“Qoşa
qanad”ın sirli cazibəsi
İyulun
17-də Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının (AMEA)
Botanika İnstitutu və Mərkəzi Nəbatat
Bağında “Qoşa qanad: Elmi idrakla bədii
yaradıcılığın sintezi” mövzusunda IV “Fizika və
lirika” konfransı, o cümlədən, konfrans çərçivəsində
“Qoşa qanad” elmi-ədəbi gecəsi keçirildi.
2014-cü ildən etibarən ənənəvi şəkildə
hər il keçirilən konfransda ilk dəfə
iştirak edirdim.
Layihənin mahiyyəti,
bundan öncəki konfranslarda müzakirə olunan mövzular,
ümumiyyətlə fizika və lirika mövzusunun tarixdəki
yeri haqqında qısa araşdırmalarda öyrəndik ki, bu
mövzu hələ tarixən aktual olub, keçən əsrin
ortalarından etibarən fiziklər və liriklər
arasında mübahisələr baş qaldırıb. İki tərəf arasındakı ilk
qarşıdurma 1959-cu ildə SSRİ-də yaranır. Həmkarım
Pərvin xanım da hələ “Qoşa qanad” elmi- ədəbi
gecəsindən öncə məlumat toplamaq üçün
oxuduğum III “Fizika və lirika” konfransı haqqındakı
yazısında bu tarixi qısa şəkildə belə
xatırladır: “Yazıçı-publisist, çox sevdiyim
“İnsanlar, illər, həyat” silsilə memuarlarının,
“Çexovu təkrar oxuyarkən” irihəcmli essesinin müəllifi
İlya Erenburq “Komsomolskaya pravda” qəzetində çap elədiyi
“Bir məktuba cavab” məqaləsiylə bu mübahisəni
daha da alovlandırmışdı. Nina adlı gənc
tələbə Erenburqa məktub yazıb sərgilərə
getmək istəməyən, Blokun şeirlərini oxumayan, incəsənətlə
maraqlanmayan, bütün bunları mənasız sayıb dəqiq
elmləri və elmi tərəqqini dövrün əsas tələbi
hesab edən mühəndis dostundan şikayətlənirmiş.
Erenburq elə bu məktuba cavab kimi
yazdığı məqaləsində sovet vətəndaşlarını
hərtərəfli şəxsiyyət olaraq özünü
inkişaf etdirməyə çağırır. Fiziklərin sərt müdafiəçisi
fizikaçı alim İqor Poletayev bu fikirlərə
“Komsomolskaya pravda” qəzetində çap olunan böyük
bir məqalə ilə cavab verir”.
Bir müddətlik səngiyən məsələyə
1973-1974-cü illərdə “Komsomolskaya pravda” yenidən
qayıtmalı olur. O zaman Moskvadakı Politexnik muzeyində şairlərin və
fiziklərin görüşü keçirilir. Başlanğıcda
bu mübahisə yalnız fiziklərlə ədəbiyyatçıları
əhatə etsə də, zamanla elmi idrak və bədii
yaradıcılıq qarşıdurmasına çevrilir
(Onların iddiları ilə bağlı akademik İsa Həbibbəylinin
konfransdakı çox aydın və səlis izahına
növbəti abzaslarda qayıdacağıq). Bütün bunların nəticəsində hər kəs
qəbul etməli olur ki, insanın bir şəxsiyyət kimi
yetişməyində, cəmiyyətin inkişafında “fizika
və lirika” qoşa qanad kimi bir-birinə möhtacdırlar.
Xatırlatdığımız
kimi, ilk dəfə 2014-cü ildə keçirilən “Fizika və
Lirika” konfransı həmin il Bakı Elm
Festivalı çərçivəsində baş tutub.
