Atamı xatırlayarkən...
14 əvvəl bir kitab tərtib etdim - “Doktor Qarayev”. XX əsr tariximizdə önəmli
soylardan biri olan Qarayevlərin təmsilçisi, Azərbaycanın
ilk uşaq həkimi professor Əbülfəz Qarayevin oğlu
və dahi Azərbaycan bəstəkarı Qara Qarayevin
qardaşı, görkəmli həkim, virtuoz hərbi cərrah,
5 minə yaxın uğurlu cərrahiyyə əməliyyatına
imza atmış tibb elmləri doktoru Mürsəl Qarayev
haqqında idi o kitab.
Aradan keçən bu uzun müddət ərzində mən
doktor Qarayev haqqında xeyli yeni faktlarla rastlaşdım, hadisələr
eşitdim. Həm də bunlar mənim istəyimlə deyil,
öz-özünə baş verirdi, sanki hadisələr
özü kitabın yazılmayan, çatışmayan səhifələrinə
işarə edirdi.
Bu
yaxınlarda “Yol” jurnalının 2014-cü il
saylarının birində (¹5 (47) doktor Mürsəl Qarayevin
oğlu, Mədəniyyət və turizm naziri Əbülfəs
Qarayevin “Vspominaya otça” xatirə yazısına rast gəldim.
Yadıma düşdü ki, illər əvvəl
mən Əbülfəs Qarayevlə atası barədə səmimi
və geniş bir söhbət eləmişdim. Amma bu yazıda o söhbətdə yer almayan bir
sıra məqamlar gördüm. Təsirli
detallarla zəngin bir yazı, eyni zamanda, valideynə, ataya
düzgün övlad, əsl oğul münasibəti sərgilənən
bədii nümunədir bu. Niyə bu məqamlar haqqında biz
o vaxtlar Əbülfəs müəllimlə danışa bilməmişdik?
Görünür, bəzi məqamları insan ancaq
özüylə təkbətək, ağ vərəqlə
üz-üzə qalarkən qeydə ala bilir. Və hər şeyin
öz vaxtı var. Odur ki, bu yazını dilimizə çevirərək,
öz vaxtında, yəni noyabrın 4-də - doktor Mürsəl
Qarayevin doğum günündə “525-ci qəzet”in
oxucularına təqdim etməyi gərəkli bildim.
Səlim
Babullaoğlu
Bu fani
dünyanı təqribən 40 il əvvəl
tərk eləmiş atam haqqında yazmaq, həmişə mənə
asan gəlsə də, görünür, elə deyilmiş.
Bütün bu illər ərzində mən elə bir
duyğuyla yaşamışam ki, atamın, heç vaxt dəyişməyən
xarakterini, bu xarakterin cizgilərini bir foto qədər dəqiq
və tam aydın əks etdirən, bütün xatirə və
yaşantılarla dolu obrazı həmişə mənimlə
olub, məni müşayiət edib.
Bu
gün, mənim ondan bir yaş daha böyük olduğum
vaxtda (Mürsəl Qarayev 56 yaşında vəfat edib,
yazı qələmə alınan vaxt Əbülfəs
Qarayevin 57 yaşı vardı - tərc.) həmin o obraz,
portret bir qədər başqa, yəni bircə anda öz
dünyasının əsas qəhrəmanını,
dayağını itirmiş, söykənəcəyi divar
yıxılmış 18 yaşlı gənc adamın nəzərlərindəkindən
tam fərqli, diametral əks rakursdan və necəsə dəyişilmiş
görünür.
