Kutay
Aslantürklə Nafiə xanım haqqında söhbət
Birinci yazı
VƏ YA “525-ci QƏZET”i AMERİKADA
KİMLƏR OXUYUR
Əli ŞAMİL
ali-shamil@yahoo.com
“Savablarımızı və
günahlarımızı yazan” sosial şəbəkə
Sosial şəbəkə savablarımızı və
günahlarımızı yazan mələklərə
dönüb.
Harada, hansı toplantıya qatılırıq,
orada nə danışırıq, kimlərlə
görüşürük xəbərin yayır. Çox vaxt gedəcəyimiz toplantı, o
toplantıda saat neçədə, nə mövzuda
danışacağımız haqqında da bilgi verir. Toplantılarda nədən və necə
danışırıqsa olduğu kimi yaddaşında
saxlayır. Kim nə vaxt istəsə
açıb oxuya və dinləyə bilir.
İnternetin bu işindən razı qalan da var,
narazılıq edən də. Mən hələ onun
yaxşı cəhətlərini görmüşəm.
Gedəcəyim toplantıya hansı ölkələrdən
kimlərin gələcəyini bilirəm. Özümə,
dostlarıma, gənc araşdırıcılara lazım olan
kitabları, qəzet və jurnalları, sənədləri
simpoziuma gələnlər vasitəsilə gətirdirəm.
Azərbaycanla bağlı bilgiləri də məndən
istəyən dost-tanışa toplantılara gələnlər
vasitəsilə göndərirəm. Poçt
xərcləri o qədər bahalaşıb ki,
dost-tanışın, elmi mərkəzlərin istədikləri
kitab, qəzet və jurnalları göndərməyə bir
illik maaşım belə yetməz.
Əlaqələr o qədər genişlənib Koreyadan
da kitab, qəzet-jurnal istəyirlər, Yaponiyadan da. Amerikada
yaşayan araşdırıcılara da Azərbaycandan
çap olunmuş kitablar gərək olur, hindistanlıya da.
Bir sözlə, dünyanın hər yerində
olan araşdırıcılar Azərbaycanla maraqlandığı
kimi, biz də onların ölkələri, ədəbiyyatları,
tarixləri ilə maraqlanırıq.
Əmin
Abid
Bu dəfə isə kitab, qəzet-jurnal gətirməyimi
xahiş etmirdilər. Zəng vurub görüşmək istədiklərini
bildirirdilər. Amerikanın güney
doğusundakı Florida ştatının Orlando şəhərində
yaşayan Kutay Aslantürk internetdən öyrənmişdi
ki, noyabrın birinci yarısında Türkiyədə olacam,
orada keçirilən bir neçə toplantıya
qatılacam. Simpoziumların proqramları
öncədən internetdəki saytlara qoyulduğundan hansı
gün, hansı salonda, hansı saatda məruzə edəcəyimi
bilirdi. Bütün bunları bilsə də,
öncədən zəng vurub görüş
üçün vaxt və yer müəyyənləşdirmək
istəyirdi. Mən də qrafika baxıb
İstanbulda görüşməyi daha münasib saydım.
Amerikada da “525-ci qəzet”i izləyirlər Diqqətimi
çəkən bir cəhət o oldu ki, gedəcəyim
toplantıların proqramını Kutay Aslantürk məndən
öncə oxumuşdu. Belə hadisələrlə son dövrlərdə
tez-tez rastlaşıram. Şirazdan zəng vurub “525-ci qəzet”dəki
yazıma görə təbrik edəndə qəzeti hələ
görməmişdim “525-ci qəzet”in 31oktyabr, 1 noyabr və 2
noyabr 2018-ci il saylarında çap olunan “Nafiə Abidin
Amerikadakı və Türkiyədəki
nəvələri” məqaləmi də Kutay Aslantürk, demək
olar ki, mənimlə eyni günlərdə oxumuş, fikirlərini
bölüşmək üçün telefonla yarım saatdan
çox danışmışdı.
Böyük bir sevgiylə Azərbaycana bağlı olan
bu insan ayda bir, iki aydan bir zəng vurur, söhbətləşirik.
Danışdıqlarından da hiss edirəm ki, burada baş
verənləri ardıcıl izləyir.
