"Rəqs sənəti naminə
"öl" desələr, ölərəm"
XALQ
ARTİSTİ YUSİF QASIMOVUN FİKRİNCƏ, RƏQS
ÜÇÜN TƏHSİLDƏN DAHA MÜHÜM OLAN
KEYFİYYƏT İSTEDADDIR
Xalq artisti, rəqqas, pedaqoq
Yusif Qasımovun 70 yaşı və
yaradıcılığının 50 illiyi tamam olur. Bu münasibətlə yubilyarla rəqs sənəti,
pedaqoji fəaliyyəti barədə ətraflı söhbət
etdik.
- Yusif müəllim, rəqsə
marağınız necə yarandı, karyeranız necə
başladı?
- Rəqs
sənətinə uşaqlıq dövründən
böyük maraq göstərmişəm. Rəqsdə
olan dinamik hərəkətlər, musiqinin ahəngi məni
sehrləyirdi. Rəqs karyeramda önəmli
dönüş nöqtəsi 1966-cı və 1967-ci ildə
iki il ardıcıl Azərbaycanda
keçirilən rəqs müsabiqəsində qalibiyyətim
oldu. Bu müsabiqələrdə
çıxışım və birinci yerə layiq
görülməyimdən sonra münsiflər heyətinin
üzvü, qocaman rəqqasımız, mərhum Əlibaba
Abdullayev məni Dövlət Rəqs Ansamblına dəvət
etdi. Onu da qeyd edim ki, o yarışların münsifləri
maestro Niyazi, Fikrət Əmirov, Əlibaba Abdullayev, Cahangir Cahangirov, Tofiq Quliyev, Vasif
Adıgözəlov, Əminə Dilbazi kimi görkəmli
şəxslər olublar. O müsabiqələr
yekunlaşdıqdan sonra həmin il Moskvada
Sosialist ölkələr arasında beynəlxalq müsabiqə
keçirildi. Sözügedən müsabiqəyə
qatılaraq 1-ci dərəcəli laureat oldum. Sonralar, 1968-ci ildə Azərbaycanda Dövlət
Mahnı və Rəqs Ansamblına dəvət aldım.
Bir ilə yaxın orada çalışdım.
Hərbi xidmətim
yaxınlaşdığı ərəfədə Moskvadan hərbi
ansambl Bakıya qastrol səfərinə gəlmişdi, onlar həmin
ansamblın Bakıda da bir bazasını yaratdılar. Bu ansambl da Moskvaya tabe idi. Məni
həmin ansambla dəvət etdilər və hərbi xidmətim
ərzində də orada çalışdım. Mən
orda bir il yarım çalışandan
sonra iki il də hərbi xidməti keçdim. Beş il bu hərbi ansambl ilə işlədim. 1974-cü ildə Bakıya qayıtdım və
burada yaranmış Azərbaycan dövlət rəqs
ansamblının solisti olaraq fəaliyyətə
başladım. O zaman Filarmoniyanın direktoru dünya
şöhrətli maestro Niyazi idi. Ansamblda
çalışdığım dövr ərzində demək
olar ki, bir çox solo partiyaları ifa etdim. Bir çox
ölkələrə qastrollarımız oldu: şahın
dövründə İranda, İspaniyada, Portuqaliyada, Fransada,
İtaliyada, İsveçrədə, Almaniyada, İngiltərədə
və s.
- Bir dəfə demişdiniz ki, fəxri
ad almağınızda maestro Niyazinin rolu olub. Necə
oldu bu?
-
Filarmoniyada həyat yoldaşım, Əməkdar artist Səbinə
Qasımova ilə birgə işləyirdik. 1982-ci
ilin bir günü bizim rəqs məşqimiz tez bitdi, lakin
qızların məşqi gec yekunlaşdı. Mən həyat yoldaşımı gözləyirdim.
Maestro Niyazi məni uzaqdan görüb yanına
çağırdı, dedi ki, sabah fəxri
adlar veriləcək, sən də o ada layiqsən. Onların o zamanlar dövlət telefonları da var
idi, üzərində də Sovet İttifaqının gerbi
olurdu. Zəng vurdu Mərkəzi Komitəyə, hörmətli
Həsən Həsənova dedi ki, filarmoniyada
çalışan bir rəqqasımız Yusif Qasımovun da
adının sabahkı fəxri adlar siyahısında
olmasını çox istərdim, çünki buna layiqdir.
