Universal rejissorluq
missiyası
Azərbaycan teatrı milli mədəniyyətimizin məktəb
qədər zəruri və əhəmiyyətli olan bir vacib
sahəsidir.
Cəmiyyətin və insanın təkamülündə
teatr qədər fəal iştirak edən incəsənət
növü təsəvvür etmək çətindir.
Səhnə ilə salonun dialoqu və ya harmoniyası
geniş mənada teatrın xalqla, tamaşaçı ilə,
insanla üzvi əlaqəsinin göstəricisidir. Aktyorun səhnədən
salona üz tutması dramaturqun və rejissorun xalqa
xitabını ifadə edir. Həmin
müraciətin hansı məsafədən, necə, nə
cür hərəkətlə və intonasiya ilə deyilməyi
teatr və zaman münasibətlərinin tənzimlənməsi
deməkdir. Bu prosesdə dramaturq, rejissor,
aktyor və rəssam, hətta bəstəkar, işıq tərtibatçısı
kimi zəruri “quruluşçuların” hamısı bir yerdə
iştirak edir. Lakin bunların
sırasında tamaşanın rejissorunun xüsusi yeri
vardır. Dramaturq - pyesin, yaxşı
rejissor isə tamaşanın müəllifidir. Dramaturq pyesdəki obrazları, rejissor
tamaşadakı aktyorları idarə edir.
Dramaturqun
tamaşanın mahiyyətinə müdaxilə etmək
imkanları az olur. Rejissor isə
müəyyən səviyyədə pyesin “daxili işinə”
mütləq qarışmalıdır. Musiqi
tərtibatının, dekorasiyaların, geyim eskizlərinin də
sifarişçisi rejissordur. Görkəmli
teatr xadimi, xalq artisti Azər Paşa Nemətovun simasında
rejissor tamaşanın sahibi-ixtiyarıdır.
Niyə?
Birinci ona görə ki, Azər Paşa Nemət
dramaturji materialın dərinliklərini və incəliklərini
açmaq baxımından mahir sənət ustadıdır.
Rejissurada əsas mövzunu və ideyanı
qorumaqla dramaturji mətnə müdaxilə etmək, müəyyən
əlavələr və düzəlişlər, ixtisarlar
aparmaq məqbul sayılan işdir. Bu cəhətdən
xalq artisti Azər Paşa Nemətin yanaşması fərqlidir.
Azər Paşa Nemət dram əsərinin mətnindəki
nəinki ayrı-ayrı cümlələrin, hətta bəzən
adi görünən sözlərin də daxili mahiyyətinə
elə bucaqdan yanaşır ki, burada cümləni və ya
sözü dəyişmək həmin anlayışın
yazıldığı dövrdəki hədəfini yox,
indiki, yəni tamaşaya qoyulduğu vaxtdakı məna
çalarını tapıb üzə çıxartmaq,
aktyorun ifadəsinda xüsusi vurğu ilə tələffüzünə
nail olmaq mümkün olur. Azər Paşa Nemət
dramaturji mətn
üzərində sözbəsöz, cümləbəcümlə
işləyir, sözlərdə, səslərdə və
cümlələrdəki işığı, odu,
közü, yaxud kölgəni kəşf edə bilir. Əslində, bu cür tamaşada dramaturqun mətni
daha çox qorunub saxlanır. Amma əsər
yazıldığı dövrün deyil, tamaşaya
qoyulduğu zamanın tamaşası kimi səslənir.
