Türk
bayrağının dalğalanan kölgəsində...
Əlli üç il bundan qabaq Serqey Mironoviç Kirov adına Azərbaycan Dövlət Universitetinin Şərqşünaslıq fakültəsində fars dilindən dərs deyən bir müəlliməmiz vardı – özü də İçərişəhərdə, Qızqalasının beş-on addımlığında doğulmuşdu. O, bizə danışırdı ki, hələ uşaqlıqdan Qızqalsına çıxmaq istəyirdim, ancaq heç cür gedib ora çıxa bimirdim, fikirləşirdim ki, evimizin yanıdı, sonra qalxaram; belə-belə, sonraya saxlaya-saxlaya əllini keçmişəm, hələ də Qızqalasına çıxa bilməmişəm – ancaq bu yaxınlarda mütləq çıxacam ora...
Mən dünyanın məşhur ölkələrinin demək olar ki, hamısında olmuşam – İngiltərə, Fransa, Almaniya, İtaliya, Amerika, İran, Rusiya, Latviya, Litva, Estoniya, Orta Asiya respublikaları... və sair. Sadalasam uzun bir siyahı alınar. Ancaq Türkiyədə heç vaxt olmamışdım. Fikirləşirdim ki, Azərbaycanın “beş-on” addımlığındadı də, gedərəm...
Bir dəfə, otuz ildən artıq tanıdığım, xətrini dünyalar qədər istədiyim Rəşad Məcidə dedim:
- Ay Rəşad, Ağcabədidən çox Türkiyəyə gedib-gəlirsən, bir dəfə də məni aparın də... Türkiyədə olmamışam, oraları könlüm istəyir.
Rəşad inanmadı:
- Doğrudan Türkiyədə olmamısınız?
- Yox, - dedim.
Yenə inanmadı, mən də üstünü vurmadım.
İLESAM-ın (Türkiyə Elm və Ədəbi Əsər Sahibləri Birliyi) Azərbaycan başqanı, Azərbaycan Yazıçılar Birliyi mətbuat xidmətinin rəisi Xəyal Rza mənə təklif eləyəndə ki, Türkiyəyə səfərimiz var, sizi də dəvət eləyirik, əvvəlcə sevindim, sonra da imtina elədim:
- Musa Yaqubun yubileyini qoyub gedə bilmərəm, - dedim.
- Musa Yaqubun yubileyində oldunuz də, - dedi.
- İsmayıllını deyirəm, - sözümün üstündə durdum.
- Seyran müəllim, İstanbul, Ankara... gözəl tədbirlər... – Xəyal Rza dilinin şirin yerinə salıb məni Bakı-Şamaxı-İsmayıllı marşrutundan çıxarıb, Bakı-İstanbul-Ankara yoluna çəkdi, razılaşdım.
-
Neçə nəfərsiniz, - dedim, - kimlər var?
- Rəşad
Məcid, mən, siz... İki gündən sonra
Elza Seyidcahan da bizə qoşulacaq.
- Ancaq Rəşad
bilməsin, dedim, sürpriz eləyək.
Elədik də. Tezdən saat yeddidə hava limanına
çatanda gördüm ki, Rəşad Məcidlə Xəyal
Rza girəcəkdə durub siqaret çəkirlər.
Görüşən kimi Rəşad soruşdu:
- Seyran
müəllim, allah qoysa hara belə?
- Londona,
- dedim, - bəs, siz?...
O, bir az da utana-utana cavab verdi:
-
Türkiyəyə gedirik, - güldü, - ancaq bax, bu səhərin
gözü açılmamış Xəyalın yanında
deyirəm, gələn dəfə sizi də aparacam.
