Ali
Akbaşın söz töhfəsi: "Quş süfrəsi"ndən
"Durna köçü"nə
Şahanə MÜŞFİQ
2017-ci
ilin avqust ayında Türkiyənin İstanbul şəhərində
keçirilən "Türk dünyası gənc
yazarlarının görüşü"ndə
iştirakımız bizə digər türkdilli ölkələrdən
olan öz nəsildaşlarımızı tanıtmaqla
yanaşı, əvvəllər mətbuatdan, ədəbiyyatdan
imza olaraq tanıdığımız bir sıra qocaman
şair və yazıçılarla da görüşməyimizə,
onlardan ustad dərsləri almağımıza fürsət
yaratdı. Bu baxımdan həmin
görüş ömrümüzdə silinməz izlər
qoydu.
Türkiyənin tanınmış şairlərindən
olan Ali Akbaşla tanışlığımız da bu layihənin
bizə qazandırdığı önəmli fürsətlərdən
biri idi. Bu
mülayim, xoş simalı, rəvan və səlis
danışığa, maraqlı söhbətə malik bu
insanın üç gün ərzində ustad dərslərində
iştirak etmək bizə təkcə şeir, poeziya deyil, eləcə
də həyat, insanlar, gözəl hisslər, duyğular
haqqında ən maraqlı və gərəkli söhbətləri,
bilgiləri qazandırdı.
Onu ilk dərsdə söylədiyi "Süfrəmiz
quş süfrəsi" adlı şeiri ilə kəşf
etdik.
Əlində tutduğu ağ üzlü
kitab da həmin şeirin şərəfinə
adlandırılmışdı. Uşaqlar üçün
yazılmış şeir bir az da müəllifin
özünün həzin səsinin təsiri ilə insana qəribə
bir hüzur, sakitlik, könül xoşluğu bəxş
edirdi:
Bir udum
yağmur suyu
Və bir
dilim dolunay,
Süfrəmiz
quş süfrəsi,
Laylalar
söyləsin çay,
Süfrəmiz quş süfrəsi.
Misralar bir-birinin ardınca sıralandıqca
gözümüz önündə təbiətin ən
gözəl, ən munis mənzərəsi canlanırdı. Və biz bu mənzərənin
eşqinə olduğumuz yerləri tərk edib, "quş
süfrəsi"nə qonaq gedir, o süfrənin bir kənarını
qatlayıb qırağında bardaş qururduq.
Böyük auditoriyada bayaqdan bir-biriylə söhbət edən,
bir-birinə gülümsəyən gənclərin
hamısı diqqət kəsilib, şeirin bizi
apardığı diyarlarda səfər edirdi:
Göy
üzündən mavilik,
Buluddan
süd sağarıq,
Gəlin,
öksüzlər, gəlin,
Qırxımız
da sığarıq,
Biz yemədən
doyarıq,
Süfrəmiz quş süfrəsi.
Sonra Ali bəylə söhbət etdikcə, onun
kitablarını, şeirlərini oxuduqca bu insanın fərqli
və saf dünyasına daxil olur, bu dünyanın təmizliyinə
bələnirdik. Onun şeirlərinin çoxu uşaqlar
üçün olsa da, özü demişkən, uşaqlar
üçün yazılmış bir əsəri
böyüklər də sevərək oxuya bilmirsə, o əsər
pis əsərdir. Həqiqətən, onun
uşaqlar üçün yazdığı şeirlərində,
laylalarında, türkülərində belə böyükləri
duruldacaq, düşündürəcək bir sıra mətləblər
var.
Onun axıcı, zəngin şeir dili, adi hadisələrə
poetik ifadə yükləmək bacarığı
hamımızı valeh etmişdi. Biz anlayırdıq ki,
özünü sanki biz gənclərdən biri imiş kimi
aparan, sadə, gülərüz, hamımızı
böyük diqqətlə dinləyən və "bu dərslərdə
sizə öyrədəcəyəm" deyil, "bu dərslərdə
birgə öyrənəcəyik"- deyərək sözə
başlayan ustaddan hər birimizin öyrənəcək
çox şeyimiz var.
