İtkin səsin möhtəşəmliyi:
Akif İslamzadə
ÇAĞDAŞ
MƏDƏNİYYƏTİMİZDƏ XÜSUSİ YER TUTAN
GÖRKƏMLİ İFAÇININ 70 YAŞI TAMAM OLDU
Şahanə MÜŞFİQ
O
çağlar necə də mənə haydılar,
Könlümə, gözümə şəfəq
yaydılar.
Keçən
günlərimi qaytaraydılar,
Gələn günlərimi qurban verərdim.
Bəlkə də bir insan üçün ən
böyük ağrı, ən əzablı etirafdır bu.
Axı insan həmişə sabahı gözləyən, gələcəyin
özüylə birgə gətirəcəyi günlərə
ümidlə, inamla, arzu ilə baxan varlıqdır.
Arzu! Bir
insan övladının heç zaman bitib tükənmək
bilməyən istəkləri! Əslində, insanı həyata
bağlayan da məhz budur: arzu və ümid. Keçmiş nə
qədər cah-cəlallı, nə qədər rahat, nə qədər
hüzurlu olsa da, insan gələcək istəyir,
çünki gözləntiləri var, arzuları var. O
gözləntiləri, coşğun dağ şəlaləsi
kimi qəlbində aşıb daşan, beynini dumanlandıran,
gözlərini alovlu günəştək parıldadan o
arzuları bircə anın içərisində daha öncə
artıq yaşadığın, gördüyün, nə
olacağını əzbər bildiyin keçmişin
üçün qurban vermək mümkünmü ki?! Verərikmi? Yəqin ki, yox.
Bəs onda illərdən bəridir İlahi nəfəs
kimi, sanki Tanrının “Ol!” sədasının əksini
tapmışcasına qulaqlarımızla deyil, ruhumuzla dinlədiyimiz
o səs nə deyir?! Necə yəni keçən günlərə
gələn günləri qurban vermək?! Niyə belə yanıqlı oxuyur?! Bəlkə nəsə bilir?! Bəlkə
nəsə əyan olub ona?! Bəlkə mələklər,
yoxsa lap elə Tanrının özü pıçıldamışdı
qulağına gələcək günlərdə onu gözləyənləri?!
Görəsən, Azərbaycan musiqisinə bir-birindən
gözəl, möhtəşəm musiqi inciləri bəxş
edən Elza İbrahimova bu mahnıları hansı sözlərə
yazıb? Rəfiq Zəkanın
şeirinə, ya Akif İslamzadənin üsyanına?
Biz gənc nəsil bir tərəfdən
şanslıyıqsa, digər tərəfdən itirdiyimiz
çox şeylər var. Böyük bir nəsil olaraq
qazandıqlarımızla itirdiklərimizin arasında qərarsızca
çabalayırıq sanki.
Hər dəfə Akif İslamzadə adı çəkiləndə,
ya da onu hansısa efirdə görəndə içimi bir
qüssə bürüyür. Bax, onda nəsil olaraq
itirdiklərimizə yanıram. Çünki onun o saf, o
bənzərsiz səsini canlı dinləmək
şansını bu dünyaya gəlmədən düz 5 il öncə itirmişik. Amma
şanslıyıq, çünki texnologiya əsrinin
insanlarıyıq. Bircə düymə və budur
otağına bahar mehi kimi dolur o İlahi səs:
“Keçən
günlərimi qaytaraydılar
Gələn günlərimi qurban verərdim”.
Elə
oxuyur ki, adam o səsi
qarşısındakı bir canlı varlıq bilib
başına dolanmaq istəyir. O kiçicik telefondan
çıxarıb evinin yoxee, lap ürəyinin başında
nazlandırmaq istəyir. Gözlərini yumursan və budur səni
səndən alan, bütün
varlığına hakim kəsilən, təbiətin milyard
yaşlı qanunauyğunluğunu alt-üst edən, mələkləri
sitayişə gətirən səslə üzbəüz
oturmusan. Elə mehriban, elə şirin, elə məhrəm
baxır ki, üzünə. Bircə himə
bəndsən əlindən tutub dünyadan qaçmağa.
Bəs hara qaçacaqsan? Bunun
da bir fərqi yoxdur. Təki gedəsən,
bircə onun olduğu yer hər iki dünyanın cənnətidir
onsuz da. Yayın istisində o səs sərin
meh kimi dalğalandırar saçını, öpər
üz-gözünü, oxşayar varlığını,
qışın sazağında bir yorğan kimi bürüyər
ruhunu. Buna əminsən!
