Bir gecənin nağıl
möcüzəsi
Şahanə MÜŞFİQ
Deyirlər, insan inamsız yaşaya bilməz. Mütləq nəyəsə, kiməsə
inanmalısan. Yoxsa bu ucsuz-bucaqsız kainatda, insan selinin arasında
baş çıxarmaq
mümkünsüz olar.
Fərqi yoxdur nəyə inanırsan. Allaha, dinə, təbiətə,
özünə, valideynlərinə,
sevdiyin şəxsə,
maddiyata, ya da lap elə möcüzələrə. Görəsən, bu boyda Yer kürəsində, hər dəqiqə dəyişən, inkişaf
edən, texnoloji kəşflərin sayəsində
durmadan robotlaşan bu dünyada möcüzələrə saf
qəlblə, həqiqətən
inanan neçə nəfər var? Yəqin bunu öyrənmək heç zaman mümkün olmayacaq.
Bəs, neçə nəfər gözlədiyi, inandığı
o möcüzəyə qovuşub?
Heç bu sualın da cavabını tam bilməsəm
də, elə insanlardan birini tanımağa müvəffəq
oldum o gecə...
Sevgi, eşq, məhəbbət...
Dünyanın özü
boyda yaşı olan, yüzillər boyunca yazılan, haqqında danışılan,
sirri çözülməyə
çalışılan, filosofların
dincliyini, şairlərin
yuxusunu, aşiqlərin
qəlb rahatlığını
əlindən alan möcüzə...
Fevralın 18-də "Səda" Tədris Teatrının səhnəsində
gənc aktrisa Günay Əhmədin canlandırdığı o məsum
qızcığaz da saf sevginin yaradacağı
möcüzəyə inanırdı. Ömrü boyunca
ailəsinin buyruğu
altında yaşayan, onların razı qalacağı bir övlad olmaq üçün hər istəklərinə boyun əyən qız sidq ürəkdən inandığı möcüzəsinə
toxunulanda dözmür,
o möcüzəni kimsəyə
verməmək üçün
evdən qaçır.
Bəlkə də möcüzəsinin izinə
düşüb gəlir
o gecə həyatının
nağılını yaşayacağı
parka...
Gəlin
lap əvvəldən başlayaq...
İki gün öncənin bazar səhəri bəlkə də bu ilin
ən narahat, ən qarışıq səhərlərindən biri
idi. Səhərdən başlayan
yağış ara vermədən, nəfəs almadan yağmaqda, yağıb küçələri, yolları
suya qərq etməkdə qərarlı
idi, deyəsən. Elə bil kimsə göylərin qəlbinə
dəymişdi. O da
ovunmaq bilməyən körpə kimi elə hey gözlərinin
yaşını tökürdü,
tökürdü...
O yağışa rəğmən
bir nağılın izi ilə "Səda" Tədris Teatrının yolunu tutdum. Saat 18:00-da "M-Teatr"ın ("Mənim
Teatrım") Rövşən
Ağayevin "Bir gecənin nağılı"
pyesi əsasında Əməkdar artist Vidadi Həsənovun quruluşunda
səhnələşdirdiyi tamaşa göstəriləcəkdi.
Yol boyunca içimdə o küskün göyləri
yamanlayırdım, küsməyə
vaxtmı tapdınız,
bu sel suyun
içində tamaşaya
neçə nəfər
gələ biləcək
ki?
Teatra çatanda
isə gözlərimə
inanmadım. Foye adamla dolu idi. Deyəsən, bu inadkar yağışın belə,
mənim kimi başqalarının da bir gecənin nağılına şahidlik
etmək həvəsini
qırmağa gücü
çatmamışdı.
Teatrın qaranlıq zalına
daxil olub yerlərimizi tapmağa çalışırdıq ki,
salamsız-kəlamsız səhnədən
musiqi səsini eşidirik:
"Bu dünyada nağıl çoxdu,
Hamısı da belə başlar:
biri vardı, biri yoxdu.
Nağıllarda şəhər çoxdu,
İstəyirəm danışım mən,
Bir dənizin sahilində
Nağıl olan şəhərimdən".
Sözləri Kəmalə Abıyevaya,
musiqisi isə Aygün Səmədzadəyə
aid hamımıza çox
gözəl tanış
olan bu mahnını
lirik səsli aktyor Vüqar Hacıyev ifa edirdi. Həzin mahnının sədaları
altında hamılıqla
qaranlıq tamaşa zalını tərk edib nağıllar aləminə səyahətə
çıxırıq. Bizi yenidən zala qaytaran isə görünməz səsin
tamaşa öncəsi
xəbərdarlığı olur. Deməli, nağıl gecə başlayır...
Ta dünya yaranandan nağıl olub. Adəm və Həvvadan başlamış
qəhrəmanlarımız olan qızla oğlanın tanış
olduqları gecəyə
kimi...
Qız ailəsinin
güclə verdiyi oğlanla nişanlanmamaq üçün evdən qaçıb. Bakının bir tənha
parkına ümid gətirib. İstəyi isə qarşısına
çıxan ilk oğlanla
ailə qurmaqdır.
Hələ özünə
haqq qazandırmağa
səbəbi də var: "Valideynlərimin verdiyi üzünü belə görmədiyim insana ərə getməkdənsə, qarşıma
çıxan ilk oğlanla
evlənərəm. Heç olmasa
onun üzünü görmüş olaram".
Qarşısına isə bəxtindən
sözün əsl mənasında "ana uşağı" çıxır...
