Mehriban Zəki: "Heydər Əliyevin
adımı fəxri adlar siyahısına əlavə etməsi
mənim üçün çox böyük stimul idi"
PƏRVİN
Artıq bir neçə aydır ki, "525-ci qəzet"də
Milli Kinomuzun 120 illiyi ərəfəsində silsilə məqalələrim,
esselərim oxuculara təqdim olunur.
Niyyətim son illərdə ekranlaşdırılan, amma
hələ də geniş tamaşaçı kütləsinə
çatdırılmayan filmlərə diqqət çəkməkdir. Əlbəttə bu filmlərin
içərisində mədəniyyət, kino hadisəsi
olanlar da var, qüsurluları da var, uğursuzları da... Amma bununla belə son illərin filmləri təhlillər
üçün geniş meydan verir.
Bu filmlərdə ən çox çəkilən
aktrisalarımız əməkdar artistlər Mehriban Zəki və
Gülzar Qurbanovadır. Layihəm çərçivəsində
onlarla söhbətləşmək, Azərbaycan kiosunun son illərdəki
vəziyyəti haqqında müzakirələr etmək
planlaşdırırdım. İlk əvvəl
Mehriban xanıma bunu təklif edəndə məmnuniyyətlə
razılaşdı və biz şəhərin balaca kafelərindən
birində üz-üzə oturub xeyli danışdıq.
Mərhum rejissor, istedadlı müəllim Vaqif
İbrahimoğlunun tələbəsi olan Mehriban
xanımın həm çəkildiyi filmlər haqqında, həm
də ümumiyyətlə, sənət ətrafında deyəcəkləri
çoxdur. Ona görə söhbətimizə
xeyli uzaqdan başlamışdıq. Həmsöhbətim
hər şeyi incəliyinə kimi yada salıb
danışdıqca, əslində müsahibənin içində
ayrıca bir yazı olduğunu başa düşdüm.
Mehriban xanım 90-cı illərdə,
Ulu öndər Heydər Əliyevin özünün rəhbərlik
etdiyi böyük nümayəndə heyətinin tərkibində
Qırğızıstana, "Manas"ın yubileyinə getməsindən
danışdı, ümummilli liderlə bağlı xatirələrini
bölüşdü. Söhbətimizin bu hissəsini Ulu öndərin əbədiyyətə
qovusduğu gündə - 12 dekabrda oxucularımıza
ayrıca təqdim etməyi uyğun bildim... Heydər
Əliyevin mədəniyyətə, incəsənətə, ədəbiyyata,
söz-sənət adamlarına münasibəti,
qayğısı hər kəsə məlum olan məsələdir.
Zaman-zaman ən müxtəlif sənətçilərin
dilindən onun qayğısı, diqqəti haqqında söhbətləri
eşitmişik, oxumuşuq. Mehriban xanımın xatirələri
də Heydər Əliyevin sənətə, sənət
adamlarına həssas münasibətini ifadə edir...
"Manas"ın
yubileyində
1995-ci ildə Qırğızıstanda "Manas"
dastanının 1000 illik yubileyi keçirilməli idi. Həmin ərəfədə
o zamankı Mədəniyyət naziri Polad Bülbüloğlu
məni çağırıb TÜRKSOY-un nəşri olan
"Manas" kitabını verdi və
tapşırdı ki, o mərasim üçün bir
parça oxuyum. Mərhum rejissor, müəllimim
Vaqif İbrahimoğlu ilə birgə təxminən 20 dəqiqəlik
bir monotamaşa hazırladıq. Geyim, rekvizit, sazda ifa... Çox böyük həvəslə
hazırlaşmışdım. Yazıçılarımız
Yusif Səmədoğlu ilə, Anar müəllimlə, o
zamankı xarici işlər naziri Həsən Həsənovla
və digər ziyalılarımızla birgə Bişkekə
yollandıq. Tədbirlərdən əvvəl
Qırğızıstan Mədəniyyət naziri kiçik
monotamaşa ilə gəldiyimizi biləndə etiraz etdi.
Söylədi ki, biz konsert yox, tamaşa
hazırlamışıq, yəni hər şey ssenariləşdirilib,
qurulub və o tamaşaya nəsə əlavə etmək
olmaz. O zaman lap gənc idim və məni bu xəbər
xeyli məyus etdi. Amma sonra Mədəniyyət nazirlərinin
danışıqları əsasında qərara alındı
ki, mən öz nömrəmi ziyafət konsertində təqdim
edim...
Həssas
yanaşma...