Deyim ki, atamın mənimlə bərabər
olmadığı bu illər ərzində, kimin oğlu
olduğumu biləndə ilk reaksiyaları onun haqqında uzun
zaman öz qəlblərində yaşatdıqlarını dərhal
və səmimiyyətlə dilə gətirmək olan,
atamın şəxsiyyətinə dərin ehtiram hissi bəsləyən,
yoxluğuna ürəkdən təəssüflənən
insanlarla tez-tez qarşılaşmışam. Səhiyyəmizin görkəmli
nümayəndələri, onun keçmiş pasiyentləri və
tələbələri, bəstəkarlar, musiqiçilər
və rəssamlar, rayon xəstəxanalarının
işçiləri, ovçular, tələbəlik və
qanlı-qadalı müharibə illərinin
dost-tanışları, qonşular, həmkəndliləri,
atamın ömrü boyu rastlaşdığı, ünsiyyətdə
olduğu neçə-neçə insan...
Qayğıkeş nəzərlərlə, çiynimə,
kürəyimə dostcasına təmaslarla, mənə həyan
olmaq, təskinlik vermək cəhdlərilə və bu sayaq
hissləri ifadə edən başqa jestlərlə hələ
də rastlaşıram. Əlbəttə, indi əvvəlkindən daha az. “O, əsl
kişiydi, sən onunla fəxr eləməlisən... Atana
görə, soyuna-soyadına görə məsuliyyət
yükü var sənin çiynində...” Belə
hallar öz həyat yoluyla addımlayan insanda müxtəlif
vaxtlarda fərqli duyğular, reaksiyalar yaradır. Əlbəttə,
əvvəl-əvvəl mən yalnız qürur hissi
keçirir, fəxr edirdim, amma bir zaman gəldi, bütün
bunlar, az da olsa, xətrimə dəyməyə
başladı: axı, sən özün də yetkin adamsan,
amma hələ də sənin öz uğurlarından yox, elə
nəsil-nəcabətindən danışırlar. Sonralar bu hallar təkrarlandıqca mən yalnız
sakitcə təbəssüm edir, razılıqla
gülümsünürdüm. Amma bu
gün, indilərdə qəfil anlamışam ki, xəbərsiz
olsam belə, bu illər ərzində, sən demə, mən
həmin bu adamlardan padzəhər alırmışam.
Özündən razılığa, təkəbbürə
qarşı padzəhər kimi, bütün bu illər ərzində
həm də valideynlərimin obrazı sayəsində gözləyib
qoruya bildiyim mənəvi norma və sərhədləri
aydın görməyimə kömək edən həb, dərman
kimi.
Necə insan idi atam? Əlbəttə, onu
qiymətləndirmək mənə düşməz. Odur ki, gərək yaddaşımdakı diri,
canlı xatirələrlə, epizodlarla onun obrazını
yaratmağa cəhd edim.
Əvvəla,
fövqəladə texniki savadı və bacarığı
vardı: evdə elə bir cihaz yoxdu ki, onun məğzini,
iş prinsipini anlamasın. İşsiz dayana
bilmirdi. Bazar günləri sübh tezdən
gah avtomobilə, gah radioqəbulediciyə, gah da başqa nəyəsə
əl gəzdirməyə başlardı. Özü də
obyekt seçimi təsadüfi olmurdu, mükəmməl
musiqi-səs duyumu seçiminə əsas yaradırdı:
mühərrikin səsindən “naxoşluğu” o saat anlayır, taqqıltının hansı hissədən
gəldiyini həmən tapır, uğultu və küyün
necəliyindən televizorun “dərdini” anındaca hiss edirdi;
yeri gəmişkən, o vaxtlar televizor və radioqəbuledicilər
də tamam başqaydı. Peşəkar həkim
kimi isə, insana bir dəfə, bircə anlıq baxması
kifayət edirdi ki, bədəninin hansı hissəsində mərəz
olduğunu, həmin adamın pis əhval-ruhiyyəsinin səbəbini
anlasın.
Mühərriklə haqq-hesab, onun
sökülüb-yığılması da hədsiz peşəkarlıqla
baş verirdi.
