"Çaylar dənizlərin
analarıdır"
Fəxrəddin Teyyub
"Cənub mirvarisi" adlanan Lənkəranın ən böyük kəndində - Boladidə dünyaya göz açıb "bölgədən boylanan ölkə şairi" - Şəkər Aslan. Ulu Nizaminin xələfi kimi bütün ömrünü Lənkəranda yaşadı. Lakin sənətkar şöhrəti, şair qüdrəti ölkəmizdən uzaqlarda da eşidildi, duyuldu. Anamız Azərbaycanın ən əsrarəngiz guşələrindən biri kimi Lənkəranın poetik vəsfini bu gözəlliyə layiq sənətkar məharəti ilə bədii sözün aynasında canlandırdı:
Lənkəran bir gözəldir
bəzənir
Xəzər adlı güzgünün
qabağında...
Cənub bölgəsinin ən tanınmış şairlərindən biriydi Şəkər Aslan. Qələmə aldığı bütün şeirlər bədii-ictimai siqləti, poetik predmetə yanaşma məharəti baxımından seçilir. Təbiəti duymaq, mövzuya məxsusi ictimai-poetik səciyyə aşılamaq qüdrəti Şəkər Aslanın şair istedadının ən parlaq təzahürlərindəndir. Ədəbiyyatımızda, xüsusilə poeziyada dəfələrlə işlənmiş təbiət hadisəsinə yeni rəng, yeni məzmun qataraq, onu orijinal poetik kəşf kimi təqdim etmək bacarığı da Şəkərin sənətkarlıq cizgilərini əyaniləşdirir.
Kükrəyir dağ çayı, baxır kəndimiz,
Köpüklər elə bil qışın qarıdır.
Min-min belə çaydan yaranıb dəniz,
Çaylar dənizlərin analarıdır.
Görkəmli şair yaşadığı
dövrün bədii
salnaməsini yaradırdı. Yaşadığı zamanın nəfəsi, müasirlərinin duyğu
və düşüncələrinin
bədii ifadəsi ilə yanaşı, həm də əməksevər adamın
yurdsevərlik və milli-mənəvi cəhətləri
onun şeirlərinin aparıcı xəttidir.
Bəzən onun şeirlərinin bircə bəndi ilə zamanın, dövrün havası, ictimai həyatın bədii mənzərəsi ilə
tanış olmaq olur. Poetik
nəfəsin təravəti
zamanın, tarixin xatirələrini solmağa
qoymur…
O zərif əlləri qoy bir də
sıxım,
Onlarda zəhmətin göynəyi,
izi.…
Nə vaxt stəkana dəyir dodağım, -
Elə bil öpürəm əllərinizi.
Lənkəranın çay yığan qızlarına həsr olunmuş bu misralarda həyatın nəfəsi, zamanın nəbzi və sənətkar məharəti
poetik tablo yaradıb.
1941-1945-ci illərin müharibə
ağrısını şair
özünəməxsus notlarla
oxucuya çatdırır. Yığcamlılıq, səmimi ifadə tərzi, poetik nəfəsin canlılığı
Şəkərin bütün
şeirlərinə olduğu
kimi, bu misralarda da öz
səciyyəsini qoruyur.
Bir zamanlar bu yerdə
Atam oda giribdir.
Onu düşmən gülləsi
Burda yerə
səribdir.
Düşünürəm, fikrimə
Görün nə gəlir indi?
Ata döyüşən yerdə
Oğul dincəlir indi.
"Atam döyüşən
yerdə" adlanan şeirdən nümunə
gətirdiyim misraların
poetik ovqatı bu günlə səsləşir elə bil. Şeirin bədii ümumiləşdirməsi
çox mükəmməl
və yaddaqalandır.
Şeirdəki ideya poetik özünüifadənin mahiyyətini
yüksək bədii
dəyər kimi təqdim edir. Atalar müharibə alovlarına
ona görə qatlaşır ki, övladları, yəni gələcək nəsillər
firavan yaşaya bilsinlər. Fədakarlığın, vətənpərvərliyin poetik
dəyərə çevrildiyi
mənzərənin şahidi
olur oxucu bu şeirdə.
Şəkər Aslan ənənəvi poeziyamızda həyat həqiqətlərinə, ədəbi-bədii
mətləblərə özünəxas
orijinal düşüncəylə
yanaşan şair idi. Onun yaradıcılığı milli-mənəvi dəyərlə
bağlılığı, poetik axtarışların
sanbalı, obrazlı orijinal düşüncələrin
zənginliyi aspektindən
böyük sənət
səciyyəsi daşıyır.
