Əlif Cahangirli: "Rejissorluq yalnız
tamaşa qurmaq deyil, həyat tərzidir"
Akademik Milli Dram Teatrının gənc rejissoru Əlif
Cahangirli 1992-ci ildə Salyan rayonunda anadan olub. 7-ci sinfə qədər
rayonda təhsil aldıqdan sonra Bakıya köçüb.
Müsahibəmizdə də onun Salyanda keçirdiyi
uşaqlığı, Bakı həyatı, təhsili,
karyerası, gələcək planlarından söhbət
etmişik.
Əlif, həmçinin, fevralın 2-i teatr sahəsindəki
uğurlu fəaliyyətinə görə Gənclər və
İdman Nazirliyinin Gənclər üçün xüsusi
mükafatına da layiq görülüb.
- Əlif, istərdim söhbətimizə Salyandan
Bakıya gəliş səbəbinlə başlayaq.
- İncəsənət sahəsinə marağım hələ
uşaq yaşlarımdan özünü göstərirdi. Salyanda
yaşadığım illərdə muğamla məşğul
olurdum. Bunun üçün hər dəfə
Salyandan Şirvana gedirdim. Sonra başa
düşdüm ki, Bakıya gəlsəm, karyeram
üçün lazım olan əhatə və imkanlarım
daha da genişlənəcək. Buna
görə də 7-ci sinifdə oxuyanda Bakıya
köçüb təhsilimi burada davam etdirmək qərarına
gəldim. Uzun illər Maştağa qəsəbəsində
bibimin yanında qalmışam. Bura gələndən
sonra da Musiqi məktəbinin muğam sinfinə daxil oldum.
Beş il muğam dərsi ala-ala pianino,
balaban kimi alətlərdə ifa etməyi də öyrənirdim.
- Deməli,
əvvəldən məşğul olduğun sahə musiqi
olub. Yəni teatr, aktyorluq, rejissorluq deyil də,
məhz musiqi. Bəs, fikrini nə vaxt dəyişdin?
- Teatra
marağım Maştağada Hacıağa Abbasov adına mədəniyyət evində
yarandı. Orada xalq çalğı alətləri
ansamblına gedirdim. O ərəfədə bir rejissorla tanış oldum -Ağanəbi müəllim,
aktyorlarla tamaşa qururdu. Mən də onları
maraqla izləyirdim. Mənə təklif
etdi ki, sən də tamaşada oynamaq istəyirsənmi? Mən əvvəl istəmədim. Çünki onun rejissorluğu mənə daha
çox maraqlı idi. Aktyorlarla işləməyi,
hər epizoda, hər hərəkətə diqqəti
marağımı çəkmişdi. Həm
də görürdüm ki, o boyda böyük aktyor heyəti
onun heç bir sözündən çıxmır, o,
oranın bir növ rəhbəri idi. Amma
bu rəhbərlik bizim alışdığımız rəhbərlikdən
deyildi. Tamamilə sevgi dolu, yaradıcı
rəhbərlik idi. Hər kəs onun
intellektinə, yaradıcı gözünə, xüsusi
baxışına inanır, güvənir. Bütün bunlar diqqətimi çəkdi və məndə
teatra qarşı bir həvəs yaratdı. Sonra mən
də orada bir-iki rol aldım, az da olsa bu sənət
haqqında müəyyən təsəvvürüm
formalaşdı.
- Bildiyimə görə, rejissorluq sənin
ilk ixtisasın deyil. Yəni uiversitetdən
öncə peşə məktəbində də təhsil
almısan. Oraya yolun necə
düşdü?
- Bəli,
mən eyni zamanda, 12 nömrəli Bakı Peşə Liseyinin
məzunuyam. Ora getməyimin əsas səbəbi
isə məktəbdəki imtahanlarım oldu (gülür).
8-ci sinifdə oxuyanda qərar çıxdı
ki, atesstat almaq üçün səkkiz fəndən imtahan
vermək lazımdır. Mən də
özümün maraq dairəmdə olan humanitar fənlər
heç, amma digər texniki fənlərdən imtahan verə
bilməyəcəyimi düşündüm. Əgər atesstat ala bilməsəydim, mənim
universitet xəyallarım da puç olacaqdı. Buna görə başladım yollar axtarmağa.
Elə həmin ərəfələrdə mənə
dedilər ki, əgər peşə liseyinə daxil olsan, orada
imtahanlar nisbətən daha rahat olur, həm də əlavə
sənət öyrənmiş olarsan. Əməliyyatçı-mühasib
ixtisasına daxil oldum. Üç il
təhsil aldım. O illərdə də artıq universitetə
hazırlaşırdım. Oranı bitirdikdən
sonra Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinə daxil oldum.
- Bəs, o sənət üzrə
heç işləmədinmi?
- İşlədim. Universitetin ikinci
kursunda oxuyarkən bir şirkətdə marketinq sahəsində
çalışırdım. Qazancım
normal olsa da, sənətimə, təhsilimə çox mane
olurdu. Məsələn, digər tələbələr
dərsdən sonra teatra gedirdilər, tamaşaya
baxırdılar, amma mən gedə bilmirdim. Bu da məni darıxdırırdı. Ona görə də çox çəkmədi ki,
oradan ayrıldım.
