Heydər Əliyev siyasi kursu:
sabitlik və uğurlu xarici siyasətin mükəmməl vəhdəti
Müstəqil Azərbaycanın memarı və qurucusu, dünya şöhrətli siyasi xadim, türk dünyasının böyük oğlu, xalqımızın ümummilli lideri Heydər Əliyevin siyasi kursunun analizi daim diqqət mərkəzində olmalıdır. Çünki bu kurs
çoxtərəfli, müasir tələblərə tam
cavab verən və çevik manevrlər etməyə imkan
yaradan mükəmməl idarəetmə sistemidir.
İllər keçdikcə Heydər Əliyevin dövlət
xadimi kimi Azərbaycanın müstəqilliyində və idarə
edilməsinin demokratikləşməsindəki əvəzsiz
rolu daha aydın görünür. Hər keçən
gün bu siyasi kursun istənilən sürətlə dəyişən
situasiyaya adaptasiya potensialının möhtəşəmliyini
sübut edir. Təcrübə göstərir
ki, ulu öndərin siyasi kursu XXI əsrin bütün
sınaqlarından uğurla çıxmaqdadır. Heydər Əliyevin siyasi varisi Prezident İlham
Əliyev konkret proqramlarla bu kursun çox böyük
potensiala malik olduğunu və onun nəzəri aspekti ilə
praktiki tətbiqi arasında sıx
bağlılığın mövcudluğunu təsdiq edir.
Bütövlükdə Heydər Əliyevin
siyasi kursu haqqında çox yazmaq olar. Bu
məqalədə biz yalnız bir sıra məqamlara qısa
təhlili nəzər salmaq istərdik.
Hər
zaman ehtiyac duyulan qüdrətli şəxsiyyət: Heydər
Əliyev fenomeni və müstəqil Azərbaycan
Ulu öndər Heydər Əliyevin böyük siyasi və
dövlət xadimi kimi fəaliyyəti uzun illərdir ki,
müxtəlif aspektlərdən analiz edilir. Ancaq hər
keçən gün bu prosesin davam etdirilməsi zərurətini
bir daha qarşımıza qoyur. Bunun
çox ciddi nəzəri və praktiki səbəbləri
vardır. Çünki Heydər Əliyev
nadir şəxsiyyətlərdəndir ki, xalqın, dövlətin
və cəmiyyətin ona hər zaman ehtiyacı vardır.
Ümummilli lider ictimai-siyasi fəaliyyəti,
dövlət quruculuğunda oynadığı rolu, müstəqil
Azərbaycanın varlığı və inkişafı
üçün hazırladığı mükəmməl kursu
ilə həmişəyaşardır. Heydər
Əliyevin hər bir kəlməsinə ehtiyac vardır.
Ulu öndərin başlıca əsəri
müstəqil Azərbaycandır və nə qədər ki,
bu dövlət yaşayır, Heydər Əliyev də
yaşayır. Azərbaycanın müstəqilliyi
əbədi olduğundan, ümummilli lider də əbədidir.
Hamıya məlumdur ki, Heydər Əliyevin xalqın təkidli
tələbi ilə ölkə rəhbərliyinə
qayıdışı ərəfəsində Azərbaycanda
ictimai-siyasi vəziyyət heç də ürəkaçan
deyildi. O
dövrdə baş verənlər barədə kifayət qədər
yazılıb. Lakin ən dolğun qiyməti
Prezident İlham Əliyev verib. Dövlət
başçısı keçən əsrin 90-cı illərinin
əvvəllərində naşı rəhbərliyin fəaliyyətsizliyi
nəticəsində, ümumiyyətlə, müstəqil
dövlətçiliyin təhlükə altında
qaldığını vurğulayıb. Bu
məqamı dərk etmədən ulu öndərin
xilaskarlıq missiyasını tam dərk etmək
mümkün deyil.
Doğrudan da, Heydər Əliyevin xilaskarlığı
geniş mənanı əhatə edir. Burada ölkənin
parçalanmadan, separatizmdən xilas edilməsi ilə mükəmməl
dövlət quruculuğu kursunun reallaşdırılması
vəhdət təşkil edir. Konkret ifadə
etsək, Heydər Əliyev postsovet məkanında yeganə
siyasi lider oldu ki, həm ölkəni məhv olmaqdan qoruya
bildi, həm də buna paralel olaraq müstəqil dövlət
quruculuğu kursunu davamlı olaraq reallaşdırdı.
