Həyat və sənət
yollarında
1958-ci ilin isti avqust ayı idi. Yasif Nəsirli də,
mən də Bakı Dövlət Universitetini ilk dəfə
görürdük.
O, Cəbrayılın
Kavdar kəndindən, mən Qubanın Qonaqkənd qəsəbəsindən
gəlmişdim. O, Böyük Vətən Müharibəsində
qəhrəmanlıqla həlak olmuş Mirzə kişinin beş övladından biri idi. Məni
oxumağa məcbur edən anam kimi, balaca Yasifi də təhsilli
görmək sinəsi yanıqlı bayatılarla dolu
anasının ən böyük arzularından olmuşdur.
Kavdar kəndində məktub oxuya bilən bir nəfərin də
olmadığı Böyük Vətən Müharibəsi
illərində Dilbər ana oğlunun başını
sığallayıb demişdi: "Oxu, mənim kimi
savadsız olma. Gələcəyin adamı olmaq
istəyirsənsə, kitablardan bərk yapış!"
O,
anasının müdrik tövsiyəsinə əməl edərək
birinci sinifdə oxuduğu vaxtdan orta təhsilini başa vurana
qədər aldığı "beş"lərin köməyi
ilə qarşısına çıxan maddi və mənəvi
çətinliklər hasarını aşıb
işıqlı bir yola çıxmışdı. Bu, ali təhsil yolu idi. Bu arzu anasının
tövsiyəsindən çıxan doğru nəticənin
mahiyyətində əksini tapmışdı:
Faydalı
bir insan olmaq istəsən,
Aldığın
təhsildən kömək istə sən!
Bu
düşüncə ilə ali təhsil
yoluna çıxana qədər Yasif Nəsirli özünə
kiçik bir cığır açmışdı. Qarşıda onu yola çevirmək vəzifəsi
dururdu. Bu, yaradıcılıq yolu idi.
Orta məktəb illərində rayon qəzetində
çıxan yazıları həmvətənləri arasında
belə bir inam yaratmışdı ki, bu gənc oğlan
yaxın gələcəyin tanınmış qələm
sahiblərindən və Azərbaycanın ədəbi-mədəni,
ictimai-siyasi həyatının fəal
iştirakçılarından biri, qədim tarixə malik Cəbrayılın
Kavdar kəndindən çıxmış ilk ziyalısı
olacaq. O zaman təmiz vicdanının və yumşaq ürəyinin
hökmü ilə ləyaqətli adamları qanadının
al-tına alacaq, hər birini həyatın müxtəlif
ucalıqlarına qanadlandıracaq...
Belə düşünənlərin heç biri
yanılmamışdı. Bunu Yasif Nəsirlinin
Bakı ədəbi-mədəni mühitinə
düşdüyü gündən atdığı ilk
ad-dımlar da aydın göstərir. O, birinci kursdan
başlayaraq Universitet TEC-nin (Tələbə Elmi Cəmiyyətinin)
aparıcı simasına çevrildi. TEC-də
oxunan elmi məruzələrin "Tezisləri" məcmuəsini
çapa hazırlayan heyətin fəal üzvlərindən
biri kimi tanındı. Beş il
oxuduğumuz qrupun sinifkomu və əlaçılıq təqaüdü
alan ən nüfuzlu tələbəsi oldu. Universitetin
çoxtirajlı "Lenin tərbiyəsi uğrunda" və
respublika qəzetlərində vaxtaşırı
yazıları çıxanda, Azərbaycan radiosu ilə
çıxış edəndə tələbələr də,
müəllimlər də onun qələm təcrübələrindəki
ümid qığılcımları ilə yeni-yeni fikir məşəlləri
alışdırmağın mümkün olacağı
günün lap yaxında olduğunu görüb sevinmişdilər.