Aslantürklə
hotel foyesində söhbət
Simpoziumlara
getmə səbəbim
Türk
Ocaqları Dərnəyi Bursa Şöbəsi ilə
Uludağ Universitetinin Bursa şəhərində keçirəcəyi
“Hər yıl bir büyük Türk!” devizi altında
keçirilən Beşinci Uluslararası Bilgi Şöleni
“Uluslararası Cengiz Dağcı Bilgi Şöleni”
adlanırdı. Bursa şəhərində 2018-ci il
noyabrın 5-6-da düzənlənəcək bu toplantıda
“Cengiz Dağcının “İxtiyar Savaşçı”
romanında xəyal və gerçəklık”, 8-10-da
Kastomonu şəhərində təşkil olunmuş ”Birinci
Millətlərarası Türkiyə-Özbəkistan
münasibətləri” simpoziumunda “Xalid Səid Xocayevin həyat
hekayəsi ilə ilgili kəsin cizgilər” mövzularında
məruzə etməliydim. Hər iki
toplantının da proqramı öncədən internet vasitəsilə
yayılmışdı. Kutay Aslantürk
bunları oxuduğuna görə mənə zəng
vurmuşdu.
Doğumunun
120 illiyində Əmin Abidin xatırlanması
Kutay
Aslantürklə tanışlığımızın tarixi
2014-cü il dekabr ayının
19-dandır. Bu haqda “525-ci qəzet”dəki məqalələrimdə
geniş yazmışdım. Onunla
görüşüb, üzbəüz söhbət etməsək
də, hərdən yazışır, telefonla ilə həmişə
danışırıq. Onunla
tanışlığımıza səbəb Azərbaycanın
üsyankar şairi, milli araşdırıcısı, 1938-ci
ildə siyasi səbəblərə görə güllələnmiş
Əmin Abid haqqında yazdığım məqalələr
olmuşdu.
Əmin Abid haqqında ötən 40 ildə bəlkə
də 40-dan çox məqalə yazmışam. Onların əksəriyyəti
də internet saytlarında var. Kutay Aslantürk
yazılarımın hansını oxuyub, hansını
oxumadığını bilmirəm. Bildiyim
odur ki, onu görüşməyə həvəsləndirən
“525-ci qəzet”dəki son yazılarım olub. Görünür, elmi məqalələr
insanların hisslərinə publisistika kimi güclü təsir
etmir. “525-ci qəzet”də çap olunan
yazıma görə Şirazdan və Amerikadan əks-səda
gəlməsi məni daha çox qəzetlərimizin Azərbaycandan
uzaqlarda izlənməsinə görə
qürurlandırdı.
Səfər proqramımı gözdən keçirdim. Kastomonu
Universiteti simpoziumunun proqramında sonda şəhər və
onun tarixi yerləri ilə bağlı gəzinti vardı.
Qərara aldım ki, Kutay Aslantürklə
görüş üçün gəzintiyə
qatılmayım.
Fikrimi Kutay Aslantürkə bildirdim. O razılaşdı. Şərtləşdik ki, noyabrın 11-də
İstanbulda görüşək. Vaxtında
görüş yerində olum deyə bir gün öncə səhər
tezdən yola çıxıb axşamüstü
İstanbulda oldum. Dostlarımızdan
Əkrəm Kaya bizi qarşılayıb şəhərin
Avropa yaxasında kiralədiyi hotelə apardı. Birlikdə şam süfrəsi arxasında gəlmişdən-getmişdən
xeyli söhbət etdik. Əkrəm bəy
bir zaman aspirant kimi qarşılayıb, İstanbulun tarixi yerlərini,
muzeylərini gəzdirdiyi gənclərin indi hamsının
elmi dərəcəsi olduğunu, universitetlərdə müəllim,
kafedra müdiri işlədiklərini eşitdikcə gözləri
gülürdü. Hərdən də
onların ilk səfərlər zaman utancaqlıqdan etdiklərini
yada salırdı.
Kutay
Aslantürkün İstanbula gəlişi
Söhbətimiz uzun çəkdiyindən Əkrəm
Kayadan gec ayrıldıq. Otağımıza gəlib yatmağa
hazırlaşırdıq. Telefonum zəng
çaldı. Zəng vuran Kutay
Aslantürk idi. Saat biri keçmişdi.
Dedi ki, İstanbulun Asya tərəfindəki Sabiha
Gökçen hava limanındadır, təyyarədən endi.