Avtomobilin ən mürəkkəb elementi olan karbüratoru lap
xırda hissələrinə qədər
söküb-yığmağı bacaran, gah dəmirçi məharəti
ilə bamperdəki batıqları düzəldən, gah əyləcin
qəliblərini dəyişən, gah da arxası üstə
avtomobilin altında uzanıb sükan dartısını
sazlayan cərrahı bir təsəvvür edin; ya da eyvanda istənilən
elektrik cihazını sökən və ən təkmil
yenilikləri, modifikasiyaları nəzərə alaraq onu təzədən
yığan adamı... Yeni musiqi yazmağa və
müxtəlif mexaniki dəyişikliklər hesabına royalda
aldığı yeni səslərlə eksperimentlər eləməyə
imkan verən həmin keyfiyyət bütünlüklə
böyük qardaşıma keçib ki, bu, əlbəttə,
ayrı bir mövzudur.
Mən şahidi olduğum bütün bu proseslərdə
uşaqlıqdan iştirak edir, təbii, əksərən,
maneçilik törədirdim. Gündəlik həyatımızda
gərəkli olan texniki bilgilərin əsasını mən
o zaman mənimsəmişdim. Daha bir vərdişim də
o vaxtın yadigarıdır: istirahət, bazar günləri əslində,
yaradıcılıq, qurub-yaratmaq, özünü kamilləşdirmə
üçündür, hansısa bir eksperiment zamanı hadisə
və əşyaların məğzini anlamaq, həqiqəti
tapmaqdan ötrüdür.
Geniş, hərtərəfli bilikləri atamı
qonşular arasında da danılmaz nüfuz sahibinə
çevirmişdi. Biz Tibb İnstitutu çevrəsindəki
binada, adi bir mənzildə yaşayırdıq, o vaxt, yəni
60-cı illərdə bu cür mənzilləri hamı - alim
də, fəhlə də, başqa peşə sahibləri olan
adi insanlar da ala bilirdi. 300 mənzillik məhəlləmizin
daim həkimə işi düşən, yaxud başqa nədəsə
köməyə ehtiyacı olan sakinlərdən başqa, o həndəvərdəki
sürücülər də “bu zəhrimar maşın yenə
xoda düşmür” deyib çox zaman bizim evə üz
tuturdular; gərginliyin yeni xətlərdə fizika qanunları
üzrə paylanmasıyla bağlı məsləhət
üçün gələn montyorlar da bir tərəfdən...
Bir qayda olaraq, hamı atamdan umduğu
düzgün məsləhətləri ala bilirdi. Bütün bunlar həmyaşıdlarımız
arasında qardaşımın və mənim hörmətimizi
artırırdı. Üstəgəl,
işdən evə gələndə rastlaşdığı
qonşu uşaqlarını hələ qaraja
salmadığı maşına mindirib ətraf küçələrdə
bir neçə dövrə gəzdirməyi o dövrün
tamam başqa, möhtəşəm əyləncəsi idi ki,
balacadan-böyüyə, qonşuların buna necə
yanaşdığını təsəvvür eləmək,
yəqin, çətin deyil. Mən evə gələndə
isə deyərdi: “Gəldim, fikirləşdim ki, sən də
buralarda olarsan. Amma yox idin. Odur
ki, dostlarını maşında yaxşıca gəzdirdim.
Qoy, kef eləsinlər!” Vəssalam, yəni
ki, evə gec gəlmə...
İstənilən vəziyyətdə ruhdan düşmədən
yaşamaq, hər cür çətinlikdən
çıxış yolu tapmaq kimi bacarığı,
çox güman, 1942-1946-cı illərdə hərbi-səhra
həkimi, cərrah olaraq keçdiyi müharibə zamanı
formalaşmışdı. İnsanların
sağlamlığını öz
sağlamlığından, öz problem və dərd-sərindən
üstün tutur, bunu vəzifə və borc bilir,
böyük məsuliyyət hiss edirdi. 10
ilə yaxın respublikanın baş cərrahı işləmişdi.
