İstedadın cazibəsi
ANAR
Xalq yazıçısı, Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin sədri
Fərhad
Bədəlbəyliylə şəxsən
tanış olmazdan qabaq onunla bağlı xoş soraq çatdı mənə.
İş elə gətirdi ki, Fərhadın Lissabonda pianoçular yarışmasında Baş
mükafat - Qran pri alması haqqında xəbəri mən maestro Niyazinin evində qonaq olarkən eşitdim. Bu xəbəri Niyaziyə telefonla çatdırdılar.
Böyük dirijorun necə
ürəkdən sevindiyini
unuda bilmirəm.
"Qobustan" toplusunu bu
vaxt çapa hazırlayırdıq və
elə ilk sayında Fərhad haqqında geniş və qeyri-adi material verdik. Pianoçu haqqında beş suala atası Şəmsi Bədəlbəyli, anası
Leyla xanım, əmisi Əfrasiyab Bədəlbəyli, müəllimləri
M.R.Brenner və A.A.Kalantar, sinif yoldaşları Firəngiz
Əlizadə və Eldar Rüstəmov, həmkarı Rafiq Quliyev və hətta kiçik yaşlı bacısı oğlu Emin cavab verirdilər. Sualların arasında belə biri də vardı: - Sizcə Fərhadın ən böyük qüsuru nədir?
Cavab verənlərdən
heç biri belə bir qüsur
tapmadılar. Tək bir Rafiq Quliyevdən başqa.
Rafiq: futbol oynayanda sol ayağının
zərbəsi zəifdir
- cavabını vermişdi.
Az sonra Fərhadla tanış olduq və qısa
müddətdə çox
yaxından dostlaşdıq.
Mən ümumiyyətlə
insanlara çətin
yovuşuram, amma Fərhad o qədər ünsiyyətli,
münasibət qurmaqda
açıq idi ki, müəyyən yaş fərqimizə baxmayaraq, çox məhrəm həmfikir olduq - sənətə, ədəbiyyata, ictimai həyata baxışlarımız
bir-birinə tam uyğun
idi, adamları - yaxşılarını
da, yaxşı olmayanlarını
da eyni cür qiymətləndirirdik.
Fərhad çox yapışıqlı
insandı və dilimizdə olan gözəl ifadəylə
desək, üzündə
bir "gəlbərisi"
var. Təbii aristokratizmi
və ziyalılığı
ürəyimcədir. Axı Fərhad
kökü keçən
əsrlərə çatan zadəgan nəslindəndir. Ata tərəfdən
babaları Qacar
şahları sülaləsinə
mənsub olublar. Ana tərəfdən
də Səfərəlibəylilər
zadəgan nəslindəndilər.
Bəzən zarafatla deyirəm
ki, sənin Ağa Məhəmməd şah Qacara da, onu öldürən
Səfərəli bəyə
də qohumluğun çatır.
Fərhadın doğma babası - Üzeyir bəyin qohumu Bədəl bəy Bədəlbəyli
- görkəmli maarifçi
olub. Bakıda məşhur "Bədəl bəyin məktəbi" kimi tanınan təhsil ocağını yaradıb.
Bədəl bəyin qardaşı
Əhməd Ağdamski
keçən əsrin
əvvəllərində opera və operettalarımızda
qadın rollarının
mahir ifaçısı
olub. Fərhadın atası Şəmsi
Bədəlbəyli görkəmli
teatr xadimi, rejissor və bir çox filmlərdə çəkilmiş
aktyor idi. Əmisi bəstəkar və dirijor Əfrasiyab Bədəlbəyli
ilk Azərbaycan baleti
"Qız qalası"nın müəllifidir.
Bütün bu çox çeşidli cəhətlər - aristokratizm, ziyalılıq,
maarifçilik, musiqi,
teatr və ədəbi istedad inanılmaz şəkildə bir şəxsiyyətdə birləşib
Fərhad Bədəlbəyli
fenomenini yaradıb. Mahir pianoçu, bəstəkar, Musiqi akademiyasının rektoru və professoru Fərhad vaxt və macal tapıb Fikrət Əmirovun "Sevil" operasının, Əfrasiyab
Bədəlbəylinin "Qız qalası" baletinin yeni quruluşlarına
bədii rəhbərlik
edib.
Hələ bu harasıdır? Şairliyi
də var Fərhadın.
Dostlarına həsr etdiyi şeirləri
dərinliyinə, lirizminə, yumoruna görə həqiqi professional poeziya örnəkləridir. Fərhad fenomeninin
İntibah genişliyinə
heyran olursan.
Pianoçu kimi onun ifasını
təhlil etmək imkanlarım xaricindədir. Bunu peşəkar
musiqişünaslar edir
və edəcəklər.
Amma Fərhad ifaçılığının hansı zirvədə durduğunu dərk etməkçün ən
nüfuzlu beynəlxalq
müsabiqələrdə çaldığı
qələbələrlə, Avropanın, Amerikanın, keçmiş SSRİ-nin ən böyük şəhərlərində, ən
mötəbər konsert
salonlarında çıxışlarıyla,
musiqi sərraflarının onun sənətinə verdikləri
yüksək qiymətlərlə
tanış olmaq hər şeyi deyir. Şöhrət sarıdan gözü
tox insan kimi Fərhad heç vaxt özü öz uğurlarından danışmır. Buna ehtiyac
da yoxdur. Hər şey göz qabağındadır.