Kirayəyə maşın götürmək
istəyir ki, İstanbulda olduğu günlərdə şəhərdə
rahat hərəkət edə bilsin. Onun
dediyi yer bizim qaldığımız hoteldən çox da
uzaq deyildi. Fikirləşdim ki,
yükünü baqajdan almağa azından yarım saat vaxt
lazım gələcək. Kirayə maşın
götürmə işləri də bir saatdan az
çəkməyəcək. Sonra da gecənin
yarısı, qaranlıqda gəlib hoteli tapması da xeyli vaxt
aparacaq. Ona görə xahiş etdim ki,
görüşü sabaha saxlayaq. Kutay
Aslantürk razılaşdı.
Səhər gələndə Kutay Aslantürk məni
necə qucaqlayıb ağladısa, özümü saxlaya bilməyib
ona qoşuldum.
Gördüm ki, özünü toparlaya bilməyən
təkcə mən deyiləm. Həyat yoldaşım
Əzizə xanımın da, Kutay Aslantürkün kim olduğunu bilməyən Əkrəm
Kayanın da gözləri dolub. Dedi ki, tez görüşməyə,
söhbət etməyə can atırdım. Yaxşı
ki, siz görüşü bu günə saxladınız.
Baqajdan çantamı alıb kirayə
götürdüyüm maşının sənədləşdirilməsini
hazırlamaq gecə saat 4-dək çəkdi.
Öncədən planladığım söhbət
alınmadı. O da, mən də plansız, sistemsiz
danışırdıq. Kutay Aslantürkü ən
çox maraqlandıran Əmin Abidin və Nafiə
xanımın Bakı həyatı, Əmin Abidin soyu və o
soydan olanların indi harada yaşamaları idi. Mənim suallarım isə Nafiə xanımın
Türkiyəyə gəlmə tarixi, Ankaradakı fəaliyyəti,
ölüm tarixinin dəqiqləşdirilməsi ilə
bağlı idi.
Nafiə
Abidin gəlini
Kutay ailələri
haqqında təxminən belə dedi: atam Altay doğulandan
sonra onu anasından alıb yetimxanaya veriblər. Nənəm həbsdən
qurtulub hansı yollasa Ankaraya dönəndən sonra oğluna
qovuşmaq üçün bir il əlləşib.
Türkiyə Böyük Millət Məclisinin
sədri Abdulxalıq Rendanın diplomatik kanalları işə
salması sayəsində Sovetlər Birliyindəki yetimxanadan
atamı alıb Türkiyəyə gətirdib. Nafiə xanımın atası (Kutay doğru bilmir.
Nafiə kiçik ikən atası Əhməd
Şükrü ölmüş, anası Tovfik Tanura ərə
getmişdir. Tovfik Tanur da Nafiəni
qızlığa götürərək ona öz
soyadını vemişdir - Ə.Ş.) Tovfik
Tanur onu övladlığa götürüb. Ona görə də sənədlərdə adı,
soyadı Altay Tovfik oğlu Tanur kimi yazılıb.
Atam yaraşıqlı, şövqlə geyinən, cəlbedici
nitqi olan birisiydi. O, aristokrat cəmiyyətin qaydalarını
yaxşı bilirdi. Anam Nazmiyyə Mahmut qızın
Aslantürkün iş adamı olan atası inanc etibarı ilə
təsəvvüflə bağlı olub. Elə
buna görə də litseydə oxuyan qızının
dostları ilə teatr tamaşalarına və aktyorların məşqlərinə
getməsinə etiraz etməyib.
Tez-tez məşqlərə gedən anam iti
yaddaşı olduğundan aktyorların rollarını əzbərləyib. Bir dəfə
baş rolun ifaçısı xəstələnib. Onu əvəz etmək lazım gələndə
anam özündə cəsarət tapıb həmin rolu oynaya
biləcəyini deyib. Başqa əlacları
olmadığından onun səhnəyə
çıxmasına icazə veriblər. Rolun
öhdəsindən gəlib. Rejissor deyib
ki, bu qız anadan aktyor doğulub. Sonralar
bir neçə tamaşada da göstərilən etimadı
doğruldub, yeni rolları da məharətlə oynayıb.
Ona Türkan Şorayın çəkildiyi “Mavi
eşarp (Mavi şarf)”, “Veqikali yarem (Vəfalı yarım)”
filmlərində ufaq-təfək (epizodik) rollar da veriblər,
rejissor köməkçiliyi də edib. Anam
yaraşıqlı, təkəbbürlü bir qız
imiş. Atam Altay onu bir ofisdə
görüb. Bir neçə dəfə
arxasınca gəlişi ilə anamın könlünü
ovsunlayıb. Beləcə, 1964-cü ildə
evləniblər.