Təsəvvür edin, qısa vaxtda 20 dəqiqəlik
monotamaşanı qısaltmağım, ixtisar etməyim
lazım idi. Monotamaşamın süjetini, ideyasını
qorumaqla bunu edə bildim. Və ziyafət
konsertində elə çıxış etdiyim yerdə
maraqlı bir hadisə oldu. Əlimdə
saz çıxış edə-edə gördüm ki, Ulu
öndərimizlə Qırğızıstanın prezidenti
Əskər Akayev öz aralarında nəsə
danışırlar. Sonra Əskər Akayev onların Mədəniyyət
nazirlərini çağırıb nəsə
tapşırıq verdi. Çıxış
edirdim, onların nə danışdığını
eşitmirdim, amma hansısa fəhmlə hiss edirdim ki, söhbət
mənim haqqımda gedir. Heydər
Əliyev növbəti dəfə böyüklüyünü,
həssaslığını göstəmişdi, Əskər
Akayevə demişdi ki, mənim
çıxışımı əsas tədbirə əlavə
etsinlər. Tədbirin bədii
hissəsi başlamazdan əvvəl, rəsmi çıxışında
da mənim adımı çəkmişdi. Bu,
məni hədsiz həvəsləndirmişdi, amma o zaman gənc
idim, bəlkə bu jesti tam dərinliyi ilə hiss etməmişdim.
Amma indi o illəri xatırlayanda bir dövlət
başçısının gənc sənətçiyə
necə böyük ruh, dəstək verdiyini, həm də
bunu bilərəkdən, bizi güclü etmək,
özümüzə inam yaratmaq üçün etdiyini
başa düşürəm.
Heydər
Əliyev: "Azərbaycan Respublikasında
"Manas"ın sözləri, fikirləri geniş yayılıbdır. Azərbaycan şairləri, ədibləri,
musiqiçiləri "Manas"ı daim oxuyur, təbliğ
edir, geniş yayırlar. Bizim şairlərimiz
"Manas"ı Azərbaycan dilinə tərcümə
ediblər. Sənətçilərimiz "Manas"ın
sözlərini çox böyük məharətlə və
həvəslə oxuyurlar, sazda çalırlar. Bu gün burada, ölkəmizdən gəlmiş
nümayəndə heyətinin üzvləri arasında Azərbaycanın
gözəl sənətçisi, "Manas"çı
Mehriban xanım "Manas"ın Azərbaycanda nə qədər
sevildiyini və yayıldığını nümayiş
etdirəcəkdir".
Kökdən
düşmüş saz...
Qırğızların "Manas" dastanı əsasında
hazırladığı tamaşadan əvvəl mən səhnəyə
çıxdım və bağlı pərdə
qarşısında, avansəhnədə öz
çıxışıma başladım. Səhnəyə
çıxmazdan əvvəl sazı kökləyib
hazırlamışdım. Amma görünür, kimsə
əl qoymuşdu sazıma... Təsəvvür
edin ki, elə bir neçə kəlmə deyib sazın simlərinə
toxunan kimi gördüm ki, simlərin hərəsindən bir səs
gəlir. Saz kökdən
düşmüşdü. Amma elə ifa
etdim, sanki elə bu cür də qurulub səhnə və sonda
auditoriyanın reaksiyasından, alqışlardan çox məmnun
oldum. Heydər Əliyev səhnəni
çox bəyənmişdi, tədbirdən sonra
çıxışında adımı çəkdiyini və
nömrəmi çox bəyəndiyini mənə özü
söylədi. Və onun
"Manas"çı Mehriban xanım" ifadəsini
Əskər Akayev də təkrar etdi. Söylədi
ki, sən ikinci "Manas"çı xanımsan. Biri XIX əsrdə qırğız sənətçisi
olub, ikincisi də sənsən. Əlbəttə, bu
sözlər dövlət başçılarının mənə,
gənc bir sənətçiyə göstərdiyi xoş
münasibət idi... Amma Heydər Əliyevin münasibətini,
mehribanlığını, həssaslığını
sonralar da davamlı olaraq görəcəkdim...
Yurtada
söhbət...
Qırğızlar "Manas"la bağlı
böyük bir meydan tamaşası da
hazırlamışdılar. Orda canlı atlar, dəvələr
olacaqdı, çox böyük və möhtəşəm
bir tamaşa idi... Tamaşa başlamazdan əvvəl,
hələ hazırlıq müddətində nümayəndə
heyətləri Yurtalarda əyləşib gözləyirdilər.
Çox sevdiyim yazıçılar Anar və Yusif Səmədoğlu
ordakı söhbətlərində "Yuğ" teatrı,
orda qoyulan tamaşaların qeyri-adiliyi barədə, mənim də
həmin teatrın sənətçisi olmağım haqda danışmışdılar.