İkinci dəfə konfrans AMEA Nəsrəddin Tusi adına Şamaxı Astrofizika Rəsədxanasında
“Novruz təqvimi: lirikada və astrofizikada” mövzusunda
keçirilib. Həmin konfransın
iştirakçıları müasir teleskoplar vasitəsiylə
səma cismlərini seyr edə biliblər. Keçən ilki üçüncü konfrans isə
AMEA-nın Dendrologiya İnstitutunda təşkil edilib. Bu ilki dördüncü konfrasda olduğu kimi onda da
konfrans çərçivəsində alim yazarların
yaradıcılıq nümunələrindən ibarət
almanaxlar, həmçinin alimlərin əl işlərini
özündə cəmləşdirən rəsm sərgisi
iştirakçıların ixtiyarına verilib. Təşkilatçıların sözlərinə
görə, ildən ilə inkişaf edən və genişləndirilən
konfrans təbii olaraq, dördüncü dəfəsində
daha geniş tərkibdə və daha çox işlərlə
əlamətdardır.
Nəbatat
Bağı yeni təqdimatda
Konfransdan öncə Mərkəzi Nəbatat
Bağının canlı kolleksiyasını ziyarət etdik. Hələ beş
il öncə Bakı Dövlət Universitetində oxuyarkən
ilk dəfə tanış olduğum və sonra dəfələrlə
gəzdiyim Badamdar qəsəbəsində yerləşən
bağ bu dəfə bir başqa ab-havaya
bürünmüşdü. Sadəcə
gözəlliyinə daldığımız, bəzən
yanından etinasızca keçdiyimiz, kölgəsinə
sığındığımız, ya da ancaq çəkdirəcəyimiz
fotonun fonu olaraq gördüyümüz ağacların, bitkilərin
hər biri indi artıq bir tədqiqat obyekti idi. Axı burada həm də AMEA-nın Botanika
İnstitutu fəaliyyət göstərir.
Bizə
çoxdan ekzotik məkan kimi tanış
olan bağ haqqında daha geniş məlumatı bağın
direktoru, biologiya üzrə fəlsəfə doktoru Vahid Fərzəliyevdən
öyrəndik. O, burada canlı kolleksiyaların zənginləşdirilməsi
istiqamətində görülən işlər barədə
ətraflı məlumat verdi.
Öyrənirik
ki, 1934-cü ilin iyulun 3-də Nəbatat bağı və Nəbatat
İnstitutu üçün Dağüstü parkdan
başlamış “Qurd qapısı”na gedən yol arasında
80-100 hektar sahə ayrılması və sahənin su ilə təchiz
edilməsi barədə qərar qəbul edilib və nəticədə
belə bir gözəl məkan yaranıb. Abşeron
yarımadasının cənubi-şərq hissəsində
salınan Nəbatat bağı Bakının cənub-şərq
sisteminin yaşıl zonasına daxil olaraq onun yaşıl mədəni
mərkəzlərindən biri hesab olunur. Bu bağda
respublikamızda bitki ehtiyatlarının xammal bazasını zənginləşdirmək
məqsədi ilə Azərbaycanda və xarici ölkələrdə
bitən bəzək, dərman, efir yağlı və digər
faydalı bitkilərin iqlimləşdirilməsi, bitki
genofondunun, o cümlədən nadir və nəsli kəsilməkdə
olan bitkilərin çoxaldılması və mühafizəsi
üzərində geniş elmi-tədqiqat işləri
aparılır.
Gəzə-gəzə müxtəlif ağacların,
kolleksiyaların, eləcə də diqqətimizi çəkən
lövhələrin qarşısında dayanırıq,
İsa müəllim və digər alimlər ehtiyac duyduqca
suallarını verirlər.
Diqqətimizi çəkən lövhələrdən
biri “İslam, Səmavi və başqa dinlərdə təbiət
sevgisi” adlı lövhə olur. İsa müəllim səsli
şəkildə lövhədə yazılanları oxuyur.