Gəlininin
Nafiə Abid haqqında söylədikləri
Kutay
Aslantürkün nənəsi Nafiə xanım Abidin 1930-cu ildə
Bakıda çəkilmiş və üzərində avtoqraf
yazdığı şəkli
Kutay Aslantürkə görə, nənəsi Azərbaycandan
dönəndə özü ilə var-dövlət gətirdiyindən
firavan bir həyat sürürmüş. Bu fikir mənim
üçün inandırıcı gəlmədi. Çünki araşdırıcılar Əmin
Abidin soyunun Bakı xanlarına bağlı olduğunu yazsalar
da, mən bilirəm ki, bu ailə çox kasıb
yaşayıb. Nafiə xanımın
Bakıda olduğu dövrdə bolşeviklər hamını
soyub lüt-üryan eləmişdilər. Necə
deyərlər, hamı gün çörəyinə
möhtac qalmışdı. Belə bir
vaxtda həbsxanadan çıxmış, nə yollasa vətəninə
dönmüş Nafiə Abid buradan heç bir var-dövlət
apara bilməzdi.
Nafiə xanım Türkiyəyə geri dönəndə
anasının qohumu Abdülxalıq Randa Türkiyə
Böyük Millət Məclisinin sədriydi. 5-6 dil bilən
Nafiə xanıma da görünür, o, himayədarlıq
edib, milli məclisdə tərcümə işləri
tapşırıb. Bundan başqa, Nafiə
xanımın atalığı Tevfiq, onun qardaşı Kamal,
eləcə də başqa qohumları yüksək və
imkanlı vəzifələrdə işləyirlərmiş.
Yəqin ki, Nafiə xanımın maddi vəziyyətinin
yaxşılaşmasında onların da rolu olub.
Kutay Aslantürk deyir ki, atamla anam evlənəndən
sonra Nafiə xanımla bir yerdə yaşamayıblar. Nənəm
oğlunun marağını nəzərə alaraq səyyar
teatr təşkil edib. Teatır
üçün avtobus da alıb. Beləcə,
Altay Tanurun rəhbərlik etdiyi səyyar teatr şəhər,
qəsəbə və kəndləri gəzib tamaşalar
göstərib.
Anam həmin günlərin xoş və şirin xatirələrini
indi də yada salır. Deyir ki, mən də tamaşalarda
oynayırdım. Əsasən kiçik səhnəciklər
göstərirdik. Tamaşaçılarla
sıx ünsiyyətdə olurduq. Bir də
görürdün Altay tamaşa gedə-gedə şərbətsatan
rolunu oynayır. Kürəyindəki
böyük sürahidən kiçik piyalələrə
şərbət süzüb tamaşaçılara
paylayır. Onlar da piyaləyə
imkanları daxilində pul qoyur. Çünki
o dövrdə səyyar teatrlar öncədən bilet
satmırdı. Tamaşaçılardan
yığılan pulla həm özümüz dolanır, həm
də teatr üçün gərək olanları
alırdıq.
Anam deyir ki, Nafiə xanım yaraşıqlı, səliqə-səhmanına
diqqət yetirən, hami ilə məsafə saxlayan, aristokrat
bir xanım idi. Biz onun yanına gedəcəyimizi öncədən
xəbər verərdik. Evə daxil olanda
köməkçisi bizi qarşılayaraq qonaq otağına
aparardı. 15-20 dəqiqə sonra bəzənib-düzənmiş
Nafiə xanım otağa daxil olardı. Biz
ayağa duraraq onun əlini öpüb göstərdiyi yerdə
oturardıq. Söhbətlərimiz əsasən
ciddi və rəsmi olardı. Daha çox
onun suallarına biz cavab verərdik. O, ayağa duranda bilərdik
ki, görüş vaxtı başa çatdı. Sağollaşıb ayrılardıq.
Süleyman
Sabunçuoğlunun şam yeməyinə dəvəti
Axşamüstü Süleyman Sabunçuoğlu zəng
vurdu. Onunla 1990-cı illərin ikinci yarısından
tanışdıq. Azərbaycana gələn ilk iş
adamlarındandır. Bakıdakı
keçmiş “Novbahar” restoranı binasının təmirini
onun rəhbərlik etdiyi tikinti şirkəti aparıb. Sonralar Rusiyanın bir çox bölgəsində
stadionlar, mədəniyyət mərkəzləri, inzibati və
yaşayış binaları tikiblər.
