Ölülərin dirilərə məktubu
- (II yazı)
Harınlıq, acgözlük, yaltaqlıq, nadanlıq
etməyin. Bu əməllərə sahib olanları bizim
dünyada çox pis qarşılayırlar.
Bilin ki, o dünyada nə qədər var-dövlət,
mal-pul qazanıb, nə qədər dəbdəbəli villalar
tikdirib, bahalı maşınlar alsanız da bir dənəsini
də bu dünyaya gətirə bilməyəcəksiniz. O dünyada etdiyiniz naqis əməllər
bu dünyada tez-tez üzünüzə vurulacaq, utanıb
qızaracaqsınız. Ona görə də dənizi, meşələri,
gölləri, yüz hektarlarla torpaqları zəbt etməyiniz,
bir yerdə yox on yerdə imarət yapdırmağınız,
pul qazanmaq üçün çirkin yollara əl
atmağınız, rüşvət alarkən yüz dəfə
ölüb-dirilməyiniz, vəzifədə olarkən şirə-pələngə,
işdən çıxanda cücəyə çevrilməyiniz,
övladlarınızı, ailələrinizi xalqdan
uzaqlaşdırmağınız, onları Avropa sayağı
böyütməyiniz, bəzən dilimizə, dinimizə,
milli adət-ənənələrimizə xor
baxmağınız, doğulduğunuz, kəndi, eli-obanı bəyənməməyiniz
pis haldır, faydasızdır, bir xalq kimi bizə hörmət,
başucalığı gətirmir.
Uyuduğumuz məkanda bəd əməl sahiblərinin,
insanlara zülm edənlərin nələr çəkdiyinin
şahidiyik.
Dünyanı zəbt etmək istəyən İsgəndərin
məzarını bir az yığcam ediblər
ki, etdiyi səhvləri unutmasın. Əmir Teymurun gödək
qıçının yerini bir az da
gödəldiblər ki, keçmişdən ibrət
götürsün. Hitlerin gözlərini qara dəsmalla
bağlayıblar ki, işıqlı dünyaya, insanlara bəd
gözlə baxmasın...
Çəkməli misallar, ibrətamiz hadisələr
çoxdur.
Amma aldığımız bəzi məlumatları oxuyanda, bəzi
hadisələr barədə eşidəndə
görürük ki,
sizdə hələ
də bəd əməl sahibləri, dünyanı
qarışdırmaq istəyənlər az deyil. Dünyanı yenidən bölüşdürmək,
kiçik dövlətləri əzmək, təsir altına
salmaq istəyən qüvvələr artıb.
İnsanlara millətinə, irqinə, dininə görə münasibət dəyişir.
Yaxşi ki, belə hallar bizim Azərbaycanda
yoxdur və bütün millətlərin qardaş kimi bir yerdə
mehriban yaşaması bizi çox sevindirir. Ancaq müəyyən hadisələrdən,
gedişlərdən narahatıq.
Bəzi vəzifə sahiblərinin dövlətə. xalqa,
etimad göstərənə xəyanət etməsini, ölkənin
gələcəyini deyil, öz mənafeyini düşünməsini,
var-dövlət toplamaq üçün ən çirkin vasitələrə
əl atmasını eşidəndə çox təəssüflənirik.
Bu yaxınlarda dövlətin təhlükəsizliyinə
cavabdeh olan bir qrup şəxsin əməlləri-insanları
incitmələri, zor yolu ilə külli miqdarda vəsait,
mal-mülk əldə etmələri, harın həyat
sürmələri qəlbimizi ağrıtdı. Biz ölkəmizdə harın həyat sürmək,
zəhmətsiz, rüşvət almaq yolu ilə pul qazanmaq, vəzifəsindən
sui-istifadə edərək dövləti, insanları aldatmaq
mövqeyində olan və əməlinə görə həbs
edilən həmyerlilərimiz haqqında eşidəndə
dinclik tapa bilmirik. Axı aldadılan,
incidilən, var-dövləti talanan, oğul-uşağı
ac qalan da, həbs olunan da bizimkidir, öz qanımızdan,
öz canımızdandır.
