Şeirini bircə misrasından
tanıdığım şair
Əbülfət Mədətoğlunun
60 yaşına
Neçə
illərdir Əbülfət Mədətoğlunu
tanıyıram. Yox, təkcə tanımıram, həm də
dostluq edirəm, hər həftə onun iş otağına
yolum düşür, qəzetdə təzə yazını Əbülfətə
göstərirəm. Onu həmişə oturduğu yerdə
görmüşəm və mənə elə gəlir ki,
Allah da bu yeri elə onun üçün seçib.
Əbülfət
Mədətoğlu bu dünyanın deyərdim ki, ən
iddiasız adamıdı. Yalnız bir iddiası, bir
böyük arzusu var ki, doğulduğu Tuğ kəndinə
qayıda bilsin, üzü üstə sərələnib
Tuğun otunun, gülünün iyini ciyərlərinə
çəksin.
Əbülfət
Mədətoğlu şairdir, özü də poeziyamızda
heç kimə bənzəməyən şair. Və deyim
ki, heç kim də ona bənzəmir.
Əbülfət
təkdir. Təklər həmişə seçilirlər. Şeiriyyət aləmində
də o, təkdir! Mən yüzlərlə Azərbaycan şairlərinin
şeirlərinin sırasında Əbülfətin şeirlərini
bircə misrasından tanıyaram ki, bu, Əbülfətdir!
Hər
gün göz yaşı, hər gün
Ölüb-dirilməyim var.
Gözü
doymur ki, dərdin
Səssiz dərilməyim var.
Əlim
bir yana çatmır,
Səsim solur içimdə.
Bircə
Allahım bilir,
Nələr olur içimdə.
Dörd
divar arasında
Məzardayam elə bil.
Hər
yan xatirə dolu -
Bazardayam elə bil.
Cırmaqlanır
yaddaşım,
Ruhum qana bələnir.
Təklik
adlı sirdaşım
Məndən məni dilənir.
Bu şeirə kədərli şeir demirəm. Bu, Əbülfətin
öz-özüylə mübarizəsini əks etdirən,
özünə məğlub olan və bununla da
özünü dərk etməyə çalışan
etiraflarındandı.
Əbülfətin bütün şeirləri etiraf
üzərində köklənib. Onun təklik, tənhalıq,
sevgi, həyat haqqında düşüncələri səmimi
etiraflardan ibarətdir. Bu etiraflarda nostalji hisslər
görməzsiniz, peşmançılıq hissi də yoxdur.
Etiraf “vicdanın nəğməsi, neyi, hər kəsin
özündən öc almasıdır”sa,
Əbülfət Mədətoğlu da hər şeyi öz
vicdanına etiraf edir.
Əbülfət Dərd şairidir. Dərd onun
içində, o da dərdin içindədir.
Tumurcuğu
çırtlamış -
Təzə
dərdim-tər dərdim!
Mən səni
şehli-şehli -
Təzə
dərdim-tər dərdim!
Sarıldın
sən də mənə...
Eşq
vardı səndə mənə
Titrəmə,
səndələmə -
Sən də
məni dər, dərdim!
Qarışaq,
sirdaş olaq
Bir
divar-bir daş olaq...
Dərdlərə
bir qaş olaq -
Sən
üstündə zər dərdim!
Publisistik
yazısında oxuyuram: “Bəli, elə Vətəndə Vətənsiz
keçən bu günlər məni ağlada-ağlada
özümdən aldı... Məni göz
yaşımda isinməyə, öz dərdlərimə əl
uzatmağa, onları çiyinlərimdə gəzdirməyə
məcbur etdi. Və mən də,
ağır da olsa etiraf etməliyəm ki, daşdan, dəmirdən
olmadığım üçün tabe oldum. Zaman öz gücünü mənə də
göstərdi. Baxıb gördüm ki, aylarım,
günlərim,
illərim eləcə təqvim vərəqi kimi
bir-bir qopub gedir. Sanki o vərəqləri dəli küləklər
ağzına alıb aparırdı... təəssüf ki,
bunu məndən başqa heç kim hiss
etmirdi... heç sən də bilmirdin, heç indi də
bilmirsən...”
Əbülfətin bir sevgi dünyası da var.
Özü etiraf edir ki, o, Məcnun deyil. Neçə
illərdir o, bu sevgini, dərdinin sevgi adlı vadisində
yaşayır. Və onun sevgi şeirləri
əlli-altmış yaşının deyil, cavan qalan ruhunun
şeirləridir. Bu şeirlərdə
sızıltı da var, qəm də, kədər də,
ölüb-dirilmək də, təzədən dirilib ölmək
də... Amma hisslər o qədər təbiidir ki...
O mənim
həyatımda,
Günümdə,
anımdadı..
Atdığım
hər addımda -
Damarda
qanımdadı...
İçimdəki
səsdi O,
Aldığım
nəfəsdi O...
