Niyaz Rəhimli: "Rəqsi bu qədər
sevəcəyim heç ağlıma gəlməzdi"
"RƏQSLƏ
MƏŞĞUL OLMAQ VƏ ONU BAŞQALARINA
ÖYRƏTMƏK TAMAM FƏRQLİ ZÖVQLƏRDİR"
Rəqs Azərbaycan mədəniyyətinin ən qədim növlərindən biridir. Heç təsadüfi
deyil ki, qədim Qobustan qayaüstü rəsmlərində də
ən qədim rəqs növümüz "Yallı" təsvir
olunub.
Müasir
dövrdə bu incəsənət sahəsiylə layiqincə
məşğul olan, milli rəqslərimizin dünyada təbliği
ilə məşğul olan gənclərimizin sayı
heç də az deyil. Onlardan
biri də müsahibim - rəqqas Niyaz Rəhimlidir.
Niyaz Rəhimli,
gənc yaşına baxmayaraq, bir sıra rəqs qruplarında
çalışmaqla bərabər, müəllim kimi də fəaliyyət
göstərir. Elə söhbətimiz də
onun bu fəaliyyətilə bağlıdır.
- Niyaz bəy, rəqslə nə
vaxtdan məşğul olursunuz?
- 2012-ci
ildən məşğul olmağa başlamışam. Heç bir özəl səbəb və ya hadisə
olmayıb. Sadəcə əvvəllər
həvəskar kimi yaxşı rəqs edə bilmək istəyirdim.
Bunun üçün də fərdi olaraq müəllim
yanına getdim. Cəmi 1 ay müəllimlə
məşğul oldum. Sonra isə
özüm tək davam etdim. Tanınmış
müəllimlərim olmayıb. Əlbəttə,
çox istərdim ki, tanınmış, bu sənətdə
öz sözünü demiş rəqqaslardan dərs alım,
onların tərcübələrindən yararlanım, ancaq
heyif ki, bu, mümkün olmayıb.
- Müəllim kimi fəaliyyət
göstərirsiniz. Daha çox hansı yaş
qrupu ilə işləyirsiniz?
- İki növbədə işləyirəm: səhər
azyaşlılarla, axşam isə böyüklərlə. Ən
çox oğlanlarla işləyirəm. Qızlarla
işləmək çox zaman alınmır, ya da mənim
ürəyimcə olmur. Oğlanlarla
işləmək daha asan və rahatdır.
- Bəs, qızların daha çox
həvəsi var rəqsə, yoxsa oğlanların?
- Adətən,
insanların çoxu ətrafından seçilmək, toylarda
daha yaxşı oynamaq üçün rəqsə gəlirlər.
Bunu daha çox qızlarda görürəm.
Həvəs isə insanın özündən
və rəqsə münasibətindən asılıdır.
- Balacalarla işləmək çətinlik
yaratmır ki?
- Əgər sənətini sevirsənsə, həvəslisənsə,
o zaman heç bir çətinlik olmur. Bəli, ilk gələndə,
qrupu yaradanda çətin gəlir insana. Düşünürsən
ki, nədən başlayım, necə başlayım. Çünki tələbələr arasında 4-5
yaşlılar da var. Onlar qorxurlar, çəkinirlər, analarının
üstünə qaçırlar. Sən
bir müəllim olaraq, onları ələ ala bilməli və
saat yarım, iki saat müddətində o zalda
saxlamağı, onlara nəsə öyrətməyi
bacarmalısan. Ancaq elə ki zala girdin,
qrupa nəzər yetirdin və ilk hərəkəti göstərdin,
hər şey öz axarına düşür, ortada heç
bir çətinlik qalmır.
- Sənətiniz sizə nə
qazandırıb?
- Rəqs
mənə məni qazandırıb. Rəqsə
qarşı çox böyük bir sevgim var. Mənim bu sənətdəki
ən böyük uğurum elə bu sənətlə məşğul
olmağımdır. Mən əsəbi,
yorğun, yaxud narahat olanda rəqslə sakitləşirəm,
ondan zövq alıram. Rəqslə məşğul
olmaq və onu başqalarına öyrətmək tamam fərqli
zövqlərdir. Mən xoşbəxtəm
ki, mən bu zövqlərdən məhrum deyiləm.