Azər Paşa Nemət qədər dramaturji materiala həssas
yanaşan və mətnlə dərin iş aparan rejissor
göstərmək çətindir. Azərbaycan
teatr rejissurasında dram əsərinin ideyasını
müasirləşdirmək meyli həmişə qüvvətli
olmuşdur. Bu, dünya teatr sənəti
üçün də qəbul olunmuş qaydadır. Azər Paşa Nemət də tamaşanın ideyaca
müasirliyinə ciddi diqqət yetirir. Fərq ondadır
ki, o, tamaşanın ideya aktuallığını həm əsərin
seçilmiş məqamlarındakı hadisə və
detalları qabartmaqla, daha çox isə dramaturji materialın
içindəki işığı, enerjini tapıb, onu
aktyorun təkcə ifa tərzi ilə yox, həm də dəqiq
və münasib hərəkəti ilə birlikdə təqdim
etməyi bacarmasıdır. Ona görə də Azər
Paşa Nemətin bir rejissor kimi dramaturji material üzərində
işi aktyorlarla apardığı işdən daha çətindir,
məsuliyyətlidir. Əslində, rejissor Azər
Paşa Nemət dramaturqun təqdim etdiyi dramaturji mətni
orijinalı saxlamaqla özünün, daha doğrusu isə
Zamanın oxuduğu kimi səhnədə səsləndirməyi,
münasib hərəkətlə ifadə etməyi bacarır.
Azər Paşa Nemətin tamaşalarının
mövcud mətninin rejissor intepretasiyası səhnəyə
çıxarılan əsərin həm məzmununu, həm də
müasir ideyasını tam diqtə edir.
İkincisi, Azər Paşa Nemət tamaşanı hərəkət
üzərində qurur. Zatən Aristoteldən Lessinqə və Vissarion Belinskiyə,
Azərbaycanda Cəfər Cəfərova, Mehdi Məmmədova,
Yaşar Qarayevə qədər
dramaturgiyadan tələb olunan hadisələrin
“nağıletmə yolu ilə deyil,
hərəkətin özü vasitəsi” ilə ifadə
olunmasından ibarətdir. Lakin teatrda müxtəlif hərəkət vasitələrindən
ifadə olunur. Məsələn,
tamaşanın aparıcı obrazı daha çox əsas
fikirləri səsləndirir, ətrafdakı köməkçi
obrazlar isə hadisələrin dinamikasını təmin edirlər.
Bu, Azərbaycan səhnəsinin mütəfəkkir
rejissoru, xalq artisti Mehdi Məmmədovun üslubudur. Professor Mehdi Məmmədovun obrazları səhnədə
də düşünərək hərəkət edən
personajlardır. Xalq artisti Mehdi Məmmədovun
yozumunda Cəlil Məmmədquluzadənin “Dəli
yığıncağı” tamaşasında da obrazlar hərəkətlərindən
çox fikirləri, baxışları ilə yadda
qalırlar. Mehdi Məmmədovun rejissor
üslubunun parlaq siması Hüseyn Cavidin “Xəyyam” və
“İblis” tamaşalarında özünü qabarıq şəkildə
büruzə vermişdir. Dərin fəlsəfi
monoloqlar, romantik baxış, qayğılı, narahat
düşüncələri ifadə edən
mükalimələr bu əsərlərin səciyyəvi
özünəməxsusluğudur.
Xalq artisti Adil İskəndərov Azərbaycan teatr
tarixində mahir kolliziya ustadı kimi əbədiləşmişdır. Onun
tamaşalarında tərəflərin
qarşıdurmalarından doğan gərgin dramatik vəziyyətlərin
səhnə həlli səhnənin “baş xəttini” təşkil
edir. Adil İskəndərov tərəf-müqabillərin
arasındakı ziddiyyətli situasiyaların ən həyati təqdimatlarını
tapmaqla tamaşada müasirlik ruhu yaratmağı
bacarmışdır.
Belə müqayisələri yenə də davam etdirmək
olar. Çünki dramaturqlar kimi, rejissorların da hərəsinin
öz üslubunun olması mütləq həqiqətdir.