Sabaha həvəsdi
O -
Ruhumda,
canımdadı!
Nəşəmdi,
ahımdı O
Sevgim,
günahımdı O...
Yerdə
Allahımdı O -
Ölüncə
yanımdadı...
Tanrının
eşq mələyi
Məcnunların
diləyi...
Olub
şair ürəyi -
Adımda,
sanımdadı!
O,
Qarabağın məşhur Tuğ kəndində doğulub. Orda orta məktəb bitirib, sonra “həyat universitetinə”
- halal əməyiylə çörək qazanmağa
başlayıb. Sonra ADU-nun Tarix fakültəsini
bitirib. Sonra da mətbuat aləmi. İndi “Ədalət” qəzetində
çalışır. Fəal publisistik
yazıları ilə diqqəti cəlb edir. Amma mən onu bir şair kimi tanıyıram.
Neçə il öncə bizim sevimli
şairimiz Bəxtiyar Vahabzadə onun haqqında
yazmışdı: “Əbülfət sözün əsl mənasında
şairdi. Dərd yağır, Qarabağ fəryadı
hıçqırır misralarından. Onu
oxuyanda varımdan yox oluram, tüstüm təpəmdən
çıxır. Köz-köz olur ürəyim.
Bax, budur, sənətin qüdrəti”. Əbülfət Mədətoğlu günlərin
bir günündə üzünə həsrət
qaldığı, doğulduğu ocağın, evin şəklini
təsadüfən Azıx mağarası ilə bağlı
nəşr olunmuş bir kitabda görür. Özüylə heç bir nişanəsini
götürmədiyi evin şəklini görmək onun əhvalını
dəyişir.
On ildi əsirlikdə,
On ildi zülümdədi.
On il əvvəlki şəkli
Ovcumda, əlimdədi.
Lal deyil,
o danışır,
Sual bizi lal edir.
İnsan yesir olarmı?
Ocaq əsir olarmı?
Bir şəkil sual edir.
Bu
şeir iyirmi bir il əvvəl
yazılıb, amma dərd elə həmin dərddir,
qocalmayıb o dərd.
Bəxtiyar müəllim doğru deyirdi. Əbülfətin
Qarabağ həsrətiylə qələmə
aldığı şeirlər doğrudan da təsirlidir,
şəxsən mən bu şeirləri oxuyandan sonra
içimdə havalanan Qarabağ həsrətinə bir qığılcım
da səpələndi.
Gizlətməyək ki, bu gün həmin mövzuda
çoxlu şeirlər yazılır, amma bu şeirlərin əksəriyyəti
sadəcə dərdin adi izharından başqa bir şey deyil. Əbülfətin şeirlərində
isə həmin həsrət, həmin dərd poeziya səviyyəsindədir:
Ürəyim
bir kövrək layla istəyir,
Gözlərim yumulu, qulağım səsdə.
Sifətin
qırışıb, əlin titrəyir,
Sən nə həvəsdəsən, mən nə həvəsdə?!
Mənim çadırlarda qocalan anam.
Sözün göz yaşıdı, söhbətin
acı.
Elə çırpınırsan bu dar qəfəsdə.
On ildir gəzirsən başı aşağı.
Sən nə həvəsdəsən, mən nə həvəsdə?!
Mənim çadırlarda qocalan anam.
Ümumiyyətlə,
Əbülfətin bir çox şeirlərində öncə
qeyd etdiyim kimi, Dərdin obrazını görürük, yəni
şair, içində yaşatdığı
ağrıları, yurd həsrətini sadəcə təsvir
etmir, həm də daha geniş anlamda təqdim edir, Dərdin
böyüklüyünü, bir ürəyə
sığmadığını nəzərə
çarpdırır. Beləliklə, tək bir
fərdin - bir insanın dərdi deyil, millətin yurd-yuva həsrətlilərinin
qəmi, kədəri onun şeirlərində baş-başa
verir.
Qaçqınlıq
yaman zülümdü,
Adam
adamlıqdan çıxır...
Ölümə
yamaq ölümdü,
Çörək edamlıqdan çıxır.
Bir
ömrün də boş-hədər
Ölüm-itimi olar?
Məmləkətin
bu qədər,
Qaçqın yetimi olar?
Bu gün Qarabağ həsrətiylə bağlı xeyli
şeirlər yazılır, amma bu yazıların bir
çoxu dərdlə, kədərlə oyun təsiri
bağışlayır. O dəqiqə hiss eləyirsən ki, o şeirdə
ağrının özü yoxdu, onun sözlərlə
çəkilmiş cızmaqarası var. Amma Qarabağ həsrətinə
həsr olunan elə şeirlər də var ki, sənin
içini tərpədir.
Bu
dünyada
Tuğ
adlı bir dağ
kəndi
var
şəlaləsi,
meşələri,
bulaqları
və
bir də
Nilufər
çiçəyilə
Kənd
uşaqlarının
payına
düşmüş
hər
nə varsa,
mənim
də
canıma-qanıma
hopub
orada.