Sanki özünün gələcəyini, yaşayacağı
acıları, sıxıntıları hiss eləmişdi. O həzin, kövrək səsiylə
elə yanıqlı oxuyur ki, sanarsan taleyinə üsyan edir. Baxmayaraq ki, o, heç zaman Allaha üsyan etmədiyini
deyir.
Hələ təzə-təzə Azərbaycan musiqi sənətinə
incilər bəxş etməyə, o billur səsi ilə
neçə böyük nəğməyə nəfəs
verməyə, insanların gözləri qarşısında
səsin rəsmini çəkməyə
başlamışdı. Çox insan səsin sehrinə, musiqinin
fövqəlbəşər gücünə, dünyanın
məhz səsdən yarandığına onun ifaları ilə
inanmışdı. Amma yazıçı
Aqil Abbas demiş, Tanrı onun səsini bizdən çox
sevdi, öz yaratdığı möcüzəsini bizə
qıymadı, onun da, bizim də əlimizdən alıb
apardı göylərə. Apardı ki,
özü dinləsin.
Yazıçı
illər öncəki essesində Akif İslamzadəyə belə
səslənir: “Akif, Tanrı sənin səsini o qədər
çox sevirdi ki, bədənindən soyub apardı öz
yanına. Və Tanrı indi bütün
günü sənə qulaq asır. Və
Tanrı sənə qulaq asdığına görə və
sənin səsin onun ruhunu oxşadığına görə
bu dünyanı məhv eləmir. Sənin
səsindi bu dünyanı qoruyan.
Sən xoşbəxt adamsan. Bir gün Tanrıya qovuşacaqsan və
gedib öz səsini Tanrının dərgahında görəcəksən!
Bizlər bədbəxtik ki, bir daha sənin səsini
görə bilməyəcəyik”.
“Vikipediya”dan
bu bənzərsiz səsə sahib sənətkar haqqında
oxuyuruq: “Akif Qədir oğlu İslamzadə 1948-ci ildə
Bakıda anadan olub. 1979-cu ildə Azərbaycan
Xalq Təsərrüfatı İnstitutunun əmtəəşünaslıq
fakültəsini bitirib. İxtisasca
istehlakçı mühasibdir.
İfaçılığa 1972-ci ildə Rəşid Behbudov
adına Mahnı Teatrının vokalisti
kimi başlayıb”.
Qeyd:
Özünün xatirələrinə görə, elə o
dövrlərdən toylarda, el məclislərində
oxuyurmuş. Sənətkar həmin illəri yarızarafat,
yarıgerçək belə təsvir edir: “Sonra sənətə
gəldim, toylar başladı, yaxşı pul qazandım.
Toylar olmasaydı, yamaqlı şalvarda gəzərdim”
“1976-cı ildə Azərbaycan Dövlət Teleradiosunda
Tofiq Əhmədovun simfonik orkestrində işə
başlayıb. Hərbi xidmətdən sonra Azərbaycan
Dövlət Konsertinin vokalisti olub. 1992-1993-cü
illərdə Bakı şəhəri baş Mədəniyyət
İdarəsinin rəisi olub. Mahnılarından,
“Sarı gəlin” və “Bu gecə” diqqətləri cəlb
edib. 1987-ci ildə böyük sənətkar
Akif İslamzadənin səsinin tutulması isə
bütövlükdə Azərbaycan mədəniyyəti
üçün faciə hesab oluna bilər. Lakin Akif İslamzadənin səsi, unudulmaz ifası və
mahnıları tarixə əbədi həkk olunub.
6 may
2016-cı ildə, 1 may 2017-ci ildə və 9 may 2018-ci ildə
Prezident Mükafatına layiq görülüb.
Xanəndə Sara Qədimovanın oğludur”.
Sənətkar
nə qədər dözümlə, səbrlə yanaşsa
da müsahibələrinin bir çoxunda o günlərin
ağrısını hələ də
yaşadığını görürük: “Heyf, mənim səsim
belə oldu. Yazıq adam deyiləm, istəmirəm,
səsimi itirməyimə görə kiminsə mənə
yazığı gəlsin. Əvvəl-əvvəl,
əlbəttə, nisgil yaşayırdım, amma zaman keçəndən
sonra başa düşdüm ki, şükür Allahın məsləhətinə,
onun sahmanından başqa hər şey yalandır. Zaman keçdi, başa düşdüm ki, ən
yaxşısı bu imiş. Həya-abırla
getdik.
