Gerçəkləşən istəklərim
və...
Tanınmış alim-pedaqoq, Azərbaycan Yazıçılar və Jurnalistlər Birliyinin üzvü, professor Akif İmanlının bugünlərdə 70 yaşı tamam olacaq.
Çox sayda elmi və publisistik əsərin müəllifi olan Akif İmanlının 20-yə yaxın kitabı çıxıb. Nəsr yaradıcılığı müxtəlif illərdə dövri mətbuatda işıqlandırılıb, ayrıca hekayələr kitabları nəşr edilib.
Akif İmanlını 70 illik yubileyi münasibətilə təbrik edir, ona xoş arzularımızı ünvanlayır və bir hekayəsini oxucuların diqqətinə çatdırırıq.
Akif İMANLI
O boyda iki binada mətbuatı davamlı izləyən yalnız Əmrah idi, mən də ondan “qoltuğundakı qəzetlərdən bir-ikisini ver, axşam oxuyum, sabah qaytararam”, - deyib götürdüyüm qəzetlərdən birini yenicə əlimə almışdım ki, divanda oturub corab yamamaq, düymə tikməklə məşğul olan Xədicə qəfildən qışqırdı:
- Boy, Rüstəm, ora bax, bu ki, mənnən oxuyan Nazpəridir, - deyə yerindən dik atılıb, televizora tərəf cumdu, onun səsini qaldırdı.
Xədicə evli olduğumuz bu otuz ilə yaxın müddətdə heç vaxt mənim vəziyyətimi nəzərə almayıb, nə iş gördüyümün fərqinə varmayıb, her-hes bilmədən ağlı nə kəsibsə, onu deyib, onu eləyib, həmişə mənim işlərimə mane olub, ona görə də mən bir oba qulağında özümə əməlli-başlı yer edə bilməmişəm. Qərəz, başımı qaldırdım. Gördüm ki, bir yekəpər, lopabığ, yanaqlarından qan daman, lap Sultan Süleymanın aşpazına bənzər bir kişi əyləşib ortada, sağında və solunda da iki qadın, onlardan da biri, Mirzə Cəlil demişkən, ibarət olsun Nazpəridən.
Nazpərini mən də tanıyırdım. İnsanın özünü-sözünü bilmədiyi bir vaxtları olur. Uşağın ilanboğan vaxtı olduğu, əlini hara gəldi, xüsusilə parlaq əşyaya uzadıb, onu tutduğu kimi (bu ilan da ola bilər, qaynar su ilə dolu çaydan da), cavanın da ilk qarşısına çıxan qıza vurulduğu elə laübalı halları olur. Mən də Xədicədən yapışmışdım. Həmən Nazpəri də bir neçə məktubumu ona çatdırmış, bir növ, aradüzəldənlik etmişdi.
Qəzeti bir kənara atıb, mən də diqqət kəsildim. “Sultan Süleymanın aşpazı” əyalətdəki ədəbi mühitdən danışdı, son dövrlərdəki xeyli istedadlı şairlər və onların kitabları haqqında ümumi məlumatdan sonra “Söz mülkü” televiziya verilişinin bugünkü qonaqlarını əziz və hörmətli televiziya seyrçilərinə təqdim etdi:
Güləndam Xoşgün, Nazpəri Güldərən.
“Aşpaz” xeyli danışdı, çox tərif dedi, həm də məlum oldu ki, hər iki şairin seçilmiş əsərlərinin birinci cildi işıq üzü görüb, özü də ön sözü, fəxarətlə elan etdi ki, hörmətli akademiklərimizdən ən şöhrətlisi yazıb.
