Ulu Saz səltənətində
əbədi taxt quran
sənətkar
ƏBƏDİYAŞAR
ƏDALƏT NƏSİBOV YARADICILIĞI SAZA, AŞIQ
SƏNƏTİNƏ BÖYÜK QAYIDIŞ ÜÇÜN
MİSİLSİZ TƏKAN OLDU
Saz Azərbaycan
xalqının qədim
tarixi-mədəni və
mənəvi atributlarından
biridir.
Kökləri mifoloji dünyagörüşə
gedib çıxan Dədə Qorqud dastanlarında bu qiymətli tarixi abidəmizin - sazın, saz-söz, musiqi beşiyi olan ellərimizin - Dərbənd,
Gəncə, Əlincə,
Qarabağ, Qazax, Göyçə və s.
bölgələrimizin adları
çəkilir. Dastanın boylarında yurdumuzun və xalqımızın
qorunması, yadellilərə
- şər qüvvələrə
qarşı ölüm-dirim
savaşları təsvir
edilir: igidlərimiz savaşlara sazın sədaları altında girir və qalib
gəlirlər.
Saz xalqımızın
həyat tərzinin, mədəniyyətimizin, əxlaqi-didaktik
görüşlərimizin formalaşmasında, duyğularımızın
ifadəsində əvəzsiz
rol oynayıb. Döyüşlərdə,
şənliklərdə,
DAR
GÜNLƏRİMİZDƏ SAZ HƏMİŞƏ YANIMIZDA
OLUB
Sazla söhbət
eləmək, sazla dərdini bölüşmək,
insanı yaxından tanımaq olur. Koroğlu öz
dəlilərini seçəndə
onlara saza qulaq asdırar, diqqətlə sifətlərinə
baxar, ruhlarında baş verən dəyişikliklərə diqqət
yetirər, ruhu bədəndən oynayan igidləri Çənlibelə
qəbul edərmiş.
Saz Şah İsmayılı dünyanın ən qolugüclü sərkərdəsi,
Miskin Abdalı dövrünün müdrik
elçisi, Ələsgəri
isə saz-söz dünyasının tanrısı
edib.
Xalqımız dünya mədəniyyətinə,
musiqi xəzinəsinə
Səfiəddin Urməvi,
Əbdülqadir Marağayi
kimi dahilər verib. Urməvi hələ XIII əsrdə
Azərbaycan muğamlarını
not yazısına çevirib,
muğamlarımızın mahir ifaçısı olub. Əbdülqadir Marağayi isə
ifaçılıq və
musiqi yaradıcılığı
ilə məşğul
olaraq şöhrətlənib.
Cəlairilər sülaləsindən olan Sultan Əhməd Əbdülqadir Marağayinin
ifasının vurğunu
olmuş və onu saraya dəvət
etmişdi. Sultan Əhməd onu "Aləmdə bənzəri
olmayan" sənətkar
kimi çağırırmış.
Digər
bir bənzərsiz ifaçı,
SAZ-SÖZ
SƏNƏTİNİN ƏŞRƏFİ ƏDALƏT
NƏSİBOV
Ulu Tanrı
tərəfindən xalqımıza
XX əsrdə bəxş
etdi. Etiraf etməliyik ki,
xüsusilə də sovet dövründə bolşevik basqısı altında xalqımızı
öz tarixindən, mədəniyyətindən, musiqisindən
uzaqlaşdırmağa çalışanlar
olub. "Yeni sovet xalqı, yeni sovet mədəniyyəti"
yaradanlar milli musiqi alətlərimizi, xüsusilə də sazı mövhumatın, islam dininin
təbliğatçısı kimi qələmə verirdilər.
El şənliklərində, xeyir işlərdə sazın səsi getdikcə çox az-az eşidilirdi. Bu cür
fürsətlərdən məharətlə
istifadə etməyi bacaran ermənilər az qala bütün türk dünyasına məxsus olan sazı da özününküləşdirməyə
çalışırdı.
Lakin saz-söz
kəhkəşanında hörmətli
alimimiz Mirəli Seyidovun və Ədalət Nəsibovun günəş kimi doğması onların bu arzularını gözlərində qoydu. Çox maraqlıdır,
torpaq qarətçiliyi
ilə məşğul
olan qonşularımızın
ürəyindən mədəniyyətimizə,
incəsənətimizə sahib çıxmaq istəyi də keçirmiş.
M. Seyidov "Qaynaqların elmi əsası" məqaləsində erməni
musiqişünas H. Təhməzyanın
QƏDİM
MUSİQİ QAYNAQLARIMIZA SAHİB ÇIXMAQ,
ozan, varsaq, aşıq mədəni irsimizi erməniləşdirmək
cəhdlərini əsaslı
dəlillərlə ifşa
etmişdir.