Həmin
o uşaq
ləpirlərində
düşmən
mina əkir
indi.
Xatirələrimi
göyə sovurmaq üçün.
Bu da Əbülfətin doğma kəndi - Tuğa həsr
etdiyi şeirdir. Əlbəttə, bu minor motivlər təbiidir.
O dərdi, o ağrını içində yaşatmayan insan
dərddən ürəyində kaşanə qura bilməz. Əbülfət Dərdin Poeziyasını
Poeziyanın Dərdinə çevirən şairlərdəndir.
Əbülfət Mədətoğlu həm də
publisistdir və demək olar ki, “Ədalət”in hər
sayında düşündüklərini publisistikasında
ifadə edir.
Amma bu publisistik qeydlər daha çox onun fərdi
dünyasını ifadə edir, özündən dünyaya,
həyata, cəmiyyətə boylanır, publisistikada belə fərdi
yaşantılara - “Mən”in qabarıq ifadəsinə son illər
yalnız Əbülfətin yazılarında təsadüf etmişəm.
“Dünya kədərə qalıb” - bu yazıda o, Kədərin
obrazını yaradır. Etiraf edir ki, “Bəli,
indi sevincdən çox kədərin at oynatdığı, təbəssümdən
çox göz yaşımın bəzədiyi bu dünya mənə
görə kədərə qalıb”.
Əbülfətin publisistik yazılarında onun fikirlərini
tamamlayan, isbata yetirən şeirlərə də rast gəlirik. Baxın:
Bir tənhalıq,
bir sükut
Həmişə
qara bulud...
Güllələnmiş
son umud -
Dünya
kədərə qalıb...
Bir
nişangah, bir nişan
Nişangahdı
pir, nişan...
Yer də,
göy də pərişan -
Dünya
kədərə qalıb...
Səsim
yetim, sözüm nəm
Güləşirəm
özümnən...
Dünya
düşüb gözümdən -
Dünya kədərə qalıb.
“Gün keçdimi?” yazısı AN, GÜN, ZAMAN və
İnsan ömrü haqqındadır. Yazır ki, “Onsuz da bu
ömür özü bir xatirə, əmanətdir. Və biz də Allahın bizə əmanət olan
ömrü necə gəldi xərcləyirik, hətta bəzən
onu xırda pul - qəpik-quruş səviyyəsinə
endiririk. Unuduruq ki, nə zamansa onun həsrətini
də çəkəcəyik, hesabatını da verəcəyik”.
Əbülfətin publisistik yazıları, əgər
belə demək mümkünsə, özünün
özünə hesabatıdı. Amma o, təkcə
özü üçün yazmır, hər kəs bu
yazılardan nəyəsə - hansı fikirəsə bu, həm
də mənim düşüncələrimdir” deyə bilər.
Baxın: “Yarımçıq məktub”a. “Dünyada yerində
olmamaqdan dəhşətli heç nə ağlıma gəlmir.
Dünyada doğulduğun torpaqda qaçqın
olmaqdan zülmlü heç nə təsəvvür edə
bilmirəm... dünyada haqqının tapdalanmasından, şəxsiyyətinin,
hərəkətinin, varlığının
anlaşılmamasından faciəvi heç nə yoxdur.
Və nəhayət dünyada bütün bu
dediklərimin hamısını bilə-bilə, duya-duya,
görə-görə yaşamağın nə demək
olduğunu yazmaq istəməməyinin özünün də
hansı anlama gəlib çıxdığını sadəcə
düşünmək, ağıldan keçirməyi istəmək
artıq hamısı o dediklərimi yaşamağa bərabərdir”.
60 yaş. Əbülfət bu 60 yaşında özünü ədəbi aləmdə “Ədalət” qəzetində, Aqil Abbasın və İradə xanımın çevrəsində, onlarla dostların, qohumların arasında xoşbəxt hiss edir. Dünya ona bir balaca Otaq bəxş edib, o Otaqda Dünyanı görür Əbülfət. Dağları görür və mən də bu yazını Əbülfətin çox sevdiyim o şeiri ilə bitirirəm:
Yenə könlüm qan ağladı
Baxdım dağlara, dağlara.
Dolub qaralmış bulud tək
Yağdım dağlara, dağlara.
Qayaları xəncər oldu,
Uçurumları səngər oldu.
Bir az duman əngəl oldu -
Qalxdım dağlara, dağlara.
Dedim daşıma dərdimi,
Burax başına dərdimi.
Alıb başıma dərdimi -
Çaxdım dağlara, dağlara.
Havalanmış ruhum şimşək
Bəsdi, mənə sən az şum çək.
Əbülfəti bir bayraq tək
Taxdım dağlara, dağlara.
Vaqif
YUSİFLİ
Filologiya
elmləri doktoru
525-ci qəzet.- 2018.- 15 dekabr.- S.22.