Ziyalılara böyük hörməti var. Azərbaycanın
çox araşdırıcısını İstanbulda
qarşılayıb, muzeyləri, tarixi məkanları gəzdirib,
qonaq edib yola salıb. Azərbaycana böyük sevgisi olan
Süleyman Sabunçuoğlunun mənim İstanbula gələcəyimdən
və Kutay Aslantürklə görüşəcəyimizdən
xəbəri vardı. Bizim
üçün hoteli də onun işçiləri
tutmuşdular.
Süleyman Sabunçuoğlu hotelə gəlib bizimlə
görüşdü. Sonra da şam yeməyinə dəvət
etdi. İlk görüşdən Kutay
Aslantürkün Süleyman bəylə söhbəti tutdu.
Böyük həvəslə onun dəvətini
qəbul etdi. Axşam söhbətimiz
Süleyman Sabunçuoğlunun açdırdığı
süfrə arxasında oldu. Kutay bəy
ailə hekayətlərini danışmağı davam etdi.
Soldan:
Kutay Aslantürk, Əzizə Şamil, Əli Şamil və
Süleyman Sabunçuoğlu. Şam süfrəsi
arxasında
Kutay
Aslantürk atası ilə anasının ayrılması
haqqında
Kutay bəydən:
“Söhbətinizdən belə anladım ki,
atanız-ananız sevişib evləniblər. İşləri
də hər ikisinin ürəyincə olub. Güzəranları da pis deyilmiş. Bəs nədən bu evlilik çox uzun sürməyib?
- deyə xəbər aldıqda dedi:
- Hocam,
anam boşanmalarının günahını toplumda
görür. Deyir ki, basqılara tab gətirib
ailəmizi qoruya bilmədik. Altay
yaraşıqlı, şirindilli, aristokrat toplumun
qaydalarını yaxşı bilən birisi idi. Qadınlar-qızlar onu nəinki gözləri ilə
“yeməyə” çalışırdılar, elə mənim
yanımdaca dəsmallarını və ya hansısa bir əşyalarını
bilərəkdən yerə salırdılar. Guya ki, təsadüfən düşdü. Altay da onu yerdən götürüb nəzakətlə
verir, fransızsayağı əlləridən də
öpürdü. Beləcə,
aralarında xoş ünsiyyət yaranırdı. Mən
onu qadınlardan qoruya bilmədiyim kimi özüm də
kişilərin basqısına tab gətirə bilmədim. O qədər
xoş sözlər söyləyirdilər, o qədər
nazımı çəkirdilər,
düşünürdüm ki, dünyanın ən gözəl
qadını mənəm. Mənim tayım, bərabərim
yoxdur. Kişilər hər bir istəyimi,
arzumu böyük həvəslə və zövqlə yerinə
yetirirdilər. Bu təzyiqlərə hər
ikimiz dözə bilmədik. Ailəmiz
dağıldı”.
Mən 14
yanvar 1965-ci ildə, bacım Feyza (Acilya) 5 may 1966-cı ildə
doğulmuşuq. Atamla anam 1968-ci ildə
ayrılıblar. Həmin il anam məni və Feyzanı
(Acilya) alıb
İstanbula köçüb. Bir müddət rəqqaslıq,
müğənnilik edib. Çox
qoçaq, istədiyinə nail olan bir qadın olub. Toplumun müxtəlif təbəqəsindəki
insanlarla sıx bağlar qurmağı bacarıb. Bir dəfə polisi döydüyünə görə
üç ay həbs cəzası da alıb. Ərəb ölkələrinə də gedib, orada
oxuyub, oynayıb. Biz Ankaradan köçdüyümüzdən
nənəmin qəbrinə ziyarətə getməmişik.
Heyf ki, qəbrin harada olduğunu nə anam
xatırlayır, nə də biz.
Kutay
Aslantürk Pakistan kökənli xanımı Saadia Ahmad,
qızı Şanzeh və oğlu Alisina ilə
Atam anamdan ayrılandan sonra da bir müddət teatrdan
ayrılmayıb. Böyük tamaşalarda da rol alıb,
rejissorluq edib. İkinci dəfə bir həkim
xanımla evlənib. Ondan da Tinaz adlı
bir bacım dünyaya gəlib. İkinci
xanım babamın teatrda işləməsini istəməyib.
