Yaddaşlardakı Adil
Mirseyid: İnsan, Şair, Rəssam...
2014-cü ildən bəri iyulun 17-si ədəbi
mühitimizdə hafizələrə mərhum şair, rəssam,
esseist və tərcüməçi Adil Mirseyidin anım
günü kimi həkk olunub.
Sənətkarın
yoxluğuna alışmaqda hələ də çətinlik
çəkən dostları, qələm yoldaşları bu
gün onu böyük ehtiramla yad edirlər...
Ədəbiyyatşünas
Cavanşir Yusifli:
"Adil
Mirseyid və xatirələr... Adama qəribə
gəlir. Ona görə yox ki, bu
dünyadan köçməyinə inanmaq çətindi.
Çətin deyil, bir gün gələn, bir
gün də gedir. Ancaq o, sırf ədəbiyyat
adamı, şair idi, üstəlik də rəssam.
Akvareldən boy göstərən, misra və deyimlərlə
yaşayan, nəfəs alan, ancaq həyatda tez-tez büdrəyən
(şeirlərinin birində belə bir obraz də vardı:
burxulan, büdrəyən, burula-burula axan çay...), biclik
bilməyən, "biclikləri" çox gülməli
olan bir adam təsəvvür edin.
Göy dəryadan
çıxan atlar
qanad
açdı uzaqlara,
uzaqlarda
qeyb oldu,
sən
ağatlı oğlansan
bu
atların içində mənim də bir atım var,
hansı
at qürbətə aparar adamı,
hansı
at göyüzünə.
dağ
başını aldı duman,
qafam
qızdı oynadı qan,
bu
atların içində
Dürat
hansı,
Qırat
hansı,
Əcəl
hansı,
Həyat
hansı...
Baxın, Adil burdadı. Barmağını
qoyursan, yoxa çıxır. Onun bütün
ömrü bu kimi
vernisajların içindəydi. Bu şeir
konkret olaraq "İbrahim Əhrarinin vernisajı" olsa da, əslində
bu həyatı bir dəfə yaşamış adamın
nağılına bənzəyir. Belə
bir duyğu, hissiyyat... onun obraz və metaforalarının daim
rəngdən-rəngə düşməsini, dəyişməsini
şərtləndirirdi. Tablolarındakı
(xüsusən mənzərələrdə-!) rənglərə
baxın, ağacların gövdəsini bürüyən su, əslində
dağların o tayında bitən güllərin,
çiçəklərin yuxusuydu və şairin bilmədikləriydi.
Bu dünyada hər bir gözəl şeirdə,
bədii mətndə şairin bilmədikləri daha çox
olur, nəinki bildikləri.
Nisbət dəyişdikcə sən də
doğulur, boy atır, ölür, boğulur və əzab
çəkirsən. İztirab... Yəni,
şeirin içindəki hissiyyatın "akvarel
qırışlarına", rəng
qırçınlarına bu şəkildə hopması
taleyin, qədərin acısına, insan faciələrinə
işarə idi. Adil faciələri
yazırdı. Ona görə şeirlərindəki
balıqların mədəsində yuvalanan "ölüm
sancısı" mətndən-mətnə keçdikcə
kəskinləşir, dözülməz olurdu.
"Poetik əhval" deyilən bir ifadə var. Məncə,
bu əhval onu heç zaman tərk etmədi, şeir yazanda da,
yazmayanda da. Ancaq başqa cəhətlər də vardı.
Oxuduğu nəsr əsərlərini onun qədər
şirin danışan ikinci adama rastlamadım.
Adil küsəyən idi. Və onun küsməklərinin
bir səbəbi olmurdu. Məndən də
küsmüşdü. O, bəlkə bizdən yox,
öz taleyindən küsürdü və tam haqlıydı. Ona görə ki, biz yaşayırıq, o yoxdu
artıq".
Şair Rəfail
Tağızadə:
"Adil Mirseyid ədəbiyyata, poeziyaya, incəsənətə,
mədəniyyətə çox həssas idi. Sözə
son dərəcə böyük önəm verirdi. Şeirdə, yazıda artıq bir sözün getməsinə,
təkrarlanmasına imkan verməzdi. Dostun
uğuruna özününkü qədər sevinərdi.