Yüksək təzyiqə, ya ciddi soyuqdəyməyə
baxmayaraq, yaxud gün ərzində iki-üç cərrahiyyə
əməliyyatı aparıb çox yorulduğu halda, biz onun
gecələr maşınla, bəzən də vertolyotla
ölkənin müxtəlif yerlərində çətinə
düşmüş insanların həyatını xilas etmək
üçün yola çıxdığına tez-tez
şahid olurduq. Respublikanın bir çox bölgəsində:
- “O vaxt doktor gecəylə gəldi, elə əməliyyat
etdi ki, bu günə kimi həmin adam
sağdır və bununla bizə də yaxşı dərs
keçdi...” deyən həkimlərlə, düzünü
deyim ki, mən indi də rastlaşıram.
Onun bu keyfiyyətləri özünü gündəlik
həyatda, adicə məişətdə də büruzə
verirdi. Yemək məsələsində qətiyyən
vasvası deyildi, əl altında nə vardısa, onunla da
keçinər, naharını yüngül qəlyanaltı
ilə də ötüşdürərdi. Yadımdadır, bütöv bir həftəni ikilikdə
keçirməli olmuşduq və hələ 10-12
yaşım vardı deyə, yemək-içməyim
atamın öhdəsinə düşmüşdü.
Axşamlar, işdən sonra, qəfil yemək tədarükünə
başlayır, öz fantaziyası və ağız dadına
uyğun, o vaxt üçün bütün mümkün ədva
və məhsullardan yararlanmaqla, menyü ilə əsl cazmen
kimi davranaraq improvizə edir, amma “məlum mövzunun melodika və
kvadratlarına” ustalıqla sadiq qalırdı. Yemək də
ki, gəl görəsən: dadından doymaq olmurdu! O isə
razı halda, “hər şeydə improvizənin
sağlığına” badə qaldırırdı.
Yeri gəlmişkən, musiqidə də ustaydı. Danışırlar
ki, saksafonda ifası gözəl alınırmış,
musiqiçi dostları ilə (onlar çox idilər və
bir qismi də bəstəkar qardaşı ilə ortaq
dostlardı) institut orkestrində ifa edirmiş. Amma təəssüf, bu, ancaq müharibəyə qədər
davam edib. Cəbhədə,
döyüş vaxtı aldığı kontuziyadan sonra
ömrünün sonuna qədər dodağı
yığılı qaldı və o, saksafonu bir daha
düzgün tutub-alındıra bilmədi. Amma improvizə ruhunu bütün həyatı boyu
qoruyub yaşatdı. Özündən eşitmişdim
ki, bir gecə növbətçi olarkən küçə
davasında yaralanmış bir kişini gətirirlər xəstəxanaya:
yarası ağır deyilmiş. Yaranı təmizləyib
tələb olunan hər şeyi edəndən sonra atam bu qəhrəmanda
aşkar ədəbsizlik, dikbaşlıq müşahidə
edir. Və ona: - Məncə, biz səhərə qədər
hələ səninlə bir dəfə də
görüşəcəyik, - deyir. Elə də
olur. Səhərəyaxın həmin adamı
ürəyindən ağır bıçaq yarası ilə
təkrar xəstəxanaya gətirirlər. Və elə
burda da improvizə başlayır: atam əliylə onun
qabırğalarını sındırıb ürəyini
“tapır”, qanaxmanı saxlayır. Qabırğalar gec
bitişsə də, ürəyin işi dərhal bərpa
olunur və adam xilas edilir. Yeri gəlmişkən,
həmin adam ömrünün sonuna qədər
ara-sıra atamın yanında peyda olar, onu sehrbaz hesab etdiyindən,
bir çox həyat-məişət məsələlərilə
bağlı məsləhət, kömək istəyərmiş.
Belə hadisələr az olmayıb.
Atam mahir ovçuydu, stend atıcılığı
üzrə respublika çempionu olmuşdu, xarakteri,
bacarığı və ustalığı onu fərqli
ekstremal vəziyyətlərdə dəfələrlə xilas
etmişdi. Azərbaycana ova gələn bir çox böyük
adamları müşayiət eləməyi tez-tez ona həvalə
edirdilər. Doktor Qarayevin səmimiyyətini,
fərasət və peşəkarlığını qiymətləndirən
həmin adamlar sonradan onun yaxın dostuna çevrilirdilər.