Həmin dövrdə bu işi görmək olduqca
çətin idi. Çünki daxildəki separatçıların
fəalıyyətindən başqa, kənardan da çox
güclü təzyiqlər mövcud idi. Eyni
zamanda həm kənar təzyiqlərə sinə gərmək,
həm daxildə separatçı qrupları
neytrallaşdırmaq və dövlət quruculuğunu aparmaq
fövqəladə iradə, uzaqgörənlik, siyasi təcrübə
və iti zəka tələb edirdi. Heydər
Əliyev müdrik siyasəti ilə bu vəzifənin öhdəsindən
gəlmək naminə dövlət quruculuğu
üçün vacib olan üç faktoru vahid sistemdə
birləşdirə bildi. Bunlar
güclü iqtisadiyyat yaratmaq, daxili sabitliyi təmin etmək və
geosiyasi mənzərəni Azərbaycanın xeyrinə dəyişməkdən
ibarət idi.
Birinci faktor, yəni güclü iqtisadiyyatın
yaradılması daxili sabitlik və uyğun geosiyasi mühit
olmadan mümkün deyildi. Ulu öndər iqtisadi
islahatları neft strategiyası ilə sıx
bağlılıqda həyata keçirməyə
başladı. Bununla həm iqtisadi
potensialı gücləndirdi, həm də beynəlxalq aləmdən
güclü dəstək aldı. "Əsrin
müqaviləsi" bu prosesdə həlledici rol oynadı.
1995-1996-cı illərdə həmin siyasət nəticəsində
Azərbaycanda sosial-iqtisadi vəziyyət sabitləşdi,
ölkə davamlı inkişaf xəttinə
çıxdı. Sosial-iqtisadi
islahatları yalnız bundan sonra sürətləndirmək
olardı.
Heydər Əliyev şərti olaraq ikinci mərhələ
adlandırdığımız dövrdə ustalıqla siyasi
və iqtisadi islahatlar apardı. Bunun üçün
ulu öndər strateji əhəmiyyətli sistemli addımlar
atdı. Həmin sırada Heydər
Əliyev çox ağıllı kadr siyasəti həyata
keçirdi. Ümummilli lider gənc,
enerjili, yüksək diplomatik hazırlığa malik İlham
Əliyevi neft strategiyasının
reallaşdırılması prosesinə cəlb etdi. Təcrübə göstərdi ki, bu, çox
uğurlu bir addım oldu və Azərbaycan həmin istiqamətdə
çox böyük uğurlar qazandı.
Yeri gəlmişkən
vurğulayaq ki, İlham Əliyevin idarəetməyə cəlb
olunması bütövlükdə Azərbaycanda müstəqil
dövlət quruculuğu prosesində dirçəlişə
nail olmağa imkan verdi. Konkret
misal kimi İlham Əliyevin ötən 15 ildə həyata
keçirdiyi proqramların verdiyi nəticələri göstərə
bilərik. Məsələn, aqrar sektorda
ardıcıl inkişaf təmin edilib. Bu,
həyata keçirilən islahatlar, kənd təsərrüfatı
məhsulları istehsalçılarına edilən güzəşt
və yardımlar sayəsində mümkün olub. 2003-2018-ci illərdə meliorasiya sahəsinə əsaslı
kapital qoyuluşu 21 dəfə artıb.
İlham Əliyevin 15 ildə həyata keçirdiyi
ardıcıl və məqsədyönlü iqtisadi siyasət
nəticəsində ölkə bazar iqtisadiyyatına
keçid prosesini başa çatdırıb. Keçən
müddətdə ÜDM-də özəl sektorun payı 80
faizdən çox olub. Makroiqtisadi sabitlik
möhkəmləndirilib. Ölkə
iqtisadiyyatı rəqabət qabiliyyətliliyinə görə
MDB məkanında birinci yerə yüksəlib. İqtisadiyyatın şaxələndirilməsi,
qeyri-neft sektorunun və bölgələrin davamlı yüksəlişi
məqsədilə regionların sosial-iqtisadi inkişafına
dair üç dövlət proqramı həyata
keçirilib. Ötən dövr ərzində
qeyri-neft sənayesi ardıcıl şəkildə inkişaf
etdirilib. Müasir texnologiyalara əsaslanan
minlərlə yeni müəssisə fəaliyyətə
başlayıb.