Müəllifin "Zirvə" kitabında
vurğulandığı kimi, birinci kursun sonuna qədər
Bakının mərkəzində "Novbahar"
restoranının ikinci mərtəbəsindəki yataqxanada 17
nəfər tələbə ilə bir otaqda qalırdıq. Burada tələbələrin
mütaliəsi üçün oxu zalı yox idi. Restorandakı yeməklərin (piti, dolma, plov və
s.) ətri ağzımızı sulandırsa da, nəfsimizi
boğub dərslərə hazırlaşmağa
üstünlük verərdik.
İkinci təhsil ilində M.F.Axundzadə
bağının yaxınlığındakı yataqxanada Y.Nəsirli
ilə eyni otaqda qalırdıq. Yataqxananın
axşamdan sübhə qədər işləyən geniş
mütaliə zalı vardı. Tez-tez Yasif
Nəsirli ilə yanaşı oturub sabahkı dərsin
seminarına hazır-laşardıq. Zalda
ağcaqanad, milçək vızıltısı eşidilməsə
də, 2-3 sıra bizdən irəlidə oturmuş bir
qızla bir oğlanın söhbəti sakitliyi pozduğuna
görə hamının diqqətini
yayındırırdı. Lakin heç kəs
onların pıçıltılı söhbətinə irad
bildirmirdi. Yasif Nəsirlinin özünü toparlayıb
sakit səslə mənə dediyi sözlər indiyə qədər
yadda-şımdan silinməmişdir: "Bugünkü mənzərəni
bəlkə bir satirik şeirlə qələmə
alasan". Aldım. Yazdığım
məqalənin və şeirin adını
"Pıçıltılar" qoydum. Üç
gündən sonra Universitetin çoxtirajlı qəzetində
çıxdı. Yasif Nəsirlinin bu
yazdırdığı yazıdan sonra yataqxananın oxu
zalında pıçıltılara son qoyuldu. Orada belə
misralar vardı:
Pıçıltılar,
pıçıltılar,
Dinmədikcə çoxaldılar.
Bu
axşam da vaxtımızı
Dünənkindən
çox aldılar...
Bundan bir
neçə gün sonra Universietin təşkil etdiyi mötəbər
tədbirlərin birində Yasif Nəsirli "Humanist
qanunlar" adlı sanballı məruzə ilə
kürsüyə çıxanda tələbələrin və
müəllimlərin gözlənilməz alqışları
onun özünü də heyrətə salmışdı. O,
bəlkə də ilk dəfə idi ki, alqış tufanı
görürdü. Siyasi səriştə və
məsuliyyət tələb edən belə bir
ağırçəkili məruzənin tələbəyə
tapşırılması Universitet həyatında həm nadir
hadisə, həm də gənc bir yazıçının,
alimin yetişməsindən soraq verən etibarlı zə-manət
idi.
Belə unudulmaz maraqlı xatirələrdən biri ustad
müəllimimiz professor Mir Cəlal Paşayevlə
bağlıdır. Dərslərin birində Yasif Nəsirli professora belə
bir sual vermişdi: - Mir Cəlal müəllim! "Bir
gəncin manifesti"
yaradıcılığınızın şah əsəri
kimi oxunur və sevilir. Siz bu əsəri
necə yazmısınız?
Mir Cəlal
müəllimin nurani bir təbəssümlə dedikləri nə
qədər maraqlıdırsa, o qədər də
düşündürücüdür:
- Bu əsəri
gənclik illərimdə yazmaq istəmişəm. Bir neçə gün çalışsam da, bir
şey alınmadı. Bir qədər fasilə
verib yenidən həmin mövzuya qayıtdım. Dəfələrlə yazı masasının
arxasına keçsəm də, əsər hasilə gəlmədi.
