Günay Mehdizadə: "Sənətdə
millilik sevgisi mənə ailəmdən gəlir"
Müsahibimiz Azərbaycan Rəssamlar
İttifaqının üzvü, "Voicepress Academy"nin Mədəniyyət departamentinin sədri,
bir sıra beynəlxalq yaradıcılıq layihələrinin
müəllifi Günay Mehdizadədir.
- Günay xanım, əvvəlcə
ondan başlayaq ki, rəssamlıq ən çox istedad
işidir, ya təhsil?
- İstedad, təbii ki, olmalıdır. Ancaq istedadlı adam təhsilsiz tam professional olmayacaq. Bu ikisi birləşdikdə çox gözəl nəticə
verir. Müəyyən müddətə ən çox
işlənən fiqurların, rəsmlərin
texnikasını öyrənən istənilən adam rəsm çəkə bilər. Necə ki, bir uşaq pianino çalmağa
başlayarkən notları öyrənir və notları
qabağına qoyub çalır, bu da onun kimidir. Amma digər tərəfdən də istedad şərtdir.
Çünki istedad sənin özünün
düşündüklərin, fantaziyalarındır. Uşağa notu verirsən və o, üzünə
baxaraq ifa edir. Biri də var ki, o,
özündən yeni bir musiqi bəstələyir. Bu, artıq istedaddır. Bununla o,
yeni tərz, üslub, öz dəsti-xəttini yarada bilər.
Sənət sahəsinin inkişafı
üçün də məhz belə insanlar lazımdır.
Məsələn, Vaqif Mustafazadənin
yaratdığı caz musiqisi bütün dünyada məşhurdur.
Halbuki o, bunu muğamların üstündə
yaradıb. Əgər o, musiqini,
muğamları belə mükəmməl bilməsəydi və
istedadı da olmasaydı, bunu yarada bilməzdi. Ancaq mən istedadına, aldığı təhsilə
güvənib bununla kifayətlənməyi də qəbul
etmirəm. Mütləq həmişə
öyrənmək lazımdır. Xarici
ölkələrdə olanda muzeylərə, qalereyalara səhər
gedib, bir də ora bağlananda nəzarətçinin xəbərdarlığı
ilə çıxıram. İçimdəki
maraq və öyrənmək eşqiylə mən hər bir əsəri
öyrənir, müəllifin oradakı üslubunu, etdiyi
yenilikləri anlamağa çalışıram. Həmişə öyrənirəm, öyrəndiklərimi
yaradıcılığımda tətbiq etmək istəyirəm.
Amma təbii ki, milliliyimizi itirməmək şərtilə.
- Özünüzdə bu istedadı
və marağı necə hiss etdiniz?
- Ta
uşaq yaşlarımdan marağım vardı. Bu da ilk növbədə ailəmdən
qaynaqlanıb. Nənəm
xalçaçı idi. Həm də
bildiyiniz kimi, əvvəllər gəlin paltarları tikilirdi.
Nənəm bununla da məşğul idi. Heç bir təhsili olmadan kiçik xalçalar
toxuyurdu. Bunları qızlar gəlin
köçəndə cehiz aparardılar. Eləcə
də babam, heç bir rəssamlıq təhsili olmasa da,
çox gözəl portretlər çəkərdi, not
bilmirdi, amma bütün musiqi alətlərində ifa etməyi
bacarırdı. Təhsil, təbii ki,
inkişaf üçün çox lazımlı və
yaxşıdır. Amma istedad qandan, ailədən
gəlir. Məndə də belə
olmuşdu.
-
Yaradıcılığınızın əsas mövzusu nədir?
- Bizim ailədə
həmişə milli duyğulara köklənmiş mühit
olub. Nənəm böyük sırğalar olan
həkəri taxardı, boynunda çəçik deyilən
silsilə boyunbağılar olardı. Mən
bunları görərək böyümüşəm. Sənətdə millilik sevgisi mənə ailəmdən
gəlir. Təbii ki, sevməyə bilmərəm.
Bu bizim özümüzündür. Miniatür mənim ən sevdiyim üslubdur. Amma əlbəttə ki, öz ideyalarımla
çıxış etməyi daha üstün tuturam. Məsələn, miniatür sənətində bir
qayda olaraq kompozisiyalar ölçü baxımından
kiçik fiqurlardan qurulur. Mən
düşündüm ki, bunu mən başqa formatda edə bilərəm.
