Ruh
yanğınından sağ çıxmaq
"ÜNVANIMI
TAPAN KİTABLAR" SİLSİLƏSİNDƏN
Saatlara əsir olan günlərin birində
qapının cırıltısı pəncərəmdəki
kölgəmi titrətmişdi. Uzaqlığın
yaxınlığında iki kəlmə kəsilmişdi
Tanrıyla bəndə arasında; biri "aman" idi: "Aman,
Tanrım!"
Sonuncu qorxunun ilk can hayındaykən Tanrıdan aman diləmək
acizliyimizdənmidir? Yoxsa cəsarətimizdənmi?
Cavabımız yox...
Bir dilim buz götürüb qədəhimizə atsaq
da günah, atmasaq da... Ruh yanğınından sağ
çıxmaqdı şair işi... İşimizin əslidir
Tanrı işığında şam olmaq, misra-misra ərimək...
Təkliyə tapınaraq təkliyimizdən şikayətlənirik
həmişə. Bioloji əkizimizin olmamasına min
şükrümüz olsa da, mənəvi əkizimizi daim
axtarırıq... Bəzən bu axtarış son
"ah"ımızadək davam edir.
Şair olmaq təkliyin bütün etüdlərinin
son ştrixi olmaqdır...
Günlərdən birində ünvanımı Elxan
Yurdoğlunun "Ulduz çoxluğu qədər təklik"
kitabı tapdı. Ulduzların çoxluğundakı təklikdən
daha çox məni qızılı rəngdəki təklik
düşündürdü...
Mənim təkliyimdə xəzəl rəngi var,
Səni payız kimi sevirəm, qadın!
Payıza sevdalanmağın, payızda
sevdalanmağın ayrı dadı var şeirə
sığınanlar üçün; bu dad hərzövqə
uymur. Yəqin ki, hər sevilən də anlamaz "payız
kimi sevməyi"... Amma Elxan Yurdoğlu
anlaşılıb-anlaşılmamasını eyninə də
almır, hayqırır ey.... "Səni payız kimi sevirəm,
qadın!"
Sonra da ömrün bütün payızlarının
bəxtinə düşən əhvalı dilə gətirir:
"Payızda hər günüm qəmli bayatı..." Mən
heç vaxt şad günümdə bayatı çəkmirəm,
şair...
Elxan Yurdoğlu saflığın gizləndiyi
böyük həqiqətin axtarışındadır...
İpucu kimi öz düşüncəsinin küncündən
tutub:
Dostum,
Saflığını qoruya bildiyimiz
Duyğuların anasıyıq biz...
Kim bilir, o, "dost" deyəndə Yaradanamı,
yoxsa yaradılanamı üz tutub?! Bunu heç
nağıllarımızın Gülü, Sinanı da bilməz...
Amma Elxan Yurdoğlu nağıllarımızın
"Bacılı-bacılı"sını şeirinə gətirib.
Siz nə desəniz, inanarlar, edərlər,
İki göyərçin bacının sözləri
kimi,
Qızları aldatmayın...
Şeirin bu parçasında min parça oldu xəyalım,
qayıtdım uşaqlığıma... Nar
çiçəyi rəngdəydi Azərbaycan xalq
nağıllarını oxuduğum kitabın cildi. Bizim
kənddə nar ağacları bitməzdi... Mən nar
çiçəklərinin rəngini bilirdim,
özünügörməmişdim... Sonra o
kitabı itirdim. O gün-bu gündür nar
çiçəklərinə toxunmuram. İtirməkdən
qorxuram o uşaqlıq arzularımın mənə qalan ulduzlu
xatirələrini... "İtirməkdən qorxan
adamam..." deyir Elxan Yurdoğlu... Düz edir! İtirməkdən
qorxmayan insandan dərdə vəfadar olmaz!
Bir şeirində "Bu payızı ötən il də
belə görmüşdüm..." deyir Elxan Yurdoğlu...
Yadıma 2015-ci ilin payızında, Bakının sarı tozlu
yollarında avtobusun arxasınca qaçarkən
yaşadığım o böyük təəssüf hissi
düşdü... Onda yazmışdım ki: "Fərqli
deyil payızım, Ötənilkidi elə..."Dünyanın
dörd bucağında (hərçənd ki, dünyanın
bucağı yoxdur) bütün təəssüfləri eyni
yaşayır Tanrının əzabkeşləri-şairlər...
Bu "əzabkeş" sözü xoşuna gəlməyə
bilər Elxan Yurdoğlunun... Nolar, xoşlamasın qoy... Elə
bilərəm bir misrasıyla məni ovudur; "Təsəlli
yeri kimi şeirimiz var..."