Bir neçə dəfə onunla ünsiyyətdə
olandan sonra atamı öz yaxını hesab edirdilər ki, bu
da sonradan kömək üçün çoxsaylı
xahiş və müraciətlərlə əvəzlənirdi. Atam baş verənləri
elə olduğu kimi də qarşılayırdı. Məsələn,
deyirdi ki, bu adam mənimlə ova
çıxıb, bir qayıqda üzüb, bərkə-boşa
düşübsə, indi mən onun qızına, ya da
oğluna imtahanda necə kömək eləməyə bilərəm?!
Zəng vurur, xahiş edir, köməyini əsigəmirdi.
Fərasət və bacarıq onun ömürlük
yol-yoldaşı idi və ən gözlənilməz məqamlarda
özünü göstərirdi. Məsələn,
Nazim Hikmətlə bağlı əhvalat. O,
dördüncü mərtəbədə yaşayan Qara Qarayevə
qonaq gəlməli idi. Ürəyi xəstə
olduğundan həkimlər ona ağır, kəskin fiziki hərəkəti
qadağan eləmişdilər. Atam bu vəziyyətdən
çıxış yolunu belə tapmışdı. Dostu Kamil Əliyevlə (Azərbaycanın Xalq Rəssamı)
birgə Nazim Hikməti stulda oturdub, onu düz Qara Qarayevin mənzilinə
qaldırmışdılar. Çoxlu
gülüş və zarafat doğurmuşdu bu hadisə.
Sonradan Nazim Hikmət Qara Qarayevlə, atamla və Kamil
Əliyevlə, elə bir çox başqa mədəniyyət
xadimləri ilə də dostlaşmışdı. Tez-tez bizim
evdə olar, atamla zarafatlaşar, nənəm Sona
xanımın və anamın yeməklərini yüksək
qiymətləndirərdi; o, anamı şəhərin ən
gözəl qadını adlandırırdı. Həmin illərin
sənət ab-havasının, dostluğunun bir nümunəsi
də Nazim Hikmətlə görkəmli Azərbaycan bəstəkarı
- o vaxtlar isə hələ sadəcə Qara Qarayevin tələbəsi
olan - Arif Məlikovun “Məhəbbət əfsanəsi” baleti
idi ki, bu gün də dünya səhnələrində nümayiş
etdirilir.
Qeyd etdiyim kimi, atam işsiz dayana bilmirdi. Uşaqkən bağ evində
tənbəlliyimizi görən atamın bizim
üçün necə tapşırıqlar uydurduğunu
yaxşı xatırlayıram: - Gedin, ən böyük
qarpızı çıxardın quyudan (quyu soyuducunu əvəz
edirdi).
Təbii ki, bu tapşırıq ehtiras dolu yarışa,
şən bir oyuna çevrilirdi. Ya da: - Tez olun, gedirik bambuk
(qamış) qırmağa. - Niyə? - Hindular
üçün nizə düzəldəcəyik. Və budur
5-10 “nizə” düzəldəndən sonra biz yarpaqlardan
örtüklər və əlbisələr hazırlayır,
atam isə təzə xartutla bizim kürəyimizdə hindu naxışları çəkirdi. Üz-gözümüz də xartutdan qapqara olur, əsl
hinduya dönürdük. Sonra isə Ömər Eldarovun
oğlu, mərhum Müslüm Eldarovla bu görkəmdə
Pirşağıda, yaxınlığımızda olan “Vətən”
pioner düşərgəsinə soxulur, uşaqları və
pioner dəstə rəhbərlərinin canına qorxu
salır, yenidən hasarı aşıb geri, bağa
qayıdırdıq, valideynlərimizi gülmək tuturdu.