Bu yerdə “fizika və lirika” mövzusuna din də
qoşulur. Elə ordaca dinin də bu məsələyə
münasibətini öyrənirik və gəldiyimiz nəticəyə
tərcüməçi yenə də İsa müəllim
olur: “Tamamilə fizikadır. Həm fizika, həm fəlsəfə,
həm də lirika”...
Alim-rəssamlar
Daha sonra
Memarlıq və İncəsənət İnstitutunun təşkilatçılığı
ilə keçirilən bədii sərgi ilə tanış olduq. İnstitutun
direktoru Ərtəgin Salamzadə sərgi haqqında məlumat
verərkən qeyd etdi ki, AMEA-nın Botanika bağında
doqquzuncu dəfə təşkil olunan sərgidə elmin iki əsas
istiqaməti - dəqiq və humanitar elmlər bədii sənətkarlıq
kontekstində əlaqələndirilir. Sərgidə
Memarlıq və İncəsənət İnstitutunun əməkdaşları
- direktor müavini Xəzər Zeynalov, Səyyad Bayramov, Leyla Məmmədkərimova
(Mali), Aysel Talıbova, Günel Seyidəhmədli və Vəfa
Cəsarətin ümumilikdə 26 əsəri nümayiş
etdirilir. Bu əsərlərin 11-i ilk dəfə
sərgilənir. Əsərlər yağlı boya, sulu boya, linoqravüra, kompüter qrafikası
kimi fərqli texnikalarda işlənib. Sərgilənən
əsərlərdə xalqımızın milli mədəniyyəti,
tarixi keçmişi, memarlıq abidələri, şəxsiyyətlərin
portretləri əks olunmuşdu.
Bir-bir əsərlərlə
tanış olarkən qəribədir ki,
onların estetikasında bir elm, idrak hiss olunurdu. Fikrimizcə, alimlər öz qələmlərini
fırçalarının rəngləri ilə də gizlədə
bilməmişdilər. İstər
mövzu seçimi, istərsə də o mövzuya yanaşma
tərzi bizə bunu deməyə əsas verir. Hələ konfrans başlamamışdan və
sayğıdəyər alimlərimizin mövzu ətrafındakı
düşüncələrini öyrənməmişdən
öncə bu əsərlər mövzuya bir növ giriş
xarakteri daşıyır və bizdə müəyyən
fikirlər formalaşdırır. Həqiqətən
də elmsiz təxəyyül, ya da təxəyyülsüz,
adicə düsturlara arxalanan elm öləzimiş, sönməkdə
olan şam kimidir, öz dibindən başqa heç yeri
işıqlandıra bilməz.
“Qoşa
qanad” layihəsinin elm və ədəbiyyat əlaqələri
üstünlük təşkil etsə də, yalnız bədii
yaradıcılıq sahəsi ilə məhdudlaşmayıb,
elmlə incəsənətin müxtəlif sahələrinin:
təsviri sənətin, musiqi sənətinin,
xalçaçılıq, oyma və döymə, xəttatlıq
sənətlərinin də qarşılıqlı əlaqələrini
və zənginləşdirilməsi məsələlərini
də özündə cəmləşdirdiyini deyən
akademik İ.Həbibbəyli elm və təsviri sənət
münasibətlərinin geniş imkanlara malik olduğunu
nümayiş etdirən elm adamlarının rəsm əsərlərinin
sərgisinin AMEA Memarlıq və İncəsənət
İnstitutunun bazasında 2014-cü ildən təşkil
olunduğunu diqqətə çatdırdı. O, həmçinin
Memarlıq və İncəsənət İnstitutunun
ayrı-ayrı elm sahələrində çalışan
alimlərin müxtəlif mövzularda təşkil olunmuş
8 rəsm sərgisinə həsr edilmiş sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru Xəzər Zeynalovun
2017-ci ildə işıq üzü görən “Alimlər -
rəssamlar” adlı monoqrafik kitabını xatırladı və
dedi ki, üç dildə - Azərbaycan, ingilis və rus dillərində
nəşr olunan kataloqda zəngin illüstrasiyalar yer alıb.