Səsimi itirməyimin ağrısını
yaşamışam, fikrini eləmişəm. Amma Allaha üsyan etmək...
Yox, yox, yox! Allahdan gələn dərdi də dərman
kimi qəbul etmişəm. Əslində,
mən o vaxt tamam başqa muğam, ilahilər, mərsiyələr
tərzində oxumaq istəyirdim, amma qismət olmadı.
Allah o yolu mənim üçün
bağladı. Demək ki, məsləhət
bilmədi. Allahımdan o qədər razıyam ki... Hər bir məsələdə taleyimdən
razıyam.
Allah səsimi əlimdən aldı, ağlımı ki,
almadı. Elə səsli müğənnilər
tanıyıram ki, ağlı yoxdur”.
Uzun illərdir sənətkarın səsini itirməsi
ilə bağlı çoxlu şərhlər verilir, fərziyələr
irəli sürülür, şayiələr gəzir. Xalq öz
sevimli sənətkarının səsini itirməsini bir
növ rəvayətə, hətta əfsanəyə
çevirib. Anlaşılandır! Axı
hansı xalq razılaşardı bu cür qiymətli bir dəyəri
itirməklə? Heç biri. Heç biz də barışmamışıq,
barışmayacayıq da. Yəqin elə
buna görədir hələ də sevirik, axtarırıq,
dinləyirik, ən yaxşı musiqiyə onun
mahnılarını, ən yaxşı səsə onun səsini
misal göstərir, bir zamanlar belə bir dəyərə malik
olduğumuz üçün bütün dünyaya
qarşı qürurlanırıq.
Xalq bu üzücü hadisə haqqında çox fərziyələr
irəli sürür. Həqiqəti isə Akif İslamzadə özü
danışır:
“Necə oldu mən səsimi itirdim? Get-gedə hiss eləyirdim,
səsim sözümə baxmır. 1987-ci ildə
getdim Moskvaya, xərçəng diaqnozu qoydular. Bütün analizlər bunu göstərirdi. Mən ölüm hökmü üzünə oxunan
adamam. İki-üç ay neyləyəcəyimi
bilmədim. Yatanda həmişə
işıqları bütünlüklə
söndürürdüm, amma bu xəbərdən sonra gecələr
işıqda yatmağa başladım. Səhərə
qədər kitab oxuyurdum. 2-3 aydan sonra
ümumiyyətlə, bu xəstəliyi yaddan
çıxardım, mənə sadəcə olaraq proseslərin
davamını izləmək maraqlı idi.
Yadımdadır, həmin xəbəri alanda Moskvada
küçəyə çıxdım, külək
uğuldayırdı, qarğalar uçurdu...
Səs tellərimin birini götürdülər. Həkim dedi, oxuya bilməyəcəksən.
Hərdən deyirlər, bir səs teli ilə
oxumaq olar. Mən də cavab verirəm: bir musiqi aləti
ilə ifa etmək olarmı? Olar, amma yarımçıq...
Anam məndən nigaran getdi. Bir dəfə
oturmuşduq bağda. Hava da
qaralmışdı. Sara Qədimova birdən
qayıtdı ki, sən möhkəm kişisən. Sənin başına gələni mən
yaşasaydım, havalanardım”.
O qədər
haqlı idi ki, mərhum ana... Adicə bir itkidən
hədsiz narahat olan bizlər belə bir neməti itirərkən
nələr yaşayardıq? Axı bu, təkcə səs
deyildi, arzular idi, ümidlər idi, gələcəkdən
gözləntilər idi... Dünyadakı neçə adam dözə bilərdi ki buna? Ancaq Akif
İslamzadə kimi səbrli, qəlbi Allah eşqiylə dolu,
dünyanı, yaşamağı sevən və bundan güc alan birisi. Axı hələ illər öncədən
o idi “hər şey gözəldir həyatda” deyərək
insanları gözəlliyə, yaşamağa, sevib, sevilməyə
səsləyən:
Hər
şey gözəldir həyatda!..
Sən bu
gözəlliyi anlaya, duya bilsən!..
Hər
şey gözəldir həyatda!..
Özün
bir zərrə gözəllik yarada bilsən,
Yarada bilsən!..