Zəriflikdən, incəlikdən çox uzaq düşmüş bu qadınlara, “aşpaz”ın qeyd etdiyi kimi, “istedadlı şairlərə” söz veriləndə onlardan biri - G.Xoşgün “Mənə misraları qeybdən pıçıldayırlar, mən də yazıram”, digəri - N.Güldərən “İlhamım gələndə, - bu, xörək bişirəndə də baş verir, yatmaq istəyəndə də, - misralar öz-özünə vərəqlərə düzülür”, - deyə əttökən-əttökən səviyyədə danışdılar. Hər ikisinin oxuduğu şeirdə (əgər bunlara şeir demək mümkünsə) “Gülüm, sənin həsrətin” motivi açıq-aşkar qulağı deşəndə olan-qalan ətim də töküldü. Ən azı altmış yaşını haqlamış bu arvadların - “Sultan Süleymanın aşpazının” təqdim etdiyi şairlərin stulda yayxanıb oturuşlarından aşkar göründüyü kimi, bu yekəlikdə bədənə malik olan qadınları ədəbiyyat tariximizin hazırkı mərhələsində ədiblərdən kimsə paraxoda bənzədib. Yeri gəlmişkən, bizim Qəzənfər müəllimin köhnə bir “Jiquli”si var. Həmişə deyər ki, arxada neçə kişi oturursa otursun, təki iki zənən tayfası əyləşməsin, onlar yayxanıb oturanda maşının arxası yerə dəyir. İndi durub bu “paraxodlardan” soruşasan ki, başqa mövzunuz yoxdur? Bu yaşda eşq-məhəbbət sizin haranıza yaraşar? Bəlkə də qadınlar ilk məhəbbətlərini heç vaxt unuda bilmirlər, ondandır? Yaxud bəlkə arada kiməsə aşiq olurlar, bundandır? Qərəz ki, mən qadın qismini heç vaxt anlaya bilməmişəm.
Həmin axşam Xədicənin ilk sualı bu oldu:
- Şeiri necə yazırlar?
Ağlıma bu gəldi:
- Sabaha bir yaxşı süfrə açarsan, izah edərəm, - dedim.
Qadınlar arasında güclü rəqabət, paxıllıq hissinin olduğu çoxumuza məlumdur. Onlarda səmimi dostluqdan söhbət gedə bilməz. Qadınlar ən yaxın bacılıqlarını da özündən aşağı səviyyədə görməyi sevirlər. Odur ki, Xədicənin sualı mənə qadın xislətindən yaranan təbii həsəd təsiri bağışladı.
Ertəsi gün qapıdan içəri girəndə xörəyin xoş ətiri məni məst elədi. Çoxdandı bu cür xoş ətirə həsrət idim. Yuyunub gəlincə gördüm Xədicə bir əl-ayaq edir ki, gəl görəsən (Uca Tanrı cəmi evli kişilərə belə ovqatı tez-tez qismət eləsin). Hətta, qaçıb bu yaxınlarda qaynım Tapdığın gətirdiyi konyak şüşəsini götürüb, dibində qalan konyakdan da süzdü. Qayın deyilən bu məxluqlar həmişə mənə yük olmuş, hər zaman bizə əlləri ətəklərindən uzun gəlib-getmiş, imkan düşdükcə məndən qoparmışlar. Təkcə Tapdıq hərdən əlində araqdan, konyakdan gətirirdi. Özü içkiyə meylli idi, çoxu da ona görə. Həmişə bizə gələndə ora-bura burnunu soxar, əlinə içki keçəndə axırına çıxmamış getməzdi. İçki də bizim evdə yalnız qonaq-filan gələndə olardı.
Konyakı vurandan sonra kefim lap duruldu. Başladım arvadı dolamağa:
- Xədicə, görürəm, şeir yazmaq eşqinə düşübsən. Yaxşı eləyirsən. Sənin tayların çoxdan şair olublar.
Xədicə ağzını açdı ki,
tez ol şeir yazmağın qaydasını öyrət. Macal vermədim:
- Şeir yazmaq çox asan bir işdir. Ən çətini
təxəllüs tapmaqdır.
- Təxəllüs
nədir? - deyə
Xədicə tez-tələsik soruşdu.
