Ramiz Rövşən: "İndi şeirlər ancaq
yazılır - yaşanmır"
İyunun 9-da Azərbaycan Respublikası
Nazirlər Kabineti yanında Tərcümə
Mərkəzində şair
Ramiz Rövşənlə
gənc yazarların görüşü keçirilib.
Bu görüşlərin mühazirələr şəklində
mütəmadi təşkil
olunması nəzərdə
tutulur. Görüşdə Ramiz Rövşən
bilgi və təcrübələrini gənclərlə
bölüşüb, onların
suallarını cavablandırıb.
Nəticədə, şairin ədəbiyyatla,
sənətlə, zaman
və insanla bağlı düşüncələrini
əks etdirən maraqlı bir çıxış alınıb.
Şair
ayrıca insan növüdür
- 2001-ci ildə Slavyan Universitetində Rus poeziyasının "Gümüş
dövrü"ndən bir
il mühazirələr
oxumuşam. Yəni, bu, gənclərlə
ilk belə görüşüm
deyil. Bəzi tələbələr, gənclər vardı ki, ən ağla
gəlməyən yazılar
hazırlaya bilirdilər,
amma ən ibtidai sualı qoya bilmirdilər. Ümid edirəm ki, siz bu mənada
məni sevindirəcəksiniz.
Mənim
ədəbiyyatdan, poeziyadan
əlavə, kino ilə də yaxından bağlılığım
var. Deyim ki, məncə, kino peşədir, şairlik isə peşə deyil. Şair ayrıca insan
növüdür.
Ədəbi peşəkarlığa yiyələnməyin çətinliyi...
- Höte deyirdi ki, peşəkarlıq əslində, özünə
məhdudiyyət qoymaqdır.
Yəni,
insanın fəaliyyət
çevrəsi yavaş-yavaş
daralır. Çünki peşəkarlıq hər
şeyin yox, müəyyən bir sahənin ustası olmaqdır. Sovet dövründə məşhur bir deyim vardı ki, hamı hər
şey haqqında çox şeyi bilir, amma heç
kəs bir şey haqqında hər şeyi bilmir. Mən birinci nəslin
nümayəndəsiyəm. Amma çox vaxt çalışmışam ki,
bəzi şeylər haqqında çox şeyi bilim.
İnternet istifadəçilərinin bilgiləri dayazdır
- Biz, yəni sizlə mən müxtəlif zamanların adamlarıyıq.
Həmyerlilik kimi həmzamanlılıq
anlayışı da
var. Bu mənada bəzi
şeylər var ki, onları ancaq siz bilirsiniz,
bəzi şeylər var mən. Misal üçün, siz internetə daha yaxşı bələdsiniz.
Ancaq mənə elə gəlir, internet çox da bilikləndirməyib insanları. İnternet o adama
kömək edə bilər ki, o, internetdə nə axtardığını bilir.
Nə axtardığını bilməyən
üçünsə internet sadəcə çayxanadı.
Bu mənada çoxlu
sayda internet törəmələri
əmələ gəlib.
Yəni,
istifadəçilərin çoxunun
məlumatları üzdəndi,
bilgiləri dərin deyil. Nəticədə isə ortaya
çoxlu səhvlər
çıxır. Amma hər
halda Svetayevanın bu sözlərini xatırlamağa dəyər.
Şair deyir ki, balalarımız
bizdən yaşlıdırlar.
Biz onlardan keçmişə
görə, onlar bizdən gələcəyə
görə. Ola bilsin, bu masa
arxasında oturanlardan
elə bir şəxsiyyət, sənətkar
çıxacaq ki, bugünkü görüş
Ramiz Rövşənin
bioqrafiyasının ən
parlaq səhifəsi olacaq. Ola da bilər, 70-80 il
yaşayarsınız və
həyatınızın ən
parlaq səhifəsi elə Ramiz Rövşənlə görüş
olaraq qalar. Mən şair kimi daha çox arzulamadığım uğurları
qazanmışam, nəinki
arzuladıqlarımı. Tam səmimi deyirəm,
mən istərdim ki, əksinə olsun. Mən bunu öz qələbəm sayardım.
Poeziyamızın çatışmayan cəhətləri...
- Bəzən mənə şairlər öz kitablarını bağışlayır
və görürəm
ki, bu kitabları
elə bağışlamaq
üçün çap
edirlər. Oxucunu ittiham eləməkdən
asan şey yoxdu. Nə vaxt olub ki oxucu? Hər dövrdə millətin bir qızıl damarı olub, oxucu damarı. Və onların sayı heç vaxt artmayıb. İndi Azərbaycan poeziyasında
çatışmayan əsas
keyfiyyət şeirdəki
enerjidi. Oxucunu başqa
cür qazanmaq, onunla başqa yolla kontakta girmək mümkün deyil. Yazılan şeirlərdə obrazlı ifadələr var, doğrudu. Amma hiss olunur ki, indi şeirlər
ancaq yazılır - yaşanmır.
Niyə yazırıq?
- Ədəbiyyat haqda
deyilən təriflərdən
ən dəqiqi elə ən bayağısıdır. Ədəbiyyat həyatın güzgüsüdür.
Düzdür, güzgü canlı
deyil. Ancaq qəribəsi odur
ki, həyat da canlıdır, ədəbiyyat da. Necə ki, ədəbiyyat həyatı əks etdirir, eynən həyat da ədəbiyyatı
əks etdirir.
Tolstoy "Anna Karenina"nı
yazandan sonra özünü qatar altına atan qadınların sayı qatarların sayından çox idi. Ədəbiyyatın həyata təsiri
var, şübhəsiz.
Amma bəs biz niyə yazırıq? Buna niyə ehtiyac duyuruq axı? Məsələn, mən gündəlik
yazanları heç vaxt başa düşməmişəm. İnsan öz-özünü yaddaşında
saxlamaq istəyir?
Yaddan çıxanlar onsuz da unudulacaq. Deməli, gündəliyi də kimlər üçünsə
yazırsan. Deməli, hardasa
səmimi deyilsən.
Yəni, gündəlikdə
bir az özünə
təskinlik verirsən,
hadisələri, fikirləri
bəzəyib-düzəyirsən. Amma hər halda yazırıq. Hegel deyir ki, yazmaq
saxlamaq üçündür.
Əslində, yazıçılıq gedəni saxlamaqdır.
Gedəni, öləni,
itəni... Ədəbiyyat sanki həyatın
arxasınca gedir.
İnsan
itirdiyini bədii təxəyyülün gücü
ilə yenidən bərpa eləmək istəyir.
Ədəbiyyat və zaman...
- Zaman ən mücərrəd anlayışdır. Məkandan fərqli olaraq zamanı görə bilmirik, ancaq, o, bizdə əks olunur. Qırışlar artır, saçlar ağarır və zamanın varlığını hiss edirsən. Necə ki, külək əsir, ağacın budağı yellənir, amma küləyi görmürük, zaman da o cür özünü göstərir. Dolayısıyla zaman həyatın əksi, ədəbiyyatın özüdür. Ədəbiyyat yeganə sahədir ki, zaman orda sadəcə əks olunmur, həm də maddiləşir. Anı saxlamaq, zamanı maddiləşdirmək ədəbiyyatın əsas funksiyalarından biridir.
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2017.- 13 iyun.- S.7.