- Tələbəlik
illərində seriala da çəkilmisən...
- Bəli,
elə həmin zamanlarda "Cavanlıq" serialına
çəkildim. Onu elə "cavanlıq səhvi"
də adlandırmaq olar (gülür).
- Niyə?
-
Mühit məsələsi vardı ki, ürəyimcə
deyildi. Amma maddi marağa görə məcbur
idim. Orada da bəzi xoşagəlməz
hallarla qarşılaşdım. Başa
düşdüm ki, hər kəs öz mənafeyi
üçün və insanları özlərinə tabe etməyə
çalışırlar. İndi
seriallarda vəziyyət necədir, bilmirəm. Amma o vaxt
hiss etdim ki, bəzi sənətdən bixəbər adamlar
aktyora kölə kimi yanaşırlar. Ona
görə də oradan imtina etdim. Amma yenə
də böyük bir praktika keçmiş oldum. İnsanlarla ünsiyyət qurmağı öyrəndim,
rejissorların aktyorla davranışını müşahidə
etdim. Mənim o dövrdə aktyor kimi fəaliyyətim
bu gün rejissor olaraq aktyorlarla ünsiyyət qurmağıma
çox təsir edir.
- Səncə, rejissor necə
olmalıdır?
-
Rejissorun qurduğu tamaşadan, işindən öncə həyata,
dünyaya fərqli, yaradıcı baxışı
olmalıdır. O, ən əsası aktyoru
inandırmağı bacarmalıdır. Əgər
rejissor adi biri olarsa, inanmıram ki, aktyor üçün
maraqlı olsun. Bu, həyatda da belədir.
Biz adətən nəsə öyrənə biləcəyimiz,
ən azından öz dünyagörüşü, fikirləri
ilə bizə müsbət, bilmədiyimiz nələrisə
aşılaya bilən insanlarla ünsiyyətə can
atırıq. O insanla söhbət etmək bizə
zövq verir, yorulmuruq. Aktyor da rejissordan qaçdısa, ona
inanmadısa, demək ki, o iş birliyi alınmayacaq. Həm də rejissor nələrisə sırf aktyoru
inandırmaqdan ötrü etməməlidir. O inam onun təbiiliyindən
qaynaqlanmalıdır. Rejissor rejissorluq etməməlidir,
rejissor olmalıdır. O, rejissorluq edəndə artist
kimi görünür. Rejissorluq yalnız
tamaşa qurmaq deyil, bu, bir həyat tərzidir. Aktyor olmasa, teatrın heç bir anlamı qalmaz.
Düşünün ki, rejissor da olmasa, aktyorun
bir anlamı qalmaz. Rejissor aktyoru
tamaşaçıya təqdim edən insandır. O, pyesə
elə quruluş verər, aktyoru bir hala salar ki, peşəkar,
tanınmış bir aktyorun işi çox zəif
görünə bilər. Eləcə də əksinə.
Rejissor aktyoru dinləməyi də bacarmalıdır.
Əsas məsələ eqodan uzaq durmaqdır.
"Mənəm-mənəmlik" hələ
heç kimə xeyir gətirməyib. Bütün
məsələ səmimiyyətdə bitir.
- Hər il Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində istər
aktyorluq, istərsə də rejissorluq fakültəsində
kifayət qədər məzunlar olur. Onların
böyük bir qismi isə diplom alandan sonra itib-batır,
görünmür. Sən də məzunlardan
birisən və çox gənc - 23 yaşından artıq
Akademik Milli Dram Teatrı kimi bir teatrda rejissor olaraq fəaliyyət
göstərirsən. Bu uğurun səbəbi
nədir? Sən o məzunlardan nə ilə fərqləndin
ki, gəlib buraya çıxa bildin?
- Bu,
öncə Allahın yazısıdır. Mən
tələbəlik illərimdə heç zaman ön planda
olmağa, özümü göstərməyə
çalışmamışam. Məsələn,
dördüncü kursda tamaşa quranda sadəcə öz
ustadım, müəllimim Azər Paşa Nemətovun gəlib
tamaşaya baxıb bəyənməsi və mənim dörd
illik fəaliyyətimi qiymətləndirməsi mənim
üçün çox böyük uğur idi. Bundan başqa heç nə
düşünmürdüm. Mənim
haqqımda danışılsın, işlərimi çəkib
göstərsinlər, müsahibələr alsınlar deyə
bir məqsədim heç zaman olmayıb. Həmişə
başımı aşağı salıb işimi
görmüşəm. Həmişə
düşünmüşəm ki, hər kəs lazım
olduğu vaxt lazım olduğu yerdə olacaq. Bunu biz seçmirik. Bizim üzərimizə
düşən isə özümüzü inkişaf etdirməkdir.
Hər kəsdən öncə bütün həqiqət
bizim özümüzə məlumdur. İçimizdə
kimik, nəyə qadirik özümüzə məlumdur.