Onun sözlərinə görə, kitab təsviri
sənətin inkişafında elmi idrakın yerini və
mövqeyini diqqət mərkəzinə çəkir.
“Azərbaycanın
yaşıl xəzinəsi”
Botanika
İnstitutunda tanış olduğumuz ilk məkan
İnstitutun nəzdində yaradılmış Botanika Muzeyi
oldu. Muzeydə açılan “Azərbaycanın yaşıl xəzinəsi”
adlı sərgi ilə bizi institutun doktorantı Xanım Həsənova
tanış etdi. O, Azərbaycanın Hirkan
meşələrinin on əsas klassik relikt ağac
növünün yayılma ərazilərini, florası,
biocoğrafiyası və ekologiyasını əks etdirən
xüsusi nümunələr barədə ətraflı və
son dərəcə maraqlı məlumatlar verdi.
Bəzi məqamlarda Mərkəzi Nəbatat
Bağının aparıcı elmi işçisi, biologiya
üzrə fəlsəfə doktoru Sadiq Qarayevin yerində
müdaxiləsi nümayiş olunan bir çox nümunələr
haqqında daha ətraflı məlumatlar əldə etməyimizə
səbəb oldu.
Qeyd olundu
ki, sərgi AMEA-nın Botanika İnstitutu, İsveçrənin
Fribourg Təbiət Tarix Muzeyi, Botanika Bağlarının Beynəlxalq
Mühafizəsi və NG Tornay Dizayn Kompaniyasının təşəbbüsü
ilə reallaşıb.
Müasir texnoloji vasitələrlə daha da zənginləşdirilən
və maraqlı görünüş qazanan sərgi ilə
tanışlıq da hamımızda məmnunluq yaradır. Hər bir
detalla, nümayiş olunan hər eksponatla
ayrı-ayrılıqda maraqlanan İsa Həbibbəyli
çıxışda bəzi tövsiyə və təkliflərini
də əsirgəmədi. Akademik haqlı olaraq, bu
cür müasir şəkildə təşkil olunmuş
muzeydə yalnız Hirkan meşələrinin deyil, Azərbaycanın
digər zəngin təbii sərvətə, bitki və
heyvanat aləminə malik meşələrindən də
nümunələr görmək istədiyini dedi. Muzeyin əməkdaşı gələcək
üçün belə bir planlarının olduğunu və
bu istiqamətdə layihələr
hazırlandığını diqqətə çatdırdı.
Hörmətli
“qoşaqanadlılar”!
Daha sonra
AMEA-nın vitse-prezidenti, Nizami adına
Ədəbiyyat İnstitutunun direktoru, akademik İ.Həbibbəylinin
giriş nitqi ilə konfrans açıq elan edildi. İki
saatdan çox müddətdə son dərəcə dinamik, səmimi
keçən konfransın elə ilk səmimiyyətini İsa
müəllim zala olan müraciəti ilə yaradır:
Hörmətli “qoşaqanadlılar”!- deyə.
Hər kəsin üzündə təbəssüm
yaradan bu müraciət məndə maraq doğurur. Bir çoxunu tanıdığım alimlərə,
ziyalılara ilk dəfə görürmüş kimi yenidən
nəzər salıram. Həqiqətən
də həm elmin, həm də incəsənətin təəssübünü
çəkən, onları qoşa qanad kimi çiyinlərində
gəzdirən bu insanlar özlərinin yorulmazlığı
və zəhmətsevərlikləri ilə həm Azərbaycan
elminə, həm də incəsənətinə nadir nümunələr
bəxş ediblər. Bu
“qoşaqanadlılar” öz fəaliyyətləri ilə
sübut edirlər ki, fizika və lirika bir vəhdət
halında, bütün şəkildə gözəldi,
faydalıdır.
Tədbirin fizika və lirikanın
qarşılıqlı əlaqəsinə həsr
olunduğunu qeyd edən akademik İsa Həbibbəyli ədəbiyyatın
bir sıra elmlər ilə vəhdətindən söz
açdı.