Məcbur olub bu mövzudan birdəfəlik əl
çəkdim. 15 il keçəndən
sonra səhərə yaxın yuxuda gördüm ki, üz
döndərdiyim mövzu dilə gəlib mənə deyir: -
Mir Cəlal, mən gəlib girmişəm beyninə. Tez ol, dur, qələm-kağız götür, məni
yaz. Durub yazmasan, gedib girəcəyəm
başqasının beyninə. - Səksəkəli halda
yuxudan durub əl-üzümü yumadan, çay-çörək
yemədən yazı masasının arxasına keçdim. Bu minvalla günlər bir-birinə calandı, yazılı
vərəqlər üst-üstə qalandı. Əsər birnəfəsə hasilə gəldi.
Əvvəlki pərişanlıqdan əsər-əlamət
qalmadı.
Tələbəlik illərində Yasif Nəsirlinin
başqa dərslərdə də belə maraqlı
sualları çox olub. Sualların cavabları yaxşı əks-səda
doğurmasaydı, yaddaşlardan silinib gedərdi. Nə
yaxşı ki, unudulmayanlar unudulanlardan çoxdur...
"Zirvə"də qeyd olunduğu kimi, ikinci kursun yay
tətilində Yasif Nəsirli məni doğulduğu ana kəndə
- Kavdara aparmışdı. Evinin arxa-dayağını
müharibədə itirmiş və beş
övladı ilə baş-başa qalmış Dilbər ana,
böyük oğlu İslam və ailəsi bizi sevinclə
qarşıladılar. Süfrə açıb
bizi Kavdarın dadlı nemətləri ilə doyuzdurdular.
Gecə yatıb dincimizi aldıq. Universitet
yataqxanasında hər səhər şirin çayla
çörək, yağ, pendir (çox
vaxt biri olurdu, biri yox) yeyib dərsə gedərdik. Kavdarda isə
isti yay səhəri əlamətdar bir süfrə
hazırlığı ilə yaddaşımıza həkk
olundu... Axşama qədər Kavdarın günəşli,
mənzərəli yerlərini gəzib, Günəş yer
üzündən ətəyini yığanda evə
döndük. Dostum məni ana kəndinə
aparmasaydı və "Kavdarın ilk günü sənə
necə təsir bağışladı?" sualını
verməsəydi, yəqin ki, o günlərin yadigarı kimi
"Günəş" şeiri də yaranmayacaqdı.
Səhər-səhər
Yatağımdan
Gülə-gülə
Çıxır Günəş.
Axşam
çağı
Yer
üzündən
Ətəyini
Yığır
Günəş.
O
yatır ki,
Baxıb
ona
Şirin-şirin
Hamı yatsın.
Tez
yatır ki,
Səhər
yenə
Yatanları
Tez oyatsın.
Kavdarda qaldığımız iki həftə ərzində
yüksək mədəniyyət sahibi olan bir neçə Cəbrayıl
sakini Yasif Nəsirlinin görüşünə gəlmişdi. Rayon qəzetinin
redaktoru Sirac Rüstəmov gəzdiyimiz yerlərdə tez-tez
bizimlə olardı.
Kavdarda olduğu kimi, Bakıya dönəndən sonra da
bir əlimizlə kitabdan, digər əlimizlə qələmdən
bərk yapışmışdıq. Aramızda mütaliə
və qələm yarışmasından Universitet qəzetinin
redaktoru Eldar Əliyev də yaxşı xəbərdar idi.
Hər ikimizlə (və bir çox istedadlı
gənclərlə) yaxşı münasibət qurmuşdu.
Böyük şairimiz M.Müşfiqin ikicildlik
"Seçilmiş əsərləri"nə avtoqraf
yazıb imzası və redaksiyanın möhürü ilə
təsdiqlədiyi kitablarla mükafatlandırdığı fəal
gənclər-dən biri də Yasif Nəsirli idi.