İlk dərsdən auditoriyadakı bütün gənclərin
diqqəti Ali bəyin əlindəki kitabında idi. Hamı o
kitaba sahib olmaq, içindəki dünyaya daha rahat səyahət
etmək arzusunda idi. Amma deyəsən, qismət
mənim imiş. Sonuncu dərs
günündə özümdə cəsarət tapıb
kitabını Ali bəydən xahiş etdim. O da məmnuniyyətlə
kitabını imzalayıb mənə hədiyyə etdi. Hələ
ordaykən "quş süfrəsi" ilə tanış oldum. Buradakı
uşaq şeirləri məni ecazkar nağıl
dünyasına qonaq edirdi. Bu dünyada bizə
çoxdan tanış olan nəsnələr
yeni dad, yeni biçim qazanıb.
***
Ali
Akbaşla bu şəxsi tanışlığım
üstündən il yarım keçməsinə
baxmayaraq, hələ də yepyeni xatirə kimi
yaddaşımın bir küncündə ətirlənir. Bu günlərdə onun ölkəmizə qədər
gəlib çıxan "Durna köçü" adlı
şeir diski əlimə keçdi. Öncə
diskin üzərindəki şəkil diqqətimi çəkdi.
Zərif şeirlər müəllifi bir əli
ilə başını tutmuş
qayğılı-qayğılı yazmaqdadır. Yenicə dəmlənməyə hazır şeirin
xoş qoxusu hələ şəkildəncə insanın nəfəsini
oxşayır. Diskin üzərində
şeirlərin Ali bəyin öz səsindən səsləndirildiyi
və onun sözlərinə yazılmış
mahnıların toplandığı yazılıb.
Vaxt itirmədən
disklə tanış olmaq və ən əsası
o həzin səsi yenidən eşitmək üçün
dinləməyə başladım. İlk
şeir bayaq təsvir etdiyim şəkillə üst-üstə
düşürdü. "Sancı"
adlanan bu şeirdə müəllif "mən bir şeirə
hamiləyəm" deyərək şeirin yaranma, daha
doğrusu, doğulma anını təsvir edir.
Disk 5-i mahnı, 25-i Ali bəyin özünün qiraətində
şeirlər olmaqla cəmi 30 nümunədən ibarətdir. "Sularda axşam",
"Ərənlər divanında",
"Çanaqqala", "Bayramlıq", "Eylülə
bəstə", "Budaqdan budağa", "Elif",
"Köç", "Çiçəklər və
quşlar", "Füzuli", "Güz qəzəli",
"Dağlara dastan", "Üç gümüş
tük", "Yolçu yolunda gərək", "Həyat",
"Bizim elin qızları", "Yanğı" və
s. kimi şeirlərin bir çoxu ilə haqqında bəhs
etdiyim kitabdan tanış olsam da, etiraf edim ki, şeirin əsl
duyğusunu, yazıldığı anın hiss və həyəcanını
müəllifin səsində dinləyərkən daha
çox hiss etdim. Bu şeirlərdə müəllifin
yurduna, vətəninə, öz el-obasının insanına
sevgisi, məhəbbəti əks olunub. Ancaq
bu sevgi təkcə həmin yerlə bitmir. Öz elinin insanına olan sevginin timsalında
bütün insanlığa, öz vətəninin
timsalında bütün dünyaya məhəbbət tərənnüm
olunur. "Bizim elin qızları" şeirində
şair həmin qızlarla birgə, ümumən qız
övladlarındakı zərifliyi, gözəlliyi, incəliyi
dilə gətirir:
Hey qızlar,
Bizim qızlar,
Yurdumun səmasında
Adsız ulduzlarsınız,
Rüzgarda bir saz kimi
Nə deyib sızlayırsız?!
Şeirlərdən əlavə, bəstəkar İrfan Gürdalın musiqiləri də Ali Akbaşın sözlərinə bir başqa məna qatıb. "Göyü tutuşduran bir tenor durna", "Ninni", "Ardıcın türküsü", "Vida", "Türkülər" mahnısında sözlərin ruhuna uyğun musiqilər dinləyicidə xoş əhval yaradır. Bu mahnılardan "Ninni"ni Çiydəm Gürdal, qalanları isə İrfan Gürdalın özü səsləndirib.
Zənnimcə, il yarımdan sonra Ali
Akbaşın "Durna köçü"nün
"Quş süfrəsi"nə qovuşmasını onun
poeziyasının Azərbaycan oxucusuna tanıdılması
yolunda ilk müjdəçi hesab edə bilərik. Onun daha
çox yaradıcılıq nümunələrini və
özünü ölkəmizdə qonaq etmək diləyi ilə...
525-ci qəzet 2018.- 13 dekabr.- S.7.