Bildiyiniz kimi çox səfərlərdə olmuşam. On altı
saatlıq Bakı-Frankfurt-San Fransiska uçuşunda da yol boyu
bir dəfə də olsun darıxmadım. Mənə elə gəlirdi ki, hələ
Bakıdayam – elə təyyarənin içindəki də
paytaxtımın havasıdı. Ancaq təyyarədən
düşən kimi, bir xalq məsəli varlığıma
hopurdu: yük əyilməsə daş qəribliyə
düşməz. Mən də qəribliyə
düşürdüm, bax o daş kimi. Ancaq İstanbulda
təyyarədən düşəndə elə bil ki, təyyarə
ilə üç saat göydə dövrə vurub təzədən
Bakıya qayıtmışdım...
İstanbulun ucsuz-bucaqsız, nəhəng hava
limanından çıxanda heç vaxt
rastlaşmadığım bir mənzərə ilə üzbəüz
qaldım. Sərnişinləri qarşılayan yüzlərlə
adamın əllərindəki lövhələrdə
qarşılayacaqları adamların adları
yazılmışdı. Bu, mənə
çox qəribə gəldi. Deyəsən,
iyirmi birinci əsrin adamı tanıdıqlarından
bezmiş, yorulmuş, indi də tanımadıqları insanlara
üz tutmuşlar. Sərnişinlər
bir-birinə bənzəmədiyi kimi qarşılayanların əlindəki
lövhələr də bir-birinə oxşamırdı.
Açığını deyim ki, bu görüntüdən
bir az da xoflandım və niyəsini də
bilmədim...
Hava limanında bizi Türkiyənin tanınmış sənətçisi,
müğənni Mehmet Özkaya qarşıladı. Onun
üzündə, ilahinin əli ilə yaxılmış
şəffaf təbəssümün altındakı rəngi
boğuq kədər bir cüt barmaq kimi adamın gözünə
girirdi. Və
mənə elə gəldi ki, bu kədər Mehmet
Özkayanın üzünün üzlüyüdü – tale hədiyyəsidi.
Bu üzlüyü çıxarıb mənim
üzümə taxan olsaydı yaraşardımı? Kədər olanda noolar – kədər də
yaraşmalıdı axı. Qəribə də olsa, bu
barədə xeyli fikirləşəndən sonra qərara gəldim
ki: yaraşmaz. Taleyin doğub-bələdiyi, əmizdirdiyi,
boya-başa çatdırdığı Kədər ancaq
sahibinə yaraşar, başqasının üzündə-əynində
torbalanar, yaraşıqdan düşər...
İndiki ovqatımda mənim üzüm Mehmet
Özkayanın üzünə oxşayırdı, bəlkə
də oxşamırdı – eyni idi – “kserokopiya”. Buna o qədər inandım
ki, o qədər inandım ki, ya Rəşad Məcid, ya Xəyal
Rza bizim üzümüzə baxsaydı dəyişik
salardılar...
Yeddi günlük səfərimdə ona o qədər
isinişdim ki, elə bil ulu babalarımızdan Mehmet Özkaya
və Seyran Səxavətə qədər
qaynayıb-qarışmışıq, canbir qəlb
olmuşuq.
Adamın adama quşu qonanda belə olur – quş da hər adam qonmur axı...
Nəticə:
Adam özünü – ilkinliyini qorumaq şərtilə sevdiyi
adamlara oxşaya-oxşaya yaşayır, bəşəriyyətə
qovuşur və bu qovuşuqda Allaha qovuşmaq eşqinə
düşür...
Elə
çətini də eşqə düşməkdi...
...Birbaşa “Qrinpark” otelinə gəldik. Yolda məlum
oldu ki, bu gün axşam saat səkkizdə Kozzi
Alışveriş və Kultur Mərkəzinin Könül
Ülkü Qazanfer Özcan Tiyatro Salonunda Mehmet Özkayanın
konserti olacaq. O bizi konsertinə dəvət elədi.
Biz üç saatlıq göy yorğunluğumuzun
dincini yerdə aldıq. İnsana lazım olan hər nə varsa
Yerdədir – bir Allahdan başqa.
Və
yaxşı ki, Allah Yerdə deyil – özünüz bilirsiniz
niyə...
Vədələşdiyimiz kimi axşam saat yeddidə,
yenə Mehmet Özkaya demişkən, otelin
qarşısından bizi aldı.