Rəqəmlərlə
ifadə edilsə, 15 il müddətində Azərbaycan
iqtisadiyyatı 3,2 dəfə artıb. O
cümlədən qeyri-neft sektoru - 2,8, sənaye
istehsalı - 2,6, kənd təsərrüfatı isə - 1,7
dəfə böyüyüb. Qeyri-neft məhsulları sahəsində
ixracat 4,1 dəfə artıb. Azərbaycanın
valyuta ehtiyatları 1,8 milyard dollardan (2004)
46 milyard dollara (2018) çatdırılıb. 2003-2018-ci
illərdə ölkə iqtisadiyyatına 250 milyard dollar həcmində
investisiya qoyulub.
İqtisadiyyata yeni nəfəs verən digər
faktları da göstərə bilərik. Bütün
bu uğurlar Prezident İlham Əliyevin ifadə etdiyi kimi, Heydər
Əliyevin əsasını qoyduğu dövlət
quruculuğu kursunu inkişaf etdirmək sayəsində
mümkün olub. Bu barədə dəfələrlə
fikir bildirən dövlət başçısı İlham
Əliyev başlıca inkişaf xəttinin məhz ulu öndərin
müəyyən etdiyi daxili və xarici siyasəti müasir tələblərə
uyğun inkişaf etdirməkdən ibarət olduğunu
ayrıca vurğulayıb. Bu xətt daxili
və xarici siyasətin bütün sferalarında
müşahidə edilir.
Burada onu
da vurğulamaq tam yerinə düşərdi ki, müstəqil
dövlət quruculuğu prosesində ümummilli liderin miras
qoyduğu irsin öyrənilməsi, təbliği və tətbiqində
Azərbaycanın Birinci vitse-prezidenti, UNESCO və İSESCO-nun
xoşməramlı səfiri Mehriban xanım Əliyevanın
rəhbərlik etdiyi Heydər Əliyev Fondunun xidmətləri
müstəsna əhəmiyyət kəsb edir. Mehriban
xanım Əliyeva ulu öndərin irsinin öyrənilməsi
istiqamətində irimiqyaslı proqramların həyata
keçirilməsini aktiv dəstəkləyir. Ölkənin birinci xanımı Azərbaycan
xalqının rifahının yüksəldilməsinə
yönəldilmiş təşəbbüsləri himayə
edir, elm, təhsil, mədəniyyət, səhiyyə və
idmanın inkişafını təmin edən layihələrə
yardımçı olur. Mehriban xanım
Əliyevanın bu fəaliyyəti geniş ictimaiyyət tərəfindən
yüksək dəyərləndirilir.
Məsələyə daha geniş miqyasda
yanaşdıqda Baş nazir Novruz Məmmədovun bir fikri
çox düzgün olaraq qeyd etdiyini görürük. Novruz Məmmədov
ifadə edib ki, son illərdə Prezident İlham Əliyevin
uzaqgörən və müdrik rəhbərliyi nəticəsində
Azərbaycanda yeni keyfiyyətli inkişaf modelinin
formalaşmasına xüsusi diqqət yetirilir və bu istiqamətdə
böyük işlər görülür. Eyni zamanda, ölkəmizdə iqtisadiyyat sahəsində
islahatların dərinləşməsi, iqtisadiyyatın rəqabətliliyinin
artırılması üçün önəmli addımlar
atılır.
Üç
aspektin sintezi və azərbaycançılıq: yeni idarəetmə
fəlsəfəsinin bəhrələri
Yuxarıda vurğuladığımız kimi, ulu öndər
iqtisadi islahatları daxili sabitliklə vəhdət şəklində
aparırdı. Daxili sabitlik inkişafın təməlidir.
Heydər Əliyev həm içəridə olan
dağıdıcı ünsürləri zərərsizləşdirməklə,
həm də xarici təzyiqlərə sinə gərməklə
qısa zamanda sabitliyə nail oldu. Dünyanın
aparıcı siyasi liderləri də etiraf edirlər ki,
sabitlik olmayan yerdə davamlı inkişaf mümkün deyil.