Universitet
qəzetinin bir neçə nömrəsinin çapa
hazırlanmasını ikimizə etibar etməsində də Yasif Nəsirlinin
redaktorluq məharəti öz təsdiqini tapmışdı. Qəzetin bir nömrəsinin baş məqaləsini
Yasif pedaqoqika müəllimimiz professor Əliheydər Həşimova
yazdırmışdı (o, Xalq yazıçısı
Süleyman Rəhimovun qaynı idi. Sonralar
Gəncədə rektor işləmişdi). Dörd səhifəlik
qəzetin materiallarını hazırlayıb redaktə edənlərin
adlarının (Y.Nəsirli, İ.Zəkiyev) sonuncu səhifədə
göstərilməsi Universitetin rektoru, akademik Şəfaət
Mehdiyevin də diqqətini cəlb etmişdi...
Yasif Nəsirli redaktə etdiyi mətni rəndələyib
yonqarını çıxarandan sonra hər sözü yerində
elə oturdurdu ki, məharətinə heyran qalmamaq olmurdu. Onda
müşahidə etdiyim redaktorluq bacarığı bəlkə
də yaxın gələcəkdə ədəbi-bədii,
ictimai-siyasi "Ulduz" jurnalının ilk baş redaktoru olacağından
xəbər verən Tanrı mesajı idi. Belə
olmasaydı, "Zirvə"də Yasif Nəsirlinin
"Ulduz"lu günləri haqqında
maraqlı açıqlamaları əksini tapmazdı.
Dördüncü kursda oxuyanda Yasif Nəsirli
yazıları, məruzələri və təşkilatçılıq
bacarığı ilə təkcə Universitet kollektivi
arasında yox, respublikada tanınan istedadlı gənclərdən
biri idi. O
dövrdə onun kitab mü-əllifi kimi tanınması,
60-cı illərdə bir neçə kitabının
("Araz daşan yerdə", "Bolluq yaradanlar",
"Qırmızı qərənfil", "İnsanlar,
görüşlər" və s.) yüksək tirajla
çapdan çıxması ədəbi-elmi ictimaiyyət
arasında ona böyük nüfuz qazandırmışdı.
Bu, Yasif Nəsirli üçün təkcə
gənclik uğuru deyildi, həm də tezliklə Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin üzvü olacağından
soraq verən əlamətdar göstərici idi.
Dördüncü
kursu bitirən kimi Yasif Nəsirlinin gözlənilmədən
Respublika Gənclər Təşkilatına (ÜİLKGİ
MK-ya) məsul vəzifəyə işə cəlb edilməsi
və yüksək əməkhaqqı alması, beşinci
kursda il boyu ikinci növbənin yalnız
sonuncu dərslərində iştirak edə biləcəyinin
rektor akademik Şəfaət Mehdiyevlə
razılaşdırılması da onun həyatında və
Universitet tarixində nadir hadisə idi. Tələbə ikən
şəkli "Şərəf lövhəsi"ndən
düşməyən əlaçı, təşkilatçı
və yaradıcı gənc kimi bir neçə Fəxri Fərman,
kitab və xeyli məqalə sahibi olmaq Universitetin həm ən
istedadlı və şanslı tələbəsi demək idi,
həm də cibi köməyinə gəlmədiyinə
görə orta məktəbdə ala bilmədiyi Qızıl
medalı ondan əsirgəyənlərə sərrast bir
işarə idi.
O, ədəbi
yaradıcılığa orta məktəb illərində
başlasa da, imzası geniş oxucu kütləsinə 1960-cı
illərdən tanışdır. Bakı ədəbi-elmi
mühitində onun əlindən tutan,
yaradıcılığına düzgün istiqamət verən
ustad qələm sahibləri sırasında Nəsir
İmanquliyev, Mir Cəlal Paşayev, Ağamusa Axundov, Cəmil
Əlibəyov və başqalarının adı xüsusi
qeyd edilməlidir. O, bu korifeylərin hər birindən
çox şey öyrənmiş və aldığı
düzgün istiqamətin məziyyətlərini
yazılarına hopdurmuşdur. Məqalə,
oçerk, xatirə və kitablarında (o cümlədən
"Zirvə"də) bu parlaq simaların adlarını
hörmət və ehtiramla çəkərək onları nəcib
məqsədlər adamı kimi xarakterizə etmişdir.