Üzü
həminki idi...
Onun oxumağına hələ bir saat qalırdı. Ancaq mən
istəyirdim ki, Seyran Səxavət demişkən,
maşında oxusun – elə indi. Ancaq indiki halda mən “Xəstə”
nə qədər tələssəm də, armud vaxtında, hələ
bir saatdan sonra yetişəcəkdi...
“Aşk şarkıları” adlanan konserti nə boyda səbirsizliklə
gözləyirdimsə, zaman da o boyda səbrlə öz
işində idi, mən bunu gözlərimlə gördüm
və inandım ki, necə deyərlər, Zamanın daxili
işinə qarışmaq olmaz – qarışarsan içində
əridər səni.
Qazanfer Özcan Tiyatro Salonunda bildik ki, Mehmet Özkaya bu
konsertin bədii rəhbəri və təşkilatçısıdır. Kollektivin solistləri Olcay
Aydın, Meral İbrahimoğlu, Pinar Özdoğan, Nilgün
Bayraqtutan, Nurcan Altun və başqalarının ifasından
sonra Mehmet Özkayanını növbəsi... Armud
yetişmişdi...
Danışıq səsi ilə oxumaq səsi arasında
dağ-dərə fərqi var. Mehmet Özkaya çox
yapışıqlı oxuyurdu. Əgər səsin şəklini
çəkmək mümkün olsaydı, görərdik ki,
üzündəki boğuq kədərin eynidi – yarı
bölünmüş alma kimi...
Mehmet Özkaya demişkən, yarın, Seyran Səxavət
demişkən səhərisi gün o, bizi İstanbuldakı Fənərbaxça
burnuna apardı. Belə gözəl, cazibədar, unikal, həm
də deyəsən elə o qədər də məhrəm
bir məkanı dünyanın heç bir yerində görməmişdim
– demək olar ki, hayıl-mayıl olmuşdum. Bəzi insanların həyatı,
yaşam tərzi lətifəyə gəlmədiyi kimi, bəzi
məkanların da görüntüsü təsvirə gəlmir
– onu təsvir və təsəvvür etməyin ən
yaxşı, sərrast yolu gedib görmək, seriallar kimi
uzun-uzadı tamaşa etmək, Allahın həyat və
yaradıcılığı qarşısında baş əyməkdən
ibarətdir, başqa çarəsi yoxdur.
Fənərbaxça
burnunda bizimkilərə oxşayan bir çayxana var. Orda
işləyən oğlanla tanış
oldum. Otuz-otuz beş yaşlarında
Çingiz Akşin adlı birisidi. Seyran
demişkən subay, Mehmet Özkaya demiş bekar idi.
Ondan
soruşdum:
- Əfəndim, türk yazarlardan kimi tanıyırsan?
- Onlar mənim
nəyimə lazımdı, - dedi.
- Bəs,
sənə nə lazımdı? – Əl çəkmirdim.
-
Allahın altda bu çayxana mənim olaydı, - dedi.
-
Çayxana sənin olsa neylərdin ki?
- Evlənərdim,
- dedi və irişdi.
Onu
irişə-irişə qoyub aralıda görünən Heybəli
adası ilə uzaqdan-uzağa üzbəüz dayanıb
zümzümə eləyən Xəyal Rzaya
yaxınlaşdıqca onun oxuduğu mahnını aydınca
eşidirdim: “Gözəlim, sənsən, gözümün
nuru...” Onun səsi dördümüzü də
bir yerə toplamışdı. Əslən
Qarabağdan olan Xəyal Rzanın səsi ipək kimi olmaqla
yapışıqlı, şirin və üzüyoladı –
hara istəyir fırladır. Mahnı sona yetən kimi
üç nəfərin yarada biləcəyi gurultulu
alqış Fənərbaxça burnunu üç nəfərlik
silkələyəndə baş barmağımı
qaldırıb Rəşad Məcidə göstərəndə
o dedi:
-
Yazıçılar Birliyi gözəl bir xanəndəni məhv
eləyir, – Xəyal Rzaya baxdı, - ağlı yoxdu də,
Allah gül kimi qabiliyyət verib, gedib məşğul olsa
üç-dörd ilə xalq artisti olar...