Əcnəbilər burada biz azərbaycanlıları bəzən
dilimizə, dinimizə, adət-ənənəmizə laqeyd,
bayağı münasibətdə qınayırlar və bu
halların çox zərərli olduğunu izah edirlər. Toy, yas məclislərimiz,
dilimizə münasibətimiz, təmtəraqlı həyat
şəraitimiz haqqında elə misallar çəkirlər
ki, cavab verə bilmirik. Öyrənəndə
görürük ki, deyilənlərin çoxu həqiqətdir.
Ana dilimizə münasibətdə bir çox həmyerlilərimizlə
barışa bilmirik. Çox dil bilmək eyib deyil, əslində
qabiliyyətdir, bacarıqdır, ancaq öz dilinə xor baxmaq,
onu bəyənməmək əsl nadanlıqdır.
Burada 5-6 dil bilən ölülər çoxdur. Amma əcnəbilər
öz dillərini daha çox sevirlər və bir -birləri
ilə öz ana dillərində danışırlar. Yeri gələndə isə hətta başqa dillərdə
seir deyir, mahnı da oxuyurlar. Ay tövbə, öz dillərini
heç unutmurlar. Ana dilində olan kitabları
göz-bəbəkləri kimi qoruyurlar.
O
günü bizlərdən biri ingilisə" bəsdir bu qədər
kitab topladın,
pullarını bu kağız-kuğuza nə verirsən"
deyəndə o, elə qışqırdı ki, istədik məzardan
lap çölə tullanaq.
- Nə
danışırsan, bunlar mənim ana dilimin inciləridir-şeirimdir,
laylamdır, həyatımdır, xəzinəmdir - deyib bizdən
uzaqlaşdı və bir müddət heç birimizi dindirib danışdırmadı.
İngilisin bu hərəkəti bizi xeyli
düşündürdü. Öz ana dilini bu qədər
ürəkdən sevdiyinə görə ona məhəbbətimiz
daha da artdı. Həm də yeni bir azərbaycanlı
sakinimizin söhbətini xatırlamalı olduq.
Təzə
sakinimiz əcnəbilərin ana dilinə olan sayğılarını
görəndən sonra iki əli ilə başına möhkəm
bir qapaz vuraraq, "Kül mənim başıma, indi gör mənim
qardaş-bacılarım nə edir" deyə başına gələn
bir əhvalatı yana-yana danışdı: "Kəncim
Qulamla çoxdan görüşmürdüm. Biz
universitetin ayrı-ayrı fakültələrində oxusaq da
bir yataqxanada, bir otaqda yaşamışdıq. Ancaq sonralar yollarımız ayrıldı. Mən işləməyə rayona qayıtdım.
Qulam isə nişanlandığı
qızın dayısının köməyi ilə Bakıda
münasib işə düzəldi. O, əvvəllər
kəndə gələr, ata-anasına, qohumlarına baş
çəkərdi və mənimlə də görüşərdi.
Ancaq vəzifə qazanandan sonra kəndə gəlişi
kəsildi. Hətta anasının
yasının üçünə gələ bildi və bir
neçə saat iştirak edib getdi. Bunu işinin
çoxluğu ilə əlaqələndirsə də, hərəkətindən
narazı qalmışdım, onunla heç görüşmək
istəmirdim. Ancaq şəhərdə təsadüfi
qarşılaşdıq. O, mənim bir neçə
gün şəhərdə qalacağımı eşidəndə:
Yaxşı bir villa tikdirmişəm, bu günlərdə
köçmüşük, sabah axşam bizdə
görüşüb təzə evimizi yuyarıq".
Düzü etiraz etmək istədim, çünki o, məni
heç vaxt evə, çörək yeməyə dəvət
etməmişdi. Qarşılaşanda hal-əhval tutub tez
də ayrılmışdıq. Düşündüm
ki, yaxşı olmaz təzə evə xeyir-dua vermək
lazımdır. Axşam Qulamgilə getdim və
getməyimə çox peşman oldum. İlk
anda başa düşdüm ki, o, məni evinə aramızda
olan köhnə səmimiyyətə görə yox, dəbdəbəli
villasını, maşınını, geyimini göstərmək
üçün dəvət edib.