Aleksandr Tuqanov, Baxşı Qələndərli, Ağakişi
Kazımov, Vəli Babayev, Mərahim Fərzəlibəyli,
Vaqif İbrahimoğlu da fərdi cizgilərlə səciyyələnən
fərqli üslublara sahibdirlər. Ona görə də məqsədimiz
hansısa rejissoru arxa plana çəkməklə yox, onlardan
hər birinin özünəməxsusluğunu göstərməklə
Azər Paşa Nemətin teatr sənətindəki fərqli
yerini və mövqeyini təqdim etməkdən ibarətdir.
Hadisələrin
hərəkət vasitəsi ilə ifadə olunmasında Azər
Paşa Nemətin mövqeyi aşağıdakı kimi
müşahidə olunur:
Azər Paşa Nemət bütün obrazları səhnədə
hərəkətdə təqdim edir. Hərəkət
obrazın ifadə etdiyi sözü mənalandırmaq
üçündür. Əksər
hallarda belə görünür ki, aktyor əgər deməli
olduğu sözü təsadüfən unutsa belə, hərəkətindən
onun nə demək istədiyini başa düşmək olar.
Azər Paşa Nemət teatrı pantomim
teatrı ilə fikrin daxili mənası ilə birlikdə ifadə
etmək bacarıqlarının harmoniyasından
yoğrulmuşdur. Onun tamaşalarında
dramaturji mətndə müəllif sözü nə qədər
dəqiq ifadə etmişdirsə, səhnədə də hər
hərəkəti rejissor eyni dəqiqliklə müəyyən
etmişdir. Azər Paşa teatrında
söz də, hərəkət də danışır və
eyni mətləbin açılmasına birlikdə xidmət
edir.
Bundan başqa, Azər Paşa Nemətin
tamaşalarında mahiyyətin açılması
üçün kütlədən çox istedadla istifadə
olunur. Digər rejissorlardan fərqli olaraq, onun
tamaşalarında kütlə sadəcə seyrçi, donuq vəziyyətdə
olan adamlar yığınından ibarət deyildir. Yaxud, o, kütlənin nümayəndəsinə
epizodik obraz kimi də baxmır. Azər
Paşa Nemətov kütləni tamaşanın əsas
obrazı səviyyəsinə qaldırır. Bu istedadlı rejissorun quruluşunda kütlə əsərin
əsas, aparıcı obrazının əsas
oppozisiyasıdır. Aydınlıq olsun
deyə, Azər Paşa Nemətin hazırda Azərbaycan
Dövlət Dram Teatrında repertuarda olan əsərlərindən
misallar gətirməklə fikrimi izah etmək istəyirəm.
Məsələn, Cəlil Məmmədquluzadənin
“Ölülər” əsərində əsərin əsas qəhrəmanı
olan Kefli İskəndərin ideya düşməni Şeyx Nəsrullah,
Cəfər Cabbarlının “Almaz” pyesində isə
qolçomaq Hacı Əhməddir. Lakin hər
iki əsərdə baş qəhrəmanın uğrunda
mübarizə apardığı əsas hədəf
yalnız Şeyx Nəsrullahın və ya Hacı Əhmədin
ifşa olunması üzərində qurulmamışdır.
İskəndər üçün “İsfahan lotusu” Şeyx Nəsrullahı
ifşa etmək, onu bu məmləkətdən qovmaq nə qədər
vacibdirsə, Cəlil Məmmədquluzadəyə görə
geridə qalmış qaragüruhçu avam kütləni
oyatmaq, ayıltmaq, onlara özünü dərk etdirmək
ondan da zəruridir. Azər Paşa Nemət “Ölülər”
əsərindəki “şəhər əhli” adı
altında verilmiş kütləyə avamlığın, cəhalətin
şiddətini, dərəcəsini göstərmək,
İskəndərin təkbaşına qalmasının faciəsini
təqdim etmək üçün yox, ayıldılması,
xilas edilməsi çox zəruri olan zümrə kimi
baxır. Onun nəzərində avam camaat - kütlə
rejissorun üzərində ürək yanğısı ilə
iş apardığı səhnə əsərində
qaldırılan ideyanın əsas hədəfidir.