- Hansısa rəqs qrupunda
çıxış edirsinizmi?
- "Azəri", "Xan", "Naxış" rəqs
qrupu ilə işləyirəm. Əsas isə "Azəri"
rəqs qrupunun tərkibində fəaliyyət göstərirəm.
- Ekranlara çıxır, toylara
gedirsiniz?
- Bəli.
Elə həmin qruplarla birgə televiziya
verilişlərinə də dəvət alırıq, toylara,
şənliklərə, tədbirlərə də gedirik.
- Daha çox hansı rəqslərə
üstünlük verirsiniz?
- Əlbəttə ki, əsasən milli rəqsləri
sevirəm və onlarla da məşğul oluram. Sevindirici
haldır ki, indi zaman keçdikcə insanlarda da milli rəqslərimizə
maraq getdikcə artmaqdadır. Əvvəl
toylarda bizdən adi nağara ifasında rəqs istəyirdilərsə,
indi quruluş verilmiş, səhnəsi olan hansısa milli rəqsləri
istəyirlər. Biz də təbii ki, bunu
daha böyük zövqlə ifa edirik.
- Hər
bir rəqsin hekayəsi var, deyirlər...
- Təbii
ki, hər bir rəqsin ayrı-ayrılıqda hekayəsi olur. Rəqs başdan sona qədər hansısa əhvalatı,
hansısa mənanı çatdırır. Biz rəqqalar da rəqslərə quruluş verərkən
çalışırıq ki, o məna itməsin,
tamaşaçı izləyərkən söhbətin nədən
getdiyini, bu rəqsdə ifaçının nəyi demək
istədiyini anlasın.
- Rəqsi ancaq ifa etmək və ya tələbələrinizə
öyrətmək üçün öyrənirsiniz, yoxsa
onun tarixi, yaranması, ilk ifaçısı haqqında da
maraqlanırsınız?
- Tələbələrimi
bacardığım qədər dərindən öyrətməyə,
məlumatlandırmağa çalışıram. Çünki onlar da artıq indidən nəyi
öyrəndiklərini, nəyi ifa etdiklərini və mədəniyyətini
öyrənməlidirlər. Sabah mən
onların yanında olmaya bilərəm, amma mənim öyrətdiklərim
onların yaddaşında və həyatının hansısa
mərhələsində olacaqdır. Rəqsin
tarixini, mənasını, bayaq dediyimiz kimi, hekayəsini həm
öyrənirəm, həm də öyrədirəm.
- Hansı peşəkar rəqqasları
izləyir, hansılardan bəhrələnirsiniz?
- Əməkdar artist Elnur Süleymanovun sənətinə
çox böyük sevgim və hörmətim var.
Çünki o, sənətinin bilicisi, vurğunu və layiqli
ifaçısıdır. Dövlətimiz tərəfindən
təltif olunduğu Əməkdar artist adına
ən layiqli rəqqaslarımızdan birisidir. Rəqqas Akif Kərimlinin,
Əməkdar artist Xanlar Bəşirovun da adlarını
çəkə bilərəm ki, peşəkar və öz sənətinin
mahir ifaçılarındandırlar. Bu
siyahını daha da uzatmaq olar.
- Rəqs zəngin xəyal, fantaziya tələb
edir. Bu illər ərzində xəyallarınızda
nə kimi fərqlər var?
- Fərqlər
çox böyükdür. Mən əvvəllər
rəqsə adi maraq və həvəs olaraq
başlamışdım. Sadəcə
toyda yaxşı oynayım, musiqi çalınanda
utanmayım. Rəqsi bu qədər sevəcəyim
heç ağlıma gəlməzdi. Amma
bu sevgini mən özüm özümdə yaratdım. Rəqsə başladıqdan sonra mən kəşf
etdim ki, sən demə, mənim içimdəki boşluq məhz
bu imiş. Özümdən böyük,
bayaq adlarını çəkdiyim və çəkmədiyim
sənətkarlara baxa-baxa öyrəndim.
