Talelər qovuşarmış...
Əkrəm Qaflanoğlunun indiyədək
bir neçə kitabı işıq üzü görüb və maraq doğurub. Onun "Talelər
kəsişəndə" povestini birnəfəsə
oxudum.
Povestdəki şirin təhkiyə
və axıcılıq
oxucunu özünə
elə cəlb edir ki, bir
an belə kitabdan ayrılmaq istəmirsən. Şübhəsiz, belə bir
maraqlı povestin ərsəyə gəlməsi
kitab müəllifinin
səriştəli bir
yazar olmasından soraq verir.
Kitaba ön söz yazan professor Nizaməddin Şəmsizadə
əsərin bədii
məziyyəti və
qayəsini düzgün
müəyyənləşdirib və povesti haqlı olaraq çağdaş dövrümüzdəki
"Cəmiyyətin sosial
ifliclərini təcəssüm
etdirən psixoloji əsər" adlandırıb.
Povestin süjet
xətti gənc həkim Azərlə universitetin jurnalistika fakültəsinin tələbəsi
Tuti - Bikə adlı bir qız
arasındakı məhəbbət
macərası üzərində
qurulub. Ancaq yazıçı bu süjet xətti
ətrafında yadda qalan, öz daxili keyfiyyətləri ilə seçilən insan xarakterləri yarada bilib. Müəllif dostluğa möhkəm və insanlara sədaqəti ilə seçilən gənc doktor Fərid, öz oğlunun xoşbəxtliyi
barədə düşünən
Aysima xanım, Azərin qəlbində əbədi iz buraxan çox sevdiyi Tuti-Bikənin anası Nərgiz xanım, laübalı və sərbəst bir həyat tərzi keçirən ərköyün və inadkar Qacar, cəmiyyətdə yerini tapa bilməyən, gənc yaşlarında həyatda haqsızlıqlarla
üzləşərək həbsxanaya düşən
Qayanar kimi bir-birindən fərqli xarakterlər yaradıb.
Povestdə öz vəzifəsindən
sui-istifadə edərək,
əziyyətsiz pul qazanmaq üçün şantaj və yaramaz əməllərə
əl atan İsabəy və onun əlaltıları əsasən mənfi planda verilib.
Bütün dövrlərdə öz nəfsinin qulu olan insanlar olub
və onlar öz yaramaz hərəkətləri ilə
nüfuzlarını itirərək
cəmiyyət üçün
"ağır bir yük"ə çevriliblər.
Əsərin aktuallığı ondadır
ki, yazıçı
yaratdığı İsabəy
surəti ilə qloballaşan dünyamızda
son onilliklərdə baş
verən olayları oxucuya xatırlatmaqla bu cür antipodların
varlığının yaşadığımız
cəmiyyət üçün
böyük bir ləkə olduğunu sərgiləyir.
Həyat təsadüflərlə doludur. Bəzən bir
təsadüf insan həyatında mühüm
rol oynayaraq onun hədəfə çatmasını reallaşdırır.
Gənc həkim Azər metroda təsadüfən rastlaşdığı və
bir baxışla vurulduğu Tuti-Bikə adlı bir qızla
ibrətamiz və unudulmaz bir sevgi
macərası yaşayır.
Azərin təmiz qəlbindən
süzülüb gələn
səmimi və təbii duyğuları onu tərk etməyərək
daim narahatlıq yaradır, o öz "təsadüfü" sevgisinə
qovuşmağa tələsir.
Elə bunun nəticəsidir ki, Tuti-Bikənin oxuduğu universitetə, fakültəyə baş
vuraraq onun haqqında müfəssəl
məlumat toplayır.
Məlum
olur ki, bu qız jurnalistika
fakültəsinin tələbəsidir.
Anası
Nərgiz xanım evdar qadın, qardaşı Qacar mühafizəkar, aqressiv təbiətli bir gəncdir. Deyilənə görə, dünyasını
dəyişmiş atası
respublikada məşhur
rəssamlardan biri olmuşdur.
Azərdə Tuti-Bikənin qardaşı
Qacarın dəlisov olması barədə məlumat olsa da, məhəbbəti onu bütün sədləri aşaraq sevib hələ də "hə" cavabı ala bilmədiyi bir qızın evlərinə gətirir. Anası Nərgiz xanım da, sevdiyi qızda
Azərin məhəbbətinə
inansalar da, Qacarın qorxusundan evlərinə daxil olan bu ailədən
cavab gözləyən
gəncə müsbət
bir söz deyə bilmirlər.
Nəhayət, Qacarın dalaşqanlığı
və ağla söykənməyən hərəkətləri
onu həbsxanaya aparır. Həbsxanada o, Qayanar adlı bir gənclə tanış olur. Tibb universitetinin I kursunda
oxuyan Qayanarın həbsxanaya düşməsi
"planlı" şəkildə
edilmişdir. Bu ailənin atadan qalan böyük bir mülkünü ələ keçirmək
istəyən polis rəisinin
müavini İsabəy
və onun əlaltıları onu şərləyərək həbs
edirlər. Guya ki, Qayanar oğurluq hadisəsində
əli olan cinayətkar bir şəxsdir. Ən pis
cəhət odur ki, polislər Qayanarın günahkar olduğunu sübut edə bilməyəndə
onu möhkəm döyür, şikəst
vəziyyətə salırlar.
Həbsxana həyatının çirkin üzü ilə qarşılaşan
Qacar və Qayanar bu həyat
tərzinə yavaş
- yavaş uyğunlaşmalı
olurlar. Belə ki, hər iki gəncin qumar oynaması sonradan Qacarın qumarda bacısını uduzması ilə nəticələnir. Şərtə görə həbsxanadan çıxandan sonra, Qacar bacısını öz əli ilə Qayanara təslim etmək məcburiyyətindədir.