Qələbəlikdən qaçan, adamlardan
çox ağaclarla, quşlarla, dənizlə və bir də
içindəki məniylə danışmağı, tənhalığı
sevən Adil Mirseyid bütün bu fərqlilikləri ilə
gözəl idi. Pisliyin nə olduğunu
bilməzdi. Xoşlamadığı, sevmədiyi adam yanından görməməzlikdən
keçərdi. Adil onu ağrıdan nələr
vardısa hamısını mənimlə bölüşərdi.
Təzə yazdığı şeirini sevə-sevə
oxuyardı. Dostları şeirini dinləyib
fikrini bildirərdi. Adil Mirseyid kimi
adamları başa düşmək lazımdır. Belə adamlar əsrdə bir dəfə gələr,
ya gəlməz. Cəmiyyət, toplum,
yaradıcı insanlardan tutmuş məmurlara kimi hamı
onları qorumalıdır. Bu gün üçün, sabah üçün. Ölkə
üçün... Çox təəssüf ki,
bizdə belə deyil. Biz dəyərlərin
itdiyi bir cəmiyyətdə yaşayırıq. Adil öz işi üçün kiməsə
ağız açmazdı. Kiminçünsə
gedərdi. Hətta iş üçün bir yerə
getdikdə bütün ideyalarını elə birinci
görüşdən verərdi. Onlar da onun ideyalarını
mənimsəyib, özünü gözlədib,
unudardılar... Bunların hamısı Adil
Mirseyidin saflığından, təmizliyindən irəli gəlirdi.
Adil istəsə belə, kimisə aldada bilməzdi.
Çünki içində o yox idi. Hamını özü kimi bilirdi. Qəbul edirdi. Ona görə də
tez küsürdü. Adillə uzun illərin
dostuyduq. Təxminən hər gün
görüşürdük. Amma bir dəfə
də incikliyimiz olmadı. Çünki mən
Adil özü qədər tanıyırdım. Mən Adili hər gün xatırlayıram. Çünki hara gedirəmsə, orda Adillə
bağlı bir xatirə var.
Bizim Adillə həftədə bir dəfə
Tarqovıdan keçməyimiz vardı. Mən Adildən
sonra çayxanaya getmirəm. Adilsiz
çayxanaların da ləzzəti qaçıb. Artıq oralardan qumru quşları da qeyd olub. Adil qumru quşlarını çox sevərdi.
Elə mən də. Adil
qeyri-adi güclü yaddaşa malik idi. Kimdən
desən, onun haqqında danışa bilirdi. Adil Mirseyiddən keçmişdə danışmaq
olmur. O, gələcək zamanın şairidir. Bu cür insanlar zamandan çox qabaqdadırlar, ona
görə də zamanında onlar başa
düşülmürlər. Bütün
dahilər kimi Adil Mirseyid də özündən sonra öyrəniləcək.
O, poeziyanın, incəsənətin, dünya ədəbiyyatının
gözəl bilicisi idi. Adil əsl esseist idi.
Çox təəssüf ki, Adil bildiyinin, yazmaq istədiklərinin,
çəkmək istədiyi rəsmlərin az
bir qismini reallaşdıra bildi. İmkan
olsaydı Adil çox şeylər eləyərdi. Yaradardı. Adil qoyub getdiklərindən
qat-qat çoxlarını özüylə apardı. Bu da bir taledi. Təəssüf.
Çox təəssüf... Fikrimi Adil Mirseyid haqqında
yazdığım bir yazının son cümlələri ilə
bitirmək istəyirəm: "Azərbaycan şeirində
xırda hərflərlə başlanan, nöqtəsiz,
vergülsüz; içərisində rəssamlıq, müxtəlif
ədəbi cərəyanların elementlərini, xarici dillərdə
olan sitatları görəndə, avanqard poeziyadan söhbət
gedəndə mütləq və mütləq Adil Mirseyid
xatırlanacaq. Yada salınacaq. Anılacaq. Daha yaşamaq necə olur..."
