Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbinin
layiqli nümayəndəsi
SƏRDAR
FƏRƏCOVUN - 60
Tanınmış bəstəkar, Əməkdar incəsənət xadimi, Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının katibi Sərdar Fərəcov müasir Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbinin layiqli nümayəndələrindəndir.
Bəstəkarlıqdan savayı, elmi, ədəbi, publisistik yazıları S.Fərəcovu, həmçinin,
musiqişünas, tədqiqatçı,
ədib kimi də səciyyələndirir.Bu il
bəstəkarımız və
ümumən musiqi ictimaiyyəti üçün
əlamətdardır, çünki
S.Fərəcovun 60 yaşı
tamam olur.
Sərdar Fərəculla oğlu Fərəcov 8 dekabr
1957-ci ildə dünyaya
gəlib. Musiqiyə olan böyük
sevgi bəstəkarı
Musiqi Kollecinə gətirir və təhsil illərində
o, Bəhram Mansurovdan
tar dərsləri alaraq
muğamlarımızı, Azərbaycan xalq musiqisini dərindən mənimsəyir. S.Fərəcovun bəstəkarlıq, yazıb-yaratmaq
istedadı da bu illərdən özünü göstərir.
Belə ki, Kollec illərində
bəstəkar Əziz
Əzizovdan ilkin bəstəkarlıq biliklərinə
yiyələnir. Bu illərdə
bir sıra əsərlər - fortepiano üçün
"Prelüdlər", "Variasiya", fortepiano üçün
Sonatina, xalq çalğı alətləri
orkestri üçün
"İki rəqs",
simli kvartet, iki tar, iki kamança
və fortepiano üçün
kvintet, violin ilə
fortepiano üçün "Skertso" və "Elegiya" kimi əsərləri meydana gəlir.
Bəstəkarlığa olan dərin
maraq S. Fərəcovun 1977-1984-cü illərdə
Üzeyir Hacıbəyli
adına Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasında
(indiki Bakı Musiqi Akademiyası) təhsil alması ilə nəticələnir.
Onun haqqında kitabçanın müəllifi
L.Məmmədova yazır:
"Konservatoriyaya daxil
olarkən S.Fərəcovun
təqdim etdiyi əsərlərə görə
imtahan komissiyası onu yüksək qiymətləndirir. Artıq o zaman
S.Fərəcovun əsərlərində
müəllifin materialla
sərbəst işləmək
bacarığı, məntiqi
düşüncə tərzi
diqqəti cəlb edirdi; gənc bəstəkarın əsərləri
forma bitkinliyi, melodik inkişafın mükəmməlliyi
və başqa müsbət xüsusiyyətləri
ilə seçilirdi.
İntuisiyası sayəsindəmi, yaxud şüurlu surətdəmi, artıq o
zaman S.Fərəcovun
tembr, harmoniya sahəsində qeyri-adi tapıntıları var idi". Konservatoriyadakı təhsil
illərində S.Fərəcov
bəstəkarlığın sirlərinə görkəmli
bəstəkar, professor Xəyyam
Mirzəzadənin sinfində
yiyələnir və
tələbə olarkən
bəstələdiyi piano üçün
"Variasiyalar", klarnet,
violino və piano üçün "Trio", Böyük
Simfonik Orkestr üçün 3 hissəli
"I Simfoniya" kimi
əsərləri festival və
müsabiqələrdə səslənərək
bir sıra mükafatlara layiq görülür.
Yaradıcılıq diapazonu geniş olan S.Fərəcov həm iri, həm
də kiçik həcmli janrlara müraciət edir. Bəstəkar opera, operettalar, tamaşalara musiqi, simfoniyalar, simfonik əsərlər, kamera instrumental və vokal əsərlər ərsəyə gətirmişdir.
S.Fərəcovun M.Müşfiqin nağılı
əsasında uşaqlar
üçün "Şəngül,
Şüngül" (2000) rok-operası, "Müsyö
Jordan" (1998), "Səhnədə məhəbbət" (2000), "Bir günlük siğə" (2004), "Şəhərdə
manyak var" (2008) kimi operettaları, "Tədbirə qarşı
tədbir" (2004) müzikli
yaradıcılığında önəmli yer tutur.
Bəstəkarın simfonik yaradıcılığı
da bir çox
nümunələrlə təmsil
olunur. Belə ki, simfoniyalar, həmçinin,
"Şah Xətai"
proqramlı simfoniyası,
"Matəm harayları"
və "Koroğlu əfsanəsi" simfonik
freskaları, "Yumoresko",
"Oxunmamış lay-lay", "Türk bayramı" və digər simfonik əsərlər bu qəbildəndir.
Sərdar Fərəcov vokal musiqisi sahəsində də çoxsaylı əsərlər yazmışdır. Belə
ki, Ümummilli lider Heydər Əliyevə həsr olunmuş, T.Taisoğlunun sözlərinə səs,
xor və simfonik orkestr üçün "Böyük
vətəndaş haqqında"
Oda, S.Şahbəylinin
sözlərinə xor
və estrada simfonik orkestri üçün "Teatr
himni", "Dədə
Qorqud" Oratoriyası,
A'capella xoru və klarnet üçün Triptix; M.Füzulinin sözlərinə
səs və simfonik orkestr üçün "Cəfadan
qeyri" qəzəl-poeması
kimi əsərlər
qeyd etmək olar.
