Mənim
Universitetim
Akif RÜSTƏMOV
BDU-nun professoru
Qədim
dövlətçilik ənənələrinə malik olan Azərbaycan
xalqı bu il Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
100 illiyini qeyd etdi. Cəmi 23 ay fəaliyyət
göstərən Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti dövlət
quruculuğu sahəsində ciddi tədbirlər həyata
keçirdi.
Bu tədbirlər içərisində "Azərbaycan
xalqının milli sərvəti" (Heydər Əliyev) olan
Azərbaycan Dövlət Universitetinin yaranmasını
xüsusilə qeyd etməliyik. Cümhu-riyyət
universiteti yaratmaqla tarixi bir imza atdı.
Bakı Dövlət Universiteti özünün 100
illiyinə hazırlaşır. Doğma universitetimiz
haqqında indiyədək çox yazılıb, çox
deyilib. Buna baxmayaraq, mən də ahıl
yaşımda bu qocaman təhsil ocağı haqqında fikirlərimi
bölüşmək istəyirəm. Çünki
universitet bir çoxları kimi mənim də həyatımda
önəmli rol oynayıb. Universitetin 50
illik yubileyinin iştirakçısı kimi, onun
inkişafı gözlərimin qarşısında olub. Ömrümün 50 ilini elmə, təhsilə
işıq saçan bu ocağın auditoriyalarında
keçirmişəm. Odur ki, fəxrlə
"Mənim universitetim" deyə bilərəm.
Müsəlman
Şərqində ilk dünyəvi təhsil ocağı olan
Bakı Dövlət Universiteti "Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyətinin oğul yadigarıdır" (Abel Məhərrəmov).
1919-cu ilin sentyabrında Azərbaycan parlamenti
universitetin təsis olunması haqqında sənəd qəbul
etdi. Universitetin ilk rektoru V.İ.Razumovski parlamentdə
çıxış edərək bu tarixi hadisəni çox
yüksək qiymətləndirdi: "Mən çox şadam
ki, darülfünun təsisinə bütün partiyaların
vicdanlı münasibət bəslədiyinin şahidi oldum. Azərbaycanda, hətta müsəlman
dünyasında bu böyük hadisə - darülfünun təsisi
mərasimi təntənəsini qeyd etməyə, nəinki
parlamentin, buraya toplaşan kütlələrin şəxsində
ictimai fikri gördüyümə də hədsiz xoşbəxtəm".
Universitetdə ilk mühazirə 1919-cu il
noyabrın 15-də başladı. Yeni təhsil
ocağında 4 fakültə - Şərq şöbəsi
olan tarix-filologiya, fizika-riyaziyyat, hüquq və tibb fakültələri
vardı.
Bu tarixi hadisəni xalqımız böyük
razılıqla qarşıladı. Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
rəsmi orqanı olan "Azərbaycan" qəzeti 1919-cu il 17 noyabr tarixli sayında yazırdı:
"Azərbaycan Darülfünu ilk dəfə olaraq
açıldı və ilk gündür ki, məşğuliyyətə
başladı... Darülfünun məşğuliyyətə
başlaması tarixi olan 15 noyabr yeni bir tərəqqi
dövrünün açılmasının ibtidası
olacaqdır". Məqalədə həmçinin
qeyd olunurdu ki, Azərbaycan Darülfünu bir türk
darülfünudur, çünki türk milləti, türk
parlamanı, türk hökuməti tərəfindən,
türk gəncliyi üçün
açılmışdır. Elə
buradaca qeyd edim ki, hazırda Bakı Dövlət Universitetində
dünyanın 20-ə yaxın ölkəsindən xeyli tələbə
təhsil alır.
Azərbaycan elminin, təhsilinin, mədəniyyətinin
möhtəşəm məbədi olan Bakı Dövlət
Universiteti fəaliyyətə başladığı gündən
respublikanın əksər sahələrinə yüksək
ixtisaslı kadrlar hazırlayır. BDU-nun 100 illik yubileyi ilə
bağlı Prezident İlham Əliyevin imzaladığı Sərəncamda
deyilir ki, Bakı Dövlət Universiteti tarixən vətənpərvər
ziyalıların fədakər əməyi sayəsində
yetirdiyi ictimai-siyasi, elm və mədəniyyət xadimləri
ilə Azərbaycanın mövcud simasının təşəkkülünə
böyük töhfələr vermişdir.
