Gələcəyi qətl etmək
olmaz
Xocalı soyqırımından xəbər tutan kimi Yazıçılar Birliyi adından müraciətimizi Moskva mətbuatına göndərdik.
Azərbaycan yazıçılarının həmkarlarına "İzvestiya" qəzetində dərc olunmuş müraciətində deyilirdi:
“Minlərlə
əhalisi olan şəhəri yerlə-yeksan
etdilər, minlərlə
insan həlak oldu, itkin düşdü,
yaralandı, ömürləri
boyu şikəst qaldılar, evlərindən
qovuldular. Heç evləri də
artıq yoxdur, darmadağındır. Erməni
yaraqlıları tərəfindən
yandırılmış Azərbaycan
kəndlərini Litiseylə,
Xatınla, Sonqmiylə
müqayisə edirdilərsə
Xocalı faciəsini ancaq Hirosima müsibətiylə
yanaşı qoymaq olar. Çoxmilyonluq Yaponiya üçün
200 min əhalisi olan Hirosimanın yer üzündən silinməsi
nə idisə, yeddi milyonluq Azərbaycanın neçə mindən artıq əhalisi olan şəhərinin məhv edilməsi heç bir vaxt sağalmayacaq yaradır”.
“İzvestiya” 4 mart 1992.
Xocalı qətliamından
25 il keçir,
25 il, necə deyərlər, bir igid ömrüdür. Xocalı fəlakəti baş verən il dünyaya
göz açmış
uşaqlar indi yeniyetməlik yaşını
adlayıb gəncliklərini
yaşayırlar, oxuyurlar,
işləyirlər, sevirlər,
sevilirlər... Çoxusu bir
peşə sahibi, ailə başçısı,
valideyn olub.
Xocalıda məhv
edilənlər isə
əbədi olaraq beş, yeddi səkkiz, on,hətta
bir, iki yaşında qalıb. Bir il bundan qabaq dünyasını
dəyişmiş görkəmli
tənqidçi, publisist Gülrux Əlibəyli “Üzeyir ömrü” filminə həsr etdiyi və 1992-ci ilin aprelində dərc olunmuş məqaləsində
yazırdı:
“Mən bu gün televizor
qarşısında əyləşib Xocalının
ölü balaları oxuduğu nəğmələri dinləyirəm.
Anlayıram ki, on il əvvəl
çəkilən, milli
operamızın banisi
Üzeyir Hacıbəyovun
böyük hünərinə
həsr olunmuş filmə baxıram... Buna baxmayaraq bu düşüncələrdən
ayrıla bilmirəm ki, səs-səsə verən məhz güllələnmiş, əzilmiş,
parçalanmış, amma yenə də ilahi, möcüzəvi qüdrətlə həyata qaytarılmış
Xocalı uşaqlarıdır
ki, vicdanımıza, insaniyyətimizə üz
tutub fəryad qoparırlar: unutmayın! Xocalıda qətlə yetirilən yalnız biz deyilik,mələk səsli günahsız balalar deyil, burada xalqın qəlbini, musiqisini vəhşicəsinə məhv
etməyə cəhd göstərmişlər”.
Hər bir insan ömrü
- sinnindən, qoca-cavan
yaşından asılı
olmayaraq dünyanın
ən böyük neməti və möcüzəsidir. Hər bir insan
elə dünyanın
özüdür və
hər ölüm bir təkrarsız dünyanın sonudur.
Ernest Heminquey ingilis şairi Con Donnun misralarını “Çan
kiminçün çalınır”
romanına epiqraf qoyub: “Hər bir insanı əbədiyyətə yola
salanda soruşma ki, bu ölüm zəngi, bu çan kiminçün çalınır.
Çan
səninçün çalınır”.
Bu, əlbəttə
belədir, amma başqa bir şeirdə o da deyilir ki, qoca
adam dünyadan
gedəndə Keçmişi
qalır, cavan adam isə özüylə
Gələcəyini aparır.
Bu ilin yanvar ayında Yazıçılar Birliyinin
Natəvan klubunda İlkin Şükürbəyli
və Nəsimi Faiqoğlunun tərtib etdikləri “Qətl edilmiş uşaqlar” kitabının təqdimatını
keçirdik. Kitabla tanış olandan sonra bir
neçə gün özümə gələ
bilmədim. İki ayağı, iki
əli, iki gözü, başı və bədəni olan insan qiyafəsində
bir məxluq uşaqlara qarşı heç bir yırtıcı heyvanın
edə bilməyəcəyi
qəddarlığı edə
bilərmiş. Lap düşmən
olsun, körpə uşağın gözlərinə
közərən siqaretin
odunu basıb kor eləyən “insan” öz uşaqlarının,-əgər uşaqları varsa - üzünə necə baxa bilər, körpə qanına batmış əlləriylə
övladlarının başlarını
necə sığallaya
bilər?