Şair və
alim Elçin İsgəndərzadə:
"Adil Mirseyidlə 25 illik dostluğumuz vardı. O dövrdə hər kəsin
beyninə, qəlbinə hopmuş Bəxtiyar Vahabzadə,
Zeynal Məmmədov, Xudu Məmmədov, Nurəddin Rzayev,
Şahmar Ələkbərzadə dostluğu məşhur idi.
Bu dostluqlar bütün məqamlarda sınaqdan
çıxmış, hər zaman öz gücünü,
qüvvətini qoruyub saxlamağı bacarmışdı.
Bir dəfə Adillə söhbətimiz zamanı onların
adını çəkdim və dedim ki, Adil, bizim
dostluğumuz onların dostluğunu kölgədə qoyacaq,
deyəsən. O isə gülümsəyib dedi ki,
adını çəkdiyin insanlar dostdurlar, biz isə səninlə
qardaşıq. 25 illik dostluğumuzun 24 ilini biz
onunla hər zaman qardaş olduq. Mənim
adıma imzaladığı bütün kitablarında,
tablolarında da bu cür qeyd edərdi. Biz
onunla uzun illər Azərbaycan ədəbiyyatına, incəsənətinə
çiyin-çiyinə xidmət etmişik. Hərdən bu cür doğmalığımızı,
yaxınlığımızı xatırlayanda
düşünürəm ki, bunun əsasında bizim onunla həyata,
insanlara, dünyaya, incəsənətə, sözə tamamilə
eyni baxışlarımızın olması durur. Adil Mirseyid çoxlu şeirlər, poemalar, esselər
müəllifidir. Ancaq tək bircə
monoqrafiya yazıb. "Hardan baxsan görünən adam" adlanan bu monoqrafiyanı o, mənə həsr
edib. Bu mənada da mən özümü
şanslı hesab edə bilərəm. Mən
də ona iki poema və ondan çox şeir həsr etmişəm.
Bir çox kitablarının ön söz
müəllifiyəm.
Adil Mirseyid zamanın üstünə çıxıb
zamana, dünyaya oradan boylanan sənətkar idi".
Şahanə
MÜŞFİQ
Yaddaşlardakı
Adil Mirseyid: İnsan, Şair, Rəssam...
Ədəbiyyat
Oxunub: 88
dəfə
Facebook Twitter
MySpace Google a - A +
18.07.17 16:09
Yaddaşlardakı
Adil Mirseyid: İnsan, Şair, Rəssam...<b style="color:red"></b>
2014-cü ildən bəri iyulun 17-si ədəbi
mühitimizdə hafizələrə mərhum şair, rəssam,
esseist və tərcüməçi Adil Mirseyidin anım
günü kimi həkk olunub.
Sənətkarın
yoxluğuna alışmaqda hələ də çətinlik
çəkən dostları, qələm yoldaşları bu
gün onu böyük ehtiramla yad edirlər...
Ədəbiyyatşünas
Cavanşir Yusifli:
"Adil
Mirseyid və xatirələr... Adama qəribə
gəlir. Ona görə yox ki, bu
dünyadan köçməyinə inanmaq çətindi.
Çətin deyil, bir gün gələn, bir
gün də gedir. Ancaq o, sırf ədəbiyyat
adamı, şair idi, üstəlik də rəssam.
Akvareldən boy göstərən, misra və deyimlərlə
yaşayan, nəfəs alan, ancaq həyatda tez-tez büdrəyən
(şeirlərinin birində belə bir obraz də vardı:
burxulan, büdrəyən, burula-burula axan çay...), biclik
bilməyən, "biclikləri" çox gülməli
olan bir adam təsəvvür edin.
Göy dəryadan
çıxan atlar
qanad
açdı uzaqlara,
uzaqlarda
qeyb oldu,
sən
ağatlı oğlansan
bu
atların içində mənim də bir atım var,
hansı
at qürbətə aparar adamı,
hansı
at göyüzünə.
dağ
başını aldı duman,
qafam
qızdı oynadı qan,
bu
atların içində
Dürat
hansı,
Qırat
hansı,
Əcəl
hansı,
Həyat
hansı...