Arzuda
inam,
İnamda
şübhə qorxusu,
Ümiddə
səadət,
Səadətdə
onu itirmək qorxusu
Nə qədərdir,
nə qədərdir, nə qədərdir!..
Xalq artisti Brilyant Dadaşova ilə oxuduğu bu duet
neçə-neçə insanları depressiyanın,
sıxıntının əlindən alıb, onlara yeni həyat
eşqi, yaşam həvəsi bəxş edib. Həqiqətən
də ancaq “hər şey gözəldir həyatda” deyən
insan dözüb dayana bilərdi bunca məhrumiyyətə.
Çünki o, özü gözəllik
arzulamaqdan əlavə, onu yaratmağa can atan və bunu bacaran
insandır. Eynən mahnıda da deyildiyi
kimi, hər şey gözəldir həyatda, amma özün
bir zərrə gözəllik yarada bilsən. Axı:
Bir dəfə
yaşayırıq,
Hərəmiz
bircə dəfə!..
Biz bu səsdən
“Neyləyim”, “Sarı gəlin”, “Bu gecə”, “Gəl bizim
dağlara” kimi şedevrləri dinlədiyimiz halda Akif müəllim
“mən özümə heç vaxt qulaq asmıram”-deyir. Amma
o günlərin, o mahnıların həsrətini çəkdiyi
hər sözündən bilinir:
“Bir mahnılıq səsim qayıtsaydı,
hansını oxuyardım. Nə bilim, bəlkə
“Bura vətəndir” mahnısını oxuyardım. Ya bəlkə
“Qaragilə”ni...”
O
möcüzəvi günü həsrətlə gözləyən
o qədər adam tanıyıram ki...
Baxmayaraq ki, özü deyir: “Tutaq ki, bir möcüzə olsa,
səsim qayıtsa, nə dəyişəcək?! Bunu misal üçün deyirəm. Səsimin açılmasının heç arzusunda
da deyiləm. Ən yaxşısı,
yaddaşda necə qalmışamsa, bu, mənə bəs
edir”.
Akif İslamzadə təkcə səsiylə deyil,
varlığıyla, cəsarətiylə də xalqına, vətəninə
xidmət etmiş şəxsiyyətdir. Ötən əsrin
80-90-cı illərində Azərbaycanın ən çətin
zamanlarında, “Meydan hərəkatı”nın
tüğyan etdiyi vaxtda xalqının yanında olması onu
həm də əsl vətəndaş kimi tanıtdı millətinə:
“Mən siyasətdə o dövrdə olmuşam ki,
insanların hamısı meydanlarda toplaşmışdı. İnsanların, millətin müqəddəratı
həll olunan vaxt evdə oturub rahat çay içə bilməzdim.
Hesab etmirəm ki, böyük iş görmüşəm”.
“Öldürməyən
dərd insanı güclü edir” deyə çox sevdiyim bir
fikir var. Həqiqətən də dərdini dərd kimi deyil,
bir dərs kimi, Tanrının bəxş etdiyi bir sınaq,
imtahan kimi yaşamağı bacardığın an güclüsən, güclüyük. Akif İslamzadə dərdini dərman kimi qəbul
etməyi bacaran güclülərdəndir. Onun könlünü verdiyi musiqidən sadəcə
səsi getdi, özü isə getmədi, bəlkə də
gedə bilmədi. İndiyə kimi də
musiqiylə, sənətlə, muğamla iç-içədir.
Axı onun musiqi bağlılığı dünəndən,
bu gündən deyil, lap əvvəldən genlərindən gəlirdi.
Mayasında yoğrulub, qanına
qarışıb, iliklərinə işləyib, ruhuna hopub
musiqi onun. Sevgini öldürmək, istəyə
göz yummaq, arzunu boğmaq olar bəlkə də, amma ruhuna
hopmuşu nə edəsən? Ovcunamı
sıxasan, gözlərinin dərininəmi həbs edəsən,
yoxsa qulaqlarınımı qapayasan? Ruh sən
özün deyilmisən, özündən vaz keçə bilərmi
insan?! Bilməz əlbət!
Axı, ayrılıqdan betər dünyada nə var?!
Avqustun 8-i bu ölməz sənətkarın doğum
günü idi. 70 illik yubileyini qeyd edən sənətkarımızı
təbrik edir, Allahdan sağlam can, uzun ömür diləyirik!
525-ciqəzet 2018.- 11 avqust.- S.20.