“Rejissorlarımız aktyor axtarmağa ərinirlər”
MEHMAN
DİLQƏMOĞLU: “TALEYİMİZƏ DÜŞƏN
HƏR GÜNÜ HƏDİYYƏ KİMİ YAŞAMALI,
MÜMKÜN QƏDƏR GÖZƏL
KEÇİRMƏLİYİK”
- Daha çox aktyor kimi təqdim edilmək istərdiniz, yoxsa aparıcı?
- Əvvəllər düşünürdüm ki, mən
aktyoram, aktyor kimi təqdim olunum. Özümə
aparıcı demirdim. Teatr mənimçün
başqa bir aləmdir. Ancaq son zamanlar
televiziyaya çox bağlandım. Xüsusən Cənubi
Qafqazın və Azərbaycanın ilk xəbər kanalı
ARB-24-də çalışandan bu yana
televiziyanı daha çox sevdim. Baxmayaraq ki, bu sahədə
ilk addımlarımı Azərbaycan Televiziyasında
atmışam, orada çalışdığım uzun illər
ərzində AzTV mənim üçün bir məktəb
olub, ancaq televiziyaya vurğunluğum adını çəkdiyim
kanalla daha da artdı. Hazırda orada həm
redaktor, həm də aparıcı kimi
çalışıram. Əslində,
ixtisasım teatr-kino aktyoru olsa da, artıq on ildən
çoxdur ki, həm də televiziya sahəsindəyəm.
Ona görə də seçimi sizin öhdənizə
buraxıram, siz məni necə görürsünüzsə,
eləcə də təqdim edin.
- Teatrdan niyə uzaq
düşmüsünüz? Səhnədən televiziyaya
keçid necə baş verdi?
- Təəssüflə
deməliyəm ki, teatrdan uzaqlaşmağıma birinci səbəb
maddiyyat oldu. Nə qədər sənət
üçün yaşamaq istəsək də,
canımızı fəda etsək də, bir zamandan sonra maddi
çətinliklər yaranır. Həm də getdikcə
hiss etdim ki, televiziyaya marağım artır. Ancaq
bu o demək deyil ki, mən ordan tamamilə uzaqlaşmışam.
Teatr mənim üçün bir məbəddir
və mən hər zaman oranın eşqi ilə
yaşayıram. Yəqin ki, nə zamansa
oraya yenidən qayıdacağam. Səhnədən
televiziyaya keçid isə planlı şəkildə
olmadı. Teatrda işləyərkən
AzTV-dən çağırdılar, getdim, yoxladılar və
bəyəndilər. Beləcə efir həyatım
başladı. On il keçməsinə
baxmayaraq, hələ də öyrənirəm və öyrənəcəyəm.
Hər efirdən öncə həyəcan
keçirirəm.
- Bu problemi dilə gətirən yeganə
aktyor deyilsiniz, zaman-zaman bir çoxlarından bunu eşidirik. Hətta bəzi sənətçilərimiz toylarda
tamadalıq da edirlər. Buna münasibətiniz
necədir?
-
Heç də pis baxmıram. Bir aktyor teatrda
çalışır, tamaşalarda iştirak edir, obrazlar
yaradır, əlavə olaraq seriallara çəkilir,
axşamlar isə toylarda tamadalıq edib əlavə pul
qazanır. Bunun nəyi pisdir ki? Biz özümüz də gəncliyimizdə
restoranlarda kloun kimi çıxış etmişik, teatr səhnəsində
kloun tamaşalarımız da olub. Dünya
təcrübəsinə nəzər salsaq, görərik ki, hər
yerdə aktyorlar, sənətçilər əlavə qazanc əldə
edəcəyi hansısa işlə məşğuldurlar.
Məsələn, hansısa məşhur aktyor
filmlərə, seriallara çəkilir, bununla yanaşı, həm
də reklam çarxlarında da rol alır. Sənət, sənətkarlıq gözəl bir
şeydir, ancaq normal şəkildə həyatını,
dolanışığını təmin edə bilməyən
insan işini də yüksək səviyyədə görə
bilməyəcək. Bu, təkcə
aktyorlara aid deyil, ümumi tendensiyadır. Buna
görə də həmin həmkarlarımın əlavə
gəlir mənbəyi kimi toyları seçməyinə
normal yanaşıram.
- Qalan ömrünüzün ilk
gününü necə yaşayardınız?
- Yəqin
ki, bu sual Bakı Uşaq teatrında baş rolunu ifa etdiyim
tamaşa ilə bağlıdır. Xarici ölkələri
çox gəzmək şansım olmasa da, Azərbaycanın
demək olar ki, bütün bölgələrində
olmuşam, qarış-qarış gəzmişəm.Yaşa
dolduqca bunun necə böyük bir nemət olduğunu
anlayırsan. Çox gəzdikcə,
oxuduqca, gördükcə bir fikir formalaşıb məndə
ki, taleyimizə düşən hər bir
günümüzü bizə verilən hədiyyə kimi
yaşamalıyıq. Ola bilsin ki, sabah
olmadı, ancaq bu gün varsa, bunu mümkün qədər
gözəl keçirmək lazımdır. Gözəl
yaşamaq o demək deyil ki, gündə bir maşında gəzəsən,
gününü lüks restoranlarda keçirəsən.