Mən 50 ildə universitetdə çox rektor
görmüşəm. Onların universitetə olan qayğısı,
iş üslubu müxtəlif olub. Bugünkü
rektorumuz, akademik Abel Məhərrəmovu xüsusilə qeyd
etməyi lazım bildim. Əgər belə
demək mümkünsə, bu gün respublika alimlərinin əksəriyyətinin
cəmləşdiyi Bakı Dövlət Universitetinin
sükanı etibarlı əldədir. Bunu
tək mən yox, dünyanın tanınmış alimləri,
universitet rektorları deyir. Dünyaca tanınmış
Moskva Dövlət Universitetinin rektoru, akademik V.A.Sadovniçi
çox haqlı olaraq qeyd edir ki, akademik Abel Məhərrəmov
respublika elmi və təhsili üçün uğurlu
tapıntıdır, elmin, təhsilin sahəsində baş
verən yenilikləri öyrənərək, onu öz
işində tətbiq etməsi gördüyü işin
keyfiyyətini xeyli yüksəldir.
Bakı Dövlət Universiteti A.Məhərrəmovun rəhbərliyi
dövründə xeyli dəyişib. Böyük yüksəliş
dövrü keçmiş təhsilimizin flaqmanının səsi-sorağı
dünyanın tanınmış universitetlərindən gəlir.
Görkəmli adamlar BDU-nun qonağı olarkən
onun dünya təhsil sisteminə inteqrasiyasını, bir
sözlə, yüksəlişini çox dəyərləndirirlər.
UNESCO-nun direktoru K.Matsuura BDU-da olarkən
demişdir ki, mən ikinci dəfədir ki, BDU-nun
qonağı oluram, ikinci gəlişim zamanı qısa vaxt
keçsə də, universitetdəki böyük dəyişiklərin
şahidi oldum.
Hazırda BDU-nun 17 fakültəsində 23 minə
yaxın tələbə təhsil alır. 3000-dən
çox əməkdaş, o cümlədən, 1500 nəfər
professor-müəllim məşğul olur. Onlardan 300 nəfərə yaxın elmlər doktoru,
professor, 1000 nəfərə yaxın fəlsəfə
doktoru, dosentdir. Müxtəlif elmi istiqamətlərdə
bakalavriat səviyyəsində 60, magistratura səviyyəsində
197, doktorantura səviyyəsində isə 70 ixtisas üzrə
kadr hazırlığını həyata keçirən BDU
Azərbaycan elminin inkişafında misilsiz xidmət göstərmiş
və göstərməkdədir.
Bu gün işıqlı və geniş auditoriyalarda
müasir texnikanın nailiyyətlərindən istifadə edən
tələbələr sabahın potensial yüksəkixtisaslı
kadrlarıdır. BDU-da fəaliyyət göstərən mərkəzlər,
laboratoriyalar, tədris, tele-radio studiyası, elektron kitabxana və
kataloq savadlı kadr hazırlığında mühüm rol
oynayır.
Xarici
ölkə universitetləri ilə ikitərəfli əməkdaşlıq;
Beynəlxalq təhsil proqramında BDU-nun iştirakı; Beynəlxalq
elm-təhsil qurumları ilə əməkdaşlıq; Universitetlərin
Beynəlxalq Assosiasiyalarında BDU-nun iştirakı, xarici
ölkələrin ali məktəbləri ilə əməkdaşlıq
və s. universitetimizin nüfuzunun göstəricisidir.
Bugünlərdə universitetimizlə bağlı
xoş xəbər aldıq. Çinin Anxoy
Universitetində Bakı Dövlət Universitetinin dəstəyi
ilə Azərbaycanşünaslıq Mərkəzi
açılıb. Hər iki universitet
rektorunun imzaladığı müqavilə Azərbaycanın
Çində tanıdılması işinə böyuk
töhfələr verəcək. Xalqın
şüuru onun mənəvi həyatının diriliyi olan ədəbiyyatımız
sözlərin köməyi ilə Azərbaycanımızı
Çin xalqına daha yaxından tanıdacaq.
Qeyd edim ki, Bakı Dövlət Universiteti təkcə
elm mərkəzi deyil, həm də Azərbaycanın
ictimai-siyasi həyatında mühüm rol oynayan böyük
qüvvəni təmsil edən çoxminli kollektivdir. Xalqımızın
taleyüklü məsələlərində universitet
kollektivi əsl vətəndaş mövqeyi nümayiş
etdirir.
