbiyyatşünaslıqda
hər hansı bir problemi izah edəndə də, məsələyə
məhz qaynaqdan, dünya və milli ədəbiyyatlardan
başlayırlar. Loğman Rəşidzadənin
təfsirində də milli-mənəvi özünüdərk
dünya ədəbiyyatının, həmçinin, Azərbaycan
ədəbiyyatının çoxəsrlik tarixi boyu
formalaşmış dəyərlərdən söz
açılır. Və belə bir nəticə hasil
olur ki: Homer, Esxil, Sofokl, Sokrat, Platon, Aristotel, Konfutsi, Nizami,
Firdovsi, Dante, Petrarka, Şekspir, Höte, Hüqo, Balzak, Tolstoy,
Dostoyevski, Puşkin, Qorki, Sartr, Kamyu, Folkner, Markes, Borxes,
Aytmatov kimi şöhrətli yazıçılar mənsub
olduqları millətin milli-mənəvi dəyərlərini
parlaq sənət əsərlərində təcəssüm
etdirmişlər. Azərbaycan ədəbiyyatında
da onlarla əsərlərin adlarını xatırlamaq olar və
L.Rəşidzadənin bu xüsusda gətirdiyi misallar da belə
bir həqiqəti sübut edir ki, Azərbaycan ədəbiyyatının
bu sahədə çox zəngin ənənəsi və təcrübəsi
var - Əli İldırımoğlunun
yaradıcılığı da bu silsilədə orijinal bədii
nümunələrlə diqqəti cəlb edir.
Loğman Rəşidzadənin monoqrafiyasında yeddi
yarımfəsil məhz milli-mənəvi özünüdərkin
Əli İldırımoğlu nəsrində necə təcəssüm
etdiyini açıqlayır. Problemin izahına ideya
və məzmundan, yəni ədəbiyyatın “baş
qapısı”ndan başlamaqla müəllif,
yazıçının ədəbi dünyasının
marşrutlarını müəyyənləşdirir. Əvvəlcə sırf jurnalistik fəaliyyəti gəlir.
Ə.İldırımoğlu sovet dövrü
Azərbaycanını qarış-qarış gəzir,
çeşidli insan mənzərələri, müxtəlif həyati
problemlər onu dövrünün sərt həqiqətləri
yazılarında əks etdirən bir jurnalist kimi
tanıdır. Elə bu məqalələri,
oçerkləri və felyetonları ilə Əli
İldırımoğlu mətbuat tariximizdə mötəbər
bir imza yaşadacaqdı. Amma
Ə.İldırımoğlu geniş epik lövhələr
və insan mənzərələrini əks etdirən
romanlarını qələmə aldı və bununla
sübut elədi ki, yazıçının yaradıcı
potensialı və enerjisi tükənməyib, nəinki
tükənməyib, hətta elə bir məqam yetişib ki,
yaşın yetmişə, səksənə çatması
belə, bu enerjinin qarşısını almaqda acizdir. Çünki Ə.İldırımoğlu illər
boyu onu düşündürən mövzuları qələmə
almalıydı - o mövzular ki, Vətən, el-oba, nəsil-nəcabət,
atalı-analı dünya, yaddaşında unudulmaz izlər
buraxan insanlar, jurnalistlik dövrünün
yaşantıları və bütün bunları özündə
əks etdirən Azərbaycançılıq, yurdsevərlik
duyğuları ilə bağlı idi. Hər hansı
bir yazıçının istənilən mövzuya
müraciət etməsi təbiidir, amma yaradıcılıq
psixologiyasının elə bir anı gəlib yetişir ki, həmin
O AN daxildə gizlin qalan enerjini hərəkətə
sövq edir. Loğman Rəşidzadə
Ə.İldırımoğlunun bir xatirə yazısına
müraciət edir və həmin O ANın gəlişini
yazıçının dili ilə təsvir edir: “İyirminci
əsrin son payızı ömür salnaməmin yetmiş
üçüncü vərəqinə
möhürünü vurub, imza atdı.... Ömür
yarpağımın biri də bax, beləcə saralıb-solub
qanadından qopdu... Hərə bir tərəfə
üz tutdu. Yenə də... yenə də
ahıllığın ağrı-acısına məhkum əzabkeş
qarım, bir də mən. Bir də ki, son vaxtlar tez-tez təmasda
olduğum ağ xalatlı təbiblərin
təkidlə: - Yazıb-pozduğun bəsdir, daha sənə
olmaz, səhhətinə ziyandır! Ondan əl
çək, - dediyi və onsuzlaşa bilmədiyim
kağız-qələmim. Ən nəhayət,
ahıllığın qənimi olan tənhalaşma dərdi.
Bir də ki, rəncbər atamın divardan
asılmış məlul-müşgül, lal-dinməz şəkli.
Bir anlığa onunla üzbəüz
dayandım. Hiss etdim ki, mənimlə kəlmə kəsmək
istəyir... Qəlbimə dammışdı ki,
necə olsa, indicə dillənəcək və yenə də
nə isə deyəcək. Onu da bilirdim
ki, daha həmişəki kimi məni danlayıb-danlayacaq”.