Sonrakı günlərimizdə gördüm ki, Rəşad
Məcidin sözünü qəribçiliyə salmaq insafdan
deyil. Məclislərimizin
birində Xəyal Rza Emin Sabitoğlunun Nigar Rəfibəylinin
sözlərinə yazdığı “Ala gözlüm”
mahnısını elə oxudu, elə oxudu ki... Azərbaycanın ən istedadlı və peşəkar
dinləyicilərindən biri olaraq mübaliğəsiz, tam məsuliyyətlə
deyirəm ki, Xəyal bu gözəl musiqi
parçasını bu günə qədər ifa etmiş
adlı-sanlı peşəkarların heç birindən pis
oxumadı. Məclisdəkilərin alqışları Fənərbaxça
burnundakından fərqli idi və bu Xəyalı bir az da ürəkləndirdi. Dünyadan
çox tez köç eləmiş unudulmaz bəstəkarımız
Asəf Zeynallının “Ölkəm” romansı isə onsuz
da həmişə ayaqda olan türk
qardaşlarımızı ayağa qaldırdı. Deyəsən hamıdan qabaq özüm ayağa
qalxıb əl çalırdım. Xatırlatmaq istəyirəm
ki, bu möhtəşəm romansı dünya şöhrətli,
İtaliyada Laskala təcrübəsi keçmiş
böyük müğənnimiz Bülbül də oxuyub haa.. özü də, necə?!
İnanın ki, mən heç nəyi şişirtmək
fikrində deyiləm, ən azı ona görə ki,
ölçüsündən artıq şişirdiləndə
istər adicə top olsun, şar olsun,
yazıçı, bəstəkar, siyasətçi olsun – tez-gec
partlayır. Mən isə bütün partlayışların
əleyhinəyəm...
Ədalət naminə deməliyəm ki, Xəyal Rza
axı, həm də istedadlı şairdi. Onun rəsmi məclislərin
birində oxuduğu “Qurd” şeiri hamını silkələdi.
Bu şeirdə ulayan Qurdun səsi indi də qulaqlarımda, vahiməsi
indi də canımdadı...
Allah Xəyal Rzaya Səsi də, Sözü də ikiəlli
verib, onun bir əlində Səsi, bir əlində
Sözü... ikisi də yaxşıdı. Ancaq məndən
soruşsanız ki, hansı daha yaxşıdı, deyərəm
ki, Xəyal Rza...
Ancaq bunu da deməsəm olmaz. Xəyal Rza “Ölkəm”
romansını oxuyandan sonra dedim:
- Xəyal,
super oxudun, sağ ol! Bilirsən də bu romansı kim yazıb?
- Yox, -
dedi.
- Bəs
onda niyə oxuyursan?
-
Xoşuma gəlir... ona görə...
- Asəf
Zeynallınındı, - dedim.
- Hə...
O cavan ölən?..
- Onun
başqa əsərlərini necə?
- Yox... elə
bildiyim budu...
Təxminən
on il qabaq bir neçə ziyalı ilə
birlikdə Amerikanın Azərbaycandakı səfirinin
Patamdartdakı iqamətində qonaq olanda ondan
soruşmuşdum:
- Cənab
səfir, Amerika yazıçılarından kimi
tanıyırsınız?
-
Heç kimi? – cavab vermişdi.
- Drayzeri,
Heminqueyi, Folkneri də tanımırsınız?
- Yox, -
demişdi.
XXI əsrin ya yaddaşına qurd düşüb, ya da nələr
üçünsə boş yer saxlayır,
yaddaşını tıxılı-məpili doldurmaq istəmir. Əvvəllər
bir hadisə olanda Allahı nəzərdə tutub deyirdik ki,
“Şükür məsləhətinə!” İndi də
deyək ki, şükür XXI əsrin məsləhətinə!