O, konfransın işində ədəbiyyatşünaslarla
yanaşı, texnika və təbiət elmləri nümayəndələrinin
birgə iştirakının səmərəli və əhəmiyyətli
olduğunu bildirdi. Qeyd etdi ki, fizika təbiət
hadisələrini müşahidə, eksperiment və nəzəriyyə
əsasında öyrənir. Ədəbiyyat
isə həyatı bədii obrazlarla əks etdirən söz
sənətidir.
Müxtəlif elm sahələri arasında
qarşılıqlı tədqiqatların
aparılmasının önəmli olduğunu vurğulayan
AMEA-nın vitse-prezidenti konfransın həm də fənlərarası
əlaqələrin inkişaf etdirilməsində körpü
rolunu oynadığını qeyd etdi. Bildirdi ki, artıq
dördüncü dəfə keçirilən bu konfrans həm
akademiyada elmin inkişafına, həm də bədii ədəbiyyatın,
təsviri sənətin, musiqi sənətinin inkişafına
əhəmiyyətli təsirini göstərəcək.
Doğrudan da tədbirin qoşa qanad
adlandırılması heç də təsadüfi deyil. Şeir və
elm özü birlikdə qoşa qanaddır. İnsan bu qanadlarla sonsuz ənginliklərə səyahət
edir, göyün yeddinci qatından “xəbər gətirir”.
İsa
müəllimin sözləri ilə desək: “Burada fizika
sözü şərtidir. Əsas məsələ
elmlə poeziyanın vəhdətini ifadə etməkdir.
Fiziklərlə liriklərin
qarşılıqlı diskussiyası və görüşləri
hələ neçə illər bundan öncəyə gedib
çıxır. Liriklər iddia edir ki,
onlar insanların mənəviyyatını zənginləşdirərək
yeni insan yaradırlar. Fiziklər isə
iddia edirdilər ki, bütün elmi inkişaf onların
adları ilə bağlıdır. Ancaq
1970-ci illərdən sonra bu tərəflər üz-üzə
gələrək razılaşdılar ki, fizika və lirika əslində,
eyni səviyyədə insana lazımdır. Bu, qoşa qanaddır. Hər
ikisinin birgə harmoniyası, birliyi cəmiyyətin
inkişafına gətirib çıxaracaq. Fizika təbiətin qanunauyğunluqlarını
öyrənirsə, lirika da musiqiyə aid olsa belə, mənəvi
aləmin qanunauyğunluqlarını öyrənir. Beləliklə, fizika və lirika bir-birini
tamamlayır”.
O,
növbəti “Fizika və lirika” konfransının beynəlxalq
miqyasda MDB ölkələrinin Dövlətlərarası
Humanitar Əməkdaşlıq Fondu ilə birgə təşkil
olunacağını bildirdi: “Bu ilin noyabr ayında Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyasında və Rusiya Federasiyasının
Dubna Nüvə Tədqiqatları İnstitutunda keçirilməsi
nəzərdə tutulan “Fizika və lirika”: dünya təcrübəsi
və ölkə reallıqları” Beynəlxalq elmi
konfransı Qoşa qanadın hər iki qanadının
möhtəşəm bir harmoniyası və hesabatı
olacaqdır. Müxtəlif ölkələrdən dəvət
olunmuş görkəmli dəqiq və təbiət elmləri
üzrə alimlərin bədii yaradıcılıqla məşğul
olmağın reallıqları, elmə və ədəbiyyata
gətirdiyi böyük dəyişikliklər barəsindəki
elmi məruzələri toplusu “Fizika və lirika” adlı tam
yeni bir elmi istiqamətin təqdimatına çevriləcəkdir”.