Məhz buna görədir ki, Türkiyənin mərhum
Prezidenti Süleyman Dəmirəl Bakıda insanların firavan,
təhlükəsiz yaşamasını nəzərdə
tutaraq demişdi ki, bu, Heydər Əliyevin əldə etdiyi ən
böyük tarixi nailiyyətlərdən biridir.
Daxili sabitliyin təmin edilməsində ulu öndərin
azərbaycançılıq ideologiyasına yeni məzmun verməsi
əhəmiyyətli rol oynadı. Azərbaycançılıq
həm cəmiyyətdə münasibətlərin müasir
dövrün tələblərinə uyğun tənzimlənməsinə,
həm də müxtəlif mədəniyyətlərin
qarşılıqlı əlaqəsinə təkan verilməsinə
böyük imkanlar yaratdı. Təcrübə
bunu tam sübut etdi. Bizim üçün
çox əhəmiyyətlidir ki, məhz Heydər
Əliyevin bu ideoloji konseptə verdiyi yeni məzmun Prezident
İlham Əliyevə azərbaycançılığı
yeni səviyyəyə yüksəltməyə əsas
yaratdı. Nəticədə, ulu öndərin
siyasətinin davamı kimi İlham Əliyev iki mühüm
proqramı dövlət səviyyəsində
reallaşdırmağa başladı. Onlardan
biri Azərbaycan cəmiyyətində multikultural dəyərlərin
bərqərar olunması, digəri isə sivilizasiyalar, mədəniyyətlər
və dinlərarası dialoq mexanizmlərinin və
formatlarının hazırlanmasıdır.
Sivilizasiyalar, dinlər və mədəniyyətlər
arasında dialoqun təşkili azərbaycançılıq
ideologiyasında milli ilə beynəlmiləl olanın vəhdəti
prinsipinə əsaslanır. XXI əsrin tələbləri
fonunda bu, çox mühüm məqamdır. Çünki heç də müstəqilliyini əldə
etmiş dövlətlərin hamısında milli ilə bəşərinin
vəhdətini təmin edən səmərəli ideoloji
prinsip yoxdur. Azərbaycançılıqda
isə ulu öndərin nəzəri olaraq müəyyən
etdiyi həmin prinsipin praktiki olaraq yüksək səmərə
verdiyini Prezident İlham Əliyev tam sübuta yetirdi. Məsələn,
Azərbaycanda sivilizasiyalar, dinlər və mədəniyyətlərarası
qarşılıqlı əlaqələrin genişləndirilməsi
və dialoqun təşkili mexanizmi kimi "Bakı
Prosesi", Ümumdünya Mədəniyyətlərarası
Dialoq Forumu və Bakı Beynəlxalq Humanitar Forumu
mövcuddur. Bir neçə ildir ki, bu
üç mexanizm öz səmərəsini verməkdədir
və onu bütün dünya qəbul edir. Cənubi Qafqazda buna bənzər ikinci nümunə
yoxdur.
Ulu öndərin azərbaycançılıq
ideologiyasının konkret səmərəli təsdiqi olan
multikulturalizmin dövlət siyasəti səviyyəsinə
yüksəldilməsi də tarixi hadisədir. Azərbaycanda
multikultural dəyərlər ənənəvi olaraq mövcud
olub. Müasir mərhələdə isə
onun dövlət siyasəti kimi reallaşdırılması
prosesi gedir. Multikulturalizm müasir dövr
üçün çox əhəmiyyətlidir. Qloballaşma avtomatik olaraq müxtəlif mədəniyyətlərin
qarşılıqlı əlaqəsi məsələsini
aktuallaşdırır. O cümlədən, bir cəmiyyətdə
yanaşı yaşayan və fərqli dinlərə mənsub
olan insanların tolerant, dialoq və sülh şəraitində
yaşamasının real fəlsəfi-ideoloji əsası
olmalıdır. Azərbaycan təcrübəsi
bütün dünyaya sübut etdi ki, ölkəmiz bu istiqamətdə
konkret fəaliyyət göstərir. Artıq
dünyanın tanınmış siyasi liderləri və
ekspertləri multikulturalizmin Azərbaycan modeli haqqında
danışırlar.
