Söz aynasında həyat cizgiləri
Publisistik
düşüncələr
“Qılınc kimi torpağın bağrını
yaran Araz çayı, heç nəyin fərqinə varmadan
Ordubad şəhərinin yaxınlığından
şırıldaya-şırıldaya yoluna davam edir. O tayda Kəmki
dağının qarlı zirvələri göylərə
ucalır. Cənubdakı dağları da nəzərə
alsaq, deyə bilərik ki, Ordubad dağlar qoynuna
sığınıb pərvəriş tapan, hər tərəfdən
dağlara arxalanan yamyaşıl adadır.
Araz qırağından
şəhərin evlərini deyil, dağların geniş sinəsində
zümrüd rəngə çalan amfiteatr görürsən. Bağlar,
qocaman çinarlar şəhəri öz ağuşunda gizlətmişdir”.
Qoca diksindi... Bu cümlələr 8 il əvvəl 11 iyun 1966-cı ildə “Ədəbiyyat”
qəzetində çap etdirdiyi “Bağlar şəhərində”
oçerkindən idi. Bu kəlmələrlə
ruhundan qərib bir nisgil, kədər kölgəsi keçdi.
Dədə-baba yurdunun unudulmaz sevgisi ocaq kimi
közərdi, qəlbində-qanında Araza döndü.
Qəfil nisgildən, üşüntüdən qaçıb
dahi Hüseyn Cavidin onun haqqında yazdığı ürək
sözlərinə sığındı: “Məmməd
Əkbər Şərur düzünü, onun sakinlərini,
ormanlarını, əlçatmaz, ünyetməz dağlarını ayna kimi əks etdirib”.
Ömrünün son illərində
tez-tez bulvara gələr, Bakını qucaqlayan Xəzərin əngin
üfüqlərinə, sonsuz səmalarına baxa-baxa dərin
düşüncələrə dalardı...
Qocaman
yazıçı-publisist Məmməd Əkbər yenə dəniz
qırağına, bulvara gəlmişdi, ağaran dalğalara
baxa-baxa ömrünün acılı-şirinli səhifələrinə,
əlçatmaz, ünyetməz xatirə yollarına üz
tutmuşdu. Ruhunun dağlarında günəş batır,
qürubun zəmin-xarəsi korun-korun tüstülənirdi.
H.Cavid, M.S.Ordubadi, Ü.Hacıbəyli,
C.Cabbarlı kimi böyük sənətkarların onun
haqqında yazdıqları isti, işıqlı sözlər
də kömək etmirdi; ömrün son günlərində,
son sahilin kədər tüstülənən ağlağan
qürub çağında ruhu üşüyür, xatirə
yollarına qar yağırdı Məmməd Əkbərin...
Ordubadın dağlarında
acı küləklər əsirdi. Qışın
qarlı-qırovlu küləkləri kədəri
körükləyirdi, duyğuları dondururdu.
Arzularının itkin təbəssümünə, ümidlərinin
uzaq şam işığına sığınan kimsəsiz
uşaq üşüyən dağlara baxırdı; dolub
daşan gözlərində, donan duyğularında buza
dönən balaca əllərini göylərə uzadıb
dilək diləyirdi: Bircə yaz gələydi,
dağlar-düzlər durulaydı, dünyanın ağ qarı əvəzinə ağ
çiçəkləri güləydi,
çobanyastığı dedikləri o ağ güllərə
ruhum baş qoyub dincələydi, Allah...
Altı yaşında
atası Həmzəni, səkkiz yaşında anası Səltənəti
itirən bu biçarə kədər külçəsi
bacısı Tərlanla birlikdə Gülsüm nənəsinə
sığınmışdı. On bir yaşında
yeganə ümidi Gülsüm nənə də rəhmətə
gedəndən sonra bacısı Tərlanla
kasıblığın, kimsəsizliyin qara yollarına üz
tutmuşdu. Və indi başqalarının qoyun-quzusunu
otara-otara bir parça çörək pulu qazanan balaca Məmməd
qarlı dağlara baxa-baxa baharın ağ
çiçəklərini, bir suyu
çobanyastığına bənzəyən qəribə
ağ gülləri görürdü. Dağların qarı
elə bil ağappaq gül açmışdı...