Anlatmağa, dərketməyə səy göstərmək əsas
məqsəd olduğu üçün Azər Paşa Nemətin
tamaşalarında kütlə daim hərəkətdə təqdim
olunur. O, kütləni yerindən oynadaraq hərəkətə
gətirir, gərginliklərdən keçirir, bəzən isə
sıxır, lakin heç vaxt ayaqlanmağa, əzilməyə
qoymur. Kütlə axını cəhalətin
silkələndirilməsi kimi səslənir və hərəkətdə
olmaq nəticə etibarilə kütlənin cəhalətdən
oyanış marşı funksiyasını yerinə yetirir.
Rejissor bu ritmi istedadla qurur. “Ölülər”
tragikomediyasında kütlə həm dövrün ictimai mənzərəsini
əks etdirir, həm də oyanışa doğru hərəkatı
canlandırır. Tragikomediyanın ən
ibrətamiz kulminasiya nöqtəsi olan qəbiristanlıq səhnəsində
diri ölülərin silueti kimi təqdim olunan kütlə
Şeyx Nəsrullahın qaçması məlum olandan
sonrakı kütlənin eyni deyildir. Tamaşanın
sonunda İskəndərin və kütlənin eyni istiqamətdə
aydınlığa doğru hərəkəti Rejissorun diqtə
etdiyi milli oyanışın artıq dərk olunması mənasını
daşıyır.
Cəfər Cabbarlının “Almaz” pyesindəki kütlə
isə keçmişin qalığı kimi təqdim olunur və
Rejissorun əsas qayəsi bu qaragüruhu ayıltmaq yox, əksinə,
onları aşaraq adlamağın çətin də olsa
mümkünlüyünü göstərməkdən ibarətdir. Bəzi məqamlarda
dramaturji mətndə kütlə ilə bağlı məqamlar
olmadıqda belə, Azər Paşa Nemət onu ən müxtəlif
üsullarla formalaşdırır. Məşhur
“Hamlet” faciəsindəki kübar cəmiyyətin təmsilçilərinin,
“Qacarlar” dramındakı saray əyanlarının ən
müxtəlif vəziyyətlərdə bir yerə
toplaşması səhnədə canlandırılan vəziyyətlərin
daxili gərginliyini ifadə etməklə bərabər, həm
də mühitin ümumi mənzərəsinin daha aydın surətdə
dərk olunmasına şərait yaradır. Bunlarsız nə Hamleti və Yaqonu, nə də
bir-birini çökdürən şah sülaləsini təsəvvür
etmək çətin olardı.
Fikrimizcə, Azər Paşa Nemətin kütlə ilə
işləmək istedadı ilk dəfə onun hələ
1983-cü ildə Gənc Tamaşaçılar Teatrında səhnəyə
çıxardığı “Danabaş kəndinin məktəbi”
tamaşasında teatr ictimaiyyətinin diqqətini cəlb
etmişdi. Sovet cəmiyyətinin kütləyə geridə
qalmış avam qaragüruh kimi baxdığı illərdə
Azər Paşa Nemət Danabaş kəndinin camaatını xalqın
mövcud vəziyyətinin o zamankı mənzərəsi mənasında
səhnəyə çıxarmışdı. Rejissor müəllif mətninin bütün daxili
enerjisini, dərin məntiqini üzə çıxararaq
kütləni müstəmləkə siyasətinin qurbanı
olan xalq kimi təqdim etmiş və mümkün olan
bütün vasitələrlə cəhalətə mübtəla
edilmiş kütləni deyil, müstəmləkəçiliyi
tənqid hədəfinə çevirmişdir. Danabaş kəndinin kütləsi oyanışa
möhtac olan xalqın ümumiləşmiş bədii
obrazıdır. Cəlil Məmmədquluzadənin
“Danabaş kəndinin məktəbi” pyesində kütlə
içərisində səsləndirdiyi “nəçərnik
gəlir” və “soldat” sözlərinin əks-sədasını
Rejissor əsərin ideyasının açar sözləri
kimi səsləndirməklə, habelə “şallaq”
detalını istismarın Domokl qılıncı kimi göstərməklə
həm müəllifin qayəsini açmış, həm də
“teatr dili” ilə sovet rejiminə öz mesajını
vermişdir.