Belə çıxır də...
Türkiyəyə
səfərim haqqında yazımda Amerika səfirini elə-belə
xatırlamadım... Bir dəfə televiziya kanallarının
birində Səməd Səmədovdan soruşdular ki,
himnimizin musiqisini, sözlərini kim
yazıb? Respublikanın xalq artisti gülə-gülə cavab
verdi ki, bilmirəm. Türkiyəyə səfərim
haqqında yazımda Səməd Səmədovu da elə-belə
xatırlamadım...
Şükür
zəmanənin məsləhətinə...
Mən Xəyal Rzanı nə Amerika səfiri, nə də
Səməd Səmədovla eyniləşdirmək fikrində
deyiləm.
Çünki Xəyal Drayzeri, Heminqueyi də, Folkneri də
yaxşı tanıyır, himnimizin müəlliflərini də.
Sadəcə Xəyal səbəb oldu ki, XXI əsr haqqında
bəzi fikirlərimi ortaya qoya bildim – buna görə də
sağ olsun...
...İstanbulda
tibb elmləri doktoru, professor, bir neçə özəl xəstəxananın
sahibi, baş həkimi, Azərbaycanı bütün
varlığı ilə sevən, onu gəzib-dolaşmış,
gülərüz, istiqanlı Turqut Göksoyla da bizi Xəyal
Rza tanış elədi. Onunla
“Pendik” bölgə xəstəxanasındakı kabinetində
görüşdük. Hələ
Bakıda ikən ehtiyatsızlığım ucbatından
ağrıyan sol çiynimi rentgenə saldırdı. Mən belə şey görməmişdim. Uzanırsan, düyməni basırlar və səni
tabut kimi bir şeyin içinə çəkirlər –
başını iki barmaq belə yuxarı qaldıra bilməzsən;
qaldırsan alnın elə bil ki, əhləd ağacına dəyəcək.
Sonra da “tabutun” içində əcaib-qəraib
səslər gəlir və bu, təxminən on dəqiqəyə
qədər uzanır. Bu müddətdə
gedib o dünyanı görüb qayıtdım. Səsin
və işığın sürəti o qədər
böyükdür ki... belə olmasaydı on dəqiqəyə
bu boyda məsafəni – o dünya ilə bu dünya
arasındakı uzun yolu qət etmək mümkün
olmazdı...
“Tabutdan”
çıxanda yadıma düşdü ki, İstanbuldayam...
Və elə həmin günün axşamı həmin
İstanbulda Turqut Göksoyun İlisamla birlikdə təşkil
etdikləri böyük konsertdə xorun və solistlərin
ifasında əvvəldən-axıra Azərbaycan musiqisinə
qulaq asdıq.
Konsert “Ay Laçın” mahnısı ilə
başladı. “Araz üstə buz üstə, kabab yanar
köz üstə”..., “Bu dağda ceyran gəzər...”, “Nazəndə
sevgilim yadıma düşdü...” Xalq və bəstəkar
mahnılarımız durna qatarı kimi
düzləndi. Türk
bacı-qardaşlarımızın ifası məni elə
silkələdi ki, yarpaqlarım töküldü – ancaq hər
mahnıdan sonra təzədən tumurcuqlayırdım.
Bu konsertə böyük zəhmət çəkilmişdi,
pul-para xərclənmişdi. Türk sənətçiləri
ən azı iki-üç ay məşq eləmişdilər.
Ancaq bu cür yüksək səviyyəli
konsert nə zəhmətlə, nə də pul-para ilə
heç cür başa gəlməzdi, əgər Azərbaycana
sevgiləri olmasaydı. Sevgi isə
ortadaydı, hər addım başı bunu hiss edirdik, ürəyimiz
dağa dönürdü.