Pirşağı
dövrü - atam və onun dostları, qonşuları ilə
ünsiyyətin, Tokay Məmmədov, akademik Əli Quliyev və
onun qardaşı Ələddin Quliyev, Ömər Eldarov,
Rüfət Rəfizadə, Həmzəyevlər, Səlimxanovlar,
qəssab Əli Zamanov və onun ailəsi, səxavətlə
öz torpağının bir hissəsini
bağışladığı ovçu dostu Nuri (bu gün də
qonşuluqda, həmin torpaqda onun nəvə-nəticəsi
yaşayır), onların sonradan bizim dostlarımız olacaq
övladları və bir xeyli başqa dəyərli insanlarla
münasibətlərin əsrarəngiz
çağıydı.
Ətrafdakı ən böyük xartut bizim həyətdəydi,
qonşu uşaqlar daim onun dadlı bəhrəsindən doyunca
yeyir, üz-gözlərini qaraldıb şənlənməyi
də unutmurdular. Qəribədir ki, atam həyatdan gedən il o ağac da qurudu və babam Əbülfəz
Qarayevin vəfat etdiyi il quruyan böyük püstə
ağacının taleyini (bunu bizə atam
danışmışdı) təkrarladı.
Hamımızın
açıq eyvanda, miçətkən altında, yerdən
salınmış döşəklərdə, yan-yana uzandığımız
Pirşağı gecələrini xatırlayıram və
budur, atam sanki düz başımızın üstündə,
zil qara göy qübbəsindən asılan ulduzlararası
kosmik səyyah rolundadır, xəyallar aləmindədir. Bu
gün səmada bəzi bürcləri mən yalnız ona
görə tapa bilirəm ki, atam xəyali kosmik gəmisində
bizi ulduzdan-ulduza çox gəzdirib, naməlum planetləri
dolaşaraq, o sonsuz aləm barədə, hardasa, başqa
planetdə bizimki kimi bir ailənin mövcudluğu, onların
da bizim kimi uzanaraq səmaya baxmaları, bizim kimi
danışıb düşünmələri haqda doyunca
söz açıb. Belə anlarda nənəm Sona öz
örtüyünün altından səsini qaldıraraq:
“Mürsəl, bəsdi, uşaqları da qorxudursan, məni də...
Yenə də başqa planetdən gəlmiş
xortdanları görəcəm bütün gecə...” deyər,
biz isə şaqqanaq çəkib gülərdik.
Atamın bizi əlvan yuxulara, parlaq xəyallara sövq edən
maraqlı rəvayətlər danışması da
yadımdadır. Sonralar anladım ki, atam bu rəvayətlərin əksəriyyətini
vaxtilə oxuduğu cild-cild kitablardan, yeganə əbədi
ehtirası və o dövrdəki fəal iş həyatının
yeganə alternativi olan bədii ədəbiyyatdan əxz
edibmiş. Kitablar onun üçün gündəlik
qayğılardan, cərrahiyyə əməliyyatlarından, xəstələrin
ağrı-acılarından yayınmağa imkan verən fərqli
bir aləm idi. Təbiət qədər, kitablar da onun sabah yenə insanların əzablarını azaltmaq,
onlara sağlamlıq və həyat bəxş etmək
üçün güc və ilham aldığı bir
dünyaydı. Onun möhtəşəm
erudisiyasını, dünyagörüşünü məhz
kitablar formalaşdırmışdı. Bəlkə
də dünya ədəbi-bədii irsinə bələdlikdə
onunla yalnız böyük qardaşı Qara yarışa bilərdi
ki, bu gün də onların, valideynlərimizin əllərinin
istisini saxlayan nüsxələrlə doludur kitab rəflərimiz.
Tale elə gətirib ki, mən babalarımın heç
birini görməmişəm, amma formalaşma
dövrümüzdə valideynlərimiz vasitəsilə bizdə
onların şəxsiyyətinə dərin hörmət
aşılanıb, cəmiyyət, ailə və çevrələri
üçün əhəmiyyətli insanlar olması
anladılıb. Atam həmişə qürur hissi keçirirdi ki, o,
böyük bir həkimin oğludur, qaynatası da
böyük həkimdir, qardaşı, musiqisi hər bir evdə
səslənən Qara Qarayev, onun özü isə “dosent Qarayev”dir;
dost çevrəsində 28 yaşından onu belə
çağırırdılar, çünki namizədlik
dissertasiyasını hamıdan əvvəl müdafiə eləmişdi
(elmlər doktoru adının AAK tərəfindən təsdiqi
yalnız ölümündən sonra gəldi).
