"Yaddaş
yarpaqları"ndan: Şabranda çəkilən
film
Aydın TAĞIYEV
Ötən əsrin 77-ci ili, yayın ortaları idi. Bizim keçmiş Dəvəçi
- indiki Şabran şəhərinə səs
düşdü ki, bəs Bakıdan, kinostudiyadan artistlər gəlib, rayonumuzda hansısa bədii filmin çəkilişləri
gedəcək.
Bu o illərdə əyalətdə
yaşayanlar üçün
maraqla qarşılanası
bir xəbər idi. Axı o vaxta qədər
bizim rayonda heç bir film çəkilməmişdi. Əlbəttə, yerli sakinlər onlara tanış yerləri ekranlarda görməkdən çox
məmnun olar, qürur duyardılar.
Bakıdan gələn yaradıcı
qrup şəhərin
mərkəzindəki ikimərtəbəli
mehmanxanada yerləşmişdi. O zaman mehmanxananın yanında yerli rayon qəzetinin mətbəəsi də yerləşirdi və mən də o zaman "Qurucu" adlanan o qəzetin fəal müxbirlərindən
biri kimi redaksiyaya, mətbəəyə
tez-tez baş çəkər, iş otağı mətbəədə
olan qəzetin məsul katibi, köhnə dostum Əmirqulu Quliyevlə görüşüb saatlarla
ədəbi söhbətlər
edərdik. Burasını da deyim ki, Əmirqulu müəllim o illərdə
mərkəzi mətbuatda
vaxtaşırı şeirləri
çap olunan tanınmış rayon ziyalısı
idi, nə yazıqlar ki, dünyadan yaşı heç qırxı haqlamamış köç
etdi və kitabını da görmədi. Mətbəə
ilə mehmanxananın
arası beş
addım olsa da, Bakıdan gələn aktyorların kimliyini ayıq-sayıq Əmirqulu müəllim də bilmirdi, nədən ki, yaradıcı qrup sübh tezdən çəkiliş üçün
rayon mərkəzindən xeyli
uzaqlardakı buruqlara yollanır, gecədən xeyli keçmiş geri dönürdü.
Axır ki, bir axşam
filmin çəkilişlərində
iştirak edən aktyorlardan ikisi ilə təsadüfən
rastlaşdıq. Ekranlardan yaxşı tanıdığımız
Rasim Balayevlə Tariyel Qasımov idi.
Sevimli aktyorlarımızla ayaqüstü
söhbət etdik, sabah axşama
görüş vaxtı
təyin edib ayrıldıq.
Ertəsi gün Əmirqulu müəllim hörmətli
qonaqların şərəfinə
evində xudmani bir süfrə açdı.
Filmin yaradıcı
heyəti ilə yerli ziyalıların ilk ünsiyyəti belə başladı. Əlbəttə,
tanınmış sənətkarlarımızı
evlərində qonaq kimi görmək hər bir şabranlının
arzusu idi, onları evlərinə qonaq dəvət etmək üçün az qala növbə yaranmışdı.
Axır ki, qonaqları qəbul etmək növbəsi mənə də çatdı.
Çəkilən filmin quruluşçu
rejissorunu - görkəmli
sənətkarımız Tofiq
İsmayılovu da əziz qonaqların arasında görmək arzum idi, hərçənd
ki, onunla hələ heç bir şəxsi tanışlığımız yox idi, lakin
o kübar kişi 25 yaşlı bir rayonlu gəncin sözünü yerə salmadı, dəvətimi qəbul etdi. Vaxtı müəyyənləşdirdik. Təbii ki, baş tutan
məclislərin daimi
iştrakçıları, artıq aramızda səmimi ünsiyyət yaranmış Rasim Balayev, Tariyel Qasımov da var idi.
Qonaqları mehmanxanadan evə aparmaq üçün gələndə dostlar məni pərt elədilər, məlum oldu ki, Azərbaycanda
böyükdən-kiçiyə hamının yaxşı
tanıdığı Leyla
Bədirbəyli aktrisa
kimi rol aldığı filmdə
çəkiliş üçün
Bakıdan yenicə gəlib. Tofiq müəllim də
böyük sənətkarı
mehmanxanada tək qoymaq istəmir. Bəlkə də yol yorğunluğunu bəhanə etdiyindən Leyla xanım sırf kişi
məclisində zərif
cinsin yalqız nümayəndəsi kimi iştirakdan imtina edirdi. Məsələ tez və ürəyimizdən keçən
kimi həll olundu. Tariyel müəllimin məktəbli
oğlu Ülvü də filmə çəkilirdi və Tariyel müəllimin ixtisasca həkim olan xanımı da ana narahatçılığı
ilə oğlunu tək buraxmamışdı.
Xanımlar qoşalaşdıqlarından dəvət qəbul olundu.
Qonaqlar yerbəyer
olandan sonra süfrəyə yeməklər
gəlməyə başladı. Süfrənin
yaraşığı olan
dolu şüşələr
stolun üstünə
düzüləndə Tofiq
müəllim ev sahibi kimi qulağıma pıçıldadı:
- Bax, ilk sağlığı
Leyla xanımın şərəfinə qaldır!