Üçüncüsü, Azər Paşa Nemət
kütləvi səhnələrdə iştirak edib, əsər
boyu cəmi bir-iki cümlə deməklə funksiyasını
yerinə yetirmiş olan epizodik obrazları teatrın ən
adlı-sanlı, təcrübəli aktyorlarına
tapşırmaqla tamaşada kütlə psixologiyasının
açılmasına verdiyi xüsusi önəmi diqqət mərkəzinə
çəkir.
Teatrın əsas arsenalını təmsil edən
tanınmış aktyorlar tamaşa boyu səsləndirdiyi
qısa, lakin təsirli və düşündürücü
sözlərlə yadda qalır, kütlə
anlayışını dağıtmağa xidmət edirlər.
Dördüncüsü, Azər Paşa Nemətin
tamaşalarında mütləq mənada rezenyor obrazların
kütləyə xitabı ilə yanaşı, səhnədən
salona diqtəsi də təbii bir üsulla ifadə olunur. “Hamlet” faciəsində
bu, əsasən müsbət emosiyanı, maarifçi
düşüncəni tamaşaçı ilə
bölüşmək mahiyyəti daşıyır. “Ölülər”də isə Rejissor səhnədən
salona müraciət etdiyi məqamlarda şeyxnəsrullahlığın
və ölülüyün hələ də ölüb
qurtarmadığını, ayıq-sayıq olmağın zəruriliyini
tamaşaçının diqqətinə çatdırmaq, bəzən
isə qulağına pıçıldamaq səviyyəsində
həyata keçirir. Bu mənada Azər
Paşa Nemət Cəlil Məmmədquluzadənin İskəndərini
Azərbaycanın Hamleti səviyyəsində təqdim etməyə
nail olur. Belə məqamlarda, yəni
müəllif ideyasının əsas
daşıyıcısı olan rezenyor obrazın mövqeyinin
qabardılması anlarında Azər Paşa Nemətin
böyük ustadı Mehdi Məmmədovdan yaradıcı
şəkildə bəhrələndiyi müşahidə
olunur. Doğrudur, Azər Paşa Nemətin
rezenyor obrazlarında mütəfəkkirlikdən çox,
anlamaq dərdinin izharı ön planda dayanır. Onun quruluşunda rezenyor obraz statik yox, dinamikdir.
Əgər belə demək mümkündürsə,
Azər Paşa Nemət monoloqun təkcə intonasiya ilə
yox, həm də hərəkətlə ifadə olunan ritmini
tapır və aktyoru buna doğru istiqamətləndirir. Bu cəhətinə görə o, sələf-xələf
münasibətlərində fərqli üslub nümayiş
etdirə bilir.
Beşincisi, Azər Paşa Nemət rejissoru olduğu bəzi
tamaşaların həm də tərtibatçı rəssamı
funksiyasını da özü həyata keçirir. İlk dəfə
1985-ci ildə Gənc Tamaşaçılar Teatrında
tamaşaya qoyulmuş Çingiz Aytmatovun “Fudziyama
dağında qonaqlıq” əsərində o, tərtibatçı
rəssam kimi çıxış etmişdir.
Sonralar bir çox
tamaşalarda, ən sonuncu dəfə isə Cəlil Məmmədquluzadənin
Akademik Dram Teatrda səhnəyə
çıxarılmış “Ölülər”
tamaşasında (2016) Azər Paşa Nemət rejissorluqla bərabər,
tərtibatçı rəssamlığı da bacarıqla həyata
keçirmişdir.