- Təxəllüs, necə deyim,
adamın öz adına əlavə olunan
addır. Əgər bunu camaat verirsə, bu,
ayama adlanır. Məsələn, bizim kənddə
iki Səftər var. Onların birinə Fındıq Səftər,
digərinə Tülkü Səftər deyirlər. Niyə fındıq ayaması qoyublar, dəqiq bilmirəm,
amma Tülkü Səftərin ayaması özünə
layiqdir. Onu az-çox sən də
tanıyırsan, Xədicə.
Son dərəcə
bic və paxıl bir adam olan Tülkü Səftər,
tərs kimi, mənim öz qohumumdur. Hətta onun tülküdən
də betər bic adam olduğunu Xədicə
də, illər keçəndən sonra duymuş, bizim
paxıllığımızı çəkdiyini, heç
bir qohum-əqrabanın inkişafını gözü
götürmədiyini dəfələrlə hiss etmişdi.
-
Ayamanı başa düşdük, bəs təxəllüs?
-
Yazıçı və şairlər özlərinə təxəllüs
götürürlər, məsələn, Səməd
Vurğun, Mikayıl Müşfiq, Hüseyn Cavid.
-
Süleyman Rüstəm, bəs bunun təxəllüsü
hansıdır?- deyə Xədicə
maraqla soruşdu.
- Hə, Xədicə, bu, ayrı məsələdir.
Bəzi ədiblər soyadlarındakı ov, yev,
zadə-ni atıb, olublar, məsələn, Mehdi Hüseyn,
Əhməd Cavad, Süleyman Rüstəm və
başqaları. Sənin soyadın
Mollayevadır, istəyirsən Xədicə Molla, ya da ən
yaxşısı, Molla Xədicə ol, - deyə
güldüm.
Xədicə
qaş-qabağını turşudub:
- Öz
familiyamdan əvvəldən zəhləm gedir, - dedi.
-
Heç elə demə, Molla Xədicə daha uyğun
görünür, deynən niyə? Ona görə
ki, elə şair də molla kimidir. Mollaların
bir çoxu nə dediklərini bilmədikləri kimi, bəzi
şairlər də nə yazdıqlarının fərqinə
varmırlar; o da ağzına gələni deyir, bu da
ağlına gələni yazır. Bir də
ki, Xədicə, nə bilmək olar, bəlkə nə vaxtsa
elə molla oldun, ha, ha, ha.
- Bura bax, Rüstəm, məni dolama
ha, bildin...
-
Yaxşı, yaxşı, hirslənmə, gəl sənə
bir qəşəng təxəllüs tapaq; deyək ki, Elsevər,
Obasevən, Ülfətli, Duyğulu, Gülgün, Qəmgin...
-
Onların hamısı xoşuma gəlir, - Xədicə tələsik
dedi, tez də soruşdu: - Sən hansını bəyənirsən?
- Yox, -
dedim, - bunları
yəqin ki, götürüblər.
Mənim hərdən iş
yoldaşım Orucəli müəllimgilə yolum düşəndə
onların eyvanındakı gülkarlıq diqqətimi çəkirdi,
onun həyat yoldaşı Heyran xanımın (anam, bacım
olsun) gülə, çiçəyə olan bu həvəsi
məndə qibtə hissi oyadırdı və Xədicəni
gözüm önünə gətirib bir ah çəkməklə,
mənə yad olan qibtə və paxıllıq hissimi
boğurdum.
-
Tapdım, sənə əntiqə təxəllüs
tapdım, Gülsevər. Bu təxəllüsü heç kim götürməyib. Elə ki, şair oldun,
jurnalistlər tökülüb gələcəklər səndən
müsahibə almağa...