Bakı Dövlət Universitetinin böyük bir
kollektivini idarə etmək o qədər də asan deyil. Amerikanın
uçüncü prezidenti Tomas Ceffersonun belə bir fikrini qeyd
etmək yerinə düşür: "İdarəetmək məharəti
namuslu olmaq məharətindən ibarətdir". Bəli, yalnız namuslu insanlar zəkasına, biliyinə,
mədəniyyətinə güvənərək kollektivi
lazımi səviyyədə idarə edirlər. A.Məhərrəmov da belə namuslu, ədalətli
rektordur. Onun rektorluq fəaliyyətinin uğurlu
olmasını belə səciyyələndirərdim: Birincisi,
ömrünün çoxunu universitetə həsr edib,
kollektivi çox yaxşı tanıyır; İkincisi, tədris
işini yaxşı bilir; Üçüncüsü, Azərbaycan
dövlətçiliyinin inkişafında universitetin rolunu
düzgün qiymətləndirir; Dördüncüsü, tələbə
adamı, elm və təhsil
adamıdır; Beşincisi, fərq qoymadan hamıya
bacardığı qədər yaxşılıq edəndir;
Altıncısı, çox gözəl dərk edir ki,
ölkəni inkişaf etdirib irəli aparan elm və təhsildir;
Yeddincisi, çalışqan tələbənin heç vaxt
ümidini üzmür.
Son bir neçə ildə universitetin təkcə
auditoriyaları deyil, onun zahiri görünüşü də
dəyişib.
Universitetin həyətinə ayaq basanda adam
istər-istəməz özünü
yığışdırır, hiss edirsən ki, bura
sözün əsl mənasında elm, təhsil məbədidir.
Sağlam ab-hava, təmizlik, nizam-intizam tədrisin
keyfiyyətinə müsbət təsir göstərir.
Bakı Dövlət Universiteti bu gün də
respublikamızda elmin inkişafına öz töhfəsini
verir, təhsilin dünya standartlarına uyğun təşkil
olunmasında başlıca rol oynayır. Elm və təhsildə
qazanılan hər bir uğurda çoxminli universitet
kollektivinin əməyi var. Söz yox ki, doğma universitetin
100 illiyi adına layiq səviyyədə
keçiriləcək. Dünəninə
işıq saçan Bakı Dövlət Universitetinin bu
gün qalxdığı hər pillə sabahkı həyatımızın
təməli, yolgöstərənidir.
Bir neçə kəlmə də tələbə
yataqxanası barədə. Türkiyədən keçmiş tələbəmizin
mənə göndərdiyi mesaj olmasaydı, heç mən də
yataqxana məsələsinə toxunmazdım. O,
universitetdə bu günə kimi yataqxananın
olmamasını çox təəccublə
qarşıladı. Türkiyədən
oxumağa gələnlərin sayı da elə məhz bu səbəbdən
azalıb. Onu da bildirim ki, universitetlərin
reytinq cədvəli hazırlananda tələbə
yataqxanasının olmasına xüsusi diqqət yetirirlər.
Təkcə yataqxananın olması 100 balla qiymətləndirilir.
Çox təəssüf ki, BDU bu baldan məhrumdur.
Odur ki, reytinq cədvəlində yuxarı pilləyə
qalxa bilmir. İstərdim ki, universitetin 100
illiyi ərəfəsində tələbə
yataqxanasının bünövrəsi qoyulsun. Bu da tələbələrimizə bayram hədiyyəsi
olar. Dövlət səviyyəsində
qeyd olunan bu bayram, yaxşı olardı ki, respublikanın
bütün bölgələrində keçirilsin.
Yeri gəlmişkən, Jurnalistika fakültəsi
haqqında da bir neçə kəlmə demək istəyirəm. Bu il Azərbaycanda
jurnalistika təhsilinin 90 illiyi tamam oldu. 1928-ci
ildə jurnalizm və bibliologiya kafedrası
yaranmışdı. O vaxtlar Sovet İttifaqında
jurnalistika təhsili iki məktəbdə həyata
keçirilirdi: Moskva Jurnalist İnstitutu və Leninqrad Mətbuat
Texnikumunda.
1945-ci ildə universitetin Filologiya fakültəsi nəzdində
jurnalistika şöbəsi açıldı. Yeni yaranan
partiya-sovet mətbuatının nəzəriyyəsi və təcrübəsi
kafedrasına tarix elmləri namizədi, dosent Həsən
Şahgəldiyev rəhbərlik edib. O, 1952-ci ilə kimi
bu vəzifədə çalışdı.
Jurnalistika şöbəsində Nəsir İmanquliyev,
Qılman Musayev (İlkin), Nüsrət Bağırov,
Cümşüd Əzimov, İsrafil Nəzərov kimi
jurnalistlər dərs deyirdi. Fəxrlə deyə bilərik ki,
elm aləmində tanınan Məmməd Arif, Mir Cəlal,
Əli Sultanlı, Feyzulla Qasımzadə, Məmməd
Hüseyn Təhmasib, Məmməd Qazıyev və bir çox
görkəmli şəxslər gələcək jurnalistlərin
müəllimləri idilər.