Tədbirdə
Fizika İnstitutunun elmi işlər üzrə direktor
müavini, akademik Cavad Abdinov ədəbiyyat ilə
fizikanın qarşılıqlı əlaqəsini ətraflı
təhlil edərək maraqlı bir fikir irəli sürdü:
“həm ədəbiyyat, həm fizika gerçək
dünyanı müşahidələrlə öyrənməklə,
əks etdirməklə, təhlillə məşğuldur”. Həqiqətən də bütün
mövcudiyyatın başında müşahidə və onu əks
etdirmə durmurmu?! Nə fərqi var elmi
cümlələr, kəşflər, yoxsa bədii boyalarla?!
Milli Azərbaycan
Ədəbiyyatı Muzeyinin direktoru, millət vəkili,
akademik Rafael Hüseynov çıxışında klassiklərimizin
yaradıcılığında riyaziyyat, astronomiya, təbabət,
kimya, fizika və digər elmlərin mühüm
qanunlarının yer alması, bədii-fəlsəfi fikrin
texniki və təbiət elmlərinin əsas müddəalarına
istinadən istifadə olunması barədə məlumat verdi.
Onun mövqeyində isə ədəbiyyata,
sözə, necə deyərlər, bir köynək
yaxınlıq hiss olunurdu. Elə “Bədii
söz qədər insanları birləşdirən dəyər
yoxdur” fikri akademikin ədəbiyyata olan dəyərinin
göstəricidir.
Alim
yazarlar bir topluda
Hələ bağda təşkil olunmuş sərgidə
qonaqlara təqdim olunan “Plyus bədii yaradıcılıq” (II
kitab) və II “Qoşa qanad” ədəbi almanaxları
haqqında konfransda daha geniş məlumat verildi. AMEA Nizami adına Ədəbiyyat
İnstitutunun “Ədəbiyyatşünaslıq plyus”
Yaradıcılıq Birliyi və Azad Həmkarlar
İttifaqı tərəfindən yenicə çapdan
çıxan almanaxların ideya müəllifi və ön
söz müəllifi İ.Həbibbəyli, tərtibatçısı
“Ədəbiyyatşünaslıq plyus” Yaradıcılıq
Birliyinin sədri, professor Vüqar Əhməddir. Hər iki almanaxda AMEA-nın müxtəlif elmi-tədqiqat
institutlarında çalışan üzvlərinin ədəbi-yaradıcılıq
nümunələri toplanılıb.
Konfransa töhfə olaraq hazırlanan “Qoşa qanad”
kitabı barədə AMEA Azad Həmkarlar
İttifaqının sədri, hüquq üzrə elmlər
doktoru Habil Qurbanov danışdı. Onun sözlərinə
görə, Azad Həmkarlar İttifaqı tərəfindən
çap olunan kitabda 48 AMEA əməkdaşının
şeiri yer alıb.
İ.Həbibbəyli
isə mövzuya daha geniş aydınlıq gətirdi:
“Keçən il nəşr edilən “Plyus bədii
yaradıcılıq” almanaxında 49, “Qoşa qanad”
almanaxında isə 37 nəfər Akademiya əməkdaşlarının
şeir, hekayə və tərcümələrinin çap
olunması və bu ilki ədəbi almanaxlarda həmin göstəricilərin
daha da artması bu ali elmi qurumda bədii
yaradıcılıqla məşğul olanların geniş
miqyasını təsəvvür etməyə imkan
yaradır. Artıq Milli Elmlər Akademiyası mühitində
ədəbi proses ölkə üzrə gedən bədii
yaradıcılıq proseslərinin aparıcı istiqamətlərindən
birinə çevrilmişdir. Milli Elmlər Akademiyası əməkdaşlarının
bədii yaradıcılıq nümunələrinin çap
olunduğu “Qoşa qanad və “Plyus bədii
yaradıcılıq” almanaxlarının ardıcıl nəşri
Akademiya mühitində çıxan ilk ədəbi toplular
kimi mühüm əhəmiyyət kəsb edir. “Fizika və lirika”, “Qoşa qanad”, “Ədəbiyyatşünaslıq,
plyus” layihələri tədricən ədəbi
yaradıcılıq qruplarına, hətta ədəbi cərəyana
çevrilmə prosesini yaşayır”.