Xoş sözlərə də xəsislik etmə. Bizə də növbə çatar...
O məclisdə deyilən sağlıqlar, xoş, şirin söz-söhbətlər
aradan illər keçsə də, yaddan çıxmır. Ancaq hələ də ən çox yadımda qalan Tofiq İsmayılovun Leyla Bədirbəyliyə
olan xüsusi diqqət və qayğısı idi.
Bu, məşhur rejissorun böyük aktrisaya hörmətilə
yanaşı, həm də sanki canıyanan
bir övladın doğma anasına məhəbbətinin ifadəsi
kimi diqqətçəkən
idi.
Filmin çəkilişi ilə
bağlı o vaxt Tofiq müəllimdən kiçik bir müsahibə də aldım və müsahibə əvvəl
yerli qəzetdə, sonra isə "Ədəbiyyat və incəsənət" qəzetinin
1977-ci il 17 sentyabr tarixli sayında işıq üzü gördü. İndi, aradan uzun illər
keçəndən sonra
mən unudulmaz Tofiq müəllimin xatirəsinə hörmət
kimi bu kiçik
müsahibəni də
yazıma qoşuram.
Diqqət,
film çəkilir...
"Vulkana doğru gedirəm"
- Bu, mənim səkkizinci filmimdir. Mərkəzi televiziyanın sifarişi ilə çəkirəm. Ssenarini Çingiz Ələkbərzadə yazıb. Üçseriyalı filmin iki seriyasını operator Rafiq Qəmbərov artıq lentə köçürüb; kadrlar Qazax, Tovuz, İsmayıllı rayonlarında və Qobustanda çəkilib. Gördüyünüz kimi, son seriyanı Dəvəçidə - Qalaaltıda lentə alırıq. Film neftçilərin həyatından, geoloqların çətin və gərgin axtarışlarından söhbət açır. Əsas problemimiz insanın təbiətə münasibəti məsələsidir. Filmin qəhrəmanları "qara qızıl" axtarışında hətta vulkana doğru getməkdən belə, qorxmurlar. Bu axtarışların fonunda onların xarakterini açmağa çalışırıq.
- Bəlkə qəhrəmanlar
haqqında bir az geniş məlumat verəsiniz?
- Onlar kimdir? Nadir
(Rasim Balayev) kənd uşağıdır.
Atası
müharibədən qayıtmayıb.
Kənddə püsgürən vulkan onun həyatında
mühüm rol oynayır. Kəndə gələn geoloqlara
qoşulan Nadir həyat
yolunu müəyyənləşdirir
- neftçi olmaq fikrinə düşür.
Lətifə (Şükufə Yusifova) ilə Nadir elə ilk görüşdən bir-birini
sevirlər, bu məhəbbət gündən-günə
möhkəmlənir. Filmin sonunda tamaşaçılar
onların oğlu Ələkbərlə tanış olurlar. Ələkbər roluna iki uşaq seçmişdik;
6 yaşlı Ülvi
Balayevi, bir də ikinci sinif şagirdi - Ülvi Qasımovu. Hələlik Ü.Balayevin debütü
baş tutmadı.
Ələkbər rolunu oynayan
Ü.Qasımov isə
bundan qabaq da filmə çəkilib.
...Nə deyirdim? Hə, geoloqlar qayıdırlar Bakıya. Nadir də onlarla. Əvvəlcə instituta girə
bilmir. Mədəndə işə düzəlir.
Burada usta Rəhmanla (Məmmədrza
Şeyxzamanovla) tanış olur. Xeyirxah qocanın Nadirə böyük köməyi dəyir... Nadir institutu bitirir
və sübuta yetirmək istəyir ki, kəndlərində neft var. "Harda vulkan varsa, orda
neft də olmalıdır" - deyir.
Nadir vulkana doğru
gedir, amma o, tək deyil; mühəndis Rüstəm
Səfərov da (Tariyel Qasımov) onunladır. Onu da deyim ki, bu
sırf istehsalat filmi deyil. Qəhrəmanlar əsasən gənclər
olduğundan məhəbbət
motivləri də ön plandadır.
- Adlarını çəkdiyiniz aktyorlardan
əlavə daha kimləri görəcəyik?
- Həsən Məmmədovu,
Şahmar Ələkbərovu,
Kamal Xudaverdiyevi, Əfrasiyab Məmmədovu.
Respublikanın Xalq artisti Leyla Bədirbəyli Nadirin anası-Gülsənəm
qarının rolunda çəkilir. Qeyd edim
ki, çəkdiyim filmlərin altısında
Leyla xanım ana rolunda oynayıb.
Çəkiliş sentyabrda başa çatmalıdır. Musiqisini Nazim Əliverdibəyov
bəstələyib, rəssamı
Elbəy Rzaquliyevdir.
525-ci qəzet 2018.- 22 fevral.- S.7.