"Yay axşamında.." adlı
şeirində Elxan Yurdoğlu "Yerdə bir şair dolub
buludların yerinə..." deyir... Demək ki, yeni şeir
"yağacaq"...
Qəşəm Nəcəfzadənin bir kitabının
adı belədir: "Oğlum, qapını aç,
qapıda bir külək ölür..." Elxan Yurdoğlu Qəşəm
Nəcəfzadəni bir döngə qabaqlayıb:
Mən isə küləyin oğurladığı
Qızılgül ətrini sinəmə çəkdim...
Halbuki küləyə bir çay süzəcək,
Onun dərdlərini dinləyəcəkdim...
Azərbaycan, eləcə də, Şərq
poeziyasında əsrlərlə dərdlər "badi-səba"ya
söylənilib, yarın naməsi küləyə etibar
edilib. Küləyə qapı açmaq, hələ
lap irəli gedib ona çay süzmək, oturub onun dərdlərini
dinləmək şair düşüncəsinin individual tərəqqisindən
daha çox ictimai fikir inqilabıdır...
Elxan Yurdoğlu öz "ulduz çoxluğu qədər
təkliyi"ndən elə danışır ki, bilmirsən
şikayətdir, ya fəxarət?! Bu təkliyi o, özüylə
hər yerə aparır; "şəhərin xatirə tərəflərinə",
"yaddaş saxlancındakı yallı səsinin
harayına", "sevgi günlərinin intihar yeri olan tək
skamyalara"... Şairin təkliyin sonuna olan ümidi möhtəşəmdir:
Mənim yaddaş saxlancımdan
qopub gələn
yallı səsi,
Çətin gündə el-obanı yumruq kimi
birləşdirər.
Baxmayaraq ki, ruh mövsümünün dəli-dolu
havasında etiraf etməkdən çəkinmir: "Ümidlərim
təngnəfəsdi..." Sevdasına üz tutmağı
bacarır amma: "Baxışında qızınır bir
şairin ümidi..."
Uşaqkən Rövşən Qələmkar
bizə çox gələrdi. Bir gün mənim dəftərimin bir küncünə
öz şeirindən iki misra yazmışdı: "Səbəbi
sən oldun bu ayrılığın, Niyə deyirsən ki, fələk
qoymadı?" Nənəmə oxumuşdum.
Nənəm başını yelləmişdi, "adam
balası günahlarını fələyə yükləməsə,
bağrı çatlayar" - demişdi... Rövşən Qələmkardan
fərqli olaraq Elxan Yurdoğlu fələyin
günahsızlığını sübut etməyə
çalışır, yaşanan illərdə fələyə
alibi axtarır...
O dəli sevdalar gəncliklə getdi,
Günahkar tutmuşuq indi fələyi...
"Ana qarğışı duadır" deyə
inancımız var bir də... Elxan Yurdoğlu bu
inancın kölgəsində sevdiyinə sevgisinin
ölçüsünü izah etməyə
çalışır. Hərçənd,
özü də yaxşı anlayır ki, sevgi mizan-tərəzi
tanımır. Dəli sevdaların səməndər
quşu olan şair ürəyinecə ilahi bir ülviyyətlə
pıçıldayır, duymaq gərək: "Mən onu da
dua billəm, Eylə hər gün qarğış mənə".
"Olanları misra-misra Yazıb... şeirdən
unutdum..." - deyir Elxan Yurdoğlu... "Yollara gah yad, gah
doğma"lığını,ruhunun
"göyqurşağı rəngdə" olduğunu da
oxusucundan gizlətmir. Mövlanə kimi bir təbəssüm
də ələyir misraların başı üstdən;
"Mənə içinlə gəl..." - deyir...
Mən bu kitabda saatın necə
duyğuyla əzizlənməsini də gördüm. "Ulduz çoxluğu qədər təklik"də
"saatın çıqqıltısı divarlara
çırpılır", "əqrəblər vida şərqisi
çalır"... Saat burda şikayət
obyekti deyil, həmdərddir. Həmdərdlər ənçətin
anlarda bir-birinin xilaskarına çevrilir...
Bütün günahlardan arınmağın tək yolu
elə günahı sevməkdir bəzən... Ovuc boyda ürəyi
var insanın, fəzanın bütün xaotik incəliyi
sığır amma bir ovuc içinə... Hər
sözünün üstündə şairi günahlandırmaq
da günah, Tanrı qıymaz... Axı, hər şairin
Tanrıya yönəlik bir duası var; Elxan Yurd oğlunun
"Tanrım, axı sənin şair bəndənəm..."misrası
kimi...
Şəfa VƏLİ
525-ci qəzet.- 2018.- 8 iyun.- S.8.