- Üzdə olan rəqqasların rəqs
sənətini təbliğ etmələrindən
razısınızmı?
-
Hamısını deyə bilmərəm, amma bəzilərindən
razıyam. Onlar bu sənətə yalnız pul
mənbəyi, maddi təminat kimi baxmırlar, sırf mədəniyyətimizin,
incəsənətimizin inkişafı, təbliğatı ilə
məşğuldurlar. Biz tez-tez tədbirlərdə
iştirak edirik. Orada xarici millətlərin
nümayəndələri də olur. Yad
millət, əlbəttə ki, bizim mədəniyyətimizdən,
incəsəntimizdən, rəqsimizdən xəbərsizdir.
Onlara bunu biz tanıtmalıyıq. Həm də yüksək səviyyədə. Əsas məsələ də məhz budur.
- Bəs rəqsin
şoulaşdırılmasına necə baxırsınız?
- Bunu bəzən
qınasam da, əslində, hardasa təbii də baxmaq olar. Bu, əsasən xanım rəqqasələrimizdə
var. O da özünü elə təqdim edə bilir. Bəzən bu sərfəli yol da olur. Çünki təəssüflə deməliyəm
ki, cəmiyyətimizin əksəriyyəti də məhz
şouya meyl edir.
- Milli rəqslərimizə olunan
improvizələrə, sintezlərə münasibətiniz necədir?
-
Müasirlik hər zaman yaxşıdır. Ancaq
biz çalışmalıyıq ki, kökə sadiqliyimizi
itirməyək. Doğrudur, zaman
keçdikcə hansısa dəyişiklik baş verir, rəqs
də ilkin variantını itirir. Müasir
dövrümüzdə daha asan və daha rahatdır hər
şey. Əvvəllər rəqs sənətinə
10 nəfərdən 1-i gedərdisə, indi 9-u gedir. Bu mənada yaxşıdır. Musiqilərin
inkişafı da gözəldir, musiqi rəqs etmək, rəqs
qurmaq üçün insana ayrıca stimul verir.
- Özünüz də rəqslər
qurursunuzmu?
- Bəli,
zaman-zaman xoşladığım musiqilərə, mahnılara
rəqslər qurmuşam. Ya da hansısa rəqsimizi
tələbələrim üçün onların ifasına
uyğun qurmuşam. Məsələn, bu yaxınlarda bir
tədbirdə tələbələrimin ifa etdiyi "Uzundərə",
"İgidlər" və başqa rəqslər var idi ki,
onlara quruluşu mən vermişdim. Rəqs
qurarkən ən çox rəqsin o mənanı tam şəkildə
çatdırmasına fikir verirəm.
- Bildiyim qədərilə, hind rəqslərində
hər hərəkət bir sözü ifadə edir. Bizim rəqslərdə necədir bu?
- Mən
bunu dəqiqliklə deyə bilmərəm, çünki həm
təcrübəm, həm yaşım ona imkan vermir. Rəqs geniş bir ümmandır, biz hələ də
öyrənirik. Amma mən belə bilirəm
ki, bizim rəqslərdə belə bir şey yoxdur. Hər
hərəkətin sözü ola bilməz.
Rəqs ümumilikdən hansısa mənanı,
fikri ifa edir. Sinxron hərəkətlər
bir-birinin ardıyca gələrsə, o zaman
tamaşaçı ssenarini, mənanı tuta bilər.
- Qarşıdakı hədəfiniz
nədir?
- Sevdiyim
bu rəqs sənətini hörmətim olan peşəkar rəqqaslarla,
bayaq da adlarını çəkdiyim Xalq artisti Rüfət Xəlilzadə,
Əməkdar artist Xanlar Bəşirovla birgə davam və
inkişaf etdirmək! Eyni zamanda, sənətimlə
xalqın sevgisini qazanmaq, dövlətimizin adını
dünyada təmsil etmək, bayrağımızı ucaltmaq
da əsas hədəflərimdəndir.
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet 2017.- 21 may.- S.8.