Mən belə deyəndə Xədicənin gözləri
alacalandı, sifətində təkəbbürmü deyim,
lovğalıqmı deyim, nə isə qeyri-adi əlamətlər
sezdim. Gülə-gülə
sözümün dalını gətirdim:
- Elə
ki, jurnalistlər
gəldilər, səndən soruşacaqlar, Xədicə
xanım, necə oldu ki, özünüzə belə bir qəşəng
təxəllüs - Gülsevər təxəllüsünü
götürdünüz? Sən də əvvəlcə
qaş-gözünü oynadacaqsan, sonra üzündə
süni təbəssüm yaradıb əzilə-əzilə
cavab verəcəksən ki, hələ səkkizillik məktəbdə
oxuyanda həyətimizdə gül əkmək, evdə
dibçəklərdə gül bəsləmək
arzusundaydım, bu işə sonsuz həvəsim vardı.
Atam həyətimizin hər tərəfini əkib-becərdiyindən
gülkarlıq yaratmaq fikrim elə arzu olaraq qaldı. Gücüm ona çatdı ki, başladım
qardaşımın əkdiyi yasəmən və arxın
qırağında bitən itburnu kollarına qulluq etməyə.
Sonra tibb texnikumunda oxuyanda kirayə
qaldığım evdə, ailə qurandan da
gördüyünüz kimi burada, öz evimdə arzumu
gerçəkləşdirmişəm. Görürsünüzmü,
evimizin hər tərəfi gül-çiçəkdir.
Xədicə
təəccüb və heyrətlə mənə baxanda
qayıtdım ki:
- Nədi,
tezliklə evimizi güllərlə bəzərsən, qurtarar
gedər, həm də təxəllüsün
özünü doğruldar.
Xədicəni
gül-çiçəyə həvəsləndirmək
üçün yenə yumşaq damarından tutdum:
-
Jurnalistlər müsahibələrinin birində soruşacaqlar
ki, Xədicə Gülsevər, ilk şeirinizi nə vaxt
yazmışsınız? Sən də cavab verəcəksən
ki, dəqiq yadımda deyil, dördüncü sinifdə, ya
beşincidə oxuyanda, yaz vaxtı arxın
qırağındakı itburnu kolu çiçəkləmişdi,
mən həddən artıq çiçəkləri
sevdiyimdən vəcdə gəlib onda şeir
yazmışdım.
Həmin axşam Xədicə ilə etdiyim zarafat əhvalımı
əməlli-başlı yüksəltdi. Uzun müddət
idi ki, deyib-gülmək çoxları kimi mənə də
yad idi. Bir sözlə, həmin gecə
çox rahat yatdım.
Sonrakı gün evə gələndə gözlərimə
inanmadım.
Pəncərənin qabağında iki ev gülü hazır
idi; düzdür biri köhnə vedrədə, digəri isə
“Vita” qabında idi, hər halda bizim evə də artıq
çoxdan həsrətində olduğum gül-çiçək
gəlmişdi və Xədicənin davranışından tam
yəqinləşdirdim ki, bu problem tezliklə və tamamilə
həll olunacaq.
Xədicə
həmişəkindən fərqli olaraq məni gülərüz
qarşıladı; paltarımı dəyişəndə
pencək-şalvarımı özü yerbəyer elədi;
yemək-içməyimi çox tez verdi;
lap, təzə ailə qurduğumuz vaxtları
xatırlatdı.
Təzəcə
əlimi qəzetə atmışdım ki, Xədicə əlində
qələm-kağız başımın üstünü kəsdirdi;
əlimdəki qəzeti, simasında “Madonna”nın
hələ də mübhəm qalan təbəssümünə
bənzər bir məsumluqla, yüngülvari dartıb
aldı, qatlayıb o biri qəzetlərin üstünə
qoydu, qolumdan tutub: - Di gəl, şeir yazmağı mənə
öyrət, -deyərək məni masaya doğru dartdı.