Gözəl yaşamaq hər anından, hər
nəfəsindən zövq almağı bacarmaqdır. Adi yarpağın ağacdan düşməyinə
belə gözəl gözlə baxacaqsan, həyata sevgi dolu
ürəklə yanaşacaqsan. Qalan
ömrümün yalnız ilk deyil, hər gününü
belə yaşamaq istəyirəm.
- Bu zamana qədər
övladlarınıza daha çox nə verə bilmisiniz?
-
Valideynin üzərinə düşən, Allah tərəfindən
verilmiş öhdəlikləri var: övladına
yaxşı ad, sevgi, təhsil vermək, onun həyatdakı
mövqeyini müəyyənləşdirməsinə
yardımçı olmaq... Mən
çalışıram ki, övladlarıma birinci növbədə
yaxşı tərbiyə verim. Çalışıram
ki, evdə- onların yanında alnıaçıq,
vicdanı təmiz olum.Yeyəcəyi bir tikə çörəyi
halal qazanıb, halal yeməyi, kiminsə yanında gözü
kölgəli olmamağı öyrətmişəm. Çünki mən özüm də həyatda həmişə
belə olmağa çalışmışam. Bunlardan başqa, onlara dostunun və düşməninin
kimliyini öyrətmişəm. Hər dəfə
onlarla zaman keçirəndə birinci növbədə onlara
öz kimliyini, tarixini, türklüyünü
çatdırıram, düşməninin erməni
olduğunu tanıtdırıram. Bəlkə
də kimlərsə bunun üçün məni qınaya
bilər. Ancaq mən övladımın məhz
bu cür - dostunu, düşmənini tanıyaraq böyüməsini
istəyirəm. Qoy, sabah kimsə bunu
ona unutdura bilməsin. Mən istərdim bunu
bütün valideynlər öz övladları
üçün etsinlər.
-
Aktyorlar, ümumən yaradıcı insanlar çox zaman yetərincə
duyulmamaqdan gileylənirlər...
- Elə
məndə də vəziyyət o cürdür. Mən həmişə duyulmamaqdan qorxmuşam,
duyulmadığım yerdə qala bilməmişəm. Belə məqamlar olub. Bəlkə
də günah məndədir ki, özümü anlada bilməmişəm.
Elə də olur ki, qarşındakına nəsə
demək istəyirsən, ancaq fikrini izah edə bilmirsən.
O da anlamayanda, bu dəfə ondan küsürsən ki, niyə
məni duymursan, axı. Ancaq insan da olur ki, sadəcə
bir stəkan çay içib, bir neçə cümləlik
söhbətdən belə, bir-birimizi gözəl başa
düşdüyünü, duyduğunu hiss edirsən. Yaradıcı insan üçün duyulmamaq
çox dəhşətli bir hissdir. Bəzən
isə ətrafımda məni duyan, hiss edən insanları
seçib, saxlamağım üçün duyulmamağım
da köməyimə çatıb. İndi
bircə kəlmə ilə məni başa düşən və
mənim də başa düşdüyüm yaxşı
dostlarım var.
- Sizcə, sənətkarın
özünütəsdiqi üçün fəxri ad vacibdir?
- Fəxri
ad sənətkara dövlətimiz tərəfindən verilən
qiymətdir, diqqətdir. Bu diqqət, bu qayğı kifayət
qədər var. Ancaq fəxri ad ola da bilər,
olmaya da. Olmaması o demək deyil ki, sən
yaxşı sənətçi deyilsən. Hər bir əsgər general olmaq istədiyi kimi, hər
bir sənətçinin də fəxri ad almaq arzusu olar, bu, təbiidir.
Ancaq bütün məqsədini, amalını
bu yöndə kökləmək, bunun üçün
çalışmaq heç də normal hal deyil. Əgər öz işinlə məşğulsansa,
işini layiqincə görürsənsə, yəqin ki, nə
zamansa o ad onsuz da olacaq.
- Aktyor olmaq üçün İncəsənət
Universitetini oxumaq şərtdirmi?
-
Yazıçı, aktyor, musiqiçi və rəssam olunmur,
belə doğulur, sonradan təkmilləşdirilir. Mən 9-cu sinifdə
oxuyanda özümüz üçün balaca kukla teatrı
yaratmışdıq. Heç
düzgün mənasını da anlamırdıq. Ailəm aktyor olmağıma çox qarşı
idi. Həmişə məni
danlayırdılar ki, artistmi olacaqsan? Ailəm
mənim hüquqşünas olmağımı istəyirdi.