Şairin bədii nümunələrində
mövzu və forma dolğunluğu, emosional və yığcam ifadə tərzi, poetik vasitələrin rəngarəngliyi, onun qüdrətli sənətkarlıq
bacarığının mühüm
atributlarındandır. Şəkər Aslan səciyyəvi poetik nəfəsə, məxsusi intonasiyaya və diqqətçəkən
dəst-xətti ilə
seçilən söz
ustadı idi. Ərsəyə gətirdiyi poetik
nümunələr öz
istinad obyektinə və bədii qaynaqlarına görə milli lirikamızın yaddaqalan əsərləri
sırasındadır.
Şəkərin yaradıcılığında lakonizm çox vaxt əsas ideyanın, ədəbi qayənin açılmasında
bədii vasitə kimi çıxış edir. Onun bir çox
şeirlərində koloritli
bədii dil, orijinal və gözlənilməz fikir tutumu, təzə rəng çalarları, həmçinin emosional ruhuyla yadda qalır.
Dəniz
dalğa-dalğa diz çökər ona,
Dəniz üfüq-üfüq əyilər,
sınar.
Balıqçı qəlbinin tufanlarına
Bir təmiz,
bir kövrək sevgi sığınar.
Bu misralar şairin
poetik təfəkkürünün
zənginliyini, bədii
düşüncəsinin dolğunluğunu,
bütövlükdə sənətkarlığını
ehtiva edir. Şəkər Aslanın poetik yaradıcılığı elat
düşüncəsindən daha çox ürbanist düşüncəni
özündə əks
etdirir. Bu fakt görkəmli söz ustadının dünya ədəbi praktikasına dərindən
bələdliyi, həmçinin
təfəkkür etibarilə
poetik çevikliyə
önəm verməsindən
doğur.
Bu gün şəhərdə
yoxsan,
Nə qədər darıxdırır
Yollar, küçələr
məni.
Heç
nə görə bilmirəm;
Əlinlə bağlamısan
Sanki hər pəncərəni...
Şairin poetik nümunələrində epitetlər, təşbehlər, metaforalar, həmçinin obraz zənginliyi qarşılaşdırılan məfhumların məna və məzmun genişliyində ehtiva olunur. Sadalanan bu bədii komponentlər şairin təqdim etdiyi ideyanın, fikrin məharətli poetik ifadəsində məxsusilik qazanır.
Xəzərin sahilində gözəl kimi güzgülənən Lənkəranda daim qaynar ədəbi mühit olub. Hələ XIX əsrdə "Fövcül-füsəha" ədəbi məclisinin fəaliyyəti bunu ədəbi fakt kimi təsdiqləyir. Burada söz sənətinə, bədii yaradıcılığa böyük həvəs olduğu kimi, ciddi məsuliyyət və tələbkarlıq prinsiplərinə də həmişə riayət olunub. Bu ədəbi ciddiyyəti, sözə ehtiramı qoruyan bölgənin müqtədir söz ustadları - Şəkər Aslan, Məmmədhüseyn Əliyev, Vaqif Hüseynov, Əlisa Nicat, İltifat Saleh və başqaları olmuşdur.
Haşiyə: 1978-ci ildə "Ulduz" jurnalında şeirlərim işıq üzü görmüşdü. Bu yaradıcılıq sevincini yaşadığım günlərdə daha bir xoş xəbər eşitdim. Lənkəranda çıxan "Leninçi" (indiki "Lənkəran") qəzetində tanınmış şair, qəzetin redaktoru Şəkər Aslanın mənim haqqımda yazdığı "Uğurlu yol" məqaləsi dərc olunmuşdu. Bu xeyirxah addım görkəmli şairin gənc həmkarına qayğısıyla bərabər, ürəyinin genişliyinə, alicənablığına dəlalət edirdi. Sonralar Şəkər müəllimlə hər dəfə görüşəndə bu böyük şairin səmimi münasibətinə, işıqlı şəxsiyyətinə heyran olurdum. Onun insan kimi, şair kimi, ziyalı kimi bir məktəb olmasına əminlik hasil edirdim.
Bu gün də Lənkəranda ədəbi mühit öz qaynar havasını qoruyur. Maraqlı odur ki, şair, ustad Şəkər Aslanın ədəbi ənənələri davam etdirilir.
525-ci qəzet 2017.- 27 dekabr.-
S.8.