Konsertin təxminən iki saatını türklər
oxuyandan sonra on dəqiqəlik fasilə elan olundu. İkinci hissədə
Elza Seyidcahan çıxdı. Onun
oxuduğu şux mahnılar tamaşaçıların qəlbinə
gedən qısa yolu ilk dəfədən tapdı. Atatürk haqqında oxuduğu nəğmə isə
bütün salonu ayağa qaldırdı və Elza
Seyidcahanı sürəkli alqışların müşayiəti
ilə səhnədən yola saldılar.
Yadımdan çıxmamış onu da deyim ki, Elza
Seyidcahanın Amerikada yaşayan kiçik, müğənni
bacısı Rasimə də konsertin birinci hissəsində
çıxış etmişdi. Onun gözəl opera səsini
hamı bəyəndi.
Konsertin sonunda Turqut Göksoy kürsüyə qalxıb
Azərbaycan-Türkiyə dostluğundan,
qardaşlığından, bu münasibətlərin tarixindən,
müştərək mədəniyyətimizdən, bir millət
iki dövlət olmağımızdan geniş söhbət
açdı.
Onun nitqində Azərbaycan sevgisini bütün
salon dəstəklədi. Türkiyə Azərbaycanı
sevməklə özünü sevir, Azərbaycan da Türkiyəni
sevməklə özünü sevmiş olur, dedi Turqut
Göksoy – düz dedi, eşq olsun. Sonra Turqut bəy
sözü Bakıdan gələn qonaqlara verdi.
Rəşad Məcid Türkiyə – Azərbaycan
doğmalığı barədə çox parlaq, yetkin, səmimi
və diplomatik bir nitq söylədi. Onun hər
cümləsini alqışlayırdılar. Mən salonda əyləşmişdim. Otuz ildən
artıq tanıdığım bu kişi
ilə fəxr elədim, öyündüm – yerə-göyə
sığmırdım. Mən onu Bakıda,
Ağcabədidə, Füzulidə, “525-ci qəzet”in
redaksiyasında, küçədə, təyyarədə,
Yazıçılar Birliyində, müxtəlif tədbirlərdə
görmüşəm. Ancaq türkdilli
dövlətlərin paytaxtı hesab etdiyim möhtəşəm
İstanbulda, özü də belə bir tədbirdə birinci
dəfə görürdüm. O həm də çox
istedadlı və peşəkar qələm sahibidi,
respublikamızın ictimai həyatında özünə məxsus
yeri var. İnşallah, bu ilin noyabr ayında, dövlətçiliyimizə
xidmət eləyən, təsisçisi və baş redaktoru
olduğu, ziyalıların bir nömrəli, sevimli qəzeti
olan “525-ci qəzet”in iyirmi beş yaşını qeyd edəcəyik.
Biz tərəflərdə iyirmi beş
yaşı olan oğlanlar haqqında deyirlər: Ərgən
oğlandı! “525-ci qəzet”imiz də ərgən bir qəzetimizdir!
Sonra Xəyal Rza məclisin ruhuna uyğun bir neçə
kəlmə deyəndən sonra gözəl bir şeir oxudu. Yeri gəlmişkən
deyim ki, Xəyalın Türkiyə türkcəsi Rəşaddan
da, məndən də yaxşı idi. O gecədə Xəyal
Türkiyə türkcəsində yazdığı
şeirini oxudu və salondakı türklər onu öz
doğmaları kimi bağrına basdı...
Axırda
kürsüyə mən çıxdım:
- Salamməleyküm.
Alqışladılar.
- Əziz bacılar, qardaşlar. Türkiyənin
problemləri Azərbaycanın, Azərbaycanın problemləri
Türkiyənindir.
Alqışladılar – Rəşadla Xəyal haqq
şahidi.
- Əziz
bacılar, qardaşlar! Bilirsiniz ki, Azərbaycanın
Qarabağ problemi var. Multukultural dəyərlərlə
yaşayan Azərbaycan toleyrant bir ölkədir.
Qarabağ probleminə görə Azərbaycanda yaşayan
talışlar, ləzgilər, ruslar, udinlər, gürcülər,
yəhudilər və s. talış, ləzgi, rus, udin,
gürcü, yəhudi və s. olduqlarını unudub
qarabağlı olublar. Beləliklə, bu gün
Azərbaycanda on milyon qarabağlı yaşayır. Biz
belə hesab eləyirik ki, səksən milyon qarabağlı
da Türkiyədə yaşayır!