AMEA-nın
41 əməkdaşı Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin üzvüdür
Almanaxın təqdimatının davamı kimi akademik
AYB-yə üzv olan AMEA əməkdaşlarının da kifayət
qədər olduğunu vurğuladı. Hətta AYB-nin katibi Rəşad
Məcidə zarafatla dediyi “Birliyin Akademiya filialını da
yarada bilərsiniz” sözləri həqiqətən də
alimlərimiz arasında kifayət qədər sözə, ədəbiyyata
bağlı insanların olduğunu göstərir. Bu, əlbəttə sevindirici haldır. Deməli, “qoşaqanadlılar” hər iki sahədə
öz missiyalarını uğurla davam etdirir, bir çoxu kimi
alim adından çəkinib, “sandıq ədəbiyyatı”
yaratmır, bədii nümunələrini açıqürəkliliklə
ictimaiyyətlə bölüşürlər.
Mövzu haqqında daha geniş məlumat isə, təbii
ki, R.Məciddən gəldi. O, AMEA-nın 41 əməkdaşının
Birliyə üzv olduğunu qeyd etdi. İ.Həbibbəyli R.Məcidin
sözlərinə qüvvət olaraq, dedi ki, onlardan 29 nəfəri
Nizami Gəncəvi adına Ədəbiyyat İnstitutunda, 10 nəfər
fizika-riyaziyyat, təbiət və yer elmləri bölmələrində,
1 nəfər Folklor və 1 nəfər isə Əlyazmalar
İnstitutunda elmi axtarışlarla yanaşı, bədii
yaradıcılıqla da ardıcıl şəkildə məşğul
olurlar. Akademik qurumlarda çalışan
alim-yazıçıların Azərbaycan dilində və
xarici dillərdə yüzdən çox kitabları nəşr
edilmişdir. Bundan başqa, hələlik
Yazıçılar Birliyinin üzvü olmasalar da Milli Elmlər
Akademiyasında bədii yaradıcılıqla məşğul
olanların kəmiyyət göstəriciləri həmin
qurumun üzvlərindən çoxdur.
R.Məcidin
Ədəbiyyat İnstitutunun daha iki əməkdaşına -
filologiya üzrə fəlsəfə doktorları Aynurə
Paşayevaya və Təranə Abdullayevaya Birliyin vəsiqələrini
təqdim etməsi isə ötən əsrdən üzü
bəri davam edən “fizika-lirika” qarşıdurmasına ən
gözəl cavab, “qoşa qanada” doğru dostluq əli oldu.
Bir şairin, Yazıçılar Birliyi təmsilçisinin
uzatdığı dostluq əlinə AMEA-nın əməkdaşlarından
da səmimi cavab gəldi. Belə ki, konfransın sonrakı dəqiqələrində
AMEA-nın müxtəlif elmi-tədqiqat institutlarının əməkdaşlarından
Sevinc Rəcəbova, Aytən Şərifli, Leyli Əliyeva,
Tünzalə Zeyvəliyeva, Şakir Albalıyev, Aynur Nəcəfzadə,
Oqtay Rza öz şeirlərini səsləndirdilər.