Bu, olduqca vacib prosesdir. Məsələ ondan
ibarətdir ki, ulu öndərin yeni məzmun verdiyi azərbaycançılıq
ideologiyasının müasirliyi və kreativ potensialı
yüksəkdir. Deməli, müstəqil
dövlət quruculuğu XXI əsrin tələblərinə
cavab verən müasir ideoloji bazaya malikdir. Bizcə, həmin özəllik Heydər Əliyevin
Azərbaycan xalqına və dövlətinə verdiyi ən
qiymətli töhfələrdən biridir. Şübhə yoxdur ki, Prezident İlham Əliyev bu
istiqamətdə müasir tələblərə uyğun yeni
və səmərəli proqramlar həyata keçirməkdə
davam edəcək. Dövlət
başçısı ulu öndərin siyasi varisi olduğunu
dəfələrlə sübut edib və bunun həmişə
belə olacağına qətiyyən şübhə yoxdur.
Yuxarıda vurğulanan məqamlardan başqa, bir əhəmiyyətli
tezisi də vurğulamaq mümkündür. Güclü
iqtisadiyyat və daxili sabitliyin təmini azərbaycançılıq
ideologiyasının mühüm aspektlərindən olan xarici
siyasət prinsiplərinin real təntənəsini görməyə
imkan verir. Azərbaycanın xarici siyasətini
ulu öndər elə prinsiplər üzərində qurub ki,
burada müxtəlif sahələrin vəhdətinə nail
olmaq imkanı yaranıb. O cümlədən milli təhlükəsizlik
enerji siyasəti ilə tam çulğaşıb. Hazırda Azərbaycanın milli təhlükəsizliyində
enerji siyasətinin oynadığı rolu ekspertlər
açıq etiraf edirlər. "Milli təhlükəsizlik"
anlayışı müxtəlif aspektləri ehtiva edir. Burada nəhəng transmilli enerji və nəqliyyat
layihələrinin ayrıca yeri və rolu var.
Konkret misal olaraq təməli ulu öndər Heydər
Əliyev tərəfindən qoyulmuş və Prezident
İlham Əliyev tərəfindən sona
çatdırılan Bakı-Tbilisi-Ceyhan əsas ixrac neft kəmərini
göstərə bilərik. Bu layihə energetik və
iqtisadi faktorlarla yanşı, geosiyasi amillərə də
ciddi təsir göstərdi. Ulu öndər
Heydər Əliyev ifadə edirdi ki, həmin layihə
dünyanın geosiyasi xəritəsini yeniləşdirəcək.
Bu proqnoz özünü tam doğrultdu. Özü də iki aspektdə.
Birincisi, Bakı-Tbilisi-Ceyhan energetika rolu baxımından
böyük bir ərazidə geosiyasi qüvvələr nisbətini
dəyişdi.
Çünki müxtəlif dairələr ona
mane olmağa çalışsalar da, Heydər Əliyevin
yüksək iradəsi və diplomatik peşəkarlığı
sayəsində bütün cəhdlər iflasa
uğradıldı. Bununla da geosiyasət
üçün mühüm əhəmiyyət kəsb edən
bir tezis öz təsdiqini tapdı: postsovet məkanında
müstəqil dövlətlər kənar təsirilər
olmadan dünya əhəmiyyətli layihələr həyata
keçirə bilər! Bunu Heydər Əliyev bütün
dünyaya sübut etdi, İlham Əliyev isə buna yeni məzmun
çalarları verdi!
Həmin çalarlar Bakı-Tbilisi-Ceyhanın geosiyasi
rolunun ikinci aspekti ilə bağlıdır. Konkret olaraq bu
layihənin reallaşması digər nəhəng
proqramların da həyata keçirilməsi
mümkünlüyünü siyasi şüurlara yeritdi.
Budur, 2007-ci ildə Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz kəməri
(uzunluğu 980 kilometr) istifadəyə verildi, 2014-cü il sentyabrın 20-də Cənub Qaz Dəhlizinin
təməli qoyuldu. Bu layihə Avropanın
enerji təhlükəsizliyinin təmin edilməsində
böyük rol oynayır. Avropanın
yüksək səviyyəli rəsmiləri bunu açıq
etiraf edirlər. Hətta Donald Tramp bu barədə
açıq və qəti fikrini bildirib. Məhz
Cənub Qaz Dəhlizinin Qərbin enerji təhlükəsizliyi
üçün geosiyasi vacibliyini nəzərə alaraq, layihədə
iştirak edən ölkələri sanksiyalardan kənarda
tutub.