Heydər Əliyevə bu üslubda, bu tərzdə
şeirləri ifa edən yeganə sənətçi
olduğumu demişdilər. Heydər
Əliyev məndən nəsə ifa etməyimi istədi.
Mən sazla Yunus İmrədən, Füzulidən
oxudum. O zaman necə duyğulandığını, necə
xoş sözlər dediyini heç unutmuram. Sonra
onun yazıçılarımızla, ziyalılarımızla
söhbətini dinlədikcə xeyli təsirlənmişdim.
Bu böyük insanın sənət
adamlarıyla necə, hansı intonasiyada söhbət etməsi,
onların fikirlərinə diqqətlə qulaq asması, amiranə
şəkildə yox, çox nəvazişlə,
mehribanlıqla söhbəti diqqətimi almışdı.
Mən, bəlkə də, ilk dəfə o zaman
Heydər Əliyevi özüm üçün kəşf
etdim, onun necə böyük şəxsiyyət olduğunu
öz gözlərimlə görüb anladım.
Xatırlayıram ki, elə həmin söhbətdə Anar
müəllim "Kitabi - Dədə Qorqud"
dastanının yubileyinin keçirilməsini təklif edəndə Heydər
Əliyev dərhal reaksiya verdi və tezliklə bu yubileyin təşkil
olunması üçün sərəncam imzaladı.
Mənim üçün incəsənət daha
maraqlıdır, siyasətə aid bilgim çox azdı. İncəsənətdə
azadlıq var, ruh var, çərçivəsizlik var.
Uşaqlığımdan hansısa konkret qaydalarla yaşayan,
bəlli çərçivələrdən çıxa bilməyən
adamlar maraqlı olmayıb mənə. Heydər
Əliyev böyük siyasətçi olmaqla bərabər, həm
də bir çox yüksək və nadir insani keyfiyyətləri,
sənətə, sözə, ədəbiyyata sevgini öz
xarakterində birləşdirən şəxsiyyət idi.
Əməkdar
artist... Siyahıdan kənar!
1998-ci ildə Prezident Heydər Əliyevin sərəncamı
ilə Əməkdar artist adını alanda çox təəccüblənmişdim. Bu, mənim
üçün gözlənilməz olmuşdu. Çünki öncədən bu haqda söhbət
belə yox idi. Amma əlbəttə, belə
bir insanın imzası ilə fəxri ad almaq böyük məsuliyyət
və sevinc idi. Bilirsiz ki, Ulu öndər
adətən tədbirlərdən sonra səhnə
arxasına keçib sənətçilərlə söhbət
edirdi, fikirlərini bildirirdi, xoş sözlər deyirdi. Belə tədbirlərdən birindən sonra səhnə
arxasında söhbət edəndə mən fəxri ada
görə ona təşəkkür etdim. O isə
özünəxas ağayanalıqla dedi ki, "Bilirsən, sənin
adın heç siyahıda yox idi, mən özüm əlavə
etdim siyahıya"... Həmin an təşəkkür
etmək üçün söz tapa bilmədim, duruxub
qalmışdım. O zaman Heydər
Əliyevin məni - gənc bir sənətçini yadında
saxlaması, adımı fəxri adlar siyahısına əlavə
etməsi mənim üçün çox böyük stimul
idi.
Azərbaycan!
Azərbaycan!
Ötən
il Ankarada böyük şairimiz Səməd
Vurğunun 110 illik yubileyi keçirilirdi. Yubiley
tədbirləri çərçivəsində kitab və
foto-sərgi, beynəlxalq elmi konfrans və şairin şeirlərindən
ibarət bədii hissə türkiyəli
tamaşaçılara təqdim olundu. Mən
Səməd Vurğunun "Azərbaycan" şeirini səsləndirdim
və şeiri oxuyanda Heydər Əliyev şəxsiyyətini
daha dərindən, daha yaxşı anladım elə bil.
Elə həmin mərasimdə də ekranda Heydər
Əliyevin "Azərbaycan" şeirindən kövrələrək
oxuduğu parçanı verdilər. Baxırdım
və düşünürdüm ki, heç bir sənətkar,
bədii qiraət ustası, yaxud aktyor bu şeiri belə səsləndirə,
"Azərbaycan" sözünü belə fərqli deyə
bilməz. Çünki biz şeiri oxuyanda onun məzmununa,
havasına uyğun ifa etməyə, dinləyiciyə
çatdırmağa çalışırıq və burada
bir aktyorluq var. Amma Heydər Əliyevin o şeiri oxuyandakı
halı, ovqatı, kövrəlməsi çox səmimi,
içdən gələndir. Həm də müstəqil Azərbaycanın
qurucusunun dilində "El bilir ki, sən mənimsən!"
sözləri dünyaya mesajdır, ürəkdən qopub gələn
hayqırtı, üsyandır...