Əlacsız qalıb başladım şeirin
qayda-qanunları, nə bilim, ölçüsü,
bölgüsü, qafiyə sistemi və sair haqqında bildiklərimdən
danışmağa, izah etməyə. Xədicəni əyani
başa salmaq üçün nəvəmiz Sevilin doğum
gününü yadıma salıb misralar uydurmağa, qafiyələr
düzəltməyə başladım, xeyli əlləşib-vuruşandan
sonra aşağıdakı şeirə oxşar söz
yığını yarandı.
Bizim
balaca Sevil,
Ad günündə oynadı.
Ona
baxıb mənim də
Qanım coşdu, qaynadı.
Durdum birdən
ayağa,
Qol götürüb oynadım.
Mızıldandım,
oxudum,
Heç kimi də saymadım.
Gülsevərin
sözü var:
Xoşbəxt
olun, uşaqlar,
Müstəqil
ölkəmizdə!
Alqış
olsun, alqışlar!
Şeir tamama yetəndə Xədicə bir göz
qırpımında sıçrayıb mənim
başımı qamarladı, qulaq qarışıq
üz-gözümdən öpdü, vərəqi qapıb, mətbəxə
götürüldü. Mən gülümsəyib əlimi atdım qəzetlərə...
Səhəri
gün qapını açıb dəhlizə daxil olanda
qulağıma ilk çatan Xədicənin səsi oldu:
- Az, bə sən Bərdə
tərəfə getməmişdin? Nə? Allah rəhmət eləsin. Yaxşı
eləyib qayıdıb gəlibsən. Bə
gəlibsən məni niyə soraqlaşmayıbsan, biz
bacı kimi olmuşuq axı. Hə, neynək.
Sənin telefonunu indicə öyrənmişəm.
Soruşmadığım adam
qalmışdı ki?! Axırda Sənəmdən
öyrəndim. Sənin, az, Nazpəri,
şairliyini o gün televizorda çıxış edəndə
bilmişəm. Az, sənin ayaman, nə? Hə,
hə, ləqəb nədi, az, təxəllüsün
necəydi? Güldərən? Qəşəng addır, hə, təxəllüsdür.
Mənimki də Gülsevərdir. Hə da bə. Bilmirəm
dörddə oxuyurdum, ya beşdə, həyətimizdəki
güllərə, çiçəklərə baxıb bir
şeir yazmışdım. Bilirsən də,
oxumaq, ailə həyatı, bir müddət başım
qarışdı, şeirdən uzaqlaşdım. İndi uşaqları yerbəyer eləmişik,
pensiyaçıyam. Rüstəm işə
gedir, mənim də evdə qulağım batır. Ona görə bekarçılıqdan yazıram.
Kitab, qəzet? Yox hələ...
Qəzet sözü eşidəndə bağrım
yarıldı.
Bildim ki, Xədicə indi də şeirin
çapının dəmini tutacaq. Bu
vurhavurda, tərs kimi, səbir gətirdim, özü də tək
səbir. Asqırağımı eşidən Xədicə:
- Az, deyəsən,
Rüstəm gəldi. Durum çay-çörəyini
verim, sonra danışarıq, onun da sənə salamı var.
Təzə evlənəndə mən böyük səhvə
yol vermişdim. İlk maaşımı gətirib Xədicənin
qarşısına qoymuşdum. Nədi, nədi, “Qabusnamə”də
oxumuşdum ki, kişi sel, arvad isə onun
qarşısını kəsən bənddir. Belə
anlamışdım ki, kişi qismi
dağıdandır, qadın xeylağı isə
yığandır, yəni dirrikcildir. O vaxtdan pul üzünə
həsrət qalmışam. Xədicə, insafən,
evi yaxşı idarə edir, mənim geyim-keçimimə
lazımi qədər diqqət yetirirdi. Sonralar
qızlarımız böyüdükcə onların əyin-başları
çiçəklənməyə, mənimki isə get-gedə
solmağa başladı. Paltomu, pencəyimi tanış dərziyə
çevirtdirdim, iş o yerə çatdı ki, köynəyimin
də boyunluğunu çevirtdirəsi oldum. Nə
isə, fikrimdən keçdi ki, Xədicənin şairlik
sevdasından bu barədə də yararlanım.