Məsələn, mən kiçik
ölçülərdə deyil, monumental üsullu
böyük ölçüdə fiqurlardan kompozisiyalar
hazırladım. Təbii ki, mahiyyəti,
prinsipi saxlayaraq.
- Bildiyim
qədərilə, hər iki əlinizlə rəsm çəkə
bilirsiniz...
- Bəli,
əslində, sağ əlim daha işləkdir. Məsələn, yazı yazanda sağla yazıram.
Amma sol əlimlə də həm yazıb, həm
də rəsm çəkə bilirəm. İşimdə
bu, mənə çox kömək olar. Çünki
simmetriyanı düzgün müəyyən etmək
üçün faydalıdır. Bunun necə
olduğunu bilmirəm, iş prosesində
avtomatik yaranır. Sırf sol əllə çəkdiyim
rəsmim yoxdu, hər iki əlimlə çəkirəm.
-
Günay xanım, bu günlərdə Rusiyada keçirilən
"İP QOURUM-Beynəlxalq, İntellektual, Strateji Forum"da
ölkəmizi təmsil etmisiniz. Forumun məramı
nə idi, orada nələr müzakirə olundu?
- Məni
bu foruma Azərbaycan Müəllifləri İctimai Birliyinin sədri,
Avrasiya Ölkələri Müəllif Hüquqları
Konfederasiyasının baş direktoru İsmayıl Məmmədkərimov
dəvət elədi. Ona da TÜRKSOY-dan
demişdilər. Türk dünyasından
dəvət olunan nümayəndələr TÜRKSOY tərəfindən
seçilirdi. Onlar Qırğızıstandan,
Qazaxıstandan, Azərbaycandan nümayəndələr istəmişdilər.
Ancaq elə insanlar olmalı idi ki, onlar öz sahələrinə
yenilik gətirmiş olsunlar. Təbii ki,
TÜRKSOY-la öncəki layihələrdən
tanışlığım var. Bir neçə dəfə
TÜRKSOY-un keçirdiyi rəsm müsabiqələrində
münsif kimi çıxış etmişdim.
Forumda əsas məsələ hər bir şeyin necə
rəqəmsal formata keçirilə biləcəyinin
müzakirəsi idi. Çünki artıq az qala hər
şey elektronikadır, insanlar canlı sərgilərdən
get-gedə uzaq düşürlər. Orada isə
müzakirə olunurdu ki, əgər insanlar sərgilərə
gəlmirlərsə, biz necə edək ki, sərgiləri
onların telefonlarına, komputerlərinə aparaq. Oraya
dünyadan 500 nəfərdən çox mütəxəssis
dəvət olunmuşdu
Mən öz tərəfimdən deyə bilərəm
ki, onlar çox maraqlı ixtiralar etmişdilər. Hətta
Rusiyanın Xalq rəssamı Nikas Safronovla
görüşdük. Bir günlük
vaxtımızdan istifadə edib Minsk şəhərində
onun sərgisinə getdik. Onun əsərlərini
qalereya şəklində texnoloji elektronikaya keçiriblər.
Belə ki, muzeyə gedirmiş kimi kartla onlayn
ödəmə edilir və hətta 3D eynəkləri vasitəsilə
istədiyiniz əsərin içərisinə girib gəzə
bilirsiniz.
Həmin forum da məhz bu mövzuya həsr olunmuşdu. Bununla
bağlı Rusiyanın mədəniyyət naziri, nazir
müavini və başqa rəsmilər çıxış
etdilər. Tədbirə bir çox
ölkələrdən elə insanlar dəvət olunmuşdu
ki, onların bu sahədə hansısa layihələri olub.
Mənim də bir neçə layihəm var.
- Maraqlıdır, bu forum sizin gələcək
yaradıcılığınız, fəaliyyətiniz
üçün hansı ideyalar verdi?
- İdeyalar, adətən, öncədən
paylaşılmır (gülür). Ancaq deyə bilərəm
ki, düşüncələrimdə, planlarımda çox
böyük irəliləyiş hiss etdim. Biz
yenidən keçmişə qayıda bilmərik, mütləq
qabağa getməliyik. Əgər bu
gün uşaqlar onlayn kitabı, elektron oyunları sevirlərsə,
sərgilərə, qalereyaya gəlməkdənsə internetdə,
telefonda vaxt keçirməyi üstün tuturlarsa, biz də
onların istəyinə uyğunlaşmağı
bacarmalı, işlərimizi yeni formatda təqdim etməliyik.