Fərhadın zəngin musiqi
bilikləri bu səviyyədə sənətkarçün
təbiidirsə, geniş
ədəbi erudisiyası təəccübləndirir. Bədii təəssüratlar
yalnız internetdən
alınan bir zamanda Fərhad
bir an belə canlı mütaliədən
qalmır, klassiklərə yaxşı bələd olmaqla yanaşı, çağdaş ədəbiyyatı
da mütəmadi izləyir. Sanki bütün
varlığına musiqi və poeziya hopmuşdur. Şeirlərində Puşkin
və Lermontovla, Sədi və Mayakovski ilə, Axmadulina və Voznesenskiylə səsləşmələri sezmək
olur. Fərhadın yay, payız,
qış, bahar haqqında şeirləri Vivaldinin və Çaykovskinin "İlin
fəsilləri" silsilələrini
xatırladır.
Fərhad istedadının bir tərəfi də onun orijinal yumor
duyumudur. İstər dostlarına həsr etdiyi şeirlərində,
istərsə bir vaxtlar Musiqi Akademiyasında həmkarları
- müəllimlərlə, eləcə də tələbələriylə bir
yerdə qurduqları gülməli, əyləncəli
səhnəciklər yaddan
çıxmır. İstedadlı
musiqiçi və jurnalist Natavan Faiq Fərhada həsr etdiyi essedə onu "uşaq qəlbli
professor" adlandırır və bu, tamamilə doğrudur.
Deyirlər ki, bir insanı
yaxşı tanımaq
üçün onunla
yol yoldaşı olmaq, ya hansısa
sınaqlardan birgə
keçmək vacibdir. Fərhadla bu iki situasiyanın ikisini də yaşamışıq, Parisdə
və Berlində, Moskvada və Leninqradda, İstanbulda və Ankarada birgə keçirdiyimiz günlərdə onu daha da yaxından
tanıdım. Dostumda zərrə
qədər olsun özündən razılıq,
lovğalıq, mənəm
mənəmlik yoxdu və bu, mənimçün
çox mühümdür, önəmlidir.
Hey özündən, ancaq
özündən deyən
adamlarla təmasda sıxılır və tez yoruluram.
Sınaqlara gəlincə həyat xalqımızı və bizi tragik sınaqlara
da çəkdi. Bəzi
qınına çəkilmiş
sənətdaşlarımızdan fərqli
olaraq Fərhad Qarabağ faciəsi başlanan gündən, necə deyərlər, mənəvi səngərlərdə
idi. Respublikanın o vaxtkı siyasi rəhbərləri "ayılmamışdan" Qarabağ
təxribatına ilk sərt münasibət
göstərən yazıçılar oldu. Ölkə rəhbərlərinə ünvanladığımız
qəzəb və etiraz məktublarına qol çəkənlərin sırasında
yazıçılarla bərabər,
Fərhad da vardı. O, başqa həmkarlarının da bu bəyanatlara qoşulmasıyçün təbliğat aparırdı.
Qarabağ təxribatının "ilham pərilərindən" biri,
erməni şairəsi
Silva Kaputikyan
Moskvada beynəlxalq
forumda çıxış
edərkən demişdi
ki, "biz,
ermənilər, mədəniyyətimizlə
qisas alacayıq".
Bu şairədən çox-çox
cavan olan Fərhad isə cavabında daha müdrik sözlər dedi: mədəniyyəti bölüşmək olar,
mədəniyyətlə sevindirmək
olar, mədəniyyətlə
qürur duymaq olar, amma mədəniyyətlə
qisas almaq mümkün deyil.
Həyat bizi yalnız ictimai sınaqlara deyil, şəxsi, ailəvi sınaqlara da çəkir. Fərhadla dostluğumuzun
davam etdiyi illərdə o atasını,
anasını, əmisini
itirdi. Bir il qabaq
isə son dərəcə
nəcib və kübar qadın olan həyat yoldaşı - Nailə xanım rəhmətə
getdi. Fərhad ən təsirli musiqi bəstələrindən
birini - "Dəniz"i xanımına həsr etmişdi və bu məhəbbətin
tarixçəsi də
hər ikisinin şəxsiyyətləri kimi
zəngin və işıqlıdır.
Bu ağır itkilərdən də Fərhad əsl kişi dözümüylə şax çıxdı, dərdə əyilmədi, bədbinliyə təslim olmadı, taleyindən küsmədi. Gündəlik yorulmaz fəaliyyətiylə bütün itirdikləri əzizlərinin əvəzinə də yaşayır, yaradır, təcrübəsini gənclərlə bölüşür.
Fərhadın 70 yaşı tamam olur, onu həmişəki kimi gümrah, nikbin, yaradıcılıq niyyətləriylə dopdolu sənətkar kimi görmək məni çox sevindirir və dostuma yalnız bir şey demək istəyirəm: - Əzizim Fərhad! 80 yaşı haqlamış insan kimi səni əmin edirəm ki, hələ çox şey qabaqdadır. Hələ azad olunmuş Şuşamızda sənin konsertinə gedəcəyik, inşallah.
525-ci qəzet.-2017.-26 dekabr.-S.4.