Azər Paşa Nemətin teatr rəssamlığında
müəyyən simvolika və qızılı rəngə
meyl fərdi xüsusiyyət kimi çıxış edir. Onun səhnə
tərtibatı və geyim eskizləri həm tamaşanın
mahiyyətinin daha aydın şəkildə
çatdırılmasına, həm də monumentallığa
xidmət edir. Azər Paşanın tərtibatında
səhnə dekorasiyası da hərəkət edir, dəyişir
və hadisələrin gedişatına məna verir. Rejissorluqda olduğu kimi, teatr rəssamı kimi də
Azər Paşa Nemət professionallıq nümayiş etdirir.
Təsadüfi deyildir ki, onun səhnə tərtibatı
istiqamətindəki əsərləri müxtəlif vaxtlarda
Azərbaycanda və Ukraynada teatr rəssamlarının beynəlxalq
sərgilərində uğurla nümayiş etdirilmiş və
rəğbətlə qarşılanmışdır.
Altıncısı, Azər Paşa Nemət
quruluşçu rejissoru olduğu bir çox
tamaşaların həm də musiqi tərtibatçısıdır. Onun müxtəlif
tamaşalar üçün hazırladığı musiqi mətnləri
əsərin emosional təsir qüvvəsinin qüvvətlənməsinə,
ideya-məzmununun daha dərindən qavranılmasına kömək
edir. İlk dəfə o, Çingiz
Aytmatovun “Fudziyama dağında qonaqlıq” tamaşasında
rejissorluqla yanaşı, həm də rəssam və musiqi tərtibatçısı
kimi özünü uğurla sınaqdan
çıxarmışdır. Bülbül adına Musiqi Məktəbini bitirmiş Azər
Paşa Nemətin Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasında bir il təhsil alması, tələbəlik
illərində musiqi bəstələməsi onun
tamaşaların musiqi tərtibatçısı
missiyasını da həyata keçirməsinə imkan
yaradır. Gənc Tamaşaçılar
Teatrında Şandor Şamodinin “Necəsən cavan oğlan”
(1979), Anarın “Keçən ilin son gecəsi” (1979), Aleksey
Tolstoyun “Öz adamımızdır, dil taparıq” (1981)
tamaşaları üçün hazırladığı
musiqi kompozisiyaları təqdim olunan dramaturji materialın
ruhuna və məntiqinə uyğun olmaqla
tamaşaçıya da müəyyən estetik zövq
aşılamağa şərait yaradır. Akademik Milli
Dram Teatrda tamaşaya qoyulmuş “Şah Qacar” tamaşasında
(2011) da musiqi tərtibatçılığı vəzifəsini
yerinə yetirməsi bu sahədəki zövqünün,
bacarığı və potensialının nəinki
yaşadığını, bir qədər də qüvvətləndiyini göstərir.
Vaxtilə Gənc Tamaşaçılar
Teatrında Kamal Aslanovun “Allah olmaq çətindir”
tamaşasında (1982) Azər Paşa Nemət rejissorluq, rəssamlıq
və həm də musiqi tərtibatçılığı
vəzifəsini uğurla yerinə yetirmişdir. Akademik Milli Dram Teatrında 2011-ci ildə səhnəyə
çıxarılmış İlyas Əfəndiyevin “Boy
çiçəyi” (“Sən həmişə mənimləsən”)
tamaşasında da Baş rejissor həm də tamaşanın
musiqi tərtibatçılığı və rəssamı
vəzifələrinin öhdəsindən gəlməyi
bacardığını bir daha nümayiş etdirmişdir.
Bu, - Azərbaycan teatr tarixinin nadir hadisələrindəndir.
Bu, - Azər Paşa Nemətin tamaşanın
müəllifi olduğunu bir daha təsdiq edən faktdır.