Ziyalılığın fövqündə duran
bu cəsarətli düşüncə sahiblərinin
özünə və sözünə Yasif Nəsirlinin
verdiyi doğru qiymət onu bir gün də tərk etməmişdir.
Ustadlarının etimadını əməli fəaliyyəti
ilə doğrultsa da, - mən ədəbiyyata da, elmə də,
ustad müəllimlərimə də hələ çox
borcluyam - deməsi onun daxili aləminin zənginliyindən irəli
gələn böyük etirafdır.
Universiteti bitirənə qədər o, Kavdar kəndindən
çıxan ilk yazıçı, publisist, tənqidçi,
tərcüməçi, təşkilatçı kimi
tanınırdı. Universiteti fərqlənmə diplomu ilə
bitirən ilk gənc yazıçını Kavdar tanıda
bilməsə də, oradan pərvazlanan Yasif Nəsirli onu ildən-ilə
tanıdıb şöhrətləndirdi.
Dövlətçilik, təşkilatçılıq
işləri onun yaradıcılıq imkanlarını məhdudlaşdırsa
da, fəaliyyət sahələrinin heç biri bir-birinə
mane olmamışdır. Əksinə,
yaradıcılığı və təşkilatçılığı
qoşa qanad kimi bir-birinə təkan verərək kiçik
kəndin böyük oğlunun ildən-ilə püxtələşməsinə
kömək etmişdir. Vaxt da, baxt da onun
xeyrinə işləmişdir.
Anasının müqəddəs arzusunu ləyaqətlə
doğrultmaq istəyi yazıçını ömür boyu
düşündürməsəydi, o, təkcə anasına
yox, anamız Azərbaycana baş ucalığı
qazandıra bilməzdi. Kaş, hər bir övlad valideyn tövsiyəsini belə
yerinə yetirəydi!
Yasif Nəsirlinin xoşbəxtliyidir ki, o, anasının
məsləhəti ilə nəinki kitablardan bərk
yapışdı, özü də kitablar yazıb
anasını öz sağlığında sevindirdi, hər
yeni kitabı ilə bir ana abidəsi ucaltdı. Əsərləri
oxucuları belə bir işıqlı ideyaya kökləyir
ki;
Əlimiz
kitabdan üzülsə əgər,
Beynimiz illərlə əziyyət çəkər.
Bizi pərt
eləyər ağıl gözümüz,
Ayaqlar
altına düşər sözümüz...
Yasif Nəsirli
orta və ali məktəb illərindən
başlayaraq ağıla batmayan, ürəyə yatmayan
sözü nə dilinə yaxın buraxıb, nə qələminə.
Buna görə onun çoxsaylı məqalə və
kitablarında, o cümlədən, 80 yaşında
oxucuların mühakiməsinə verdiyi "Zirvə"
romanında yalan sözə, yaltaqlığa, cılız
düşüncəyə, namərdliyə, söz
yonqarına yer yoxdur. Qələmini dəryaz kimi ovxarlayıb
qarşılaşdığı eybəcərliklər zəmisini
ot kimi biçməyə ardıcıl səy
göstərməsi onun yaradıcılığına
oxuduğu kitablardan və Universitet müəllimlərindən
aldığı ustad dərslərindən heç də az təsir
göstərməmişdir. 80 yaşına
çatana qədər o, dövlətçilik və
yaradıcılıq yolunda çox əziyyətlərə
qatlaşmışdır. Çünki əziyyət
olmasa, məziyyət də olmaz!
O,
heç kəsin kölgəsinə sığınmasa da, 60
illik dostluğumuz ərzində onun kölgəsinə
sığınanları çox görmüşəm.