Mən tələbəlik illərindən
Musiqili Teatrda aktyor kimi çalışırdım, "Talelər
qovuşanda" tamaşasında rol almışdım. Oraya getməyimdə əsas səbəb də bu idi
ki, təhsilimi bitirənə qədər teatrı öyrənim,
universitetdən sonra isə rejissor kimi fəaliyyətə
başlayım. Zaman elə gətirdi ki, Azər
Paşa müəllim Akademik teatra bədii rəhbər təyin
olundu və məni də öz yanına dəvət etdi.
Təbii ki, bu, mənim üçün
çox sevindirici hal idi. Biz, yəni dostum
Anar Sadıqovla ustadımızla birgə "Ölülər"
tamaşasını işləməyə başladıq.
Necə ki, o, universitetdə bizə öz
metodikasını öyrətmişdi, artıq teatrda
çiyin-çiyinə çalışarkən praktiki
olaraq daha möhtəşəm şəkildə öyrəndik.
- İndi
hansı tamaşanı hazırlayırsan?
- Bu yaxınlarda teatrda Abbas Mirzə Şərifzadə adına kiçik səhnə fəaliyyətə başlayacaq. Həmin səhnənin açılışı üçün Azər Paşa müəllimin bədii rəhbərliyi ilə iki pyes üzərində işləyirəm. Səhnənin açılışı Kamal Abdullanın "Bir, iki, bizimki" pyesi ilə olacaq. Sonradan isə yenə də mənim quruluşumda hazırlanan, Miro Hovranın "Arvadımın əri" pyesi göstəriləcək. Hər iki pyes üzərində ciddi məşqlər, hazırlıqlar gedir. Düşünürəm ki, fərqli və gözəl işlər olacaq.
- Əlif, 25
yaşın var və səhnələşdirdiyin
tamaşaların tələbinə uyğun olaraq özündən
yaşda və təcrübədə çox böyük sənətkarlarla
işləməlisən, rejissor kimi onları hardasa yönləndirməlisən.
Bu məsələdə çətinliklərin olmur ki?
- Hazırda "Arvadımın əri" pyesi üzərində Xalq artistləri Hacı İsmayılov və Rafiq Əzimovla mən - 25 yaşlı Əlif Cahangirli birgə işləyirik. Bu iki aktyorla məşq prosesində heç bir çətinliklə, narahatlıqla, komplekslə qarşılaşmıram. Deyirlər ki, ruhun yaşı olmur. Bu, məhz həmin söhbətdir. O aktyorlar mənə güvənirlər, inanırlar. Bu, kifayətdir. Elə buna görə də mən onların yanında heç nədən onsuz da sıxılmıram. Bu da onların peşəkarlığından irəli gəlir. Onların bu peşəkarlığı tamaşanın istiqamətinə də, quruluşuna da, işin daha rahat gedişatına da öz müsbət təsirini göstərir. Bəli, düşünülə bilər ki, 25 yaşlı bir uşaq necə 70-80 yaşlı bir insana yol göstərə bilər? Burda təəccüblü heç nə yoxdur. Bizə kənardan baxan göz bizi bizdən daha yaxşı görür. Rejissor da aktyora kənardan baxan gözdür. Vəssalam!
- Bu yaxınlarda
Gənclər və İdman Nazirliyinin Gənclər
üçün ayrılmış xüsusi mükafatına
ilin gənc rejissoru nominasiyasında layiq görüldün. Bu
mükafat sənin həyatında və
yaradıcılığında nə kimi iz qoyacaq?
- Mükafatın həyatımda iz qoyması məsələsi bir az mübahisəlidir. Çünki mənim həyatımda hazırda yaşadığım tarix - Akademik Milli Dram Teatrı kimi Azərbaycanın ən ali teatr ocağında qocaman sənətkarlarla çiyin-çiyinə işləməyim özü bir izdir. O iz ki, heç zaman mənim yaddaşımdan, bioqrafiyamdan silinməyəcək. Mən bu yaşımda burada öz zamanlarının çox böyük sənətkarlarıyla birgə çalışıram. Mənim üçün silinməz izlərdən biri isə Azər Paşa Nemətov kimi dövrünün ən böyük rejissorlarından birinin mənə "kolleqa" deməsidir. Onunla birgə tamaşa hazırlamaq həyatımın ən mühüm hadisəsidir və bu hadisə hələ də davam edir. O, hətta bizimlə məsləhət edəndə də, bizdən nəsə öyrənəndə də bizə sanki "master-klass" keçir. Mükafat isə təbii ki, sevindirici haldır, əlavə stimuldur, zəhmətə verilən dəyərdir. Məni buna layiq görən hər kəsə öz təşəkkürümü bildirirəm. Düşünürəm ki, bizim məqsədimiz mükafat almaq, hardasa təriflənmək, nələrisə qazanmaq olmamalıdır. Vaxtı çatanda onların hamısı onsuz da olur. Biz sadəcə işləməli, çalışmalı, millətimiz üçün nələrsə etməyə çalışmalıyıq. Onsuz da bu fəaliyyətimizi nə vaxtsa kimlərsə görüb dəyərləndirəcəklər.
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet 2018.- 20 fevral.- S.8.