"Buynuz"
bayatılarında Buynuz fəlsəfəsinin
dərki
ŞAİR
FƏXRƏDDİN TEYYUBUN "BUYNUZ BAYATILAR"I HAQQINDA
QEYDLƏR
Tanınmış şair, əziz
dostum Fəxrəddin Teyyub görkəmli şairimiz Musa Yaqubun yaradıcılığını çox sevir, nə vaxt görüşsək,
hökmən Musa Yaqubdan
nəsə ("nəsə"
çox sevdiyim sözdü, onun içində çox gizli mətləblər var) deməlidir.
Günlərin bir günü
o, mənə "Buynuz
bayatıları"nı təqdim
edəndə bildim ki, bu "nəsə"lər
53 bayatıya toplaşıb,
Musa Yaqubun 80 illiyinə
müxtəlif çiçəklərdən
hörülmüş gözəl
bir çələng
yaradıb.
Fəxrəddin Teyyub təpədən-dırnağa
sözlə nəfəs
alan, oxuduğu
şeirlərin ritmini
ürək ritmləri
ilə tuta bilən, səs ahəngində qoşmanın,
gəraylının avazını
yaşadan və çox maraqlı şeirlər yazan bir şairimizdir. Onun "Buynuz bayatıları"
Musa Yaquba, İsmayıllının
Buynuz kəndinə, bütövlükdə vətənimizə,
onun ecazkar təbiətinə olan sevgisinin toplusudur. Fəxrəddin Teyyub bayatıları mənə
təqdim edəndə
dedi ki, (özü də şəstlə, ürəklə ) qoy, əvvəlcə şeirləri ucadan özüm oxuyum. Şair həmin bayatıları elə avazla oxudu ki,
elə bildim, Buynuzdakı meşələr
bu il
elə bu bayatılarla yarpaqlayıb.
Eləcə göydən üstümə
bayatı yarpaqları
yağırdı və
mən bayatı yağışında əməlli-başlı
islandım. Sən demə,
bayatıların ətri
varmış.
Açığını deyim, xalq bayatılarından sonra az
sayda (bir-iki nəfər) şairimizin yazdıqları bayatıları
oxumuşam. Oxuya bilmirəm, məni
darıxdırır. Çünki xalq bayatıya öz möhrünü elə vurub ki, ondan sönra
hər bayatını
o möhür tuta bilmir. Amma Fəxrəddin Teyyubun
"Buynuz bayatıları"
mənə o qədər
şirin, o qədər
doğma gəldi ki, elə bil
Musa Yaqubu gördüm,
əlini sıxdım,
yeni şeirlərini öz ifasında dinlədim. Bir sözlə, "Buynuz"u ziyarət edib gəldim.
Bayatılar ənənəvi formada yazılsa da, onun məna qatı, bədiiliyi elə bil şeirin
quruluşuna yeni bir naxış vurub. Mənə elə gəldi
ki, bu naxış
sarı rəngdədir.
Elə bil bu bayatılar
payızda, yarpaqların
saralıb tökülən
vaxtında yazılıb.
Fəxrəddin Teyyub həmişə
payız haqqında çox gözəl şeirlər yazır və "Buynuz bayatıları" da həmin şeirlərin arxasına qoşulan bir durna qatarıdır.
Şair bayatılarda əslində
Azərbaycanımızın təbətini və bu təbiətin böyük şair oğlu Musa Yaqubun portretini çəkir. Milli -mənəvi
əxlaqi dəyərlərimiz
şeirin məzmununa çevrilir. Bu, birbaşa deyil, şeirin bədii, estetik gücündən doğur. Səmimiliyin təsirindən yaranır.
Mən aşiq, sizə gəlləm,
Havalar qıza, gəlləm,
Ömür vəfa eyləsin,
Bir gün
"Buynuz"a gəlləm.
Halbuki, şair
Fəxrəddin Teyyub ildə beş-altı dəfə Buynuz kəndinə gedib-gəlir. Bəs şair
niyə deyir ki, ömür vəfa eyləsə, bir gün (məhz
bir gün) Buynuza gəlləm? Demək Buynuza gəlmək o gəlməklərdən deyil,
söhbət onun fəlsəfəsinin, estetikasının,
harasa düşən
kölgəsinin dərkindən
gedir. Buynuz dərk etmək,
insanı dərk etməkdir. Təkcə Buynuz fiziki görüntü deyil, həm də ruh məsələsidir.
Əziziyəm, yaz məni,
Qələm götür, yaz
məni,
Bir gün basar bağrına,
Ana tək "Buynuz"
məni.
Buynuz bayatılarında
"bu gün" sözü yoxdur, "bir gün" sözü var. O bir gün gələcək günlərinin biridir. Hansıdır, onu sirli Xuda
bilir. O bir gün Qara sevdanın
vüsal dəmidir. Həsrətin sonudur. Buynuzun
böyük qardaşı
Şuşa qalasıdır, Topxana meşəsidir. Bütöv Azərbaycanın təntənəsidir. Nə qədər
ki, bu qələbə
yoxdur, Buynuz öz oğlunu bağrına basa bilmir.
Əziziyəm, yu, mənəm,
Qəm köynəyin yu, mənəm,
Axır
gəlib görüşdüm,
Bu "Buynuz"du, bu
mənəm.
Bəli, gələcək günlərin
birində artıq oğul öz qələbəsini Buynuza
çatdırır. Onunla görüşməyə
gəlir. Bu, elə-belə görüş
deyil, Buynuz fəlsəfəsinin dərkidir.
Sirrin açılış məqamıdır.
Mən aşiq yol uzunu,
Düşündüm yol uzunu,
Yağılar çox görübdü,
"Buynuz"un buynuzunu.
Buynuz azərbaycançılığın,
ən başlıcası insanlığın kiçik
bir parçasıdır, Lənkəranın
- Şıxkəranın qardaşıdır. Onun
fəlsəfəsində düşmənə əbədi
cavabı var, hər bir
ştrixində Allah sevgisi
var, insanlara kömək,
xeyirxahlıq duyğuları var. "Buynuz bayatıları" əsas ideyası budur. Bu münasibətlə,
şair qardaşımı təbrik edir, ona yeni
yaradıcılıq uğurları arzulayıram!
Qəşəm NƏCƏFZADƏ
525-ci qəzet.- 2017.- 20 sentyabr.-
S.8.