Ömrünün səkkizinci onilliyinə qədər
görkəmli yazıçı və ictimai xadimin 20-dən
çox xarici ölkədə (Türkiyə, Bolqarıstan,
Rusiya, Almaniya, İngiltərə, ABŞ, Yaponiya, İtaliya,
Fransa, Malta, Çexoslovakiya, Rumıniya, İraq, Kuba, Çin
Xalq Respublikası...) Azərbaycanı ləyaqətlə təmsil
etməsi onun ömür kitabının yazılmamış
maraqlı səhifələrindəndir. O, 1990-cı ildən
general-mayor rütbəsi daşısa da, Vətənə, xalqa,
elmə, ədəbiyyata xidmət naminə ürəyini
çiyinlərində əzəmətlə
daşıdığı paqonların zəhminə yox,
paqonlarını ürəyinin və vicdanının
hökmünə tabe etmişdir. Hekayə, povest, pyes, elmi-tənqidi
əsərləri ("İnsanlar və görüşlər",
"Adsız təpə", "İntizar", "Bolluq
yaradanlar", "Çinar vüqarı", "Liftdə
hadisə", "Təyyarə geri dönür",
"Qan qardaşları"...) və 2006-2008-ci illərdə
işıq üzü görmüş üçcildlik
kitabları ("Ömür", "Dünya",
"Zaman") dediyimiz ideya-əqidə xəttinin "Zirvə"yə
qədərki parlaq nümunələridir. Səhifədən-səhifəyə
addadıqca təzə bir nüansla
rastlaşdığımız "Zirvə" avtobioqrafik
romanı öz müsahiblərinə çox şey vəd
edir...
Heydər Əliyev Məktəbinin görkəmli yetirməsi
olan müəllifin "Zirvə" romanında cəmiyyətdə
əsərləri, vəzifələri və əqidələri
ilə mövqe qazanmış iki bir-birinə əks
qütbün təmsilçiləri - ziyalılar və
ziyanlılar qarşı-qarşıya qoyulmuşdur. Hər iki
istiqamət əsərin ana xəttini təşkil etsə də,
birincilərin ikincilər üzərində mənəvi qələbəsi
daha qabarıq görünür. Bəlkə
də buna görədir ki, əsərdə tənqidi fikrin
gücü bədii fikrin gücündən
üstündür.
Gəncliyindən bəri sakit, mərhəmətli
görünən Yasif Nəsirli yazılarında ədalətli
tənqidçi, qeyrətli vətənpərvər, ürəkli
və xalqa gərəkli qələm sahibi kimi
görünür. Mərkəzi Komitədə, DTK-da, nazirliklərdə,
Xarici Ölkələrlə Dostluq və Mədəni Əlaqə
Cəmiyyətində, idarə və müəssisələrdə
bəzi rəhbər işçilərin pərdəarxası
"sirlərini" bər-bəzəksiz açıqlayan
"Zirvə" romanının əksər səhifələrini
yazıçının oxuculara "Açıq məktub"u
adlandırmaq olar. "Məktub"larda həqiqətin
çılpaqlığı ilə qələmə
alınması təəccüblü görünməkdən
daha çox, yazıçı cəsarəti kimi yadda
qalır və kitab müsahiblərini ibrətli nəticə
çıxarmağa sövq edir.
Ulularımızın, - "Bu dünyada dərdsiz-qəmsiz
adam yoxdur.
Əgər varsa, o, insan deyildir" - qənaəti ilə
razılaşan Yasif Nəsirli dərdlərini dən kimi
üyüdən, sevincini böyüdən təşəxxüssüz
və təkəbbürsüz adamdır. Tələbəlik
illərindən bəri həmsöhbət olduğu adamlarla
sözü çəp gələndə münasiblərin
çat yerlərini şən zarafatları ilə elə
qaynaqlayır ki, qarşı tərəf ona borclu qalır. Hətta acığı gəldiyi adama dediyi acı
sözünə zarafat şərbəti qatıb fikrini yumorla
elə ifadə edir ki, həmsöhbətinin
üz-gözündən nur saçılır və
yatmış duyğuları tumurcuq kimi açılır.