Bəs Əli İldırımoğlu nəsrində
milli-mənəvi özünüdərk məsələsi
hansı önəmli cəhətləri ilə diqqəti cəlb
edir? Bu
xüsusda da L.Rəşidoğlu xeyli mülahizələr irəli
sürür və o mülahizələrin hər biri bununla
şərtlənir ki, milli-mənəvi özünüdərk
Ə.İldırımoğlu nəsrində praktiki biliklərlə,
əxlaqi normalarla, estetik baxışlarla, emosional hissi və
psixoloji yaşantılarla, humanizmlə, azadlıq və sosial ədalət
duyğuları ilə birlikdə mövcuddur. Burada
humanizm məsələsi - insan amilinin daha qabarıq şəkildə
nəzərə çarpdırılması xüsusi önəm
kəsb edir. Çünki
Ə.İldırımoğlu yaradıcılığında
milli-mənəvi özünüdərk daim humanizmlə
müvazi və yanaşıdır. Ədibin
əsərlərində, xüsusilə, “Aqibət”
romanında insanı sevmək ideyası başlıca leytmotivə
çevrilir. Amma humanizmə əks olan
antihumanizm də, millətə, xalqa, ümumbəşəri
mənəvi prinsiplərə zidd olan mənfi meyllər (insan
aləminə zidd olan nə varsa-başda ermənilik)
Ə.İldırımoğlu nəsrində təkfir olunur.
“Daş yağan gün” romanında: “Erməni
quldurlarının yandırıb-yaxdığı Köhnə
Həsənlidən nə qaldı?.. Kimsəsiz
kalafalıqlar, beş-üç adam, taleyi kəm
qalmış başıbəlalı Nəcəf və
acı xatirələr”... Burada erməniliyin
ifşası başlıca motivdir, amma bununla yanaşı,
Ə.İldırımoğlu humanizmi öz bəşəri
xarakterini itirmir, o, hansı bir ermənidəsə insanlıq
arayıb-axtarır.
L.Rəşidzadə Ə.İldırımoğlu nəsrinin
qəhrəman tipajları haqqında da söz açır. Deyək ki,
onun böyük rəğbətlə təsvir etdiyi obrazlar ədəbiyyatımızın
ənənəvi, müsbət səciyyəli qəhrəman
tipləri sırasında özünəməxsus yer tutur.
Elə bircə “Mənim rəncbər
atam”dakı İldırım kişini göstərmək
kifayətdir. “Atamın təhsili yox idi, elə bir məktəb
də bitirməmişdi... Rəncbər idi -
baltasına, dəhrəsinə, orağına, çəkicinə,
kərəntisinə, belinə, düsərinə söykənən
rəncbər. Elmini, öyüd-nəsihətini heç vaxt məcrasından
çıxmayan coşqun çaylardan, mer-meyvəsi tükənməyən
bağlardan, büllur çeşmələrdən, qartal
yuvalı yalçın qayalardan, bir dən atanda, on əvəzini
qaytaran barlı-bəhrəli torpaqdan
götürmüşdü” - bu ata romanda kult səviyyəsinə
qaldırılır.
Ata-Vətən, Ata-Torpaq, Ata-Kəndin, Ata-Təbiətin
mücəssiməsi. Ata-Rəncbər. Və Əli
İldırımoğlunun qəhrəmanlarının demək
olar ki, əksəriyyəti rəncbərlik, əkinçilik-biçinçilik,
çölçülük dünyasının
adamlarıdır. Onlar millətin xarakterik
və səciyyəvi keyfiyyətlərini, əxlaqi sifətlərini
özlərində əks etdirirlər. L.Rəşidzadənin
təbirincə desəm, bu insanlar millətin özünü
özünə tanıdırlar.
Əli İldırımoğlunun romanlarında dil və
üslub və ümumən sənətkarlıq məsələləri
də araşdırıcının tədqiqatında
ayrıca bir yarımfəsildə öz həllini tapır. Heç
monoqrafiyaya müraciət etmədən də deyə bilərəm
ki, Əli İldırımoğlunun bədii dili - həm
özünün “təhkiyeyi-kəlam”ı, həm təsvir
personajların danışıq tərzi anlaşıqlı,
xalqdan, folklordan, vaxtilə yaşadığı mühitdən,
kənddən, eldən-obadan gələn bir dillə müasir
ədəbi dilin vəhdətini özündə əks
etdirir. Folklor-atalar sözləri, məsəllər, rəvayətlər,
el deyimləri onun əsərlərində sanki ayrıca bir
OBRAZ-FOLKLOR OBRAZI yaradır, nağıl və dastan
poetikasının ünsürləri bu əsərlərə
müdrik el ağsaqqallarının, nənələrin,
babaların nəfəsini qatır. Amma ən
başlıcası odur ki, onun təsvirlərində bir rəssam
cizgiləri, maraqlı bir tabloda əks olunan görüntülər
diqqəti cəlb edir. L.Rəşidzadə “Aqibət”
romanından belə bir parçanı misal gətirir: “Dərələrə
çökən çən yavaş-yavaş
sürünüb yuxarılara çəkildikcə ətrafdakı
təpələr, bağ-bağat aydınca
görünürdü. Şeh
düşmüş mamırlı qayalardan damcı-damcı
su süzülürdü. Səhərin
açılmasından vəcdə gələn quşlar
sevinclə ağacdan-ağaca, daşdan-daşa qonub civildəşirdilər.