Bu sözlərdən sonra dik qalxan salonda nələrin
baş verdiyindən xəbərim olmadı desəm,
inanın.
Göz yaşlarımı saxlaya bilmədim, heç cəhd də
eləmədim... Mümkün olmayan şeyə cəhd eləmək,
mənim yaşımda havaya atılan güllə kimidi – mən
də bu gülləni atmadım...
Sonra belə
möhtəşəm, gərəkli və vacib bir tədbiri
keçirdiklərinə görə doktor, professor
Turqut Göyksoya dərin təşəkkürümü
bildirib onların qarşısında baş əydiyimi dilimə
gətirdim.
Adətən deyirlər ki, bu cür tədbirlər
xalqları bir-birinə addım-addım yaxınlaşdırır. Ancaq İstanbulda baş
tutan bu görüş haqqında addımdan söhbət gedə
bilməz – daha böyük ölçülər ortaya gəlməlidir...
Bu tədbirdən sonra Turqut Göksoy bizi və bir
neçə nəfəri, o cümlədən konsertdə
iştirak eləyən Mehmet Özkayanı Hasan
Kolçuoğlu restoranına dəvət etdi. Restoranın
adı mənə qəribə gəldi. Yəqin
ki, Hasan Kolçuoğlunun babası kol qırıb
satırmış. Çünki,
burdakı soy adlarının əksəriyyəti həm də
əcdadlarının peşəsi ilə də
bağlıdır. Rusiya da keçən əsrlərdə
soy kökü ilə bağlı bu prosesi keçib.
Gözəl bir günü də burda yaşadıq, yenə
dostluq, qardaşlıq, doğmalıq, ortaq tarix, ortaq mədəniyyət,
ortaq problemlər...
Səhərisi gün nəhəng İstanbulun, özləri
demişkən o tayına, Avropa hissəsinə getdik. Vallah, orta məktəbdə
oxuyanda anlamadan “Coğrafiya” dərsinə barmaqarası
baxmışam və müəllimimizin xəritə
çubuğu dəfələrlə başımda
çatdayıb. Buna görə də
bilmirəm, bilmirəm ki, dünyada yarısı Asiyada,
yarısı Avropada olan ikinci bir şəhər varmı?
Dünyada iki nəfəri birləşdirməyin
taa qədimdən müşkülə çevrildiyini
hamımız etiraf etmişik. İstanbul
isə nəinki iki adamı, iki qitəni birləşdirən
bir nəhəngdir – şəhərin bu missiyası da mənə
möhtəşəm, qəribə və qeyri-adi
görünürdü.
İstanbulun
Cem Karaca mədəniyyət sarayında İlisamın təşkilatçılığı
ilə beş yüz nəfərlik salonda
tələbələrlə görüşümüz
vardı. Bura bölgələrdə yaşayan
yazıçı və şairlər də dəvət
olunmuşdu. Köhnə dostumuz, Ədliyyə
nazirliyimizin mətbuat
xidmətinin keçmiş rəisi Aydın
Ağazadə də gəlişimizi eşidib bizimlə
görüşməyə təşrif buyurmuşdu.
Burda türklər demiş, matematik konuda
(mövzuda) dinlədiyimiz üç məruzə, həm də,
ədəbiyyat, mədəniyyət, dostluq-qardaşlıqla
bağlı təqdim olundu. Aparıcı, məruzəçilərdən
birinin bir az əvvəl övladının dünyaya gəldiyini
elan eləyib təbriklərini çatdıranda salon guruldadı
– bir türk də dünyaya gəldi. Mən də sevindim,
sevindim ki, Türkiyənin əhalisi səksən milyon bir nəfər
oldu – özü də mənim şahidliyimlə...
525-ci qəzet.- 2017.- 7 iyun.- S.7.