Bir erməni yazarının etirafı çağdaş
erməni ədəbiyyatı
üçün müstəsna sözlərdir:
“Türk balalarının
başını kəsən erməni balalarının da başını kəsə
bilər”. Doğrudur, könüllü cəlladların milləti
yoxdur.
Xocalıda insanlığa qənim kəsilmiş yırtıcıları heç erməni də adlandırmaq istəmirəm. Çünki belə vəhşilərin ümumiyyətlə insan cinsinə, insan növünə dəxli yoxdur.
Acımasız və amansızcasına məhv edilən uşaqların arasında bir, iki yaşlı, hətta bir neçə aylıq olanlar da var. Məktəblilər də var və bu məktəblilərin çoxusu dərs əlaçılarıdır. Hər vaxtsız solan və vaxtsız sönən çoçuq ömrü -xalqın, millətin Gələcəyindən nə isə aparır. Kim bilir Tarix bu erkən məhv olmuşlara hansı yeri ayırıbmış. Kim bilir bəlkə bu qətl edilən körpələrin arasında gələcəyin böyük dahiləri varmış - Üzeyir bəyləri, Bülbülləri, Füzuliləri...
Ermənilər özlərini həm ən əzabkeş, həm də ən mədəni millət kimi qələmə verməyi xoşlayırlar.Tifilləri diri-diri oda atanlar, bədənlərini parça-parça doğrayıb tamaşa etməkdən zövq alanlar, neçə uşağı bir borunun içinə tıxadıb ağzını bağlayanlar özlərini hansı millətə mənsub edirlər görəsən? Hansı din - xristianlıq, yəhudilik, müsəlmanlıq bu ağlasığmaz qəddarlığa bəraət qazandıra bilər?
Guya ki yüz il bundan əvvəl baş vermiş “soyqırımı” həyat proqramlarına çevirənlər nədən arxivlərin açılmasına, həqiqətin üzə çıxmasına razı olmurlar? Ona görə ki, onda bu yüz ildən artıq dünyanı inandırmaq istədikləri mif dağılar və körpə uşaqlara qarşı cinayətlərə qisasçılıqla belə “haqq” qazandırmaq olmaz. Dediyim kitaba ön söz yazmış Xalq şairi Fikrət Qoca yazısına çox doğru bir başlıq vermişdir: “Bu kitab intiqam üçün deyil, yaddaş üçündür”.
Ordumuzun şücaətiylə yağı tapdağından azad olunmuş kənd Cocuq Mərcanlı adlanır. Yaxın günlərdə yazıçılar bu kəndə səfər edəcək. Bu qədim ad indi hardasa rəmzi mənada səslənir, elə bil Qarabağda, Xocalıda məhv edilmiş cocuqlarımızın şərəfinə qoyulub...
Cocuqlarımızın da, yaşlılarımızın da başlarına gətirilənləri heç bir vaxt unutmamalıyıq, amma insanlıq sifətini itirərək düşmənlərimiiz kimi hərəkət də edə bilmərik. Döyüşdə əsgərlərin həlak olması ağır olsa da, real gerçəklikdir. Amma “Xocalıda biz azərbaycanlılara göstərdik ki, dinc əhalini qırmaqdan belə çəkinməyəcəyik” sözlərini dilinə gətirən adamyeyən bugünki Ermənistanın uzurpator rəhbəridir. Və Qarabağ avantürasıyla bütün Ermənistanı ələ keçirənlər onu da unutmamalıdır ki, bu gün də olmasa, sabah bəşər ədliyyəsi, ya Allah məhkəməsi qarşısında cavab verməli olacaqlar.
Günahsız körpələrin Gələcəklərini əllərindən almaq olar. Amma xalqın Gələcəyini heç kəs onun əlindən ala bilməz. Tarix boyu həqiqətən də böyük iztirablardan, sınaqlardan, haqsızlıqlardan, müsibətlərdən keçib qürurunu, mənliyni, heysiyyətini, doğma dilini qoruyub saxlamış Azərbaycan xalqının da parlaq Gələcəyini heç kəs heç kəsə arxalanıb qətl edə bilməz.
24 fevral 2017
ANAR
Xalq
yazıçısı, Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin sədri
525-ci qəzet.-
2017.-25 fevral.- S.9.