Baxın, Adil burdadı. Barmağını
qoyursan, yoxa çıxır. Onun bütün
ömrü bu kimi
vernisajların içindəydi. Bu şeir
konkret olaraq "İbrahim Əhrarinin vernisajı" olsa da, əslində
bu həyatı bir dəfə yaşamış adamın
nağılına bənzəyir. Belə
bir duyğu, hissiyyat... onun obraz və metaforalarının daim
rəngdən-rəngə düşməsini, dəyişməsini
şərtləndirirdi. Tablolarındakı
(xüsusən mənzərələrdə-!) rənglərə
baxın, ağacların gövdəsini bürüyən su, əslində
dağların o tayında bitən güllərin,
çiçəklərin yuxusuydu və şairin bilmədikləriydi.
Bu dünyada hər bir gözəl şeirdə,
bədii mətndə şairin bilmədikləri daha çox
olur, nəinki bildikləri.
Nisbət dəyişdikcə sən də
doğulur, boy atır, ölür, boğulur və əzab
çəkirsən. İztirab... Yəni,
şeirin içindəki hissiyyatın "akvarel
qırışlarına", rəng
qırçınlarına bu şəkildə hopması
taleyin, qədərin acısına, insan faciələrinə
işarə idi. Adil faciələri
yazırdı. Ona görə şeirlərindəki
balıqların mədəsində yuvalanan "ölüm
sancısı" mətndən-mətnə keçdikcə
kəskinləşir, dözülməz olurdu.
"Poetik əhval" deyilən bir ifadə var. Məncə,
bu əhval onu heç zaman tərk etmədi, şeir yazanda da,
yazmayanda da. Ancaq başqa cəhətlər də vardı.
Oxuduğu nəsr əsərlərini onun qədər
şirin danışan ikinci adama rastlamadım.
Adil küsəyən idi. Və onun küsməklərinin
bir səbəbi olmurdu. Məndən də
küsmüşdü. O, bəlkə bizdən yox,
öz taleyindən küsürdü və tam haqlıydı. Ona görə ki, biz yaşayırıq, o yoxdu
artıq".
Şair Rəfail
Tağızadə:
"Adil Mirseyid ədəbiyyata, poeziyaya, incəsənətə, mədəniyyətə çox həssas idi. Sözə son dərəcə böyük önəm verirdi. Şeirdə, yazıda artıq bir sözün getməsinə, təkrarlanmasına imkan verməzdi. Dostun uğuruna özününkü qədər sevinərdi. Qələbəlikdən qaçan, adamlardan çox ağaclarla, quşlarla, dənizlə və bir də içindəki məniylə danışmağı, tənhalığı sevən Adil Mirseyid bütün bu fərqlilikləri ilə gözəl idi. Pisliyin nə olduğunu bilməzdi. Xoşlamadığı, sevmədiyi adam yanından görməməzlikdən keçərdi. Adil onu ağrıdan nələr vardısa hamısını mənimlə bölüşərdi. Təzə yazdığı şeirini sevə-sevə oxuyardı. Dostları şeirini dinləyib fikrini bildirərdi. Adil Mirseyid kimi adamları başa düşmək lazımdır. Belə adamlar əsrdə bir dəfə gələr, ya gəlməz. Cəmiyyət, toplum, yaradıcı insanlardan tutmuş məmurlara kimi hamı onları qorumalıdır. Bu gün üçün, sabah üçün. Ölkə üçün... Çox təəssüf ki, bizdə belə deyil. Biz dəyərlərin itdiyi bir cəmiyyətdə yaşayırıq. Adil öz işi üçün kiməsə ağız açmazdı. Kiminçünsə gedərdi. Hətta iş üçün bir yerə getdikdə bütün ideyalarını elə birinci görüşdən verərdi. Onlar da onun ideyalarını mənimsəyib, özünü gözlədib, unudardılar... Bunların hamısı Adil Mirseyidin saflığından, təmizliyindən irəli gəlirdi. Adil istəsə belə, kimisə aldada bilməzdi. Çünki içində o yox idi. Hamını özü kimi bilirdi. Qəbul edirdi. Ona görə də tez küsürdü. Adillə uzun illərin dostuyduq. Təxminən hər gün görüşürdük. Amma bir dəfə də incikliyimiz olmadı. Çünki mən Adil özü qədər tanıyırdım. Mən Adili hər gün xatırlayıram. Çünki hara gedirəmsə, orda Adillə bağlı bir xatirə var.