Evin gəlini də dostum kimi kənddəki vəziyyət,
ailəm haqqında bir kəlmə də soruşmadı. Ancaq hər kəlmə
başı" Qulamçik belə
qazanır","Qulamçik belə yeyib-içir, belə
xərcləyir", "Qulamçikin böyük vəzifəli
dostları var" - deyə-deyə tez-tez ərini
öpür, yarı rus, ingilis, türk dilində hey
danışırdı.
Uşaqlarını
soruşdum:
- Qız
İngiltərədə, oğlan Amerikada oxuyur, balaca bizimlədir.
- dedi.
-
Uşaqlardan ötrü darıxırsanmı?
- Yox, əşi,
burada nə var axı. Qoy gedib dil öyrənsinlər,
bir gün görsünlər.
Bu vaxt evin kiçiyi gəldi və məni alman dilində
salamladı.
Qulam qızının saçını tumarlayıb rusca
"əhsən yaxşı danışırsan" dedi.
Sonra özünəməxsus bir tərzdə:" Bizim evdə
hamı xarici dildə danışır, mən uşaqlara azərbaycanca
danışmağı qadağan etmişəm ki, xarici dilləri
yaxşı öyrənsinlər. Maşallah
hamısı bülbül kimi ötür.
- Bəs,
ana dilimizdə niyə danışmırlar?
Sualıma
belə cavab verdi:" Biləcəridən
o yana kimdir Azəbaycan dilində danışan, ay qadası. Uşaq ingilis, alman, rus dillərini bilməsə gələcəyi
yoxdur. Görmürsən, arvad da ingiliscə
danışır. Uşaqlara
tapşırmışam ki, qalıb o tərəflərdə
işləsinlər, yaşasınlar. Cənnət
oradadır.
Bu söhbətdən sonra bir daha Qulamla görüşmədim.
Qəlbində
ana dilimizə laqeyd alan insanların dərdini
yaşadan bu şəxsin dilindən eşitdiklərimiz digər
bir həmyerlimizin dediklərini yada saldı:
"Nənə
kənddən
Bakıya nəvəsini yoxlamağa gəlir.Erkən
şəhərə çatdığı üçün
səbirsizliklə uşağın oyanmasını gözləyir
və nəvə ayılanda ona "sabahın xeyir,
gözümün işığı" deyib
yaxınlaşanda uşaq "qudmoninq" deyə geri çəkilir.
Nənə gəlinindən nəvəsinin nə
söylədiyini soruşanda o, uşağın "nənəm
nə yaxşı nənədir" dediyini bildirir və sonra
oğluna rus dilində "nənə kəndçidir, sənin
dediyini qanmır, get yat" deyir.
Bunu eşidən uşaq isə anasına
"babuşkatupaya, babuşkatupaya" deyə-deyə
otağına gedir.
Nəvəsinin
onu təriflədiyini zənn edən nənə isə
"dilinə qurban olum, nə gözəl
danışırsan" deyib fəxrlə köksünü
ötürür. Axşam nənənin gəlişi
ilə ailə üzvləri, yaxınları onun başına
yığışanda nəvə öz otağından
çıxıb nənəsini göstərərək yenə
də "babuşkatupaya, babuşkatupaya"deyə-deyə
atılıb düşməyə başlayır".
Belə əhvalatları eşidəndə Mirzə Cəlillə
görüşmək istəyirik, onu tapmayanda isə rəhmətliyin
"Bizim obrazovannılar" məqaləsini oxumalı oluruq. Məqalədə öz
dilini bəyənməyən, başqa dildə
danışmağı ziyalılıq, müdriklik sayan
birisindən dostu soruşur:-Mən ölüm, mənə
sözün düzünü de görüm, sən ki, otuz səkkiz
il müsəlman içində tərbiyə
tapmısan, xəta olmadı ki, bir az rusca oxudun? Nə səbəbə sən mənlə heç
müsəlmanca danışmaq istəmirsən?
Yoldaşım
mənə belə cavab verir:
-Sluşay,
obrozovannının müsəlmanca danışmağı
eyibdir!
Yerin behiştlik olsun, ay Mirzə Cəlil.