İncəsənət Universitetinə
qaçıb gəlmişəm. Sonradan
gördülər ki, artıq heç bir
çıxış yolları yoxdur, məcburən
razılaşdılar. Məncə,
hansı sənətdə olursansa ol, təhsil vacibdir. Ancaq təhsilsiz sənətkarlarımız olub ki,
dünyaya səs salıblar. İncəsənət
Universiteti insana istedad vermir, istiqamət göstərir. İstedad insanın içərisindəki bir
daşdır, universitet o daşı cilalayıb ondan almaz
düzəldir. Olması mütləq
deyil, ancaq yaxşıdır, avantajdır.
- Yaxın həmkarlarınızla
münasibətiniz necədir?
- Hər kəsi olduğu kimi qəbul etməyə
çalışıram və məncə, bunu bacarıram.
Kiminsə işini qiymətləndirmək mənə
düşməz. Hər kəsin öz tərzi, dəsti-xətti
var. Aparıcı var ki,
auditoriyası beş min nəfərdir.
Aparıcı var ki, on beş nəfər.
Bu o demək deyil ki, ikinci birincidən zəifdir.
Çünki tamaşaçıların da
maraq dairəsi və zövqü fərqlidir. Azər
Axşamın, Yusif Qocanın, Mehman Dilqəmoğlunun hərəsinin
öz tərzi, tamaşaçısı var. Halbuki, Yusif Qoca
ilə biz eyni verilişi aparırıq, ancaq hərəmiz
özümüzəməxsus. Mənim fikrimcə,
söz-söhbət o zaman yaranır ki, insan öz əlindəkilərlə
qane olmur, əlavə nələrsə istəyir, əldə
edə bilməyəndə də başlayır ətrafdakılara
söz atmağa, qıcıq yaratmağa. Kiməsə
problem lazımdırmı, bilmirəm, ancaq mənə problem
lazım deyil. İstər aktyorlar, istər
aparıcılarla müəyyən hörmət, sayğı
çərçivəsində münasibətimi
saxlayıram. Hər kəs öz işini
görsə, söz-söhbət də olmaz.
- Vaxtilə Azərbaycanda ilk
çəkilən seriallardan birində yer
almısınız. Son zamanlar
çəkilən serialları izləyirsinizmi? Sizcə, inkişaf varmı?
- Bəli,
bacardıqca izləyirəm. Bəziləri var
ki, özü həmin serialda yer almayıb deyə ya pisləyir,
ya da baxmadığını deyir. Bu,
lazım deyil. Mən özüm çəkilmədiyim
serialları da, filmləri də izləyirəm. Çatışmayan cəhətlər çox olsa
da, inkişaf var. İş varsa, əlbəttə ki, problem də
olacaq, çətinliklər də. Birinci
çatışmayan cəhət odur ki, rejissorlarımız
aktyor axtarışına çıxmaq istəmirlər, sanki
ərinirlər. Bir serialda bir aktyor yer
alıbsa, digərlərində də o çəkiləcək.
Bu da eyniliyə gətirib çıxarır, həm
tamaşaçı yorulur eyni simalardan, həm də nə qədər
istedadlı aktyorlar kənarda qalır. Bu
problem teatrlarımızda da var. Doğrudur, əvvəllər
teatrlarda daha çox idi, indi getdikcə aradan
qaldırılır. Ancaq
seriallarımızda hələ də qalmaqdadır. Çünki sonra tamaşaçı aktyorun rolu
apara bilmədiyini deyir. Xeyr, aktyor
yaxşı rol getmirsə, demək ki, rejissorun seçimi
doğru olmayıbdır. Mənim də
rol aldığım “Sirr” və “Pərvanələrin rəqsi”
serialları Azərbaycanda bu sahədə ilk işlər idi.
Ancaq elə yüksək səviyyədə
alınmışdı ki, üstündən illər
keçsə də, hələ də tamaşaçılar
tərəfindən xatırlanır, haqqında
danışılır. O zaman çəkiliş
prosesində elə bir canlılıq, dinamika vardı ki,
görürdün, həqiqətən burada iş gedir. İndi isə rejissorlar “kastinq”ləri sosial şəbəkədə
keçirirlər. Şəkillə aktyor
seçilməz. Onun ən azından
şeir deməyini, üz cizgilərini, plastikasını
yoxlamadan necə seçəcəksən? Ancaq uğurlu
seriallarımız da az deyil.
- Bu zamana qədər müxtəlif
televiziyalarda müxtəlif məzmunlu verilişlər
aparmısınız. Hansı daha rahat idi?
-
Əslində, rahat heç nə yoxdur, hər işin
hansısa çətinliyi var. İndiki iş yerim olan ARB-24-dən
çox razıyam. Çünki o qədər
də geniş olmayan imkanlar daxilində, kiçik komanda ilə
çox ciddi və əhəmiyyətli işlər
görürük. Nadir Şəfiyevin rəhbərliyi
altında çalışan bu kanal cəbhə bölgəsinə
yaxın - Tovuzda yerləşməsinə baxmayaraq, hər
yarım saatdan bir ölkədə və dünyada baş verən
xəbərləri yayımlayır.
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet 2017.- 22 iyul.- S.24.