Qoca diksindi. Uzaq
uşaqlıq xatirələrinin qarlı-qırovlu soyuğu və
qəfil istisi, ağappaq çiçək-çiçək
işığı qəlbində deyilməz-bilinməz
duyğular oyatdı. Ömrünün son sahillərinə
az qalmışdı; qoca bunu bilirdi və
qəlbinin göylərindən sirli bir arzu boylanırdı: Nə
olaydı evdə ölməyəydim - uşaqlar qorxar
ölümümdən...
Bir müddət sonra tək-tənha,
evinin yaxınlığındakı bağçada,
oturduğu yerdə dünya ilə vidalaşacaqdı...
Hələ ömrünün son
sahillərinə bir az vardı. Hələ qocaman yazıçı Məmməd
Əkbər qədim Quzğun dənizi ilə, ağaran
dalğalarla üz-üzə tək-tənha oturub
ömür-sənət yollarının əvvəlinə
üz tutmuşdu. O yolların əvvəlində acı
küləklər əsirdi, Ordubadın dağlarına qar
yağırdı və qar yağdıqca Ordubadın
dağları çiçək-çiçək
ağarırdı...
Ordubadın baramaçılıq, ipəkçilik
fabrikində işləyən, bu yolla bacısını və
özünü aclığın ölüm pəncəsindən
xilas edən balaca Məmməd həyatın amansız çətinliklərinə
mərdliklə sinə gərdi, dəyanətlə
dözdü və ömrün, taleyin böyük
yaradıcılıq yollarına çıxdı...
Axşam savad kurslarından, kəndli
gənclər məktəbindən,daha
sonra Naxçıvan Pedaqoji Texnikumundan keçən o
yolların başlanğıcında qəribə, qeyri-adi bir
işıq çağırdı onu - baharın ağappaq
gülləri kimi gülgün, sirli-sevdalı söz
işığı... O qəribə, qeyri-adi
işığın diqtəsi,
çağırışıyla Tiflisdə çap olunan
“Yeni fikir” qəzetinə müxbir məktubları göndərir,
aylar, illər ötdükcə kağıza-qələmə
daha çox bağlanır, sözün tilsimli cazibəsinə
daha çox düşürdü.
“Ordubad klubunun halı”
adlı məqaləsi ilk dəfə 1924-cü ildə Tiflisdə,
“Yeni fikir” qəzetində çap olunanda Məmməd Əkbərin
cəmi 15 yaşı vardı. İstər Bakıya,
istər Tiflisə və başqa şəhərlərə,
müxtəlif mətbuat orqanlarına göndərdiyi məqalələr,
cəsarətli tənqidi yazılar əl-əl gəzir, diqqəti
cəlb edirdi.
Bir müddət sonra tale
yolları onu Bakıya gətirdi, burada çap olunan
“Kommunist”, “Kəndli” qəzetlərinin redaksiyalarına yönəltdi. Bu redaksiyalarda
işlədi; işgüzarlığı, kəndli sadəliyi,
halallığı, təvazökarlığı, ən əsası,
külçə istedadıyla diqqəti cəlb etdi, xeyirxah,
işıqlı adamların rəğbətini, sevgisini
qazandı. O xeyirxah, işıqlı, böyük
insanlardan biri də qüdrətli qələm sahibi Məmməd
Səid Ordubadi oldu. Böyük
yazıçı, həmyerlisi Məmməd Səid Məmməd
Əkbərə taleyüklü kömək, qayğı
göstərdi, çətin vaxtda əlindən tutdu.
O, həyatın min bir çətinliyindən,
ağır, əzablı sınaqlarından keçdi,
yetimliyin, aclığın yalquzaq əllərindən qurtulub
mərdanə bir qeyrətlə, halal bir inadkarlıqla ayaq
üstə dura bildi. Ən çətin anlarında, on bir
yaşında yeganə ümidi, dayağı olan
Gülsüm nənəsini itirib bacısı Tərlanla kimsəsizliyin
ac yollarına düşəndə də, ailəsinin
bütün var-dövləti əlindən alınanda, yad
qapılarında çobanlıq, muzdurluq edəndə də,
ümidinə, inamına, qəlbinin, ruhunun səmalarından
onu çağıran ağ çiçəkli dünyaya
üz tutdu, özünə, öz gələcəyinə
inandı Məmməd Əkbər.