Həbsxanadan çıxandan sonra Qacar verdiyi sözə
əməl edərək
yeganə bacısı
Tuti-Bikəni öz əli ilə aparıb yenicə azadlığa çıxmış
Qayanara təhvil verir. Ancaq polislər tərəfindən
döyülərək şikəst
vəziyyətə düşən
Qayanarın Tuti-Bikə
ilə bir ailə kimi yaşaması mümkün
deyil. Qayanarın povestin sonlarında
etiraf etdiyi kimi, o, bu qıza
qulluqçu gözü
ilə baxır.
Elə bunun nəticəsidir ki, əsəblərini cilovlaya bilməyərək
evdə dava-dalaş salaraq yazıq qızın gününü
qara edir. Belə dava-dalaşın birindən
xəbər tutan Qacar Qayanargilə gedərək bacısını
günahsız olduğu
halda vəhşicəsinə
döyən Qayanarı
öldürür, özü
də bu davanın qurbanı olur.
Tuti-Bikəni ağır vəziyyətdə,
sir-sifəti tanınmaz
bir şəkildə təcili yardımla xəstəxanaya gətirirlər.
Yazıçı burada da uğurlu
bir təsadüfün
baş verməsini təsvir edir. Xəstəni doktor Fəridin qəbuluna gətirirlər.
Bu ərəfədə Azər Ankarada müdafiəsini başa çatdıraraq Bakıya
qayıdır. Xəstənin
üz-gözünün, xüsusən,
çənəsinin tanınmaz
hala düşməsini
nəzərə alan Fərid dostu Azərin Ankaradan Bakıya məzuniyyətə gəldiyini
bilərək onu köməyə çağırır.
Alt-üst çənə
üzrə mütəxəssis
cərrah Azərin köməyə gəlməsi
doktor Fəridi bir qədər də ruhlandırır.
Əməliyyat çox uğurlu
keçir. Xəstə ölümdən
qurtarır.
İnsanın iç dünyasında
elə sirlər gizlənib ki, bəzən onu açmaq, aşkarlamaq mümkün olmur. Həyatda hər şeyin oxşarı var. Bəzən
rastlaşdığın adamda
sənin üçün
doğma olan şəxsin surətini görüb ona rəğbət bəsləyirsən.
Bu mənada doktor Azərin yaralı halda xəstəxanaya gətirilən sevdiyi Tuti-Bikəni tanımaması
heç də "göydəndüşmə" və süni bir təsir bağışlamır, əksinə,
təbii səslənir.
Ancaq daxili bir hiss, intuisiya xəstəni Azərə
doğma və yaxın bir adam kimi
yaxınlaşdırır. Bu hissiyat o qədər güclüdür ki, yaxın adamları əməliyyata gəlib çıxmayanda o, kimsəsiz
təsiri bağışlayan
bu qıza anasına
yemək bişirtdirərək
xəstəxanaya gətirməli
olur.
Povestdə rəğbətlə təsvir olunan, zarafatları ilə dostluqda özünü sübut edən Fərid oxucuda xoş duyğular oyatdığı halda, əksinə, insanlara tələ qurmaq və onları şərləyərək həbsxanaya
saldıran pul düşkünü, insanlıq
ləyaqətini itirən
İsabəy isə hər kəsdə nifrət hissi oyadır.
Əsərdə o da vurğulanır ki, İsabəy və onun kimi
korrupsiyaya uğrayan insanların cəzası hüquqi müstəvidə
verilməsə də,
uca yaradan belələrini gec-tez haqlı olaraq rəzil edəcək. Belə ki,
İsabəy qanun qarşısında cavab verməkdən qaçarkən
öz ailəsi ilə birlikdə qəzaya düşərək
ölür. Əsərdə belə bir ştrixin
verilməsi tərbiyəvi
mahiyyət kəsb edərək, haqqın, ədalətin sonda qalib gəlməsinə inam yaradır.
Artıq Azərin Tuti-Bikəyə
qovuşmasına elə
bir maneə qalmır. Tuti-Bikə Qayanarın evinə
köçəndən sonra
Qayanarın başına
gələnləri və
bu gəncin psixoloji sarsıntı keçirərək özündə
olmamasını, yersiz
dava-dalaş salaraq özünü həlak etməsini inandırıcı
dəlillərlə nəql
eləyir.
Aysima xanımın
Nərgiz xanımla qarşılaşdığı səhnə diqqəti cəlb edir. Hər iki ananın həyatda baş verən hadisələrə
ayıq münasibətləri,
Azərlə Tuti-Bikənin
təmiz sevgisinə sanki "yaşıl işıq" yandıraraq
onların bir-birinə
qovuşmasına razılıq
vermələri tutarlı
şəkildə əsaslandırılır.
Beləliklə, iki gəncin mənəvi sarsıntı
ilə keçən keçməkeşli həyat
yolu onların talelərinin qovuşması
ilə başa çatır.
Əsərin dili aydın və anlaşıqlıdır. Burada çətin
başa düşülən
söz və ifadələrlə rastlaşmırsan.
Kitabda obrazların qarşılıqlı dialoqu
və mükalimələri
onların iç dünyasının oxucuya
müfəssəl çatmasını
şərtləndirir.
İnanırıq ki, Ə.Qaflanoğlunun təqdim etdiyi "Talelər kəsişəndə"
kitabı müəllifinə
uğur qazandıracaq
və geniş oxucu kütləsinin marağına səbəb
olacaq.
Ehtiram
SƏFƏROV
filologiya üzrə
fəlsəfə doktoru
525-ci
qəzet.- 2017.- 11 iyul.- S.7.