O, xalası uşaqlarının - Mirqasımovların, aralarında xeyli musiqiçi və rəssam olan müxtəlif sənət və peşə sahibi dostlarının uğurlarıyla fəxr edirdi. Atamda vətənpərvərlik hissi güclü və dərin idi, hesab edirdi ki, onların hər bir uğuru yaxınları üçün qürur yeri olmaqdan daha çox, xalq üçün gərəklidir. Xalq, ölkə, şəhər, millət - bütün bunlar onun daimi qürur və həyəcan yeriydi, mənəviyyat və hikmət xəzinəsi olan Azərbaycan muğamlarını dinlədikcə gözləri dolurdu. Həmişə belə bir duyğuyla yaşayırdı ki, o da bütün çevrəsi kimi ətrafda baş verən hər şeyə görə məsuliyyət daşıyır, o borcunu ləyaqətlə yerinə yetirir, müalicə edir, həyata qaytarır, ümid verirdi.
Atam bir çox siyasi xadimlərlə dostluq etmiş, yaxından ünsiyyət qurmuş, uğurlarına sevinmiş, çətinliklərinə görə narahat olmuşdu; onları böyük məmnuniyyətlə, öz gənclik dostları kimi xatırlayır, o qayğısız illərdəki dostluğu, həyatın qarşıda, hamının isə ümid və arzularla dolu olduğu həmin illəri tez-tez yada salırdı. Atam həmişə deyirdi ki, onun dostları həmişə arxalana biləcəyi insanlardır. Nümunə kimi Tahir Salahov və Kamil Əliyevlə birlikdə avtomobil qəzasına düşmələrini, köməyə ilk olaraq o vaxtlar hələ yalnız general olan Heydər Əliyevin gəldiyini, onları xəstəxanaya yerləşdirdiyini tez-tez xatırlayırdı. Bu hadisəni sonralar Kamil Əliyevin yubileyində çıxış edən Heydər Əliyev də xatırlayırdı, onun sözlərində də həmin o gənclik və optimizm dolu illərə hörmət, rəğbət açıqca sezilirdi.
Atam bu dünyadan köçəndə mənim 18 yaşım vardı və bəlkə də bu gün, zaman baxımından, onun obrazı mənim üçün hardasa bir qədər ideallaşıb da. Əlbəttə, onun da, bütün digər insanlar kimi, çatışmayan cəhətləri vardı. Müharibə görmüşdü, dəfələrlə yaralanmışdı, kontuziya almışdı, içkini xoşlayır, tez-tez içirdi, çox zaman irəlini-gerini ciddi düşünmədən davranır, sonrasının necə olacağını fikirləşmirdi. Bu gün onu düşünə-düşünə mən öz səhvlərimi də görürəm: kimisə acılamışam, nə vaxtsa sözə baxmamışam, hardasa nəyisə doğru anlamamışam. Amma bu, həyatdır və yəqin, özü-özünü daxilən araşdıran hər kəs xarakterində, yaşam tərzində elə məqamlar tapa bilər ki, onlar üzündən həmişə təəssüflənsin, için-için göynəsin.
Bir cəhəti dəqiq bilirəm: atam əsl kişi, böyük hərflə, İnsan idi. Dostları çox, düşmənləri az oldu, heç kim onun haqqında övladlarına xoşagəlməz bir fikir demədi. Və mən indi, yaş baxımından, onu bir il geridə qoysam da, atamla, atamın adı və əməlləri ilə yenə də uşaq kimi qürur duyuram.
Əbülfəs
QARAYEV
525-ci qəzet 2017.- 4 noyabr. - S.12-13.