Sanki tale
dözümünü yoxlayır, göylər sınağa
çəkirdi onu. Bu sirli yoxlanışdan, ilahi hökmünün göylər
sınağından şərəflə çıxdı,
öz həyat kitabını yazmağa başladı Məmməd
Əkbər Həmzə oğlu... Ordubad ipək zavodunda usta
şagirdi, axşam savad kurslarının dinləyicisi
olması, kəndli gənclər məktəbində,
Naxçıvan Pedaqoji Texnikumunda, 1930-1934-cü illərdə
isə Bakıda, Universitetin Dil və Ədəbiyyat fakültəsində
təhsil alması, “Yeni fikir”, “Şərq qapısı”,
“Kommunist”, “Yeni yol” və “Kəndli” qəzetlərində,
“Şərq qadını”, “Molla Nəsrəddin”, “İnqilab və
mədəniyyət” jurnallarında gərgin axtarışlar,
yaradıcılıq uğurları onu polad kimi bərkitdi,ciddi
yazıçı-publisist kimi tanıtdı. Cənubi Azərbaycanda,
“Qızıl əsgər” qəzetindəki hərbi müxbir
kimi fəaliyyəti, Rostov, Donbas, Voroşilovqrad, Lisicansk,
Mozdok, Taqanroq ətrafında döyüşləri əks
etdirən silsilə oçerkləri, “Şadman”, “Kolxoz
tarlalarında”, “Qaliblər”, “Sürəyya”, “Həyatımızdan
səhifələr”, “Sumqayıtın gənc
inşaatçıları”, “Dostlar və tanışlar”,
“Yeni həyat yaradanlar” kimi çoxsaylı kitabları
özünəməxsus sənət taleyinin ədəbi səhifələrinə
döndü. 1947-51-ci illərdə Bakı
şəhər sovetinin deputatı da oldu, “Qaqfqazın
müdafiəsinə görə”, “Böyük Vətən
müharibəsində əmək rəşadətinə
görə” medallarıyla da təltif edildi. Lakin bütün bunlardan əvvəl, o, həyat
adlı bir universitetin narahat, fəal, fədakar, qalib məzunu
olmuşdur. 1944-cü ildən başlayaraq otuz il müddətində
“Ədəbiyyat qəzeti”nin məsul katibi, Xalq
yazıçısı, akademik Mirzə İbrahimovun dili ilə
deyilsə, “bel sütunu” olan Məmməd Əkbər
heç vaxt ad-san, ucuz ədəbi şöhrət ardınca
qaçmadı, nəsr,publisistika, tərcümə sahəsində
fədakar yaradıcı əməyi ilə halal sənətkar
ömrü yaşadı.
Onu otuz ildən artıq
işlədiyi “Ədəbiyyat qəzeti” redaksiyasında da,
geniş ədəbi ictimaiyyət arasında da, evində, ailəsində
də hamı sevir, xətrini əziz tutur, hörmət və
ehtiram göstərirdilər. Həyatda olanda da, haqq
dünyasına qovuşanda da bu sevgi öz yüksək mərtəbəsində
qaldı. Görkəmli şair İsa
İsmayılzadə onun yoxluğundan doğan kədəri
1983-cü ildə “Ulduz” jurnalının səhifələrində,
“Məni telefona çağırın...” adlı şeirində
əbədiləşdirmişdi.
O, əzəl gündən yazıya
könül vermişdi, ürəyinin bağlı hücrələrini,
qırxıncı qapısını yazının
üzünə taybatay açmışdı. Yazıyla
üz-üzə qalanda, qəlbinin, ruhunun doluluğunu
yazıya boşaldanda sanki dünyaya yenidən gəlirdi,
xoşbəxt olurdu Məmməd Əkbər. Yazıya
könül versə də, “Ədəbiyyat qəzeti”ndəki
ağır işdən vaxt tapıb gündəlik
yazmamışdı və buna tez-tez təəssüflənirdi:
“Gündəlik yazmaq, həyatda şahidi olduğun əhəmiyyətli
və maraqlı hadisələri, eşitdiyin ibrətamiz
sözləri yadigar saxlamaq hər bir mədəni adam
üçün, xüsusən ədəbiyyat və mətbuatla
bağlı olan şəxslər üçün lazım və
vacibdir. İnsan yaşa dolduğu illərdə ötən
günləri öz yaddaş süzgəcindən keçirib
xatirələr yazmağa ehtiyac duyanda bu kəsirini hiss edib
çox peşimançılıq çəkir. Böyük ədibimiz Məmməd Səid Ordubadi
haqqında söhbət açmaq istəyəndə gündəlik
yazmağıma təəssüfləndim”.