Bizim Adillə həftədə bir dəfə Tarqovıdan keçməyimiz vardı. Mən Adildən sonra çayxanaya getmirəm. Adilsiz çayxanaların da ləzzəti qaçıb. Artıq oralardan qumru quşları da qeyd olub. Adil qumru quşlarını çox sevərdi. Elə mən də. Adil qeyri-adi güclü yaddaşa malik idi. Kimdən desən, onun haqqında danışa bilirdi. Adil Mirseyiddən keçmişdə danışmaq olmur. O, gələcək zamanın şairidir. Bu cür insanlar zamandan çox qabaqdadırlar, ona görə də zamanında onlar başa düşülmürlər. Bütün dahilər kimi Adil Mirseyid də özündən sonra öyrəniləcək. O, poeziyanın, incəsənətin, dünya ədəbiyyatının gözəl bilicisi idi. Adil əsl esseist idi. Çox təəssüf ki, Adil bildiyinin, yazmaq istədiklərinin, çəkmək istədiyi rəsmlərin az bir qismini reallaşdıra bildi. İmkan olsaydı Adil çox şeylər eləyərdi. Yaradardı. Adil qoyub getdiklərindən qat-qat çoxlarını özüylə apardı. Bu da bir taledi. Təəssüf. Çox təəssüf... Fikrimi Adil Mirseyid haqqında yazdığım bir yazının son cümlələri ilə bitirmək istəyirəm: "Azərbaycan şeirində xırda hərflərlə başlanan, nöqtəsiz, vergülsüz; içərisində rəssamlıq, müxtəlif ədəbi cərəyanların elementlərini, xarici dillərdə olan sitatları görəndə, avanqard poeziyadan söhbət gedəndə mütləq və mütləq Adil Mirseyid xatırlanacaq. Yada salınacaq. Anılacaq. Daha yaşamaq necə olur..."
Şair və alim Elçin İsgəndərzadə:
"Adil Mirseyidlə 25 illik dostluğumuz vardı. O dövrdə hər kəsin
beyninə, qəlbinə hopmuş Bəxtiyar Vahabzadə,
Zeynal Məmmədov, Xudu Məmmədov, Nurəddin Rzayev,
Şahmar Ələkbərzadə dostluğu məşhur idi.
Bu dostluqlar bütün məqamlarda sınaqdan
çıxmış, hər zaman öz gücünü,
qüvvətini qoruyub saxlamağı bacarmışdı.
Bir dəfə Adillə söhbətimiz zamanı onların
adını çəkdim və dedim ki, Adil, bizim
dostluğumuz onların dostluğunu kölgədə qoyacaq,
deyəsən. O isə gülümsəyib dedi ki,
adını çəkdiyin insanlar dostdurlar, biz isə səninlə
qardaşıq. 25 illik dostluğumuzun 24 ilini biz
onunla hər zaman qardaş olduq. Mənim
adıma imzaladığı bütün kitablarında,
tablolarında da bu cür qeyd edərdi. Biz
onunla uzun illər Azərbaycan ədəbiyyatına, incəsənətinə
çiyin-çiyinə xidmət etmişik. Hərdən bu cür
doğmalığımızı,
yaxınlığımızı xatırlayanda
düşünürəm ki, bunun əsasında bizim onunla həyata,
insanlara, dünyaya, incəsənətə, sözə tamamilə
eyni baxışlarımızın olması durur. Adil Mirseyid çoxlu şeirlər, poemalar, esselər
müəllifidir. Ancaq tək bircə
monoqrafiya yazıb. "Hardan baxsan görünən adam" adlanan bu monoqrafiyanı o, mənə həsr
edib. Bu mənada da mən özümü
şanslı hesab edə bilərəm. Mən
də ona iki poema və ondan çox şeir həsr etmişəm.
Bir çox kitablarının ön söz
müəllifiyəm.
Adil Mirseyid zamanın üstünə çıxıb
zamana, dünyaya oradan boylanan sənətkar idi".
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.-2017.-18 iyul.-S.7.