Bir neçə dəqiqə sonra Həsən Həsənov zəng
vurub dedi ki, həmin rəqqasın adını və
soyadını bir də deyin...
Səhər işə gələndə yoldaşlar gəlib
təbrik edərək mənim adımın da fəxri ad
alanlar sırasında olduğunu dedilər. 1991-ci ildə
isə Xalq artisti fəxri adını aldım. Azərbaycanda
71 il hökm sürən sovet hakimiyyəti
dönəmində milli rəqs üzrə cəmi
üç Xalq artisti var idi ki, onlardan biri Əlibaba müəllim,
biri Böyükağa müəllim, üçüncü də
mən idim. O dövrdə fəxri ad almaq çətin idi və
on ildən bir verilirdi. O vaxt dövlət konsertimiz var idi. Və konsertdə qabaqcıl bir solist idim. Maestro
Niyazi konserti yarımçıq saxlayıb məni səhnəyə
çağırdı və hər kəs məni səhnədə
təbrik etdi..
- Siz həm
də uzun illərdir, pedaqoq kimi fəaliyyət göstərirsiniz.
- Bəli,
elə həmin ildən hazırkı Bakı Xoreoqrafiya
Akademiyasında (əvvəlki Bakı Xoreoqrafiya Məktəbi)
işləməyə başladım. 1982-ci ildə
Əməkdar artist adını alanda o vaxtı SSRİ Rəyasət
heyətinin fəxri fərmanını mənə verdilər.
Məni üç dəfə 1967-69-72-ci ildə
İqor Moiseyev ansamblına dəvət etdilər. Mənim
rəqsdə etdiyim elementlər var idi ki,
açığı deyim, Qafqazda heç kim
edə bilmirdi.
- Bəs siz buna necə nail olurdunuz?
- Bu sənətə
gələn hər bir şəxs böyük sevgi ilə gəlməlidir.
Yorulmadan çalışmalı, yeniliyə can
atmalıdır. Mən çox zaman işdən
sonra da tək qalıb məşq edirdim. Sənətimi
çox sevirəm, rəqs sənəti naminə
"öl" desələr, ölərəm.
Açığı deyim ki, Azərbaycanda altı il müəllimim Xalq artisti Böyükağa
Məmmədov olub. Ondan təhsil aldıqdan sonra bir il Dövlət Mahnı və Rəqs
ansamblında işləmişəm. Biz məişətdə
gördüyümüz işləri rəqsə gətirir, səhnəyə
çıxarırıq. Pambıq,
çay yığımı və ya Novruz bayramının rəmzləri
kosa, keçəlin rəqsləri var ki, bu, mərasim
xarakterli rəqslərdir. Bu rəqslərə
də yeniliklər lazımdır ki, inkişaf olsun. Qobustanda olan qayaüstü rəsmlər rəqs
elementlərinin olduğunu bildirir. Lakin bu elementlər
onların tam rəqs etdiklərini demir. Sadəcə
onlar rəqsə bənzər hərəkətlər ediblər.
Açığı deyim ki, Azərbaycan milli rəqslərinə
müasir elementləri də mən gətirdim. Bir
"Yallı" rəqsi qurdum, müasir elementləri
döndərib eləmişdim milli hərəkətlər.
Yəni hərəkətlərdən hərəkət
yaratmışdım. Rus ansamblında
oynadığım bəzi hərəkətləri
"Şalaxo" rəqsində edirdim. Əvvəl
gürcülərdə "Xaromi" rəqsini ancaq
oğlanlar oynayırdısa, indi qızlar da oynayırlar.
Bu rəqs döyüş-kəşfiyyat məzmunlu
rəqs idi. "Uzundərə" rəqsini
qurdum ki, bütün "O olmasın, bu olsun" filmi onun
içində əks edilmişdi. O standartdan
çıxdım, bir rəqsdə bir neçə rəqs
düzəltdim. Opera və Balet teatrında bir
neçə tələbəyə dərs demişəm.
Yəni biz dahi rəqqaslarımız kimi yeni rəqqaslar
da yetişdirə bilərik.
- Yaxşı rəqqas olmaq
üçün ən vacib şərt nədir?