Həmin
gecə Bakının
gözdən uzaq o parkının bir qonağı da vardı: həmin o mağmın oğlan. Gecə vaxtı çiynindəki
böyük çanta
ilə evinə qayıdan oğlan parkda tək-tənha oturub qəribə sözlər danışan
qıza belə demək mümkünsə
"ilişir". Qız birdən,
birə qarşısına
çıxıb ona evlənmək təklif edir. Oğlan isə elə hey anasının narahat olacağından qorxub qızdan can qurtarmağa, evə getməyə çalışır. Gənc alim
olduğunu, doktorluq dissertasiyasını müdafiə
etmədən evlənmək
istəmədiyini deyən
oğlanın bu fikirlərinin də əslində valideynlərinin
istəyi olduğu gün kimi aydındır.
Qız isə fikrindən dönmək istəmir, oğlanı getməyə
qoymur. Müxtəlif sözlərlə, cilvələrlə, göz
yaşlarıyla və
nəhayət, sirrini açaraq onu fikrindən daşındırmağı
bacarır.
Əvvəlcə qızdan can qurtarmağa
çalışan oğlan
getmək zamanında gənc bir qızı
parkın ortasında tək-tənha qoyub getməyi özünə
sığışdırmır. Buna cəhd eləsə
də, qıza qarşı marağının
yarandığı və
onu qoyub getmək istəmədiyi görünür. Gah nömrəsini
qıza verir, gah skamyanın yanındakı kötükdə
oturub kitab oxuyur, gah qızı
dilə tutmağa çalışır, amma
yenə də getmir ki, getmir.
Beləcə, anasının
narahat qalacağı qorxusunu belə unudaraq gecənin gec saatına qədər təzəcə
tanış olduğu qəribə qızın yanında qalır.
İlk dəfə gecə vaxtı evə getmədiyinin fərqinə varan oğlan hiss etdiyi azadlıqdan xoşhallanır, sevinir. Özünü, nəhayət, özü kimi hiss edir. İki gənc həmin gecə o parkda ilk dəfə azadlığı dadırlar. Onların söhbətindən aydın olur ki, bu zamana qədər hələ heç biri sevməyib, sevginin, qadın-kişi münasibətinin nə olduğunu belə bilmirlər. Bu barədə heç bir fikri olmayan oğlandan fərqli olaraq, qız ilk sevgi etirafında, ilk toxunuşda göylərin guruldayacağını, yağışın yağacağını düşünür. Axı o, möcüzələrə inanır...
Nəhayət, iki gəncin qarşılaşdığı gecə onların bir-birinə aşiq olmağına, oğlanın qıza eşq elan etməyinə səbəb olur. Qız isə ailəsinin razılığı ilə olsa belə nişanlı olduğunu, artıq saatın gec olduğunu, evə getməli olduqlarını deyərək oğlanın sevgisini rədd edir. Bayaqdan qızdan yaxa qurtarmağa çalışan, indi isə ona aşiq olduğunu deyən oğlan qızın birdən-birə niyə belə dəyişdiyini anlamır. Bu dəfə inad edən, dönə-dönə evlilik təklifi edən tərəf oğlan olur. Qız isə rədd edir. Səbəb də həmin an göyün guruldamamağı, yağışın yağmamağıdır. Axı, o, möcüzələrə inanır...
Qızın onu rədd etdiyini görən, əli hər yerdən üzülən oğlan onu hər gecə bu parkda gözləyəcəyini, bu sevgidən dönməyəcəyini deyir və qız gedir. Elə bu an kimsənin gözləmədiyi, yalnız qızın saf ürəklə inandığı o möcüzə baş verir: göy guruldayır, yağış başlayır. Beləcə, iki gənc öncə azadlıqlarına, sonra isə sevgilərinə qovuşurlar.
Bir hissəli melodrama mövzusu və rejissor işindən əlavə, səmimi və dinamik aktyor ifası, maraqlı səhnə dekorasiyası, mövzu ilə uyğunluq təşkil edən musiqi seçimi ilə də yadda qalır. "M-Teatr"ın gənc və istedadlı aktrisası Günay Əhmədlə Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin tələbəsi, istedadlı aktyor Ziya Ağa öz oyunları, bir-biri ilə harmoniya təşkil edən hərəkətləri, obrazları tamaşaçıya təqdim etmək bacarıqları ilə heç də təcrübəli aktyorlardan geri qalmırdılar. Əməkdar artist, tamaşanın quruluşçu rejissoru Vidadi Həsənovun incə ştrixləri isə pyesi daha dinamik, axıcı və maraqlı etmişdi. Səhnədə iki nəfərin olmasından asılı olmayaraq, tamaşaçı darıxmır, yorulmurdu. Tamaşaya fon musiqisi kimi seçilən müğənni Miri Yusifin "Qubernator bağı" mahnısı isə mövzu ilə ahəng təşkil edirdi: "Bu şəhərdə tənhayam tənhalar parkında..."
Tamaşadan sonra təəssüratlarımızın bir qismini kirpiklərimizin ucuna, qalanını isə ürəyimizə yığıb çölə çıxırıq. Yağış isə hələ də yağmaqdadır. Elə bil göylər yağışı bəhanə edib yeri öpür, öpür, amma hələ də doymur. Kirpiklərimin ucundakı təəssüratlarımı isladan yağışa baxıb düşünürəm: görəsən, bu yağış hansı qızın məhəbbət möcüzəsidir?!
525-ci qəzet.-2018.-20 fevral.-S.6.