Hətta konfransda iştirak edən alimlərdən
biri belə bir fakt söylədi ki, elektron oxuyan uşaqlar
kağız kitabdan oxuyanda yadında qalmır, eləcə də
əksinə, kağız kitab oxuyan elektron kitabı yadda
saxlaya bilmir.
- Necə
düşünürsünüz, tabloların insana
yaşatdığı duyğuları elektron qalereya yaşada
bilərmi?
- Təbii
ki, yaşada bilməz. Mənim üçün
əllə yazılan hər şey daha önəmlidir. Onun yerini heç nə verə bilmir. Ancaq çox təəssüf ki, texnologiya həyatımızın
bütün sahələrini zəbt edib. Xüsusən
gənclərimizin həyatına çox sürətli şəkildə
daxil olub. Hətta bir evin içərisində
ailə üzvləri üz-üzə söhbət etmək
yerinə, sosial şəbəkədən mesajlaşırlar.
Bizim də bunu qəbul etməkdən, dəyişən
dünyayla ayaqlaşmaqdan başqa çarəmiz yoxdur. Bu, təkcə rəssamlığa deyil, hər sahəyə
aiddir. Biz çalışıb
olanları gənc nəslə başqa cür təqdim etməliyik.
Məsələn, rəsm sərgisidir və ora
gəlmək istəmirlərsə, bunu başqa formatda təqdim
etməliyik. Məcburiyyətlə
heç nə olmur.
- Sizin Atatürk portretiniz həm Azərbaycan,
həm də Türkiyə ictimaiyyətinin diqqətini cəlb
etmişdi. Bu əsərlə bağlı ideya necə
yarandı?
- Mən, ümumiyyətlə, bioqrafik ədəbiyyatı və filmləri sevirəm. Xüsusən tarixi şəxsiyyətlərin həyatı ilə çox maraqlanıram. Bizim evdə də Atatürklə bağlı bir neçə bioqrafik kitab vardı. Onları oxuyandan sonra düşündüm ki, Atatürkün portretini çəkə bilərəm. Ondan öncə də bir neçə tarixi şəxsiyyətin portretini çəkmişdim. Məsələn, Ümummilli lider Heydər Əliyevin, Prezident İlham Əliyevin, uşaqlıqdan əsərlərini sevərək oxuduğum Puşkinin, məşhur sərkərdə Sezar və başqalarının portretlərini. Atatürkün isə bir neçə portretini çəkmişəm. Bir neçə il öncə Türkiyənin Konya şəhərində keçirilən, 65 ölkənin qatıldığı Simpoziumda Azərbaycanı təmsil edirdim. O, canlı rəsm simpoziumu idi. Açılışa nazirlikdən nümayəndələr də qatılmışdılar. Söhbət əsnasında dedim ki, məndə Atatürkün portreti var, baxmaq istəyərsinizmi? Onlar üçün bu, maraqlı oldu və mən həmin portreti onlara göstərdim. Çox bəyəndilər və xahiş etdilər ki, rəsmi Ankaraya aparım. Apardım və mənim üçün də böyük sürpriz oldu. Həmin tablonu muzeyə qoydular. Sonradan həm özümün istəyimlə, həm də onların təklifi ilə Atatürkün başqa portretini də çəkdim. Onda artıq oradakı bütün muzeyləri gəzib Atatürkün orada olan rəsmləri ilə tanış olmuşdum. Düşündüm ki, fərqli bir kompozisiya etməliyəm. Növbəti tablomda isə Atatürkün həyatının fərqli dövrlərini əks etdirən bir necə səhnəni birləşdirərək bir kompozisiya yaratdım.
- Tələbələriniz
varmı?