Deyirik
ustad sağ olsaydı indi ayda bir ətək pul sərf
edib uşaqlarına tərbiyə verməyə, dil öyrətməyə ayrı-ayrı uzaq ölkələrdən
dayələr gətirən vəzifə sahibləri
haqqında nələr
yazmazdı. Ana dilimizi bəyənməyən,
övladlarına yad ruhda tərbiyə verən, başqalarının
adət-ənənələrini təbliğ edən, öz
balasını azərbaycanlı müəllimə deyil,
dünyanın o başından gələn əcnəbi tərbiyəçilərə
etibar edən və bunun üçün külli miqdarda pul xərcləyən
"obrazovannı"ları biabır edərdi. Məgər bizdə yaxşı müəllim,
yaxşı tərbiyəçi yoxdurmu? Nədən
öz müəllimimizə 100 manat verməkdə xəsislik
edib, başqalarına 10 min manat xərcləməyi fədakarlıq
bilir, hətta bununla fəxr edirik?
Bu məktubla sizdən xahiş edirik ki, dilinizi, adət-ənənələrinizi,
milli-mənəvi dəyərlərinizi qoruyun. And olsun Allaha əgər
siz öz dilinizi sevməsəniz, onu əziz tutub
ucaltmasanız heç bir dili sevə bilməyəcəksiniz.
Heç kim də sizi sevməyəcək, saymayacaq, qiymətləndirməyəcək.
Başqa dillərə də sahib olun, ancaq sakini
olduğunuz dövlətin, mənsub olduğunuz xalqın dilində
danışmağı, yaratmağı yaddan
çıxarmayın. Çünki ana dili unudulanda, öləndə
xalq, torpaq, vətən məhv olur, alçalır, unudulur.
Bunu qulaqlarınızda saxlayın, ürəklərinizin
başına yazın: "Ana dili ölməzdir, müqəddəsdir
və əbədidir".
Bu sözlər dinimizi sevənlərə, dini ayinlərimizi
təbliğ edənlərə, İslama hörmətlə
yanaşanlara da aiddir. Din, İslam həmrəyliyi pərdəsi altında
dünyada baş verən xoşagəlməz hadisələri
eşidəndə torpağın altında bağrımız
çatlayır, nəfəsimiz daralır, gözümüz
qaralır. İslam bayrağı altında
terror qruplaşmalarının, silahlı birləşmələrin
kimlər və hansı dövlətlər tərəfindən,
hansı məqsədlər üçün
yaradıldığını biz də yaxşı bilirik.
Bu müsəlmanlara qarşı bir
soyqırım vasitəsidir, inkişaf edən müsəlman
dövlətlərinin viran edilməsi üçün Qərb
və bəzi Avropa ölkələrinin məkrli
planlarıdır. Axı İraqda, Suriyada,
Misirdə və başqa müsəlman ölkələrində
insanlar əvvəllər indikindən qat-qat yaxşı və
təhlükəsiz yaşayırdılar. Hər gün yüzlərlə, minlərlə insan
qətlə yetirilmirdi, kəndlər, şəhərlər
viran edimirdi, milyonlarla sakin öz doğma ev-eşiyini qoyub
qaçmırdı, dilənçi, əsir vəziyyətinə
düşmürdü. Bu
demokratiyadırmı, insan hüquqlarının qorunması, bəşəriyyətə
hörmət, qayğıdırmı?
Vallah çəkiləsi dərd deyil. Müsəlman
dünyasına, İslama qarşı yönələn məkrli
məqsədlərin kökü çox dərindədir.Yanımıza
gələnlər də bunu açıq deyirlər və
çox vaxt bir-birimizə sual veririk: "İŞİD-i kim
yaradıb? Onun zavodu, fabriki yoxdur, bəs bu qədər
topu-tüfəngi, silahı, ərzağı haradan
alır? Onu
yaradanlar, maliyyələşdirənlər əsasən
müsəlmanlar olmadığı halda, nədən bu
terrorçu qruplaşma islamçı adlandırılır? Niyə bu qruplaşma
məhz müsəlman dövlətlərini hədəfə
götürüb və həmin ölkələri viran
qoyurlar? Müsəlman olan müsəlmana
belə zülm edərmi?