Beləcə, təəssüflənə-təəssüflənə
ötən çağlar, unudulmaz dostlar, böyük sənət
adamları haqqında xatirələr yazırdı Məmməd
Əkbər. Günlərin bir günü mikrofon önündə
Cəfər Cabbarlı haqqında
danışmışdı. İndi həmin lent yazısı Azərbaycan
Radiosunun qızıl fondunda saxlanılır. Bu, qocaman sənətkarın
böyük Cəfər Cabbarlı haqqında səmimi xatirələri,
qiymətli səs yadigarıdır...
Məmməd Əkbər Azərbaycan
milli mətbuatında, xüsusilə, “Ədəbiyyat qəzeti”ndə
on illər boyu davam edən gərgin əməyi, fədakar fəaliyyəti,
nəsr və publisistikamıza verdiyi özünəməxsus
töhfələri, eləcə də yüksək ziyalı
mədəniyyəti, hay-küysüz vətənpərvərliyi
ilə ədəbi ictimaiyyət, elm və sənət
adamları arasında dərin hörmət və məhəbbət,
həqiqi, halal nüfuz qazanmışdı. Böyük ədəbiyyatşünas
alim, akademik Əziz Mirəhmədov Məmməd Əkbərə
həsr olunan “Mətbuat və ədəbiyyat fədaisi”
adlı məqaləsində yazırdı:
“Bizim indiki mətbuat və ədəbiyyatımızda
oçerk janrı artıq keçmiş mövqeyində
deyil. Qırx-əllinci illərdə isə mətbuatın
fəal janrları cərgəsində idi. Əvəz Sadıq, Nurəddin Babayev, İbrahim
Novruzov və bir çox başqa
yazıçılarımızın qələmindən
çıxan əsərlərin xeylisi oçerkdi. Yəni
canlı həyat, canlı insanlar haqqında canlı
üslubda yazılmış əsərlər...
“Kolxoz tarlalarında”, “Sürəyya”,
“Sumqayıtın gənc inşaatçıları”, “Qaliblər”
kitablarının adından göründüyü kimi, Məmməd
Əkbər kəndlərdə, kolxozlarda, tikintilərdə
müşahidə edib bəyəndiyi həyat lövhələrini,
gözəl sifətləri göstərirdi. Bu əsərlərdə
dövrün nəbzi vururdu. Bu öz yerində.
Həmin lövhələrdə müəllifin
əməkdən, əməkçidən duyduğu sevinclə
vuran ürəyi aşkar görünürdü”.
Fədakar elm xadimi, böyük alim-vətəndaş
Abbas Zamanov 1985-ci ilin martında qələmə
aldığı “Yaşamaq və yaşatmaq əzmi” adlı əsərində
Məmməd Əkbərin bədii
yaradıcılığından xüsusi bir sevgi,
sayğı ilə söz açırdı:
“Məmməd Əkbər
kitablarından birini “Həyatımızdan səhifələr”
adlandırmışdır. Bu ad onun bütün
yaradıcılığı üçün səciyyəvidir.
Məmməd Əkbərin
yazdıqlarının hamısı həyatdan-gəlmədir.
O, cəmiyyətin aşağı qatlarının həyat tərzinə,
mənəviyyatına, quran, yaradan əllərin qüdrətinə
yaxşı bələd idi. Məhz buna görə
Məmməd Əkbərin hekayələrində, oçerklərində
və reportajlarında dərin həyatilik və səmimiyyət
vardı. Bu sətirləri yazmadan əvvəl mən Məmməd
Əkbərin “Şadman”, “Həyatımızdan səhifələr”,
“Qaliblər”, “Sürəyya”, “Yeni həyatı yaradanlar”,
“Dostlar və tanışlar”, “Hekayələr, oçerklər,
xatirələr” kitablarını oxudum. Sadəcə
“oxudum” demək azdır, maraqla oxudum, bunlardakı əhvalatların
sadəliyinə, mənəvi-tərbiyəvi təsir
gücünə heyran qaldım və inandım ki, Məmməd
Əkbər yaşamaq və yaşatmaq əzmi ilə
yazıb-yaratmış, onun ürəyi həmişə
insanları xoşbəxt görmək arzusu ilə
çırpınmışdır”.