Cənub Qaz Dəhlizinin uzunluğu 3500 kilometr, dəyəri
isə 40 milyard dollardan çoxdur. 2018-ci il mayın
29-da Bakıda Cənub Qaz Dəhlizinin, iyunun 12-də isə
onun tərkib hissəsi olan TANAP boru kəmərinin rəsmi
açılış mərasimi keçirilib. Bütün
bunlara 1994-cü il sentyabrın 20-də Bakıda imzalanmış
"Xəzər dənizinin Azərbaycan sektorunda yerləşən
"Azəri", "Çıraq" yataqlarının və
"Günəşli" yatağının dərinlikdə
yerləşən hissəsinin birgə işlənməsi və
hasilatın pay bölgüsü haqqında Saziş"in
("Əsrin müqaviləsi") müddətinin 2017-ci il
sentyabrın 14-də 2050-ci ilə qədər
uzadılması fonunda nəzər salsaq, ulu öndərin nə
dərəcədə uzaqgörən siyasi lider olduğuna bir
daha əmin olarıq.
Qərb ölkələri hələ 1994-cü ildə
imzalanan bir sazişin 2050-ci ilə qədər qüvvədə
qalmasında maraqlıdır. Buna görədir ki, həmin
müqavilənin vaxtı uzadılıb. Üstəlik,
müqavilə Azərbaycan üçün daha səmərəli
şərtləri nəzərdə tutur. Məsələn,
yeni şərtlərə görə, SOCAR-ın payı 11
faizdən 25 faizə qaldırılmalı və mənfəət
neftinin 75 faizi Azərbaycana verilməlidir. Bundan əlavə, 8
il ərzində xarici investorlar tərəfindən ölkəyə
bərabər hissələrlə bonus kimi 3,6
milyard dollar ödəniləcəkdir.
Heydər Əliyevin müəyyən etdiyi xarici siyasət
kursu Azərbaycana beynəlxalq nəqliyyat dəhlizlərinin
yaradılmasında aktiv iştirak etməyə imkan
yaradıb. Prezident İlham Əliyev bu istiqamətdə son dərəcə
əhəmiyyətli təşəbbüslər irəli
sürüb. Nəticədə, Avropa və
Asiyanı birləşdirən Şərq-Qərb, Şimal-Cənub
və Cənub-Qərb nəqliyyat dəhlizləri
yaradılıb. Daha geniş kontekstdə
bu, Azərbaycanı bütövlükdə "Bir Qurşaq,
Bir Yol" layihəsi çərçivəsində aktiv bir
müstəviyə çıxarıb. Azərbaycan
hazırda Cənubi Qafqazın geosiyasi və nəqliyyat
qovşağı funksiyasını yerinə yetirir.
Bunun təsdiqlərindən biri Bakı-Tbilisi-Qars dəmir
yolunun, Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanının,
Abşeron Logistika Mərkəzinin tikintisi kimi layihələrin
artıq reallaşdırılmasıdır. Bütövlükdə
Avrasiyanın nəqliyyat xəritəsini yeniləşdirmiş
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu regionda Azərbaycanın
çox əhəmiyyətli təsir amili olmaqla onu tranzit
daşımalar mərkəzinə çevirir.
Təbii ki, Azərbaycanın xarici siyasətində Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ədalətli həllinə
nail olmaq xüsusi yer tutur. Bunun ümumi prinsiplərini
ulu öndər Heydər Əliyev müəyyənləşdirib.
Həmin aspektdə Prezident İlham Əliyev
Nazirlər Kabinetinin 2018-ci ilin doqquz ayının sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunan iclasındakı nitqində ifadə edib ki,
münaqişənin həlli üçün kifayət qədər
geniş hüquqi baza vardır. Bununla
yanaşı, yeni addımlar, xüsusilə ölkəmizin
suverenliyi, sərhədlərinin toxunulmazlığı, ərazi
bütövlüyü ilə bağlı mötəbər
beynəlxalq təşkilatların qərar və qətnamələri,
sazişlərdə əks olunan müddəalar Azərbaycanın
mövqeyini daha da möhkəmləndirir. Bu
nəticəyə Heydər Əliyevin müəyyən etdiyi
xarici siyasət prinsiplərinə ciddi əməl edilməsi
və gərgin zəhmət sayəsində gəlinib.