Babam ikinci xanımının təziqi ilə
teatrdan uzaqlaşıb. Müxtəlif sahələrdə
çalışıb. Buna baxmayaraq,
evlilikləri uzun sürməyib, ayrılıblar. Ona görə də indiyədək bacım
Tinazın üzünü görməmişəm. Onu feysbukda tapdım. Məktub
yazdım, cavab vermədi. İnternetdən
öyrəndim ki, “Frankies İstanbul” restoranında proje (layihə)
kordinatorluğu yapmış qız qardaşım Tinaz Karadut
2014-cü ilin iyunundan 2015-ci ilin iyulunadək Bakı təmsilçisi
olub. Görünür, hansısa bir
güc bizi Bakıya doğru çəkir. Mən də
uzun illərdir Bakıya getməyə can atıram. Ya qismət...
Görək nə zaman baş tutacaq.
Kutay
Aslantürk ailələrinin xarici ölkədə
yaşamağa getmələri haqqında
1970-ci illər Türkiyənin çox ağır
günləri idi. Ölkə kapitalizm ilə sosializmin
arasında qalmışdı. NATO ilə
Varşava Birliyi burada sanki güclərini
sınayırdılar. Mitinqlər,
solçularla millətçilərin qarşıdurması,
terror Türkiyəni yaşanmaz hala gətirmişdi. Təsəvvür edin ki, mənim 12 yaşım
olanda yaralıları xəstəxanaya daşıyanlara
yardım edirdim. 1977-ci ilin 1 may nümayişində
onlarla insan yaralandı. O yaralıları mənim kimi
uşaqlar, qadınlar xəstəxanaya aparırdı.
Qarğaşadan qurtulmaq üçün anam 1978-ci ildə
bizi də alıb Almanyaya köçdü. 1982-ci ildə
Almaniyadan Amerikaya daşındıq. Evimizin
yanında bir qaraj vardı. Müsəlmanlar
namaz qılmaq üçün oraya
yığılırdılar, yəni oradan məscid kimi
istifadə edirdilər. Anam da oraya gedirdi.
Anam orada sufilər, onların toplandıqları yer
haqqında bilgi alır. 1983-cü ildə Nyu-York şəhərində
sufilərin cerrahilər təriqətinin üzvlərinin
toplaşdığı yerə gedir. Görür
ki, müxtəlif millətlərdən olan insanlar burada bir ailənin
üzvləri kimi mehriban yaşayırlar. Bir
gün görür ki, toplandıqları dərgahda
böyük canlanma var. Səbəbini xəbər alanda deyirlər
ki, dərgahın rəhbəri Müzəffər Ozak
(1916-1985) xanımı və qızı ilə Nyu-Yorka gəlir.
Onu qarşılamağa hazırlaşırlar.
Anam da onların karteji ilə hava limanına gedir və Müzəffər
Ozakla tanış olur. Onun
söhbətlərinə o qədər alüdə olur ki, bir
daha cerrahilərden ayrılmır.
Kutay
Aslantürk atası Altayla keçirdiyi günlər
haqqında
Mən 1990-cı ildə Türkiyəyə
döndüm.
Atamı 25 yaşımda, Ankarada gördüm.
Bələdiyyələr üçün
lazım olan avadanlıqların alınmasına vasitəçilik
edir, reklamlar hazırlayıb çap etdirirdi. Bir ara onun yanında qaldım. İşlərinə
kömək etdim.
Atam üçüncü dəfə Nuray Tunc adlı,
18 yaşlı bir qızla evlənmişdi. Aralarındakı
yaş fərqi 30-u haqlayırdı. Sonbeşik
qardaşım Çığatayın anası Nuray səmimi
və mehriban, çox ağıllı, yüksək mədəniyyətli,
olduqca qayğıkeş bir insandir. Məni
çox sevir, mən də onu çox sevirəm və məndən
gənc olsa da, ona ana deyirəm.
Uzaqda olduğumdan Çığatayla
sıx əlaqə qura bilmirəm. Amma anam
və bacım Feyza ilə əlaqələri normaldır.
Mən Ankarada atamın işlərinə kömək edəndə
Nuray Çığataya hamilə idi. Atam da içməyi
sevirdi. Mən bir dəfə ona bərk hirsləndim,
dedim ki, doğulacaq uşağı, gənc
xanımını düşün. Hətta bir
dəfə rakı şüşəsini əlindən
alıb atdım. Sonra gördüm atamla
bir yerdə yaşamaq çətindir. Odur
ki, Amerikaya getdim.