Bizim kimi siz də yəqin ki, bu suallara cavab tapa
bilmirsiniz. Çünki ədalətsiz bir dünyada
yaşayırsınız. Yaşadığınız
dünyada haqq-ədalət böyük, güclü dövlətlərin
əlində puldur, təsir vasitəsidir. Ona
görə də sizə məsləhət görürük
ki, bəzi dövlətlərin yalançı demokratiya
şüarlarına çox uymayın, özünüzə
inanın, bir-birinizin qədrini bilin. Xaricdən
göndərilən haram pullara allanmayın, dilinizə, dininizə
xələl gətirməyin.
Dediklərimiz sizə qəribə görünməsin."Başına
gələn başmaqçı olar" deyiblər.Burada
uyuyanların bir çoxu məhz həmin yalan vədlərin
qurbanı olanlardır. Bu gün də etdikləri hərəkətlərin
əzabını çəkir, gor evində rahat yata bilmirlər.
Eşidəndə kimlərsə din pərdəsi altında adamları başına toplayıb münaqişə yaratmaq, bir başqası silah əldə edib hakimiyyət qazanmaq , digər birisi saxta dini kitablar çap edib əhalini çaşdırmaq istəyir çox narahat oluruq. Biləndə ki, ömrü boyu bəd işlərlə məşğul olub oğurluq, xuliqanlıq, əyyaşlıq edən bəzi insanlar həccə gedirlər və hacı statusu alandan sonra xeyir-şər məclislərində alimləri, ziyalıları, ağsaqqalları saymadan birbaşa keçib başda otururlar, həm də hamıya əxlaq dərsi keçirlər halımız pozulur. Sərxoş halda məscidlərə gedən, yaslarımızı yeyib-içmək məclisinə çevirən, saxta dini ayinlər təbliğ edən, dini alverə çevirən dindarlar haqqında məlumatlarımız çoxdur.
Bir-iki əhvalatı sizə də bildirmək istərdik:" Qəbirsanlığda bir nəfər mollaya beş manat verib atasına Quran oxumasını xahiş edir. Ətrafına müştəri yığmaq istəyən molla səsini qaldırmaqla bərabər vaxtı da xeyli uzadır. Digər birisi mollanın cibinə əlli manat basıb atasının qəbiri tərəfə çəkir. Adamların çoxaldığını görən molla isə ona pul verən adamın xahişini bir-iki kəlmə Quran ayələri ilə yerinə yetirir. Bu atasına quran oxutduran şəxsi razı salmır və o, sakitcə molladan soruşur: Molla əmi, nə üçün o kişinin beş manatına yarım saat, mənim əlli manatıma isə üç dəqiqə Quran oxuyursan?
Molla tez vəziyyətdən çıxış yolu tapır və gəncin qulağına:" Ay oğul, sənin atan savadlı, qanan adamdı, bir kəlmə deyən kimi başa düşdü, dediyimi götürdü. O rəhmətliyin oğlu lap zırramadır, yarım saat mouzə oxudum, yenə bir şey anlamadı-deyə ölü sahibini sakitləşdirir və əvəzində təkəbbürlü oğlan bu sözlərdən qürrələnərək mollanın cibinə daha bir əlli manatlıq basaraq gedir...
O günü varlı- karlı ailədən olan bir nəfəri dəfn edirdilər. Buna görə də qəbirstanlıq adamla tamamilə dolmuşdu. Biz də torpağın atından səs-küyü eşidib çöldəkiləri dinləməyə başladıq. Ölənin qohumları imkanlı, vəzifəli olduğundan hamı ölənin şəninə təriflər söyləyirdi. Xeyli keçəndən sonra söz mollaya verildi və onun bir-iki kəlməsindən sonra gülmək bizi tutdu. Çünki molla ərəb dilində mərhumu əməlli-başlı yuyub sərdi: -Ay Allah, bu yaramaz neçə-neçə evlər yıxıb, çoxdan ölməli idi, niyə bunun cəzasını vaxtında vermirdin ki, camaatın canı qurtaraydı. Yenə məsləhət sənindi, özün bilən yaxşıdır. Amin, amin..
(Ardı var)
Tahir
RZAYEV
Milli
Məclisin deputatı, fəlsəfə doktoru
525-ci qəzet.- 2017.- 17 yanvar.- S.4.