Güneylərin qarı çoxdan əriyib yox
olmuşdu. Yazın gəlişini səbirsizliklə
gözləyən çiçəklər nəm torpaqdan
baş qaldırıb əlvan rəngləri ilə
yamacları zinətləndirirdi” - bunlar adi təsvirlərdir,
- deyərdik. Amma lap adi olsa belə, o təsvirləri
yalnız kəndə, təbiətə bələd olan
yazıçı yarada bilər. Mən
monoqrafiyada ədəbiyyatşünas həmkarım Qurban
Bayramovdan gətirilən bir fikirlə tam razıyam ki,
canlı-cansız təbiət detallarının əsərdə
hadisələrin iştirakçısına çevrilməsi,
onları simvollaşdırma yolu ilə şəxsləndirmək
Ə.İldırımoğlu romanlarının poetikasında
mühüm yer tutur. Akademik Nizami Cəfərov
“Köhnə kişinin dili” məqaləsində yazır ki,
Əli İldırımoğlunun dil həssaslığı
nə qədər ənənəvidirsə, o qədər
müasirdir. Və nə qədər
müasirdirsə, o qədər ənənəvidir.
Yeri gəlmişkən qeyd edim ki, Loğman Rəşidzadə
Əli İldırımoğlunun
yaradıcılığı ilə bağlı yazılan məqalələrin
əksəriyyətinə müraciət edir və əlbəttə,
bunun özü təqdirəlayiq bir hadisədir. Həm
özü irəli sürdüyü fikirlərə bir istinad
nöqtəsi tapır, həm də tədqiq etdiyi
yazıçının yaradıcılığını ədəbi
tənqid müstəvisində izləyir.
Əlbəttə,
Loğman Rəşidzadənin monoqrafiyasında Əli
İldırımoğlu yaradıcılığı ilə
bağlı yeni, bir başqa yazılarda rast gəlmədiyim mətləblər,
elmi təhlillər az deyil və
bunların hər biri haqqında söz açmaq bir resenziya
daxilində qeyri-mümkündür. Amma bir
yarımfəsil var ki, o haqda qısaca da olsa, söz
açılmalıdır. Tədqiqatçının
“Milli-mənəvi özünüdərk probleminin həllində
Ə.İldırımoğlu nəsrinin müasir Azərbaycan
ədəbiyyatına təsiri” məsələsi haqda
mülahizələri yetərincə maraqlıdır. Çünki hər hansı tanınmış bir
yazıçının özünün təsir dairəsi-həm
geniş oxucu auditoriyası, həm də ədəbi proseslə
qarşılıqlı münasibəti mövcuddur. Bununla yanaşı, bəlkə ən ümdəsi
odur ki, həmin yazıçı yaşadığı cəmiyyətdə
də təsdiq və etiraf olunmalıdır. “Əli İldırımoğlu yeni həyat hadisələrinə
heyrətamiz dərəcədə həssas reaksiya verir, cəmiyyətdə
baş verən prosesləri isti-isti bədii əsərlərinin
səhifələrinə gətirir”.
Əli İldırımoğlu yaradıcılığı ilə bağlı Loğman Rəşidzadənin haqqında söz açdığım tədqiqatı da daxil olmaqla artıq dörd monoqrafiya yazılmışdır (məqalələrin də sayca çoxluğunu qeyd edə bilərəm).Təbii ki, ədəbi tənqidin və ədəbiyyatşünaslığın bir yazıçıya bu qədər müraciət etməsi səbəbsiz deyil. Loğman Rəşidzadə bu məsələni izah edən xeyli dəlillər gətirir və bu dəlillərdən birini nəzərə çarpdırmaq istəyirəm. “Əli İldırımoğlunun çoxşaxəli yaradıcılıq yolu bütün mərhələ və məqamlarında həmişə xəlqi ruhu və milliliyi ilə seçilmişdir. Ədibin nəsrdə qazandığı yaradıcılıq uğurlarında milli-mənəvi dəyərlərə bağlılığı, milli özünüdərkə xidməti onun ədəbi mətninin əsasını təşkil edir. Milli ruh və kolorit bu yaradıcılığın hər sətrində, hər abzasında hiss olunur”.
Milli ruh, milli kolorit... Məncə, Əli İldırımoğlunu bir yazıçı kimi sevdirən də budur... Loğman Rəşidzadə də bütün monoqrafiya boyu elə bu həqiqəti deyir.
525-ci qəzet 2017.- 9 dekabr.- S.14.