Tamaşalara yazdığı musiqi də bəstəkarın
yaradıcılığında mühür yer tutur. 40-dan çox tamaşaya musiqi bəstələyən bəstəkar
bir sıra teatrlarla əməkdaşlıq
etmiş, yaradıcılıq
ünsiyyətində olmuşdur.
"Ölüləri qəbiristanlıqda
basdırın", "Onun
iki qabırğası
var", "Sənsiz
yaşaya bilmərəm",
"Yeddi məhbusə",
"Sevirəm səni,
Türkiyə", "Anamın
gəlinlik paltarı",
"Yaxşı padşahın
nağılı", "İtkin ər", "Səhra yuxuları",
"Yekəburun Cırtdan",
"Şübhəli əhvalat"
və sair əsərlər buna nümunə ola bilər.
Görkəmli bəstəkar, musiqişünas
Əfrasiyab Bədəlbəyli
vaxtilə yazırdı:
"Azərbaycan musiqisi
yaratmaq niyyətində
olaraq mahnı, romans, simfonik poema, opera, simfoniya, balet və ya
musiqi sənətinin istər kiçik, istərsə böyük
formalı hansı bir janrında əsər yaratmaq istəyən bəstəkar,
ya həvəskar öz əsərinin intonasiya aləminin muğamat köklərinə
əsaslanmasını labüd
bir şərt, zəruri bir yaradıcılıq vəzifəsi
kimi öz qarşısında qoymalıdır.
Qarşıda duran şərəfli
yaradıcılıq vəzifəsi
isə Azərbaycan musiqi dilində yeni, orijinal musiqi cümlələri və başqa əsərləri yada salmayan əsərlər yaratmaqdan ibarətdir".
Bu fikirlər müasirimiz
olan Sərdar Fərəcovun simasında
da dolğun ifadəsini tapır. S.Fərəcov öz yaradıcılıq
üslubuna, milli musiqi ruhuna bürünən
saf melodika yaratmaq vəzifəsinə
tam sadiq qalaraq daim bu yolu
davam etdirir. Bu, onun yaradıcılığının
əsas istiqamətini
müəyyənləşdirir.
Milli musiqimizin dərin köklərinə bağlılıq,
bu ənənəni müasir təfəkkürdə
nizamlanmış şəkildə
təcəssüm etdirmək,
sanki bəstəkarın
əsas yolu və məqsədidir.
Bu məqamlar S.Fərəcovun istər geniş, istərsə də kiçik tərkibli janrlarda yazdığı əsərlərində
aydın ifadə olunur.
S.Fərəcovun əsərləri dünyanın
müxtəlif ölkələrində
- İngiltərə,
Kanada, ABŞ, Rusiya və başqa ölkələrində, böyük
səhnələrdə ifa
olunmuş və dinləyici rəğbəti
qazanmışdır.
Bəstəkarın çoxşaxəli fəaliyyətində elmi işlər də xüsusi əhəmiyyət kəsb edir. O, daim konfrans və digər tədbirlərdə çıxışlar edir, müxtəlif mövzulu məqalələr yazır, televiziya və radio ilə əməkdaşlıq edir. Xüsusilə, Üzeyir Hacıbəyli irsinin tədqiq olunmasında xidmətləri böyükdür. 2005-ci ildən S.Fərəcov Üzeyir Hacıbəylinin Ev Muzeyinin direktoru vəzifəsində çalışır. Üzeyir bəyin həyat və yaradıcılığına həsr olunan çoxsaylı məqalələri, ən önəmlisi də bəstəkarın itmiş, yaxud yarımçıq qalmış əsərlərinin yenidən bərpası kimi çox mühüm və dəyərli işlər də S.Fərəcovun musiqi elmimizə bəxş etdiyi töhfədir. O, həm də Üzeyir bəyin bir sıra əsərlərini redaktə edərək yenidən nəşr etdirmişdir.
Qeyd olunan bu və digər məqamlarla yanaşı, Sərdar Fərəcov, həmçinin, Azərbaycan Dövlət Televiziyasında, Mədəniyyət kanalında "Musiqi xəzinəsi" adlı Azərbaycan musiqisinə həsr olunmuş verilişdə uzun illər aparıcı simasında çıxış edir. Verilişdə Azərbaycan şifahi ənənəli professional musiqi janrı olan muğamlar, təsniflər, ustad sənətkarların, xanəndə və ifaçıların, bəstəkarların həyat və yaradıcılığından söhbətlər aparır. Bütün bunlar bəstəkarın peşəkar mövqeyini şərtləndirən amillərdən biri kimi çıxış edir.
Eyni zamanda, S.Fərəcov 2013-cü ildən etibarən Heydər Əliyev Fondu və Azərbaycan Mədəniyyəti Dostları Fondu, Azərbaycan Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi, Azərbaycan Televiziyasının dəstəyi ilə keçirilən "Muğam" televiziya müsabiqəsində münsiflər heyətinin üzvü kimi həm peşəkarların, həm də tamaşaçıların rəğbətini qazanmışdır.
Sərdar Fərəcov həm bəstəkar və musiqişünas, həm də ictimai xadim kimi fəaliyyətini bu günədək yorulmadan davam etdirir. Daima öz üzərində çalışan, əməyini Azərbaycan musiqisinin inkişafından əsirgəməyən bəstəkara bu yolda yeni yaradıcılıq uğurları arzulayırıq.
Fərdin
MƏMMƏDLİ
Musiqişünas
525-ci qəzet 2017.- 8 dekabr.- S.4.