Bu gülən, güldürən Əməkdar
incəsənət xadiminin duzlu komplimentlərində və
söhbətlərində insanı maqnit kimi cəzb etmək
qüvvəsi olduğuna görə, o,
küsülülük və inciklik toxumunu səpməkdən
uzaqdır. Sadəlik onun gözəçarpan
və təqdir edilən xüsusiy-yətlərindəndir.
Sözü kimi gözlərinin
gülüşü, üzünün təbəssümü,
dilinin şirinliyi insanı valeh edir. Bu
çoxsaylı təltiflər sahibi 80 yaşına qədər
vəzifə və şan-şöhrət ardınca
qaçmasa da, istedad da, vəzifə də, halal şöhrət
də özü gəlib onu tapmışdır. Haqq-ədalət
prizmasından baxdıqda 80 illik bir ömrün mənzərəsi
belə bir fikir söyləməyə əsas verir: Kolxozun
quzularını otarmaqda ad-san qazanmış və üç
yaşlı Yasifi anasının himayəsində qoyub
müharibəyə getmiş Mirzə kişinin oğlunun elm,
ədəbiyyat, mədəniyyət, çekistlik kimi
mühüm istiqamətlərdə çox uğurlara imza
atması heyrət doğurmurmu?!
O,
yaşadığı dövrün həqiqətlərini
yazıb. Dünənin həqiqətləri
sabahın tarixidir. Tarix həqiqəti
saxtalaşdırmağı sevmir. Digər
əsərləri kimi, "Zirvə" də göstərir
ki, Yasif Nəsirli nədən yazırsa, düz yazır,
oxucunun ağzını dalana dirəmir. Qələm
səhv edərsə, əsər yazanda əsər də
gözdən düşər, əsər yazan da.
Müdriklər
deyiblər: "Dostun yüzdürsə azdır, düşmənin
birdirsə, çoxdur". Yasif Nəsirli 80
yaşına çatana qədər bu "normativi" də
ötüb keçib. O, yüz yox, yüzlərlə
dostu olan yazıçı, publisist, tənqidçi, dramaturq,
tərcüməçi, çekist, ictimai-siyasi xadim və
general-mayordur. Onun dostları arasında sadə insanlar da,
görkəmli elm, ədəbiyyat, incəsənət, mədəniyyət
xadimləri, müəllimlər, həkimlər, diplomatlar,
çekistlər, siyasətçilər, hərbçilər,
jurnalistlər, naşirlər və başqa sənət və
peşə adamları da var. "Zirvə" romanında onun
dost haqqında mövqeyi polemikaya yol açmağa şans da
verə bilər. Bu amil onun və müasirlərinin dost
haqqında baxışlarını alt-üst etməyə
yox, sağlam məcraya yönəldən reallıqdır.
Birinci
kursda oxuyanda aramızdakı səmimi münasibətləri nəzərə
alıb ona həsr etdiyim "İki cür dost" şeirində
bütün dostlara arzuladığım xeyirxahlıq, sadəlik,
sadiqlik telləri Yasif Nəsirlinin 80 yaşına qədər
qırılmayıbsa, bundan sonra necə qırıla bilər?!
Həmin şeirin bir sözünü də dəyişdirmədən
hörmətli oxuculara təqdim edirəm:
İki
cür dost tanıyıram əzəldən,
Birincinin adı ürək dostudur.
İkincisi
- çərən-pərən düzəldən,
Əsil adı onun çörək dostudur.
Yetirməsən
dodaq büzər, sərt olar,
Qeybət qırar səndən o hər saatda.
Yanında
mərd, arxanda namərd olar,
İstəməz ki, yüksələsən həyatda.
Çörək dostu çörək qədri bilərmi?
Kim istər ki, belə dostu olaydı?!
Kaş
ki, hər dost yaddaşlarda həmişə,
Saf, ləkəsiz
insan kimi qalaydı!
60 ildir ki, Yasif Nəsirli
bu saflığı qoruyub saxlayır. O, sevdiyi sənət və
dövlətçilik yolunda yenə də inamla irəliləyir.