- Rəqs
üçün təhsildən daha mühüm olan
istedaddır. İstedad olmasa, rəqqas olunmaz,
alınmaz yəni. Rəqs
seçilmişlər üçün bir sənət
növüdür. Musiqini duymaq, hərəkətləri
ona uyğun etmək, əl, ayaq duruşunu, boyunu və s.
Bunlar istedaddan irəli gəlir. O istedadı da müəllim
seçir.
- Rəqs üçün yaş məhdudiyyəti
varmı?
- Rəqsin
yaş kriteriyası Sovetlərin zamanında var idi. 20 il işləyirdin, sonra təqaüdə
çıxırdın. Yəni 16
yaşından rəqsə başlayırdınsa, 36
yaşında təqaüdə gedirdin. İndi
qadınlar 52 yaşında, kişilərsə 62
yaşında rəqsdən uzaqlaşırlar. Mən özüm 56 yaşıma kimi rəqs
etmişəm. Pedaqoji fəaliyyətim
1991-ci ildən başlayıb bu günədək davam edir.
Azərbaycan Dövlət Rəqs Ansamblında
1993-cü ildən 2004-cü ilə kimi pedaqoq, repetitor işləmişəm.
Sonra 2005-ci ildən 2013-cü ilədək
baş baletmeyster işləmişəm. 1991-ci
ildən də Bakı Xoreoqrafiya Akademiyasında işləyirəm.
Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində Səhnə hərəkəti kafedrasında
1996-cı ildən 2003-cü ilədək dərs demişəm.
Tələbələr yetişdirmişəm,
onlar yüksək mükafatlar, Prezident təqaüdü
alıblar və mən bununla fəxr edirəm.
- Hansı ölkələrdə
qastrollarda, festivallarda iştirak etmisiniz?
- 1999-cu
ildə Xoreoqrafiyada "Bakının ulduzları"
ansamblını yaratdım. Bu ansambl ilə ilk dəfə
Kanadaya və ABŞ-a dəvət aldıq, 45 gün orada
konkursda iştirak etdik. Kanadada Toronto və
Drammondvil şəhərlərində keçirilən
müsabiqələrin qalibi olduq. 24 ölkənin
arasında 1-ci yeri tutduq. Ordan da ABŞ-a
getdik. Şimali Karolinadakı festivalda da
1-ci yeri tutduq. Dörd il
ardıcıl bizi Fransaya dəvət etdilər. Həmin tələbələrimdən altı nəfəri
Əməkdar artistdirlər. Fransanın
xoreoqrafiya akademiyası məni dəvət etdi ki, milli rəqs
üzrə ustad dərsi deyim. İki il
ardıcıl onlara milli rəqsdən ustad dərsi dedim. 2007-ci ildə Sloveniyaya göndərdilər. Orada Azərbaycanın Sovet İttifaqı qəhrəmanı
Mehdi Hüseynzadənin heykəlinin
açılışı idi. Heydər
Əliyev Fondundan da bizi məsləhət bildilər ki, gedib
açılışda konsert verək. 2008-ci
ildə Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban xanım
Əliyevanın təşəbbüsü ilə Fransada,
Belçikada, Lüksemburqda uşaq günü münasibəti
ilə böyük tədbirlər keçirildi və bizi də
ora dəvət etdilər. O tədbirlərdə də
uğurla iştirak etdik. Sonralar Fransada
çıxışlarımız oldu və orada mənə
Senatın fəxri medalını verdilər. Mən də həmin o medalı Xoreoqrafiya
Akademiyasına hədiyyə elədim.
Axırıncı festivalımız 2017-ci ildə
Rusiyanın Yekaterinburq şəhərində oldu. Burada
keçirilən 16-cı "Yer ümumi evimizdir"
festivalında 1-ci yeri tutduq.
- Özünüzün ən
çox sevdiyiniz rəqs hansıdır?
- Ən çox sevdiyim rəqs "Şalaxo"dur,
dinamik bir rəqsdir. "Qaytağı" rəqsiniQafqazda ən
çətin elementlərlə ifa edən mən olmuşam.
- Ailənizdə sənətinizi
davam etdirən varmı?
- Ailəmizdə rəqs sahəsində davamçım yoxdur. Oğlum diplomatdır, Xarici İşlər Nazirliyində çalışır. Nəvələrim də ki rəqslə maraqlanmırlar.
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet 2018.- 24 aprel.- S.8.