Danılmaz həqiqətdir ki, müstəqil Azərbaycan
dövlətinin xarici siyasəti Heydər Əliyev siyasi
kursunun məhsuludur. Bu siyasət son illərin
sınağından uğurla çıxıb və Azərbaycanın
dövlət suverenliyinin əbədiləşdirilməsinə
möhkəm zəmin yaradıb. O cümlədən, həmin
siyasət Azərbaycanı regionun aparıcı dövlətlərindən
birinə çevirib. Ayrıca qeyd edək ki,
2011-ci ildə Azərbaycan 155 dövlətin dəstəyi ilə
BMT Təhlükəsizlik Şurasına qeyri-daimi üzv
seçilib. Ölkəmiz 120 dövlətin
təmsil olunduğu Qoşulmama Hərəkatında uğurla
fəaliyyət göstərir və gələn ildən
başlayaraq bu təşkilata sədrlik edəcək. Bakıda Qoşulmama Hərəkatının zirvə
görüşü keçiriləcək.
Azərbaycan Avropa İttifaqına üzv olan 9 ölkə
ilə strateji tərəfdaşdır. Bununla
yanaşı, onu da unutmaq olmaz ki, Heydər Əliyevin xarici
siyasət kursunda daha çox önəm verilən istiqamətlərdən
biri qonşu ölkələrlə əməkdaşlığın
genişləndirilməsi və tərəfdaşlığın
təmin edilməsi ilə bağlı olub. Bununla əlaqəli
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev deyib: "Hesab edirəm
ki, bu il qonşu ölkələrlə əlaqələrimiz
yeni pilləyə qalxıbdır. Mənim
qonşu ölkələrin dövlət, hökumət
başçıları ilə çoxsaylı
görüşlərim olub. Əldə
edilmiş razılaşmalar həm ikitərəfli əlaqələrimizi
möhkəmləndirir, eyni zamanda, regionda sabitliyin, təhlükəsizliyin,
əməkdaşlığın inkişafına xidmət
göstərir. Müsəlman ölkələri
ilə bizim əlaqələrimiz həmişə olduğu
kimi, diqqət mərkəzindədir. Bu, bizim xarici
siyasətimizin prioritet məsələlərindən
biridir".
Heydər Əliyevin xarici siyasət kursunda beynəlxalq təşkilatlarla əməkdaşlıq da xüsusi yer tutur. Ulu öndərin BMT Baş Assambleyasının 49-cu sessiyasında söylədiyi nitqi bu baxımdan strateji əhəmiyyət kəsb edir. Heydər Əliyev həmin niqtində həm Azərbaycanın xarici siyasətinin ümumi prinsiplərini ifadə edib, həm də qlobal geosiyasi proseslərin inkişafı ilə bağlı maraqlı tezislər irəli sürüb. Ümummilli lider BMT-nin dünya siyasətindəki fəaliyyətinin daha da aktivləşdirilməsi ilə əlaqədar konkret təkliflər irəli sürüb. Deməli, müstəqil Azərbaycanın xarici siyasəti kökündən beynəlxalq miqyasda özünü göstərən trendlərlə beynəlxalq hüquq normaları çərçivəsində sıx vəhdətdə olub.
Vurğulanan məqamlar bir daha təsdiq edir ki, ulu öndər Heydər Əliyev müstəqil Azərbaycan dövlətinin memarı kimi bütün istiqamətlərdə atılacaq addımların ümumi prinsiplərini zərgər dəqiqliyi ilə müəyyənləşdirib. Ümummilli liderin bu mirası Azərbaycan dövlətçiliyini daim var etməyə qadirdir. Prezident İlham Əliyevin həyata keçirdiyi proqramlar, apardığı islahatlar, ordu quruculuğu kursu bu baxımdan Heydər Əliyev siyasi kursunun etibarlı əllərdə olduğunu nümayiş etdirir.
Newtimes.az
525-ci qəzet 2018.- 12 dekabr.- S.4.