Yeddincisi, Azərpaşa Nemətin musiqi tərtibatçılığı ilə bağlı bir özünəməxsusluğu da qeyd etməyi lazım bilirəm. Onun quruluşunda musiqi təkcə dramatik situasiyaları müşayiət etməklə qalmır, tamaşa bitdikdən sonra da bir neçə dəqiqə davam etməklə tamaşaçını (dinləyicini) fikirləşməyə, yekun nəticələr çıxarmağa doğru istiqamətləndirir. Tamaşaçı əsərin musiqisinin yaratdığı düşüncələrlə salonu tərk edir. “Ölülər” tamaşasında dünya şöhrətli bəstəkar Qara Qarayevin musiqisi Kefli İskəndərin əsərin sonundakı məşhur monoloqunun möhtəşəm davamı kimi pərdə bağlanandan sonra da davam etməklə emosional təsiri tamaşaçıda yaşadır və dərinləşdirir. Çox vaxt tamaşaçı pərdə endikdən sonra yox, musiqi bitdikdən sonra ayağa qalxır. Bu zaman isə pərdə yenidən açılır və tamaşaçı salona təqdim olunan aktyorları ayaq üstə alqışlamalı olur. Düşünülmüş finaldır, sadəcə sonluq yox, tamaşanın epiloqu təəssüratı yaradır.
Göründüyü kimi, Azər Paşa Nemət Azərbaycan teatrında universal qabiliyyətlərə malik olan fərqli bir sənət xadimidir. Ən əsası da bundan ibarətdir ki, Azər Paşa Nemət rejissorluqda olduğu kimi, teatr rəssamı və musiqi tərtibatçısı olaraq da professional və orijinaldır.
Azər Paşa Nemət Azərbaycan teatrında avanqard düşüncə ilə milli teatr təfəkkürünü özündə üzvi surətdə birləşdirən orijinal səhnə ustadıdır. O, böyük ənənəsi olan Azərbaycan teatr rejissorluğunun müasir mərhələsinin görkəmli yaradıcılarından biridir. Universallıq və yenilikçilik mənasında isə Azər Paşa novator və islahatçı teatr xadimi olmaq haqqı qazanmışdır. Beləliklə, Azər Paşa Nemət həyatını bütövlükdə Azərbaycan teatrına həsr etmiş və artıq öz məktəbini yaratmış görkəmli teatr xadimidir. Azərbaycan Teatr Xadimləri İttifaqına uzun illər uğurla rəhbərlik etməsi onu həm də bacarıqlı bir teatr təşkilatçısı kimi tanıtmışdır. Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində davam etməkdə olan səmərəli pedaqoji fəaliyyəti onun yeni nəsil rejissorların və aktyorların hazırlanmasına da şərəflə xidmət etməsinin mühüm göstəricisidir.
Azər Paşa Nemət rejissoru olduğu tamaşalara teatr salonlarında ayaq üstə müxtəlif rakurslardan baxaraq səhnə ilə tamaşaçı arasındakı ünsiyyətin hansı səviyyədə olduğuna, necə alındığına da xüsusi diqqət yetirir. O, Azərbaycan teatr səhnəsinin bənzərsiz rejissoru olmaqla bərabər, həm də yeni səhnə əsərlərinin tələbkar tamaşaçısıdır. Azər Paşa Nemət ustad bir rejissor kimi səhnə ilə salonu öz fəaliyyətində üzvi surətdə birləşdirir. Məhz universal teatrallıq istedadı, zəngin təcrübəsi, orijinal yaradıcı qavrayışı və müasirlik duyğusu bədii rəhbər və baş rejissor kimi Azər Paşa Nemətin Akademik Milli Dram Teatrında Azərbaycan teatrının yeni mərhələsini yaratmasına işıq salır.
1 iyun 2017-ci il
İsa
HƏBİBBƏYLİ
Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyasının vitse-prezidenti, Milli Məclisin
Elm və Təhsil Komitəsinin sədri, akademik
525-ci qəzet.- 2017.- 10 iyun.- S.14.