- Bu əyin-başla
adam içinə çıxa bilərəm?
- dedim, - o da ola qəzet redaksiyası,
ziyalı və ədiblərin arası.
Bir neçə günün içində Xədicə
mənim üst-başımı əməllicə təzələdi. Düzdür,
pencək-şalvar dəsti gözümə ucuz dəydi, hər
halda ayaqqabıdan qalstuka qədər geyimim təzələndi.
Vaxtilə
kənddə mənimlə birlikdə işləyən fizika
müəllimi Qafil Hümbətov (onun Q. Dərələyəzli
imzası ilə şeirlərinə hərdən mətbuat səhifələrində
rast gəlirdim) ara qarışandan sonra
müəllimliyi atıb, yerli qəzetdə işə
girmişdi. Ara-sıra xeyirdə-şərdə
görüşüb hal-əhval tuturduq. Xədicənin
adına quraşdırdığım cızmaqaranı
götürdüm, qonşu binada araq düzəldən Qurbandan
da yarım litrlik alıb (əksər şairlərə xas bu
cəhəti yaxşı bilirəm, onlar nə gəldi
içirlər, hətta araq yerinə su da versən içər,
hələ bir keflənərlər də), özümü
saldım Qafilin yanına. Görüşdük,
öpüşdük, nə var, nə yoxdan sonra “Bu
cızmaqaraya baxarsan”, - deyib, vərəqi stolun üstünə
qoydum.
Bu hesabla, Xədicədən yaxamı
qurtaracağımı düşünür, belə güman
edirdim ki, elə söz yığını heç cür
çap edilə bilməz. “Daha neyləyə bilərəm, ay
Xədicə, yəqin şeiri bəyənmədilər ki,
çap etmədilər”, - deyə Xədicəyə verəcəyim
cavabı ürəyimdə götür-qoy edirdim. Bu mən saydığım idi, görək Qafil Dərələyəzli
nə sayırmış? Sən demə,
iyunun biri beynəlxalq uşaq günüymüş. Qafil ikinci bəndi ixtisar etmiş, sonuncu misradakı
“Alqış olsun, alqışlar” sözlərini dəyişib
“Alqış sizə, balalar” şəklinə salmış və
uşaqlara həsr olunan səhifədə vermişdi.
Adını və şeiri qəzetdə görəndə Xədicənin çiçəyi çırtladı, bilmədi sevincini necə ifadə etsin, hətta, mənə elə gəldi ki, şadlığından şitlik etdi. Gecə yarıya qədər telefonun dəstəyini yerə qoymadı. Məni görəndə də əli ilə telefon dəstəyinin ağzını qapayıb “Xörək qazın üstündədir, qızdır ye”, - buyruğunu verdi və laqqırtısını davam etdirdi.
Bu işin axırı necə oldu? - deyə maraqlananların diqqətinə ərz edim ki, Xədicə başladı özünə artist, bağışlayın, şair görkəmi verməyə; gənclik illərindən saxladığı hörüklərini kəsdirdi, qaşlarını döydürdü, dodaqlarını boyadı, bir sözlə, üz-gözünə yaxşıca əl gəzdirdi. Tökülüb gedən Xədicə birdən-birə qəşəngləşdi. Xədicənin son görkəmini xalqımızın artistlərindən birinə bənzətsəm də, özünü səliqə-səhmana saldığına görə dinmədim.
O ki qaldı hadisələrin sonrasına...
görək necə inkişaf edir. Qorxuram sonrasını
özüm söznən çatdıra bilməyəm; bir
aşıq tapıb gətirəm, o da sizə “Yanıq Kərəmi” də olmasa, ən azından
“Paşa köçdü” havası üstündə saznan
söyləyə...
Akif İmanlı
525-ci qəzet.-
2018.- 22 dekabr.- S.23-24.