Ulu öndərimizin ölüm xəbərini alanda
heç cür inanmaq istəmirdim. Xəstələndiyini,
müalicəyə getdiyini biləndə çox həyəcanlanmışdıq.
Amma çox inanırdım ki, sağalacaq.
O ruhun sahibi ölə bilməz. Heç ölməyib də!
Bioloji ölüm qaçılmazdır... Amma Heydər
Əliyev kimi şəxsiyyətlər ölmürlər,
sözləriylə, əməlləriylə xatirələrdə
yaşayırlar! Heydər Əliyevi yaşadan özündən
sonra qoyub getdiyi mirasdır, bu ölkədir, Azərbaycandır!
Nə qədər Azərbaycan var, Heydər Əliyev
yaşayacaq!
Həyat
davam edir!
Ulu öndərimizin incəsənətə, mədəniyyətə münasibəti, bu sahəyə diqqəti, qoyduğu o yol bu gün də davam etdirilir. Məncə, Ulu öndərin xalqına etdiyi ən böyük yaxşılıqlardan biri də qurduğu, yaratdığı, yüksəklərə qaldırdığı ölkəni idarə edə biləcək, daha da inkişaf etdirəcək insanı, siyasətçini yetişdirməsi olub. Mən bir daha təkrar edirəm, siyasəti çox da yaxşı bilmirəm. Amma ölkədə gedən prosesslər, şəhərimizin, vətənimizin necə abadlaşması, gözəlləşməsi, respublikanın istər idman, istər incəsənət sahəsində hansı zirvələrə yüksəlməsi göz önündədir. Sadə, bir vətəndaş kimi bunların hamısını görüb dəyərləndirirəm. Mən sırf öz sahəmdən, teatr-kino aləmində olan inkişafdan danışıb deyə bilərəm ki, doğrudan da Heydər Əliyevin qoyduğu sağlam təməllər üzərində hər şey sürətlə inkişaf edir. Prezident İlham Əliyevin sərəncamı ilə bütün teatr binalarımızın təmiri, dövlət sifarişi ilə tamaşaların qoyulması, Teatr Konfrasının keçirilməsi, teatrların müxtəlif xarici ölkə səhnələrində ən gözəl tamaşalarla ölkəmizi təmsil etməsi çox ciddi işlərdir. Bütün bunlar sənətə dövlət qayğısının göstəricisidir.
Kino sahəsində görülən işlər, ölkə başçısının sərəncamı ilə serialların, bədii və sənədli filmlərin çəkilişinə maliyyə ayrılması isə ayrıca bir mövzudur. Bütün bunlar haqqında saatlarla danışmaq olar. Elə son aylarda mənim də çəkildiyim filmlər - "İçəri şəhər", "Axınla aşağı" Türkiyədə Alaniya Kino Festivalında uğurla nümayiş etdirildi, rəğbətlə qarşılandı. Həmçinin, bu günlərdə yenə İlqar Safatın "İçəri şəhər" filmi Çinin Fuçjou şəhərində keçirilən IV "İpək Yolu" Beynəlxalq Film festivalında iştirak etdi, maraqla qarşılandı. Kinomuzun bu uğurlarını saymaqla qurtarmaz. İllər öncə Azərbaycan filminin bu səviyyəyə qalxacağını, beynəlxalq aləmdə nümayiş etdiriləcəyini, mükafatlar alacağını təsəvvürə gətirmək çətin idi... Ümumiyyətlə, musiqimizin, ədəbiyyatımızın, kinomuzun Beynəlxalq səviyyədə tanınmasında ölkənin birinci vitse-prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın da xidmətləri xüsusi vurğulanmalıdır. Onun rəhbərlik etdiyi Heydər Əliyev Fondunun təşkilatçılığı, dəstəyi ilə çəkilən filmlərdə, layihələrdə iştirak etmişəm və sənətimizin ən yüksək səviyyədə təbliğatı üçün necə həssaslıqla, böyük işlər görüldüyünün şahidi olmuşam.
Bu baxımdan mən əminəm ki, Ulu öndərin ruhu şaddır və o, bizdən daha böyük nailiyyətlər, uğurlar gözləyir!
525-ci qəzet 2017.- 12 dekabr.- S.4.