Xalq şairi Sabir Rüstəmxanlı
“Qırıq karandaşın silinməz yazıları” məqaləsində
Məmməd Əkbərin unudulmaz sənəti və şəxsiyyəti
haqqında yazırdı:
“Tanınmış nasir,
publisist, qəzetçi Məmməd Əkbər
jurnalistikamızın ustadlarından və veteranlarından
biri idi. 1929-cu ildən başlayaraq bütün
ömrünü, yaradıcılıq taleyini Azərbaycan
jurnalistikasının inkişafına sərf etmişdi.
O vaxt respublikada mövcud olan, demək olar ki, bütün iri qəzet
və jurnallarda çalışmışdı. Amma
qırxillik ədəbi taleyinin böyük hissəsi öncə
“Ədəbiyyat qəzeti”, sonra “Ədəbiyyat və incəsənət”
adlanan və bütün yazıçılar
üçün sevimli olan qəzetlə bağlı
olmuşdu...
Otuzuncu, qırxıncı illərin
gurultulu, patetik üslubları, yazı tərzi içərisində
Məmməd Əkbərin həyat və adamlar haqqında sadə,
insancasına düşünməsi və yazması ilə
onun təvazökar həyat tərzi arasında qəribə
bir uyğunluq var. Bu yazı tərzi Məmməd Əkbərin
xarakterini göstərirdi, onun həyatdan və xalq taleyindən
uzaq, dövrün saxta rəngləri ilə boyanmış
ritorik yazılara etirazı idi. O, Stalin dövründə də,
ondan sonra da təmkinini pozmadan, aludə olmadan, şirnikmədən,
aldanmadan sakit, təmkinli bir üslubda yazıb-yaratmışdı”.
32 yaşına qədər
evlənməmişdi; öz butasını, öz
yarını, yarısını axtarırdı. Gördüyü
bütün ağrı-acıların, əzabların əvəzinə
tale yoluna gözəl, sədaqətli bir qız
çıxdı - Səyyarə - Şuşalı
qızı...
Bir-birinə butalar kimi
qovuşdular, könül verdilər; bir könüldən min
könülə aşiq-məşuq oldular. Sevgiləri bulaqlar kimi duru,
göylər kimi dərin oldu Məmmədlə Səyyarənin...
Günlərin bir
günü 32 yaşlı Məmməd Əkbərlə 16
yaşlı şuşalı qızı Səyyarənin
nişanına yığışdı qohumlar, dostlar. Görkəmli elm və sənət
adamları - Məmməd Cəfər Cəfərov həyat
yoldaşı Səlimə xanımla, Məmməd Arif
Dadaşzadə xanımı Zümrüdlə, Əvəz
Sadıq xanımı Əfruzla, Məmməd Rahim
xanımı Mələklə və başqaları məxsusi
bir hədiyyə ilə gəlmişdilər nişan mərasiminə.
Əliağa Vahidin hədiyyəsi bədahətən
deyil, Səyyarə xanıma həsr etdiyi qəzəl oldu.
Toy günü 1941-ci ilin 22
iyununa təyin edilmişdi. Tale elə gətirdi ki, həmin
gün müharibə başladı, Məmməd Əkbərlə
Səyyarə xanım nişan mərasimiylə
kifayətlənməli oldular. Əliağa Vahidin gözəl
Səyyarəyə həsr etdiyi qəzəl hər dəfə
oxunanda həmin nişan yada düşür,
xoş xatirələr bulaq kimi qaynayırdı...
Bəli, İkinci Dünya müharibəsinin
başlamasıyla 1941-ci il 22 iyun
gününə təyin edilən toy təxirə
salındı. Yüz minlərlə həmvətəni kimi, Məmməd
Əkbər də qanlı-qadalı cəbhə yollarına
üz tutdu...
1941-42-ci illərdə döyüş səngərlərindən sevimli Səyyarəsinə göndərdiyi 34 məktub Salman Mümtaz adına Ədəbiyyat və İncəsənət arxivində - 555 saylı şəxsi fondda saxlanılır. “Əzizim, mehribanım və sevimli yoldaşım, Səyyarə!..” sözləriylə başlayan həmin məktublar əyilməz, məğrur bir qəlbin səmimi sevgi dastanını xatırladır. O məhəbbət dolu məktublardan Məmməd Əkbərə məxsus duyğu zirvələrinin, ağ çiçəkli dünyanın səsi gəlir...