1950-ci ildə jurnalistika şöbəsinin ilk
buraxılışı olmuşdur. N.Zərdabi və Y.Məm-mədəliyev
mükafatları laureatı "əsl vətəndaş
jurnalist" (Bəxtiyar Vahabzadə) Şirməmməd Hüseynov
şöbənin ilk məzunlarındandır. 1969-cu il jurnalist təhsili tarixində əlamətdar
ildir. Belə ki, həmin ildə şöbə
müstəqil fakültəyə çevrildi. Fakültənin ilk dekanı,
yazıçı-publisist Nurəddin Babayev olmuşdur.
O, eyni zamanda, kafedra müdiri idi. 1973-cü ildən 2003-cü
ilədək kafedraya jurnalistika elminin inkişafında
böyük xidmətləri olmuş, şair, publisist, professor Famil Mehdi başçılıq
etmişdir.
Müstəqillik qazandıqdan sonra fakültədə
jurnalist kadrların hazırlanmasına xüsusi diqqət
artırıldı. Azərbaycanda yeni jurnalistikaya keçid
geniş vüsət aldı. Müstəqilliyin
ilk aylarında özəl sektorun yaranması da
özünü mətbuatda göstərdi. İlk müstəqil qəzetlər, ilk kommersiya
televiziya kanalları fəaliyyətə başladı. Media sahəsindəki hər bir yenilik müəllimlərin
də qarşısında mühüm vəzifələr
qoyur.
Hazırda
fakültədə 4 kafedra fəaliyyət göstərir:
"Jurnalistikanın nəzəriyyəsi və təcrübəsi",
"Tele-radio jurnalistikası", "Mətbuat tarixi və
ideoloji iş metodları" və "Beynəlxalq
jurnalistika". Bu kafedralarda 30-dan çox
professor-müəllim calışır, onlar da kütləvi
informasiya vasitələrinda çalışacaq yüksək
ixtisaslı jurnalist kadr hazırlığında yaxından
iştirak edir.
Hər dörd kafedra əlaqələrini genişləndirərək respublikanın jurnalist kadrları hazırlayan ali məktəbləri, Teleradio şirkətləri, mətbuat orqanları ilə əlaqə yaradıb. Bu əlaqələr getdikcə daha da genişlənir. Türkiyənin, Moskva Dövlət Universitetinin, Tbilisi Dövlət Universitetinin jurnalist hazırlayan ali məktəbləri ilə əlaqələr mütəmadi aparılır.
Hazırda fakültədə əyani və qiyabi şöbələr üzrə təhsilin bakalavr və magistr pillələri fəaliyyət göstərir. Bakalavr pilləsində bir ixtisas, magistr pilləsində isə 7 ixtisas üzrə mütəxəssis hazırlanır. Fakültənin Azərbaycan, rus, ingilis şöbələrində 500-ə yaxın tələbə təhsil alır.
Fakültədə elmi-tədqiqat işi ilə
məşğul olan "Jurnalistika" elmi-tədqiqat
laboratoriyası və "Tədris qəzet"
laboratoriyası fəaliyyət göstərir. Məlumat
üçün bildirim ki, Milli İrsi Mədəni Tarixi
Araşdırmalar Fondu "Tədris qəzet"
laboratoriyası ilə birgə Jurnalistika fakültəsində
"Füyuzat" mərkəzi" yaradır. Açılışı noyabr ayının sonuna nəzərdə
tutulan mərkəz tələbələrin təhsilinə,
milli-mədəni, klassik irslə bağlı
dünyagörüşünün daha da yüksəldilməsinə
və fakültədə qəzet-jurnal dizaynın öyrənilməsinə
xidmət edəcək ."525-ci qəzet" və
"Şərq" qəzetləri ayda bir dəfə
qoşa səhifəsini tələbələrin
hazırladığı "Jurnalist" tədris qəzetinin
ixtiyarına verir. Fakültədə müasir tələblərə
cavab verən tədris tele-radio studiyasında praktik məşğələlər
aparılır. Fakültə müəllimlərinin
hazırladıqları dərslik, dərs vəsaitləri və
monoqrafiyalar tələbələrin ən çox istifadə
etdikləri kitablardır.
Bu
gün universitet təhsilində aparılan islahat tədrisin
keyfiyyətini yüksəltməkdən ibarətdir. Odur ki,
professor-müəllim kollektivi təhsildə və elmdə
yüksək yaradıcılıq uğurlarını zənginləşdirir,
savadlı kadr hazırlığına xüsusi diqqət
yetirir.
525-ci qəzet 2018.- 13 noyabr.- S.2;4.