Çığatay çox ağıllı, savadlı
və ciddi bir gəncdir. 1992-ci il aprelin 26-da anadan olub. Polis məktəbini bitirib. Polis təşkilatında
komissar və helikopter pilotudur. Bir neçə il Qüzey Kıbrısda işlədikdən
sonra yenidən Türkiyəyə dönüb. Yazışırıq.
Amerikada birinci dəfə perulu Janet Carasasla evləndim. 1999-cu ildə
bir oğlumuz oldu, adını Harun qoyduq. Milli
dəyərlərə fərqli baxışımız, din
ayrılığımız, məişət məsələlərində
ortaq məxrəcə gələ bilməməyimiz ailəmizin
dağılmasına səbəb oldu. 2005-ci il iyunun 30-da pakistanlı Saadia Ahmadlə evləndim.
Ortaq cəhətlərimiz çoxdur. Universitetin ən nüfuzlu müəllimlərindəndir.
Ondan 12 yaşında Şanzeh adlı bir
qızım, 9 yaşında Alisinan adlı bir oğlum var.
Qızım Şanzeh bibisi Feyzaya və nənəsi Nafiəyə
xanıma çox bənzəyir.
Kutay
Aslantürk Pakistan kökənli xanımı Saadia Ahmad,
qızı Şanzeh və oğlu Alisina ilə
Seyid Yahya
Bakuvinin davamçıları sayılan cerrahilər təriqəti
Anam cerrahi şeyxi ilə söhbətlərdən,
görüşlərdən sonra, başını
örtdü, uzun paltar geyməyə və təsəvvüf
musiqisi ilə məşğul olmağa başladı. ABD-dakı “Robert koleji”ni bitirən və universitetdə sənət dərsi
deyən Tosun Bekir Bayraktaroğlunun cerrahilər üzərində
təsiri çox güclü idi. Bildiyimə görə, sənətçilərdən
Ahmet Özhan, “O Səs Türkiyə”nin jürisi Atena
Gökhan, Mazhar Alanson, Cem Yılmaz, Ali Taran, Kadir
Çöpdemir, Hasan Kaçan və başqaları bu təriqətin
üzvləridir.
Bilmirəm özümü belə istədi, yoxsa dərgahdanmı
belə məsləhət gördülər, anam Nyu-Yorkdan
İstanbula döndü. Hər halda özü geri dönmək
istəsə də, dərgahın şeyxi Tosun Bekir
Bayraktaroğlu ilə məsləhətləşməmiş
olmazdı. İstanbulda Karagümrük dərgahı
yanında ev kirayələdi. İndi burada
sufi bir həyat yaşayır və təriqətinə
tərəfdarlar toplayır. Necə deyərlər,
təriqətin qadınlar qrupuna rəhbərlik edir. Qadınlar da onu sevir, həm də ondan qorxurlar.
İstanbula
dönəndən sonra bir ara televiziya
kanalı da açdı. Arada “Səslər və
surətlər” proqramına aparıcılıq etdi. Hətta keçmiş Yuqoslaviyada xristian serblər
bosniyalıları qıranda orada atası-anası
öldürülmüş bir qızı himayəsinə
götürdü. Onun haqqında
qısametrajlı filim də çəkdi. Yutubda var.
İstəsəniz baxarsınız”
Cerrahilər təriqəti haqqında çox
yazırlar.
İnternetdə də bu mövzuda xeyli material var. Bu təriqətin
Azərbaycanla bağlı olduğunu nəzərə alaraq
onun haqqında oxucuya az da olsa bilgi verməyi
münasib saydım. Araşdırıcılar
cerrahlar təriqətinin öz başlanğıcını
İçərişəhərdə, Şirvanşahlar
Muzeyinin həyətində türbəsi olan Seyid Yəhya
Şirvanidən aldığını yazırlar.
İlk
cerrahı dərgahı Sultan Üçüncü Ahmed tərəfindən
1703-cü ildə Nurəddin Məhəmməd ibn-i Abdullah el-Rumi
el-İstanbuli el Cerrahin (1678-1720) üçün
yaratdığını yazırlar. Təriqətin
adı da onun yaradıcısının ləqəbindən gəlir.