Belə deyirlər ki, Yalçın Rzazadənin ifasında “Şirin dil” mahnısını dinləməkdən doymazdı. Hamıya, xüsusilə, gənclərə Azərbaycan dilini sevməyi, həmişə uca tutmağı məsləhət görərdi...
Məmməd Əkbər qayğıkeş, sədaqətli, fədakar adam idi. Sənəti ilə şəxsiyyəti bir-birini tamamlayır, bütöv vəhdət yaradırdı. Mahir publisist, istedadlı yazıçı, fədakar jurnalist, “Bolqar hekayələri”, “Serb nağılları”, “Mənim dostlarım”, “Misir hekayələri”, “Çin hekayələri”,rus, Ukrayna, Pakistan, Filippin, Litva, Latviya, Özbəkistan, Meksika, Kanada, İtaliya, Belorus, Amerika, Vyetnam və başqa ölkələrə məxsus nəsr nümunələrinin, Serb, Xorvat, Sloven, Makedon nağıllarının tərcüməsi ilə yaranan neçə-neçə tərcümə kitabının müəllifi idi. Məmməd Əkbər həm də etibarlı, mərdanə dost kimi hamının sevimlisinə çevrilmişdi. Ona inanır, güvənir, etibar edirdilər. Buna inanmaq üçün Məmməd Əkbərə ünvanlanan çoxsaylı məktubları oxumaq kifayətdir.
O, ədəbiyyatın
iddiasız yolçularından, ədəbi mətbuatın
ağır yükünü çəkənlərdən
biri idi. Nəsr, publisistika və tərcümə sahəsində
onlarla kitabı çap olunmuşdu, 30-40-50-ci illərin ən
məhsuldar publisistlərindən olan Məmməd Əkbər
on illər ötdükcə ləpədöyən
qayaları kimi cəmiyyət dənizinin sahillərinə
çəkilmişdi. Zaman-zaman hücum çəkən
dalğalara səbrlə sinə gərirdi, təmkinlə
dözürdü: “Bütün çətinliklər müvəqqətidir
- ölənə kimi” deyirdi Məmməd Əkbər. “Hər çətin asan
olur - amma çətin asan olur” - deyirdi Məmməd Əkbər.
Və onun bu müdrik, əzabkeş sözləri zərb-məsələ
dönüb ədəbi mühitin, ədəbi düşüncənin
ruhuna, ovqatına təsir göstərirdi.
Hüseyn Cavid, Məmməd Səid Ordubadi, Üzeyir Hacıbəyli,
Əliağa Vahid, Cəfər Cabbarlı, Mirzə
İbrahimov, Süleyman Rüstəm, Əvəz Sadıq, Məmməd
Arif, Məmməd Cəfər, Mir Cəlal, Mirvarid Dilbazi, Abbas
Zamanov, Əziz Mirəhmədov kimi nüfuzlu elm və sənət
adamları onu yüksək qiymətləndirir, “Ədəbiyyat
cəfakeşi”, “Mətbuat fədaisi”, “Ədəbiyyat qəzeti”nin
bel sütunu” adlandırırdılar. Bu, halal,
sadə, iddiasız sənətkar taleyinin qismətidir.
Bu dünyada cəmi 65 il yaşayan Məmməd
Əkbər ədəbiyyatın əbədi dünyasına
daxil ola bildi.
İllər, on illər boyu
övladlarına, ən yaxın, məhrəm adamlarına Azərbaycanın
müstəqillik, istiqlal yollarından danışar,
üçrəngli, ay-ulduzlu bayrağımızın enməz
ucalığından sonsuz sevgiylə söz açardı. Dəniz sahilində,
Bakının ləpədöyənində gəzə-gəzə
gizli pıçıltılarının
işığına sığınardı: Bizim öz milli
bayrağımız var, inşallah, müqəddəs
bayrağımız Bakının, Azərbaycanın
başı üstündə əbədi ucalar...
Bu, Məmməd Əkbərin
ən böyük arzusu, ümidi idi. Arzusu həyata keçdi, istəyi
murada qovuşdu, ümidi gerçəyə döndü, ruhu əbədi
xoşbəxt oldu...
Sadıq ELCANLI
525-ci qəzet.- 2017.- 4 fevral.- S. 16 - 17.