- Birinci tələbəm öz qızımdır: Mehriban Mehdizadə. İncəsənət Gimnaziyasında oxuyur. Rəssamlar İttifaqının katibi Ağaəli İbrahimovun təşəbbüsü ilə sərgisini də açmışdıq. Həm də xorda oxuyur. Çox istedadlı qızdır. Bu da həm anası, həm də müəllimi kimi məni çox sevindirir. Ondan başqa da tələbələrim var. Onların içərisində ən sevdiyim və gələcəyinə çox inandığım Fatimədir. O, Əməkdar artist Fərqanə Qasımovanın qızıdır. Ona rəssamlıq, heykəltəraşlıq, qrafika kimi sahələri öyrətmişəm. Cəmi ilyarıma çox böyük irəliləyiş oldu. Onları "Türkiyə-Azərbaycan rənglərin qardaşlığı" adlı rəssamlar toplantısına daxil etmişdim, ikisinin də iştirakı uğurlu oldu. İzmirdə olanda yaşlı, təcrübəli rəssamlar Mehriban üçün deyirdilər ki, biz professional rəssamlarıq, balaca qız uşağı bizim yanımızda nə çəkə bilər ki? Amma Mehriban orda elə gözəl bir mənzərə rəsmi çəkdi ki, onlar heyrət etdilər.
- Rəssamlığa
gənclərin marağından razısınızmı?
- Əslində, marağı yaratmaq lazımdır. Rusiyadakı forumda bu mövzu müzakirə olundu. Orada da deyildi ki, əgər kimdəsə maraq yoxdursa, onu məcbur etməyin, qınamayın. Düşünün, siz təqdimatda hansı səhvi etmisiniz ki, ona maraqlı gəlməyib. Çalışın təqdimatınızı dəyişin, maraq yaradın. Mədəniyyət, incəsənət öyrədilən, tədris olunan keyfiyyətdir. Ta kiçik yaşlarından onları bu cür istiqamətləndirirək maraq yaratmaq olar. Təbii ki, valideyn uşaq yaşlarından müəyyən dərnəklərə, sahələrə yönləndirə bilər. Ancaq onların sonradan hansı sahə ilə məşğul olacağı öz seçimləridir.
- Tələbələriniz
arasında ailəsinin tələbi ilə yanınıza gələn,
özü isə həvəssiz olanı olubmu? Bu cür tələbələrlə
necə işləyirsiniz?
- Bəli, çox olub. Elə uşaqlar olur, valideyni güclə gətirir ki, öyrənsin, özü isə heç istəmir. Mən bu cür tələbələrimdə də maraq yaratmışam. Mənim üçün iki tip uşaq var: biri çox qapalı, biri isə həddindən artıq dinamik, özünə hədsiz dərəcədə güvənən. Bu cür uşaqlarla davranış şəkli eyni cür ola bilməz. Hər uşağı öz xasiyyətinə görə dindirmək lazımdı. Məsələn, özünə qapalı, çəkingən uşaqla sərt davransaq, onda bu, əks təsir göstərəcək və o, daha da içinə qapanacaq. Ancaq biz onunla mülayim davransaq, ona güvəndiyimizi hiss etdirsək, onda da özünə qarşı inam yaranacaq.
Özündən çox razı, dinamik uşaqla isə daha başqa cür davranmaq lazımdı. Bu cür uşaqlara isə əksinə, onun hər şeyi bilmədiyini, öyrənməli çox şeyin olduğunu və sənətinə qarşı ciddi yanaşmağı öyrətməliyik. Yəni bütün hallarda balansı yaratmaq lazımdır.
Marağı olmayan birində maraq yaratmaq niyə mümkün olmasın ki? Rəssamlıq yaradıcılıq işidir. Təbii ki, hər kəs bununla məşğul olmaq istəyər. Kim istəməz ki, özü nəyisə yaratsın, öz əl işi olsun. Onlar da yaratdıqlarını gördükcə daha da maraq göstərir, sevinirlər.
- Sizcə, rəssamlığın
inkişafı və cəmiyyətə daha geniş şəkildə
təqdimatı üçün nə etmək
lazımdır?
- Məncə, bu işdə ən böyük vəzifələrdən biri medianın üzərinə düşür. Onun səsi bizdən daha çox insana çatır. Düşünürəm ki, media nümayəndələri ilə rəssamlar, yaradıcı şəxslər hansısa ortaq layihələr hazırlaya bilərlər. Bu, hər iki tərəf üçün çox faydalı addım olar. Mənim bununla bağlı bir çox ideyam var, gələcəkdə onları həyata keçirməyə çalışacağam.
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.-2018.-25 aprel.-S.8.