Ömrünün səkkizinci onilliyi ilə
sağollaşdığı bu yol onu doqquzuncu onilliyin zirvələrinə
doğru aparır. Ən sadiq dostları -
istedadı, əqidəsi, qələmi və mütaliə
etdiyi kitablardır. Yasif Nəsirli bu
dostları ilə hər gün yol yoldaşlığı
edir, onların heç birini gözdən qoymur. Gəncliyindən bəri mənəvi
dostlarının etibarına və birliyinə söykəndiyinə
görə həyat və sənət yollarında büdrəmək
ona yaddır. Allahın verdiyi ömür
payının sonuna qədər də bu tempi qoruyub
saxlayacağına və yaradıcılıq
bulağının ildən-ilə
çağlayacağına əminəm.
Bu yazını burda tamamlamaq olardı. Lakin "Zirvə"
romanındakı bir tutarlı fikir məni rahat buraxmadı.
Bu, türkçülüklə bağlı
önəmli məsələdir. Roman müəllifi
yazır ki, mən SSRİ dönəmində DTK-da işləyəndə
Sabir Əhmədli, Bəxtiyar Vahabzadə, Xəlil Rza
Ulutürk, Fikrət Qoca, Nizaməddin Şəmsizadə, Sabir
Rüstəmxanlı, Abbas Abdulla, Nüsrət Kəsəmənli
və başqa tanınmış qələm sahibləri
DTK-nın nəzarətində saxlandığına görə,
eləcə də Anar və başqa
yazıçılarımız, alimlərimiz Türkiyə ilə
bağlılığına görə incidiləndə mən
onların müdafiəsi üçün
çalışmışam.
O zaman zərərli
ideya dayaqlarını getdikcə möhkəmləndirilən
qanı qarışıq DTK-çıların əhatəsində
riskli addım atmağın və Azərbaycan ədəbiyyatına
saysız töhfələr verən istedad sahiblərinin
müdafiəsinə qalxmağın nə qədər çətin
fədakarlıq işi olduğunu indiki gənclər bəlkə
də çətin başa düşərlər...
Açığını deyim ki, Yasif Nəsirli özü də ayağı yer, dili söz, əli kitab tutandan görkəmli yazıçı, ictimai xadim və dövlət adamı mərtəbəsinə yüksələnə qədər elmə, ədəbiyyata, Azərbaycan-Türk dünyasına və bütün sülhsevər xalqlara bəslədiyi sonsuz məhəbbətinin öz övladları tərəfindən də ləyaqətlə davam və inkişaf etdiriləcəyinə əmin olmasaydı, poliqlot alim zirvəsinə qədər ucalmış oğluna Yalçın adını yaraşdırardımı?! Yaradan və yarıdan yazıçı ömür nərdivanının pillələrini qalxdıqca Azərbaycan-Türk dünyasına könüldən bağlanmasaydı, neçə-neçə kitabın müəllifi olan alim qızının adını Könül qoyardımı?! Sözü ilə əməli üst-üstə düşüb gül ətri verməsəydi, yüzlərlə adın içindən üçüncü övladına Rahiyyə adını seçərdimi?! Dünya Azərbaycanlıları və Türklərinə sonsuz məhəbbətini Vətənə, elmə, ədəbiyyata xidmətin qürur və şöhrət zirvəsinə çatdırmasaydı, nəvələrinin adını Erkin, Erkan, Aybek, Aytac, Atilla qoyardımı?! Bu həqiqət Azərbaycan-Türkiyə dostluğunun və qardaşlığının əbədiliyinə və sarsılmaz-lığına dərin inamın parlaq nümunəsi deyilmi?!
Kimin haqqı var ki, düz sözü dansın?
Danan, vicdanına baxıb, utansın!
İmaməddin ZƏKİYEV
Filologiya elmləri doktoru, professor
525-ci qəzet 2018.-
28 dekabr.- S.7.