Söz
tablosunun sehrində
Bəzən eyni bir fərddən çox
danışılanda yorulursan. Sanki söz gücdən düşür,
təsiri azalır. Arayırsan, yeni
duyğu, yeni nəfəs axtarırsan. Və
birdən sədəf içərisində gizlənən
incilərin arasında daha şəffaf, daha cəlbedici, forma
və məzmunca daha mükəmməl birini tapırsan.
Çağdaş poeziyamızda, deyərdim
ki, gənc şair Aqşin Evrən də məhz belə bir
tapıntıdır. Bu nadir istedadı şəxsən tanımasam da,
onun həyata, özünüdərkə, dünyaya
münasibətinə və gördüklərini fərqli, rəngarəng
bədii əks etdirmə tərzinə başqa bir
baxışla yanaşıram.
Aqşin Evrən bənzərsiz, qəribə
bir özəlliyə malik şairdir. Onun şeirlərinin möcüzəli
sehrinə düşdükcə öz-özümə sual
verirəm ki, bir gənc ən səmimi, ən duyğusal hissləri
fikirlərin fövqündə necə ifadə edə bilər?
Bu yaşda həyata, hər ana, hər məqama "üçüncü
göz"lə necə baxa bilər?
Göy qurşağından
asılmış yelləncəkdəyik.
Başını çiynimə söykəmisən.
Qolumu şərf kimi dolamışam
boynuna.
Bizdən bir qədər aralıda,
yayından çıxmış oxu ətrafında fırlanır
Yer kürəsi:
Asta-asta parfümlü külək əsir,
Pinqvinlər bu soyuqluqdan yorulub Günəşə
sarı tələsir.
Buzlaqlar əriyib Afrikanın stəkanına dolur,
Çətirimizin üstünə balaca mələklər
yağır.
Ölü dəniz balıq doğur.
Yavaş-yavaş Çernobıla
yayılır oksigenli hava.
Uşaqlar atomları gizlədirlər Marian çökəkliyində,
Ozon dəliyini örtürlər çərpələnglə.
Bütün dinlərin surələri eynidir:
"Əxlaq"
Qocalar evində sükut, otaqlar boş.
Uşaq evləri olub "Oyuncaq və əyləncə
mərkəzləri",
Teatrlarda anşlaq....
Bütün dövlətlərin adı Yer kürəsidir,
bütün bayraqlar göyərçin qanadı,
bütün musiqilər körpə gülüşü...
Bütün
əlifbalarda
"X,O,Ş,B,Ə,X,T,L,İ,K"
kimidir hərflərin düzülüşü:
Biz də bu hərflərdən yapışıb yellənirik.
Nə müharibə var, nə göz
yaşı, nə də qəm.
Astaca pıçıldayıram sənə:
- Əzizim, dodağını gətir,
söz deyirəm.
"Dünya yaşıl olanda" adlı bu şeirin bircə
misrasını belə ixtisar etmək mümkün deyil.
Əsl məhəbbətin təsirindən doğan istəklərin,
mübaliğələrin sehri oxucunu möcüzəli, ağappaq bir aləmə aparır.
Və bu aləm ilahi nur rəngindədir. Bu nur göz yaşını, müharibəni, sərhədləri,
bütün pislik və ədalətsizlikləri üstələyib,
yenib. Bu aləm sevginin unutdurduğu şər,
qaranlıq və bədbəxtlikdən azaddır. Burada
"xöşbəxtlik" sözünün ən ali "qafiyəsi" özünə yer
alıb. Və bu sehirli məkanda sevən öz
sevgisini qulaqlara deyil, dodaqlara etiraf edir.
Yalnız bir şeirdə əks olunanlar:
duyğuların səmimiliyi, fikirlərin ifadə tərzi,
hadisələrə özünəməxsus yanaşma qətiyyən
yamsılama deyil və təkrarsızdır. Bəlkə
də, sözün bədii yüksəkliyidir.
Aqşin Evrən poeziyası əslində,
sözlərin, fikirlərin, duyğuların rəngli
harmoniyasından yoğrulub. Onu oxuduqca misraların arasında doğulub böyüyən
həyatsevər, inkişafda, bütün vücudunda
yalnız insanlıq duyğularını yaşadan yetənəkli
bir "mən" tapırsan və bu "mən" ciddi
poeziya işığında "biz"lərə
çevrilir.
Küçəni aparır Yanvar küləyi,
Üşüsən özünü
bürü telinə.