Təriqətin formalaşması haqqında
fikirlər fərqlidir. Bəzi
araşdırıcılar təriqətin ramazaniyyə təriqəti
əsasında formalaşdığını yazırsa, bəziləri
də bəktaşilikdən, qədriyyə və rifaihilikdən
qaynaqlandığı fikrindədirlər.
1925-ci ildə Türkiyədə təkkə və zaviyələrin
bağlanması haqqında qanun qəbul ediləndə
İstanbul şəhərində cerrahilərin 14 dərgahı,
zaviyəsi varmış.
Təriqətin
Kanada, Argentina, İspaniya şöbələri bu gün də
fəaliyyətlərini davam etdirir. Ən
çox şöbəsi olduğu ölkə isə
Amerikadır. ABŞ-ın Nyu-York, Çikaqo, Los-Anceles
şəhərlərində təriqətin şöbələri
var. Mərkəzi İstanbuldakı Karagümrük dərgahı
olan təriqətin üzvlərinin sayı 30 min nəfəri
keçir. Zikirlərini gur səslə etmələri
kənardan diqqəti onlara çəkir.
Kutay
Aslantürkün Amerikadan Türkiyəyə köçmək
istəyi
Kutay Amerikada yaşasa da, maddi imkanları normal olsa da,
oradakı yaşamdan razı deyil. Övladlarının
taleyindən narahatdır. Bəzi
qızların 13 yaşında hamilə qalması, bunun toplum və
valideynlər tərəfindən sakit qarşılanması
onu bərk sarsıdıb. Universitetdə
müəllim işləyən, Pakistan kökənli
xanımı Saadia Ahmadlə razılaşıblar ki,
Türkiyəyə köçsünlər.
Kutay Aslantürk Azərbaycandakı ədəbiyyat, mədəniyyət
sahəsinə rəhbərlik edənlərdən də
giley-güzarını gizlətmədi. Dedi ki, Azərbaycandan
yazılanları izləyirəm. Əmin Abidlə eyni vaxtda həbs
edilən, güllələnənlərin 75 illik, 100 illik, bəzilərinin
hətta 80, 90, 110 illik yubileyləri də təntənə ilə
qeyd edilir, əsərləri çap olunur, küçə,
meydan, məktəb, təşkilat onların adı ilə
adlandırılır. Amma Azərbaycan ədəbiyyatı
tarixinin formalaşmasında böyük əməyi olmuş,
şeirləri ilə insanları milli azadlıq mübarizəsinə
səsləmiş Əmin Abidi yada salmırlar. Biz Azərbaycanda olsaydıq, Əmin Abidin
haqqını tələb etsəydik, yəqin yubileyi də
keçirilər, adı da əbədiləşdirilər, əsərləri
də çap olunardı.
Bu yerdə mən özümü saxlaya bilməyib dedim: “Əmin Abid bəxti gətirməmiş bir insandır. Onun araşdırıcı məsələsində də bəxti gətirmədi. Haqqında ilk yazanlardan biri mən oldum. Mənim də, onun əsərlərini nəşrə hazırlayan, haqqında kitab və məqalələr yazan, professor Bədirxan Əhmədovun da topluma, hökumət orqanlarına ciddi təsirimiz olmadı.
1990-cı illərdən gənc publisistlər
böyük ilhamla Əmin Abiddən yazmağa başladılar.
Azərbaycan bayrağı “türkləşmək,
çağdaşlaşmaq, islamlaşmaq” ideologiyasından
hazırlanıb. Türklük orada birinci yerdədir.
Türklükdən yazanı, onu təbliğ edəni cəzalandırmırlar,
qınamırlar. Hökumət rəhbərləri rəsmi
toplantılarda türkçülüklə bağlı
gözəl fikirlər söyləyirlər. Millət vəkilləri
də türkçülükdən bəhs edən əsərlər
yazırlar. Amma hansısa bir qüvvə türklüklə
bağlı təbliğata, ciddi əməli işlər
görməyə əngəllər törədir.
Türkçülükdən yazan gənclərin çoxu heç bir siyasi partiyanın üzvü olmasa da, onlar hakimiyyətdə olan bəzi məmurların gözünə müxalif kimi görünürlər.
Darıxmayın, zaman belə getməz. Əmin
Abid haqqında yazılanları oxuyan gənc nəsil onu dəyərini
layiqincə verər.
525-ci qəzet 2018.- 6 dekabr.- S.7-8.