Sazın
əbədiliyini, türkə
məxsusluğunu musiqişünas
Firudin Şuşinski belə ızah edirdi: "Dünyanın elə bir yerinə
düşə bilərəm
ki, orada heç kəs Azərbaycanın hara olduğunu bilməz. Məndən haralı olduğum soruşulanda, sazı alıb "Yanıq Kərəmi"
çalıb deyərəm:
"Bax, mən buralıyam".
XX əsrin ikinci yarısının və yaşadığımız əsrin
əvvəllərinin ən
mahir saz ifaçısı Ədalət
Nəsibov ATV televiziya
kanalına verdiyi müsahibələrindən birində
deyir: "Saz mənim deyil... Saz Dədə Qorquddan, ozanlardan bizə qalan bir alətdir.
MƏN BU
SAZIN ÜSTÜNDƏ NƏLƏR
ÇƏKMİŞƏM!.."
Ustad aşıq elə həmin müsahibəsində
deyir ki, saz alətinin varlığı bizim xoşbəxtliyimizdir: "Olanımız
budur. Bunu havayı göstərmirlər.
Türk dünyasının böyük
oğlu Mustafa Kamal Atatürk qalpaq adlanan papağı qoydu başına və onu dəb
saldı. Eləcə də
saz. Saz 10-15 il bundan
əvvəl bu qədər də ictimailəşməmişdi. Amma bu gün saz yerini
alıb, dərnəklər,
sənətkarlar, bütün
ictimaiyyət sevir, el-oba da saza
məftundur".
Aşıq Ədalətin möhtəşəm saz ifaçılığı isə bu musiqi alətinin məhz Azərbaycan xalqına məxsus olmasına möhür vurmuşdur. Biz artıq bir neçə aydır ki, Ədalətlə bir dünyada deyilik. Amma
ONUN YOXLUĞU İLƏ BARIŞA BİLMİRİK.
Bu gün İlqar İmanquliyev, Zülfiyyə İbadova, Ədalət Dəlidağlı, Fəxriyyə Göyçəli, Fəzail Miskinli, Nemət Qasımlı və onlarla başqa virtuoz saz ifaçılarını görüncə Ədalət ömrünün əbədiliyinə bütün varlığımızla inanırıq. Sazı Azərbaycana, Azərbaycanı saza qaytaran ömür ölməzdir, əbədidir.
Aşıq Ədalət öz ölümü, Qazaxda dəfn olunmaq istəyi ilə də xalqımızın mədəniyyətinin, musiqi dünyasının gələcəyinə, onun daha da zənginləşməsinə, çiçəklənməsinə xidmət etdi. Mənə elə gəlir ki, onun bu hərəkəti də xalqımız üçün əsası Ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş bir örnək, milli özünüdərk və vətənpərvərlik məktəbinin tərkib hissəsidir. Heydər Əliyevin təşəbbüsü ilə böyük Azərbaycan şairi Hüseyn Cavidin qəbrinin Sibirdən Azərbaycana gətirilməsi və doğma Naxçıvanda dəfn olunması bu torpağı düşmən qarşısında sipərə, alınmaz qalaya çevirmişdir.
AŞIQ ƏDALƏTİN DOĞMA QAZAXDA TORPAĞA TAPŞIRILMASI,
xalqımıza Molla Vəli Vidadi, Vaqif, Səməd Vurğun, Mehdi Hüseyn, Osman Sarıvəlli, Hüseyn Arif, İsmayıl Şıxlı kimi ədəbiyyat dühalarını, Əliağa Şıxlinski, İbrahim ağa Vəkilov və onlarla başqa sərkərdələr verən Qazax torpağında dəfn olunması hər kəsin bu elin-obanın, bütün Azərbaycanın mübariz keşikçisi kimi böyüməsində misilsiz rola, tərbiyəvi əhəmiyyətə malikdir.
Mənə elə gəlir ki, Vətənimizin bütün guşələrini bu cür alınmaz qalalara çevirmək lazımdır. Böyük şəxslərin anadan olduqları, suyunu içib, çörəyini yeyib şana-şöhrətə çatdıqları eldə-obada dəfn olunmaları bu elləri də şana-şöhrətə çatdırar, Azərbaycanın ayrılmaz bir parçası olduğunu yaddaşlara həkk edər.
Abbas VƏFADAĞLI
525-ci qəzet.- 2018.- 16 fevral.- S.6.