Nəbzini dondursa qar dənələri,
Əlimi əlcəktək geyin əlinə.
Yığaraq havadan qar zərrələrin,
Sənə bəyaz qardan gəlinlik
hörüm.
Beləcə, ömür-gün yoldaşı olaq,
Razıyam, bu yolda daş olsun ömrüm.
Əvvəl ürəyimə yatmışdın,
xanım,
İndi yatağımda - sol yanımda yat.
Girsin aramıza gülüzlü körpə,
O səni oyatsın, sən məni oyat.
Şair bu şeiri cəmi 18-19 yaşlarında qələmə
alıb və bu nümunə bir yeniyetmədə olan fikir
mükəmməlliyini mübaliğəsiz olaraq təqdim edir. Poeziya elə bir məfhumdur ki, əslində, müəllifi
oxucuya özü təqdim etməlidir. Elə
şeirin də vəzifəsi, məncə, budur. Aqşin Evrən məhz belə şairdir.
Fikrin zənginliklərinə varıb cövlan etmək,
hamıya məlum olanlara başqa gözlə, başqa ürəklə
yanaşmaq gənc bir şairin fərqliliyini, təkrarsızlığını
dönə-dönə diqqətə çatdırır:
Bir ağ qoca gördüm elə bu
axşam,
Düzmüşdü İsanın önünə ağ şam.
Dedim ki, nə tonqal, nə yandırılmaq?
İsa heç çarmıxa çəkilməmişdi;
Hər iki qolunu yana açmışdı,
Böyük bəşəriyyəti
qucaqlamaqçün.
Nə böyük səbəbmiş bu
ağlamaqçün?!
Elə atam kimi hönkürdü qoca,
Əsl adam kimi hönkürdü
qoca.
Bu, "Müqəddəs Varfolomey gecəsi"
şeirindən bir parçadır. Şeir bütövlükdə olaylara bir
gəncin fəlsəfi yanaşmasıdır. "Cənnət
anaların ayaqları altındadır" fikrinə
üstüörtülü poetik münasibətdən
başlayaraqTanrı ədaləti axtarışına qədər
bu şeirdə
başdan-başa fəlsəfi fikir mübadiləsi
müşahidə olunur. Eyni zamanda, təşbehlər, qafiyəli
təzadlar oxucunu heyrətləndirir:
Rahibə yanımda yel kimi əsdi,
Gəlib tez söndürdü ağ
şamları o,
Gəlib tez yandırdı axşamları
o.
"Yol nəqliyyatı" şeirində
də Aqşin Evrən rəngli təzadlarla dərin, mənalı
söz assosiasiyası yaratmış və bunun fonunda modern bir
"vücudnamə" formalaşdırmışdır. Şeirdəki mükəmməl fikir
konteksti isə ümumbəşəridir:
Bir gün uşaqlıq oyuncaqlarını
götürüb,
üççarxlı velosipedini sürüb ömründən
gedəcək,
Alın tərini örtəcək qara
saçlar.
Və bir gün başın şahmatlaşacaq: qara
saçlar, ağ saçlar.
At fiqurunu xatırladacaqsan;
Ömründən atan gedəcək,
Sonra anan, sonra can sağlığın...
Qulağından uşaq səsi gedəcək.
Gözlərinin quyusundan su çıxaracaq kirpiklərin,
Bu dərin quyuda baxışlarının sonu
uçurum,
Ümidlərinin yolu - dib.
Üstünü örtüb yatacaqsan;
Ayılıb görəcəksən ki,
Allah da gedib.
İstedad ilahi bir xəzinə, sərvətdir. Aqşin Evrən
poeziyası isə məhz istedadların içərisində
çox dəyərli tapıntıdır. Oxuduğum
bütün şeirlərində bircə dənə
"rəndələnməli"
misra yoxdur. "Unutmağın resepti", "Bənazir
Bhutto ölməmişdi", "Bir qucaqlıq canın var",
"Yadımdan çıxıb evdə qalıb",
"Barmaqlar", "Zen" və başqaları oxucunu
düşündürür, zövq verir, poetik fikirlərin dərinliyində qərq edir. Buradakı
mükəmməliyi çözmək üçün bəzən
sözün özü belə aciz qalır. Və yekunda bu qənaətə gəlirsən ki,
Aqşin Evrən öz şeirlərinin həm ön, həm
də son sözüdür.
Gülşən SADIXLI
525-ci qəzet.-2018.-14 iyun.-S.8.