Elmdən
ədəbiyyata - məruzələr
Xəzər
Universitetinin rektoru, fizika-riyaziyyat elmləri doktoru, professor
Hamlet İsaxanlı “Əlkimya və əlfizikadan
böyük ədəbiyyata”, professor Tahirə Məmməd
“Simvollar: ədəbiyyatda və elmdə”, “Ədəbiyyatşünaslıq
plyus” Yaradıcılıq Birliyinin sədri, professor Vüqar
Əhməd “Elmi idrakla bədii təxəyyülün
qovuşuq məkanında”, AMEA Mərkəzi Nəbatat
Bağının aparıcı elmi işçisi, biologiya
üzrə fəlsəfə doktoru Sadiq Qarayev “Bədii
yaradıcılığın inkişaf dialektikasında təbiət
elmlərinin rolu: Təbiətdən ədəbiyyata”, N.Tusi
adına Şamaxı Astrofizika Rəsədxanasının
böyük elmi işçisi, fizika-riyaziyyat üzrə fəlsəfə
doktoru Bəhram Quluzadə “Astrofizika və lirika”
mövzularında məruzə etdilər. Onların
son dərəcə maraqlı və fərqli sahələrə
həsr olunmuş geniş məruzələri bayaqdan davam etməkdə
olan və konfransın əsas qayəsini təşkil edən
müzakirələrə bir növ yekun xarakteri
daşıyırdı.
Məruzələrdən
sonra çıxış edən akademik Vaqif Abbasov, professor
Hikmət Mahmud, AMEA-nın müxbir üzvü Könül
Bünyadzadə və başqalarının mövzu ətrafındakı
fikirləri də mövzunun əhatə dairəsini bir az da
genişləndirirdi. Hər
çıxış sanki yeni üfüq açır, hər
fikir yeni izahlar ortaya qoyurdu.
Hələ konfransın əvvəlində çap olunan iki almanaxdan danışan İ.Həbibbəyli qeyd etmişdi ki, keçən ilki almanaxda durğu işarələrindən sual (?) daha çox idisə, bu dəfə ən çox tireyə (-) rast gəlinir. Bu da alimlərimizin, elm adamlarımızın artıq suallara cavab axtarmaqdan daha çox elmi izahlara meyilləndiyinin göstəricisidir. Alimlərimiz şeirləri kimi məruzələrində, çıxışlarında da buna sadiq qaldılar.
Sonda çıxış edən AMEA Məhəmməd Füzuli adına Əlyazmalar İnstitutunun direktoru, akademik Teymur Kərimli və AMEA Folklor İnstitutunun direktoru, akademik Muxtar İmanov isə poeziya elminə, poetika məsələlərinə aid elmi konfransların daha çox keçirilməsi, Hamlet İsaxanlının elmi əsəri kimi “fizika və lirika”nın vəhdətindən bəhs edən kitabların təqdimatlarının keçirilməsi kimi irəli sürdükləri təkliflər də konfrans iştirakçılarının marağına səbəb oldu.
P.S. Konfransın balaca qonaqları
IV “Fizika və lirika” konfransının ən balaca qonaqları akademik İsa Həbibbəylinin nəvələri idi. Bu qədər vacib və önəmli bir mövzuya akademikin öz azyaşlı nəvələrini də cəlb etməsi çox sevindirici haldır. Gördükləri hər şeylə maraqlanan, müzakirələrə böyük maraq və səbrlə qulaq asan uşaqlar bilmək istədikləri haqqında sual verməkdən çəkinmir, hər şeyi ən incə detallarına qədər öyrənməyə cəhd edirdilər. Məsələn, onların Botanika muzeyində sərgilənən nümunələrlə bağlı verdikləri suallar az yaşlarına rəğmən geniş dünyagörüşlərindən, yeni məlumatlara adekvat reaksiyalarından xəbər verirdi.
Konfransdan
sonra isə hərəsi səsləndirdikləri şeirlər
və mahnılarla mövzunun hələ ki, lirika tərəfində
olduqlarını göstərdilər. Ancaq
biz inanırıq ki, indidən elmin, mədəniyyətin
ağuşunda böyüyən, tərbiyələnən bu
kövrək fidanlar sabah elm və incəsənətin
“qoşa qanadları” ilə pərvazlanacaq, cəmiyyətimiz,
dövlətimiz üçün faydalı şəxsiyyətlərə
çevriləcəklər.
Müşfiq, Şahanə.
525-ci qəzet.-2018.- 22 iyul.- S.16-17.